Site icon Turatii

Nissan Terrano II 3,0l DI

Nissan Terrano nu mai este de mult un automobil necunoscut pentru romani, ba chiar se poate spune ca a devenit deja un clasic, printre masinile de teren in voga, la noi in tara. Se pare ca, in ciuda unei reputatii bune, pe care si-a castigat-o de-a lungul anilor, trecerea timpului si-a lasat insa amprenta si asupra lui.

Daca performantele tot-teren sunt apreciabile, look-ul, atat cel exterior, dar mai ales al interiorului, are de recuperat mult fata de modelele mai noi, prezente in oferta concurentei (si chiar in oferta Nissan…). Desi a beneficiat, de-a lungul evolutiei sale pe piata, de mai multe face-lift-uri, Terrano se indreapta incet, dar sigur, spre finalul carierei. Are totusi 12 ani de evolutie in topul masinilor tot-teren…

Desi alura inalta a caroseriei da impresia ca Terrano ar fi predispus catre o rasturnare facila, in cazul unui viraj mai rapid (cel putin asa pare, fiind mai mult inalt, decat lat…), ei bine, nu este asa. Avand o putere de 154 CP, Terrano atinge 170 km/h, dar nu este facut pentru viteza, si, in ciuda aparentelor, “tine” bine drumul, atat la viteza, dar si pe viraje. Nerelevant, am zice noi… Terrano e facut pentru teren, si pe teren …e foarte bun!

Cu unghiuri de atac si iesire bune, garda la sol de 210 mm si pneuri inalte, “samuraiul” ataca usor obstacolele pentru care a fost facut: nu sunt probleme de nici un fel in abordarea terenurilor dificile, mai ales datorita tractiunii 4×4. Avand o cutie de transfer cu doua trepte, tractiunea integrala devine atuul lui Terrano, ajutandu-l sa-si ocupe un binemeritat loc fruntas in ierarhia masinilor de teren.

Dispune in serie de ABS si EBD (distributie electronica a fortei de franare), airbag-uri frontale si laterale, geamuri si oglinzi retrovizoare cu actionare electrica, inchidere centralizata cu telecomanda si jante din aliaj usor de 16”. Evident, unui model de teren ii sta bine si o tapiterie din piele; Terrano o are, inclusiv volan si levier de schimbare a vitezelor imbracate in piele.

In contrast total cu calitatea deosebita a pielii, interiorul detine ornamente ce imita lemnul, din plastic ieftin, de o calitate indoielnica; acestea parca scot mai rau in evidenta look-ul demodat al interiorului. Oricum, pentru destinatia masinii, confortul interior se mentine suficient, chiar luxos, daca tinem cont de faptul ca in multe cazuri este folosita chiar si la vanatoare. Optional, Terrano era dotat cu un CD-Player cu comenzi pe volan, dar si cu trepte laterale pentru facilitarea accesului, din aluminiu.

Spatii de depozitare sunt amplasate eficient in interior, unele cu volum destul de mare, de exemplu cotiera centrala, al carei capac include si doua suporturi de pahare. Interesanta cinematica suportului de pahare amplasat in bord sub radio; sistemul permite dimensiuni variabile ale recipientelor, deci, practic, accepta, diverse tipuri de pahare sau doze.

Cu o sarcina utila de 710 kg, Terrano poate fi numit, fara greseala, un caraus al soselelor. Avand si un portbagaj impresionant, ce ajunge la 1900l, prin rabatarea banchetelor, e clar ca poate fi un partener util in caratul bagajelor daca va mutati. Hayonul, mai exact usa din spate se deschide spre stanga, cam ca o usa obisnuita; pe usa si pe podeaua portbagajului exista plase elastice, excelente pentru ancorarea bagajelor.

Motorul, cu o cilindree obisnuita pentru un tot-teren, 3,0l, ofera 154 CP la doar 3600 rpm, cu un cuplu deosebit, 304 Nm de la doar 1600 rpm. Transmisia este manuala, cu cinci trepte, si comanda separata a cutiei de transfer. Acum intelegeti de ce se descurca de minune in teren greu? Sigur, un autovehicul de teren, cu o masa la gol de aproape doua tone (1870 kg) æi nu tocmai …aerodinamic, nu poate fi un campion al economiei de combustibil. Pe parcursul testului, consumul mediu a sarit de 10 l de motorina Euro la 100 km parcursi.

Cu un pret CIP de peste 25000 euro, Nissan Terrano nu este totusi un autoturism foarte scump, tinand cont de categoria din care face parte. Inainte de a opta pentru Terrano, ar fi bine sa va ganditi cu atentie care va fi destinatia acestuia. Daca se circula mai mult pe sosea in regim rapid, mai bine incercati un X-Trail, sau un model recent de-al concurentei. Sunteti vanator, pescar pasionat, amator de excursii montane sau schior impatimit? Terrano e gata sa va serveasca, …pe orice vreme si pe orice teren! Sigur, nu are look-ul unui BMW X5, dar nu arata chiar rau!

  Nissan Terrano II 3,0l DI  
  Motor 3,0l DI  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 2953  
  Putere maxima (CP/rpm) 154/3600  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 304/1600  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4720/1755/1810  
  Masa proprie (kg) 1870  
  Portbagaj (l) 115/1900  
  Garda la sol (mm) 210  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 13,3  
  Viteza maxima (km/h) 170  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 9,1  
  Consum mediu in test (l/100 km) 10,3  
       
  Preturi    
  Pret CIP aprox 25000 euro  
  Pret DDP  
       
  Dealer  
Exit mobile version