Opel Astra 1,8l 16V

Dupa multi ani de la aparitia primului model, Opel Astra a evoluat si ajunge la un binemeritat statut de masina lidera la clasa sa. Gurile rele spun ca n-ar avea sanse sa bata legendarul Golf, reprezentat acum de ultima sa varianta, Golf V. Totusi, dupa rezultatele vanzarilor din Europa, se pare ca Golful nu prea are succes in a se mentine lider.

Un test cu ultimul produs al gamei Astra, in versiunea Sport, ne-a convins si pe noi: la clasa compacta urmeaza o schimbare la varf. Era momentul oportun ca Opel sa lanseze o ofensiva, dupa multi ani in care a fost, constant, al doilea. Nivelul de calitate atins de modelul Astra H si noile motoare reprezinta schimbarea mult asteptata. Opel Astra este “nascut” invingator!

Noul model, cu o lungime de 4,25 m, incorporeaza oarecum caracteristicile clasice si eleganta predecesorului sau, cu un design nou, deosebit, ce subliniaza imaginea sportiva a marcii Opel. Un lucru este sigur, dinamismul fara compromis al motorului si suspensia foarte performanta, combinate cu designul simplu, dar agresiv al caroseriei, au fost bazele unei experienta noi traite la volan: o reala placere de a conduce. Cu un temperament ce se observa la prima vedere, Opel Astra Sport are linii asemanatoare predecesorului sau. Totusi, proportiile musculoase si forma unica, dinamica a partii frontale, ii asigura o individualitate deloc discreta.

Calitatea exceptionala a materialelor, aparuta odata cu lansarea modelului Vectra, este rafinata acum intr-un interior deosebit, ce prezinta modificari majore fata de generatia precedenta, asigurand un nivel foarte ridicat de confort al pasagerilor.

Ampatamentul marit inseamna mai mult spatiu pentru cei cinci pasageri, cei din spate dispunand de spatiu in plus pentru picioare. Echipamentul masinii era destul de cuprinzator si cuprindea, printre altele, servodirectie progresiva, aer conditionat, faruri de ceata, geamuri atermice si scaune sport reglabile manual.

Printre dotarile “clasice” unei masini moderne se mai numarau si geamurile fata cu actionare electrica, inchiderea centralizata cu telecomanda radio si volanul imbracat in piele. Daca ceva ne-a impresionat in mod deosebit la interiorul noului Astra, sigur a fost vorba de instalatia audio: cu un CD player MP3, 7 difuzoare (din care un subwoofer) si comenzi pe volan; sunetul se auzea de-a dreptul impresionant!

Trenul de rulare demonstreaza intentiile sportive ale marcii, iar prin folosirea pe scara larga a aluminiului s-a obtinut o baza ideala pentru agilitate maxima si, desigur, un raspuns mai bun la manevrele de virare. Suspensia performanta, impreuna cu garda la sol mai redusa decat a predecesorului, permite o precizie ridicata a trenului de rulare, chiar la bruscarea volanului. Fiind vorba de un model cu tenta sportiva, jantele erau de 17”, echipate cu pneuri de 215/45 R17, cu un design deosebit.

Cum nimic nu este uitat cand este vorba de un Opel, siguranta masinii se ridica la cele mai inalte standarde. Pachetul de siguranta include airbaguri frontale si laterale pentru locurile din fata, centuri de siguranta cu pretensionare pentru toate locurile, ABS, ESP si tempomat (pilot automat). Copii pot calatori in siguranta cu noul Opel Astra, datorita sistemului de prindere a scaunelor de copii Isofix prezent ca dotare standard.

La drum, Opel Astra Sport se comporta excelent. Cuplul maxim (170Nm/3800 rpm) asigura o flexibitate deosebita, mai ales in cazul efectuarii unor depasiri. Rotile, ”impinse” catre extremitatile caroseriei, asigura o stabilitate ferma, atat in cazul parcurgerii portiunilor virajate dar si la viteze mari, pe autostrada. Pe aceasta din urma am obtinut si viteza de varf, de aproape 200 km/h, iar sunetul grav al esapamentului sport, prin care “respirau” cei 125 de cai putere, va fi sigur pe placul amatorilor de viteza.

