Site icon Turatii

Opel Astra GTC 2,0l Turbo

Instrument de Spart in Figuri. Asa pot caracteriza baietii de cartier acest nou model Opel, respectiv Astra GTC. Echipat cu un motor turbo de 170 CP, micul coupe Opel te umple de senzatii tari inca de la prima privire…

Cand calci acceleratia la maxim, GTC-ul aduna ocheade admirative precum un magnet pe roti. O masina care mi-a placut, de la inceputul testului pana la sfarsit!

Ca sa evit acuzatiile de “prietenie” cu Opel, fiind posesor al unui Astra, o sa incep prin a descrie putinele lucruri care nu m-au incantat la GTC. Au fost cateva, ce se pot trece cu vederea, dar trebuiesc amintite…

Golirea rezervorului in circa 400 de km. Asta m-a lasat masca, dar trebuie sa recunosc cinstit: i-am dat! A luat in 400 de km numai acceleratii la blana si forja cat cuprinde.

Nu mai sunt un adept al stilului agresiv la volan, dar GTC-ul o cere, si nu poti sa il refuzi! Motorul turbo e superb, dar isi cere portia de combustibil: consum mediu in test 11,4l la suta de km! Mentiune: am condus acum cativa ani un Astra Coupe Turbo de 200 CP si consuma mai putin, iata cat de importanta e aerodinamica pentru consum – CX Astra Coupe Turbo 0,27-0,28.

Locurile din spate au spatiu lipsa pentru cap, dar spatiu excedentar le picioare. Pasagerii mai inalti pot avea probleme cu luneta, care, fiind puternic inclinata, nu ofera spatiu suficient pentru cap.

Suspensia sport nu se simte bine pe drumuri neamenajate. Orice intrare pe un drum cu piatra cubica, cu denivelari sau asfalt cariat (cam cum este pe la noi), penalizeaza mult confortul pasagerilor. Suspensia tare nu iarta nimic si asta se simte, dar pe un drum bun, la viteze mari, asigura un confort regesc si o tinuta de drum exemplara.

In rest ambianta e OK, asigurata de sistemul audio de top, cu MP3 Player si 6 difuzoare, plus comenzi pe volan, ce asigura o calitate excelenta a sunetului. Aerul conditionat se comanda manual (din pacate!), dar se comporta bine, racind imediat aerul la temperatura dorita.

Pedale din aluminiu, sportive, completeaza decorul, insa nu avem computer de bord si nici tempomat. Adica dotarea masinii e destul de clasica, dar trebuie sa tinem cont de faptul ca pretul de plecare al modelului Astra GTC este identic cu cel al modelului Astra H normal (Astra 5-usi Essentia 1.6 = Astra GTC Essentia 1.6). Pret pornire Astra GTC: 11 092 euro CIP (13 199 DDP).

Nu lipsesc din dotarea standard ABS, ESP, sasiu sport si buton “Sport”, inchidere centalizata cu telecomanda, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, geamuri fumurii, faruri cu aprindere automata, volan si scaune sport.

Frane foarte bune, cu discuri ventilate pe fata si discuri pe spate, sunt ascunse in spatele jantelor superbe de 17″. Talonul ingust al pneurilor le predispune pe acestea din urma la boala “gropii nebune”, atat de raspandita in Romania. Atentie mare, se sparg usor in gurile de canal!

Concluzie: “spargere in figuri” la bani putini! Nerecomandat familiei. Se prescrie in cazul in care nu aveti o prietena. GTC va rezolva problema in 5 minute, atrage femeile implacabil!

Caroserie
+ Design agresiv si inedit
– Aerodinamica destul de scazuta in raport cu look-ul ce pare foarte fluid, CX – 0,34

Habitaclu
+ Calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, spatiul pentru picioare in spate
– Putine spatii de depozitare, spatiu limitat pentru cap, in cazul pasagerilor din spate

Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– Lipsa de confort pe drumuri neamenajate

Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, sunet sportiv
– Consum ridicat in oras si utilizare sportiva

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie la garda la sol, risc delovire a pragurilor

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, cu 4 airbag-uri, fixari ISOFIX, ESP, ABS
– –

  Opel Astra GTC 2,0l Turbo  
  Motor 2,0l 16V Ecotec  
  Tip 4 cilindri in linie, Turbo  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1998  
  Putere maxima (CP/rpm) 170/5200  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 250/1950  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4290/1753/1435  
  Masa proprie (kg) 1385  
  Portbagaj (l) 302-1032  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 7,9  
  Viteza maxima (km/h) 220  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 9,0  
  Consum mediu in test (l/100 km) 11,4  
       
  Preturi    
  Pret CIP 16 951 euro  
  Pret DDP 20 900 euro  
       
  Dealer  
Exit mobile version