Opel Astra GTC 2,0l Turbo

Instrument de Spart in Figuri. Asa pot caracteriza baietii de cartier acest nou model Opel, respectiv Astra GTC. Echipat cu un motor turbo de 170 CP, micul coupe Opel te umple de senzatii tari inca de la prima privire…

Cand calci acceleratia la maxim, GTC-ul aduna ocheade admirative precum un magnet pe roti. O masina care mi-a placut, de la inceputul testului pana la sfarsit!

Ca sa evit acuzatiile de “prietenie” cu Opel, fiind posesor al unui Astra, o sa incep prin a descrie putinele lucruri care nu m-au incantat la GTC. Au fost cateva, ce se pot trece cu vederea, dar trebuiesc amintite…

Golirea rezervorului in circa 400 de km. Asta m-a lasat masca, dar trebuie sa recunosc cinstit: i-am dat! A luat in 400 de km numai acceleratii la blana si forja cat cuprinde.

Nu mai sunt un adept al stilului agresiv la volan, dar GTC-ul o cere, si nu poti sa il refuzi! Motorul turbo e superb, dar isi cere portia de combustibil: consum mediu in test 11,4l la suta de km! Mentiune: am condus acum cativa ani un Astra Coupe Turbo de 200 CP si consuma mai putin, iata cat de importanta e aerodinamica pentru consum – CX Astra Coupe Turbo 0,27-0,28.

Locurile din spate au spatiu lipsa pentru cap, dar spatiu excedentar le picioare. Pasagerii mai inalti pot avea probleme cu luneta, care, fiind puternic inclinata, nu ofera spatiu suficient pentru cap.

Suspensia sport nu se simte bine pe drumuri neamenajate. Orice intrare pe un drum cu piatra cubica, cu denivelari sau asfalt cariat (cam cum este pe la noi), penalizeaza mult confortul pasagerilor. Suspensia tare nu iarta nimic si asta se simte, dar pe un drum bun, la viteze mari, asigura un confort regesc si o tinuta de drum exemplara.

In rest ambianta e OK, asigurata de sistemul audio de top, cu MP3 Player si 6 difuzoare, plus comenzi pe volan, ce asigura o calitate excelenta a sunetului. Aerul conditionat se comanda manual (din pacate!), dar se comporta bine, racind imediat aerul la temperatura dorita.

Pedale din aluminiu, sportive, completeaza decorul, insa nu avem computer de bord si nici tempomat. Adica dotarea masinii e destul de clasica, dar trebuie sa tinem cont de faptul ca pretul de plecare al modelului Astra GTC este identic cu cel al modelului Astra H normal (Astra 5-usi Essentia 1.6 = Astra GTC Essentia 1.6). Pret pornire Astra GTC: 11 092 euro CIP (13 199 DDP).

Nu lipsesc din dotarea standard ABS, ESP, sasiu sport si buton “Sport”, inchidere centalizata cu telecomanda, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, geamuri fumurii, faruri cu aprindere automata, volan si scaune sport.

Frane foarte bune, cu discuri ventilate pe fata si discuri pe spate, sunt ascunse in spatele jantelor superbe de 17″. Talonul ingust al pneurilor le predispune pe acestea din urma la boala “gropii nebune”, atat de raspandita in Romania. Atentie mare, se sparg usor in gurile de canal!

Concluzie: “spargere in figuri” la bani putini! Nerecomandat familiei. Se prescrie in cazul in care nu aveti o prietena. GTC va rezolva problema in 5 minute, atrage femeile implacabil!

Caroserie
+ Design agresiv si inedit
– Aerodinamica destul de scazuta in raport cu look-ul ce pare foarte fluid, CX – 0,34

Habitaclu
+ Calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, spatiul pentru picioare in spate
– Putine spatii de depozitare, spatiu limitat pentru cap, in cazul pasagerilor din spate

Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– Lipsa de confort pe drumuri neamenajate

Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, sunet sportiv
– Consum ridicat in oras si utilizare sportiva

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie la garda la sol, risc delovire a pragurilor

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, cu 4 airbag-uri, fixari ISOFIX, ESP, ABS
– –

 Opel Astra GTC 2,0l Turbo 
 Motor2,0l 16V Ecotec 
 Tip4 cilindri in linie, Turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1998 
 Putere maxima (CP/rpm)170/5200 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)250/1950 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4290/1753/1435 
 Masa proprie (kg)1385 
 Portbagaj (l)302-1032 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)7,9 
 Viteza maxima (km/h)220 
 Consum mediu declarat (l/100 km)9,0 
 Consum mediu in test (l/100 km)11,4 
    
 Preturi  
 Pret CIP16 951 euro 
 Pret DDP20 900 euro 
    
 Dealer 

48 Responses

  1. dmx says:

    am o astra gtc 2.0 turbo 200cp…..n`ai ce sa mai zici…..masina se comporta extraordinar….am pe ea toate dotarile existente….jante pe 18“(te cam dezavantajeaza la drumurile noastre…dar n`a vrea altele mai mici…ofera un aspect mai placut)