Consumul mediu nu este foarte scazut, dar cu un stil de conducere mai cuminte se pot obtine valori foarte bune si autonomii destul de mari. Pentru “sportivi”, consumul nu este o problema, ci mai degraba performantele. Pentru cei nemultumiti de cei 125 de CP, de altfel “suficienti” pentru un sofer antrenat, Opel ofera si o varianta turbo, de 170 CP.

Concluziile sunt destul de clare, cel putin pentru noi: Opel vine sa revendice fotoliul de lider la clasa compacta si are toate sansele sa-l obtina! Mai mare, mai puternic, cu o calitate foarte buna a fabricatiei, Astra H “musca” adanc din cota de piata a best-seller-ului Golf. Lupta va fi stransa!

Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna, stergatoare parbriz Aero, spatiu marit fata de vechea generatie

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor postului de conducere, dotari optionale oferite, calitatea asamblarii, scaune foarte bine concepute
Putine spatii de depozitare in interior

Confort
+ Confort foarte bun la rulare, indiferent de teren
Batai scurte la denivelari, datorate suspensiei sport

Motor/Transmisie
+ Motorul si transmisia cu 5 trepte se completeaza foarte bine, consum redus de combustibil, insonorizare deosebita pentru clasa masinii, sunet esapament deosebit
Pe acest motor ar fi fost oportuna o transmisie cu 6 trepte

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun, directie impecabila

Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent, 5 stele Euro NCAP, ABS, Isofix, multiple airbaguri

 Opel Astra 1,8 16V 
 Motor1,8l 16V 
 Tip4 cilindri in linie 
 Capacitate cilindrica (cmc)1796 
 Putere maxima (CP/rpm)125/5600 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)170/3800 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4250/1750/1460 
 Masa proprie (kg) 
 Portbagaj (l)380-1300 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)10,8 
 Viteza maxima (km/h)198 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. bogdan says:

    in alta ordine de idei, pentru oamenii obisnuti Astra este o masina abolut rezonabila si corecta prin prisma pret/performante/fiabilitate/costuri. Golfuletul este un pic mai scump pe toata relatia pret/performante/…

  2. bogdan says:

    eu am o astra modesta, 1.4/90cp/benzina si am mers (pt comparatie) cu un golf5 1.9D (nu stiu citi cai) si fiind absolut corect si obiectiv pot sa va spun ca Golful m-a impresionat doar la plecarea de pe loc/demaraj, fiind diesel si avind cuplul disponibil mai jos… in rest imi pare cam inghesuit in interior comparativ cu astra mea, care, parerea mea, se duce mai bine pe bucati mai lungi de drum. oricum ambele masini imi par a fi foarte reusite dar parca astra… e` mai calda 🙂

  3. adrian says:

    eu am o astra, si am prieteni cu golf, diferenta dintre ele nu e facuta de parerile noastre care sant impartite, ci de masini… fiecare isi umfla masina… dar golfu e tatic…

  4. Penetrel says:

    indiferent de motorizare, Opelurile se tarasc, la propriu vorbind … motor 1.8i, si performante deloc … 3.0D de pe vectra, la 177 cp … taratoare, nu altceva … si m`andoiesc si de Bertone ala … 200cp … si ii dai clasa si stil pe sosea cu un golf tdi de 140 cp 😉

  5. golf 4 tdi says:

    ca ce va mai certati care e mai buna dintre ele? ganditi-va ca inginerii de la volkswagen au facut cea mai tare masina din luuuumee:Buggati Veyron W16 1001 cp 407kmh deci n-are cum sa fie opel mai bun decat vw si mai ales decat golf cea mai fiabila masina din lume!

