Opel Astra Caravan 1,9l CDTI Sport

Ultimul sosit in familia Opel, modelul Astra Caravan, beneficiaza, pe langa un look superb, de un nou motor diesel, 1,9l CDTI, ce ofera performante demne de invidiat. Ne-am convins testand un exemplar, nivelul de echipare Cosmo, ce a fost pus la dispozitia noastra cateva zile, suficient pentru a ne putea face o imagine clara asupra caracterului sau: sportiv dar economic in acelasi timp.

Daca modelul nou Astra 5 usi nu mai era de mult considerat ca avand un look clasic, ei bine, versiunea Caravan merge mai departe, cu o prezenta scenica deosebita. De fapt, datorita lungimii si farurilor mari, cu fond negru sub geam, isi ascunde cu gratie clasa din care face parte. Ai senzatia ca iese din segmentul compact, mai ales cand o privesti din lateral.

Postata pe magnifice jante de 16”, Astra Caravan se distinge imediat in trafic. Farurile cu tenta fumurie sunt un element distinctiv greu de omis; acestea sunt echipate cu becuri cu tehnologie bi-xenon si spalator de faruri. De asemenea, numeroase elemente cromate (praguri, chedere geamuri) asigura o identitate vizuala de exceptie. Break-ul Astra are personalitate… De fapt, fara indoiala, este mult mai frumos decat varianta 5 usi.

Dintre dotarile versiunii testate atrag atentia instalatia de aer condiţionat electronica, indicatorul de presiune pneuri, 4 airbag-uri, ABS, jante din aliaj uşor dinamice 6 1/2Jx16 (pneuri 205/55 R16-91H), inchiderea centralizată cu telecomandă radio, oglinzile exterioare electrice si incălzite, geamurile cu actionare electrica pe faţă. Vedeta este sistemul audio CD30, cu CD-player si capabilitate MP3 (6 difuzoare si subwoofer, comenzi pe volan), ce ofera o calitate deosebita a sunetului redat.

Ambianta sport a interiorului imbracat in piele este covarsitoare: scaune cu suport lombar si posibilitati de reglare multiple, volan multifunctional (imbracat in piele) cu reglaj vertical si de adancime, ceasurile de bord au inele cromate, dar, surpriza, lipseste indicatorul de temperatura a motorului, oricum, echipamentele de ultima ora te inconjoara.

Vrea cineva mai mult? Probabil ca da… Atunci primeste, optional, un sasiu sport mai coborat, ESP, IDS + (Interactive Driving System ) si buton Sport. Masina de 150 CP se transforma instantaneu la apaasrea butonului „Sport”: reactia motorului este mult mai prompta, suspensia devine mai ferma, iar feeling-ul pedalei de acceleratie se modifica. Practic, ai senzatia ca esti in alta masina…

Cuplat cu o transmisie cu 6 trepte, motorul CDTI se comporta excelent, mai ales pe tronsoane rapide de sosea, unde, cu selectarea corecta a treptei de viteza, se pot realiza depasiri absolut fulgeratoare. Fara indoiala, printre atuurile sale se numara cuplul motor si incredibilul consum de combustibil, ce permite autonomii mari, in functie de stilul de condus ales, economic sau sportiv. Noi am reusit sa parcurgem traseul de drive-test cu un consum indicat de computerul de bord de 6,5l/100 km, traseul ales fiind preponderent extraurban, dar presarat cu tronsoane de oras (consumul in oras 8,4l, in ritm alert).

La polul opus se afla performantele; coeficientul aerodinamic bun si puterea propulsorului autorizeaza o viteza maxima de 207 km/h si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9,2 s. Asortat perfect cu potentialul motorului, sasiul, cu numeroase elemente controlate electronic, asigura legatura cu solul, ajutat si de sistemul ESP. Comportamentul pe viraje s-a dovedit impecabil, chiar si in cazul abordarii acestora cu viteze mult peste limita legala. Masina franeaza corect de la orice viteza iar senzatia de siguranta pe care o ai la bordul ei arata nivelul la care a ajuns Opel in fabricarea de automobile.

Dezamagiri? Cateva… Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzi, cam putine spatii de depozitare (mult mai putine decat la Megane II Estate…), chiar si martorul de temperatura motorului credem ca era bun, zgomot tipic de diesel cand motorul e rece.

Lansat in Europa la un pret de baza de 20940 euro (toate taxele incluse), Opel Astra Caravan se mentine o optiune serioasa pe piata break-urilor compacte, iar concurenta se teme, chiar daca se numeste New Focus, Peugeot 307 SW sau Megane Estate. Ramane de vazut cum se va vinde in Romania, unde exista un numar urias de exemplare din modelul anterior, Classic, in versiunea Caravan; versiunea din test costa 19694 euro CIP.

Caroserie
+ Calitate foartebuna a realizarii şi asamblarii, faruri deosebite
– Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, posibilitati vaste de personalizare a interiorului
– Lipsa spatii de depozitare

Confort
+ Confort deosebit la rulare
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile mici

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Senzatii deosebite pe programul „Sport”
-Zgomotul tipic de diesel se simte cand motorul e rece.