  6. around the world says:

    Pai Golf V 2.0 TDI (cu 4 motion! ) scoate 0-100 in 9.5 .O astra 1.9 cdti scoate 0-100 in jur de 9.2-9.3 deci da este un diesel destul de sportiv . Si unde mai pui ca ia cam 8-9% in Bucuresti mers blana ? Nu zic ca vw n-ar fi bun dar : 1 mie nu-mi place cum arata . 2 un golf V 2.0 tdi cu ceva pe el in afara de volan si scaune costa in jur de 26-27000 euro comparativ cu 20-22000 pentru o astra 1.9 cdti dotata corespunzator . Oricum fanii vw vor ramane fani vw chiar daca in curand o sa le vanda carute cu un motor (mult nu mai e )

  7. sawu says:

    am un opel ascona c de 1.8h, 115cp benzina, si am tot avut probleme cu carburatorul si am mai pus un filtru de benzina si nu stiu daca am facut bine sami zica cineva!

  8. Catalin says:

    Eh, la motoare diesel consider ca VW inca nu are rival. Am facut un test drive cu un Peugeot 407 diesel cu vreo 170CP sau mai mult (cel putin asa spuneau ei), si nici pe departe nu se misca cum se misca Golful meu (2.0 TDI 140CP). Cand au facut ei test drive-ul cu masina mea au spus ca nu se poate sa am diesel, sigur e GTI sau altceva:)).
    Pana una alta, sunt fidel Golfului:). Si uitati-va aici:

    1.9 CDTI ECOTEC: High tech power plants with state-of-the-art multi-injection
    The all-new 1.9 CDTI ECOTEC generation will also be built in Kaiserslautern, Germany, starting in the Spring of 2005. It will be available in 88 kW (120 hp) und 110 kW (150 hp) versions. Both engines develop maximum torque between 2000 and 2750 rpm. The 120 hp version produces up to 280 Nm, the 150 hp top-of-the-line CDTI develops 315 Nm, allowing excellent driving performance with 0 – 100 km/h acceleration in less than ten seconds and top speeds of up to 217 km/h.

    Eu am 320Nm la 2.0 TDI 140 CP, accelereaza la 100km in 9.5 sec..ca am 4Motion…deci mai au de invatat sa faca motoare sprintene:)

  9. Adrian says:

    Am si eu o problema, mi-am cumparat de cateva luni un Opel Astra 1,7D GL, model `94 cu 4300 de euro, in privinta caroserie nu am ce sa ii reprosez, i-am schimbat recent ceva bucse,capeti de bara si cureau de transmisie care ma costat surprinzator zic eu 100 euro cu tot cu manopera, masina are 224.000 km parcursi…Daca se poate a-si dorii si eu cateva informatii despre o asemenea masina,mod de intretinere, calitatii. probleme majore sau ce apar in timp, sfaturii,etc…Cei ce cunosc ii rog sa imi raspunda ori aici ori pe e-mail.mersi

  10. ovidiu2008 says:

    OPEL ASTRA BERTONE COUPE,TURBO 140KW(192CP),PILOT AUTOMAT,COMPUTER BORD,LINIE AUDIO COMPLETA, JANTE DE 17 CAUCIUC PLAT , ADUSA DE 1SAPTAMANA.DISTRIBUTIA,ULEIUL SI FILTRELE SCHIMBATE,KM REALI 102.000 , VERDE METALIZAT , PRIMA INMATRICULARE 2003 , ACCEPT ORICE TEST. PRET 11000 EURO . EMAIL : OVIDIU2008@YAHOO.COM

  11. fulgerica says:

    Si Golful este bun, dar realitatea este ca a fost depasit de Astra. Daca ne gindim numai la problemele pe care le au FSI-urile, nu mai incape discutie.Fanilor Golfului le este greu sa accepte,dar cei care nu sint nici fani Golf nici fani Astra pot aprecia mai bine situatia.

  12. syl says:

    buna… caut si eu (vreau sa cumpar)un motor Z20LET de 200CP pentru un opel astra bertone… cine are date sau stie ceva despre asta, sa ma contacteze la adrsa d mail dulcik_ko_16@yahoo.com … si sa lase un nr de tel… pa pa

  13. Killer says:

    Degeaba vorbiti negativ …pt. cei care se simt.OPEL RULLZ

  14. daci says:

    Asa cum a spus Derek,Opelul este de cacat.Acel motor TDI de 10 ani da clasa oricand motorului handicapat de 1.7 CDTI de la Opel.Voi ati mers vreodata cu un motor de 1.7 CDTI constipat?Nu uitati ca VW-ul a echipat prima data pe masinile sale motoarele TDI dupa care au preluat si altii modelul.Deci,in concluzie,VW e cool si Opelul e sucks.Am multi prieteni care au avut Opel si cand au trecut la VW nici nu mai vor sa auda de Opel.

  15. daci says:

    Bravo DEREK

  16. DEREK says:

    DECI… opelul este opel… iar `acel dublu V` (W) VA RAMANE VV /// GOLFUL ESTE SHI VA RAMANE SUPERIOR OPELULUI … Bagati la kap < ! end

  17. savian says:

    Pentru cei interesati ii astept cu intrebari si cu banii la unul din dealerii OPEL din Bucuresti: RADACINI MOTORS ,bd Timisoara nr.18, tel 413.81.83

  18. Posesor says:

    Cu ce motoare vine golfu sa se bata fratilor? cu motoare TDI de 10 ani ? cu benzinare de generatie 96 ? va spun doar atat: 1,7 CDTI 100 CP si consum de 5 mixt. Plus ca Golf V pare un regres stilistic fata de Golf 4 (Polo este cu mult peste). Ati auzit de 1,9 multijet (de la Alfa) implementat in Astra H de 150 CP ? cu ce motor raspunde Golfu la asa ceva ?

    PS. Da, Astra mea e rosie…

  19. Dragos says:

    Pai Astra a lansat OPC care are 240 de cai fata cei 200 ai GTI-ului. Iar la motoare e peste Golf clar.

  20. robert says:

    Cred ca e mai tare Golf la aerodinamica (adica sigur…), ca look agresiv e mai adevarat Astra. Daca ar fi sa fac o masina de alergat, pentru aerodinamica as lua Golf, pentru feeling, tot Golf, pentru interior, sunet si look, Astra. Laa motoare e de discutat. Golf vine cu R32, Astra cu GTC, care e rupere…

  21. sebi says:

    e mai tare Golfu`. poate nu la design, dar la motorizari il baga in buzunar cu orice motorizare… ca e aia de 75 CP sau GTI-ul. Poate sa apara si Astra WRC ca tot Golf-ul e mai tare… si inca nu a aparut R32-ul……

  22. Catalin says:

    recunoasteti ca designul e mult peste golf 5…!

  23. Catalin says:

    FORTZA ASTRA SUCKS GOLF!!!

  24. robert says:

    Alex, ai ales exact masina care imi place cel mai mult… Sa stii ca am condus Bertone Turbo de 200 CP si e super tare. La 200 CP, manca in jur de 12,7 in oras si 6 (sase!) afara, la 120 km/h… Este foarte economic. Exista si motoare mai mici, iar cele diesel sunt supereconomice, datorita aerodinamicii exceptionale. Merita toti banii…

  25. Alex says:

    Eu as vrea sa stiu cam cat ar fi in oras consumul la un opel astra coupe cu caroserie bertone, si care sunt motorizarile disponibile pt tipul asta de astra.Daca puteti sa-mi spuneti pt fiecare tip de motorizare consumul v-as ramane recunoscator.Astpet sa-mi trimiteti informatia pe mail.Va multumesc.

  26. robert says:

    Sanda, stim… Deschide un topic pe forum, la Mecanica auto, si o sa iti raspundem acolo.

  27. Sanda says:

    Imi place masina, as vrea sa o cumpar dar ma intereseaza daca stiticare este pretul la piesele de schimb si asigurarea casco!

  28. liviu says:

    Am auzit de la un prieten din germania ca a vazut o firma care era inkisa si scrie pe un banner mare la intrare: “Va multumim pentru increderea pe care ati avut-o in OPEL! Datorita d-voastra dupa 30 de ani de activitate am dat faliment.” Tare nu?

  29. radu says:

    Misto masina, dar cel mai mult imi plac jantele. Tare si ideea Opel cu geamurile fumurii la faruri.

Leave a Reply to bogdan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.