Tinuta de drum
+ Comportament foarte bun la viteze mari, pe viraje, datorat controlului electronic al suspensiei

Siguranţa
+ Pachet complet de siguranţa (cu adaugare de optiuni), sistem Isofix
– Gradul de siguranta se configureaza la comanda; altfel, nivel de echipare standard in materie de siguranta

 Opel Astra Caravan 1,9l CDTI Sport 
 Motor1,9l CDTI 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1910 
 Putere maxima (CP/rpm)150/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)320/2000-2750 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4515/1794/1500 
 Masa proprie (kg)1300 
 Portbagaj (l)540-1590 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9,2 
 Viteza maxima (km/h)207 (210 test) 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,9 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP19 694 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

13 Responses

  1. bazutzu says:

    am o astra g caravan si, daca la g varianta caravan e pe primul loc in topul preferintelor mele la caroserie, la h caravan-ul e pe ultimul loc. Spatele nu e deloc pe gustul meu… In rest pare sa fie un opel adevarat… (am facut o plecare de la semafor cu un H de 1.9 – eu am diesel de 2 l pe a mea – si m-a facut de ras :-))Pe atunci nu stiam ca are cu 20-50 de cai mai multi ca si a mea) Imi place masina si, daca ar fi sa-mi schimb masina acum, astra h caravan ar fi o varianta demna de luat in seama. Dar nu vreau sa o schimb, mai ales ca nu am decat 120.000 de Km la bord (naiba stie cati reali) si masina se tine foarte bine…

  2. cristi says:

    am luat decurand una dar cu motor pe benzina. E incomparabila cu Octavia cel putin in interior. Dar in linii mari..e fantastica..e OK!!

  3. Mihai says:

    Paco taci in aia matii.Iati permisul si dupa aia sa vii sa te bagi singur in seama.Loser

  4. paco says:

    sunteti niste prosti toti, pun pariu ca nici nu ati condus masinile despre care vb. cred ca nu aveti bani nici de tramvai si va dati mari specialisti, dar trebuie sa fiti romani pana la capat ratatilor

  5. Dragos says:

    Am 10.000 de km si nu am absolut nici o problema. Masina merita din toate aspectele – design, calitate materiale, tinuta de drum, motor+cutie, consum si sa nu mai zic de IDS+ care implementeaza programul sport alaturi de alte sisteme de siguranta cum ar fi ESP Plus, TC Plus, CDC (Continuos Damping Control), CBC (Crnering Brake Control), UCL (Understeer Control Logic). La comutarea in modul Sport motorul raspunde foarte prompt la solicitari, se intaresc amortizoarele, se scurteaza cursa directiei si se intareste. Masina este excelenta iar din punct de vedere dinamic nu ai ce sa ii reprosezi.
    Opel Astra H Hatch, 1.9 CDTI, 150 de cai

  6. Catalin says:

    daca e sa compari Octavia Tour compara cu astra G nu cu H, care e net superioara si ca motorizare iar despre finisaje si calitatea materialelor sa nu mai vorbim. Inca un aspect important sunt costurile de intretinere si piesele de scimb care la skoda te omoara, iar la opel suntmai mult decat OK. O revizie costa pana in 400 lei noi

  7. baiatu cu fiatu says:

    Frate, e OK mashina, dar pt clasa ei e scumpa… octavia e mai frumoasa, totusi.
    Sa nu mai zic de Golf…

  8. andrei says:

    super masina! motor puternic,confortabila,demaraj bun…pret al naibii de ridicat! totul se imbina perfect la interior dar si la exterior. cu sigurantza dupa ce imi termin ratele la masina pe care o detin imi iau Astra Caravan…

  9. Lusian says:

    Robert, stiu ca e putin off topic,dar intre timp am citit ca Octavia e rigida rau, dar rau. Tu ai condus Octavia (diesel, benzina)?.Daca e asa inseamna ca n-are ce cauta in Ro; si mai am o curiozitate,ce inseama disel ca zgomot (in general) fata de benzina pentru cineva pretentios la zgomot, adica e vreun diesel pina in 15.000 chiar silentios?..anybody?

  10. robert says:

    Intre Opel si Skoda, as lua Opel, pentru consum si la reprize tot Opel iese mai bine.

  11. Lusian says:

    daca pretul e OK, atunci e ok,doar ca la 16.139 Euro DDP este si o Octavia Combi Tour 1,8 Turbo care ajunge la 100Km/h in 8,5 s si merge pina la 220 Km/h,dar unde merge 16 merge si 20 mii,nu?

  12. Catalin says:

    tare de tot masina eu am versiunea veche – g 2001 si merge ok da asta noua! motoru e super 150 cai!! cuplu bun; BATE SIGUR GOLF ASTRA RULZZZ

Leave a Reply to bazutzu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.