  2. shrek says:

    Tine-ti minte…nu goni mai rpd decat poate ingerul tau sa zboare…e pacat..o viata avem…sunt inebunit dupa masinile sport, viata mea..dar realizez ca nu are rost sa o risc…si mai tine-ti minte…cine e smecher nu fuge cu masina, dimpotriva..merge incet…ca si in piesa 40 km/h…;)bafta la toti…sapt viitoare imi ridic masina, opel astra gtc:)1.7 cdti, 110 cp, 6 trepte:)

  3. mircea says:

    Vreau si eu o parere!! Vreau sa aleg intre opel astra gtc si o honda civic!!

  4. mihai says:

    Mda ma rog…nu comentez…n-ai 18 ani dar ai condus-o…iar legat de postul meu la BMW seria 5 3,0d ziceai ca ai peste 1 milion de km parcursi si scoala de pilotaj profesionist nustiuunde….N-as fi zis nimic daca macar nu i-ai fi injurat pe ceilalti

  5. kvl says:

    mihaiilea – compari un turbo (diesel) cu un motor pe benzina normal ?? calmeazate si nu te mai ambala atata , compata 1.9 TDi 100 CP cu un 1.9 benzina dar tot turbo de 100 CP si dupa aia mai discutam . Faci o greseala ENORMA comparand un motor turbo cu un motor pe benzina normal …

  6. RedLine says:

    Ma Ce Vorbesti Tu Mihailea Despre Masini.Cu Bicicleta Stii Sa Mergi?;)

  7. Smiley says:

    Bravo mai pustiulica , se vede ca esti documentat dar totusi practicand sti mai bine 😉 Si nu cred ca tre sa-i jignesti pe altii , chiar daca ai dreptate 😉 In afara de caroseria super tare imi plac mult de tot jentile alea , mor dupa ele. De motor ati vorbit voi destul , o zi buna 😉

  8. mihaiilea says:

    problema ta,deocamdata am avut dreptate mereu,mai cultiva te si mai citeste reviste cu masini prietene,peste tot am avut dreptate,te deranjeaza mergi si citesti cat mine,si mai vorbim si te anunt ca am condus de foarte multe ori,nu iti fa tu griji pt mine

  9. tarzan says:

    Mihaiilea, tu nu ai nici 18 ani si le dai tuturor lectii de soferie? intai ia carnetu, fa si tu cativa km cu un olsit ceva, si pe urma fa-i pe alti prosti. Esti penal!

  10. mihaiilea says:

    si eu masina asta o vreau la 18 ani da vreau varianta opc ,240cp la 5600rpm,320nm la 2400rpm,6.4 0-100km/h si maxim 240,aia ii visu ii superba masinuta,vreau sa nu mai aiba nimeni!plus ca poti pune un chip si poti mododifica o faci probabil de 280cp si 350nm

  11. _mihai_ says:

    E bine ca pana la urma ne-am lamurit 🙂

  12. mihaiilea says:

    ma bucur,eu nu am nimic ti ma zis ca e o masian tare si faina si tot ce vrei da nu are rost sa exageram!alea merg mai mult care scrie in carte 243,245,248 si au scris asta ca sa nu dea taxe firma in plus si sa puna limitatoare care is bani in plus si profit in minus!daca merg peste 250 platesti in plus si trebuie limitate

  13. _mihai_ says:

    mihaiilea, am verificat cu GPS-ul si ai dreptate. La 220 pe bord, aveam 205 pe GPS. Probabil ca daca as fi avut loc pe sosea ca sa-i dau sa ajunga la 240 pe bord, as fi avut real 220.

  14. mihaiilea says:

    ma prostalaule acepta are 7.8 0-100km/h are 220 vit maaxima la reprize are 6.5,tu ai 8.1 0-100 217km/h si repriza 80-120 7.2 cum mata proasta il faci?si daca apare de 177cp si 350nm va avea 7.5 0-100km/h 230vit maxima si 6 secunde 80-120km/h,cum il faci ma inbecilule??expliuca mi sa nu mai vb ca consuma 6 litri si jumate

  15. mihaiilea says:

    ma habar nu ai nimic despre masini gtc ii micutz pe langa 120d ce sa vb de asta care apare te ia cu spatele si nu te mai lauda ca nu sti nimic,in primu rand culu de 250 la masian ta e rusinica are mai mult un golf de 110cp,de ce nu e camion pe benzina ma destept degeaba ca nu sti nimic intreaba orice super specialist ca doua masini aceasi greutate aceasi putere dieselu castiga lejer ca are cuplu mult mai mare,ma eu am vazut cu ochi mei si iti dau daca trebuie marturi ca unu cu un bmw 530d o facut un audi s4 de 344cp

  16. EKO says:

    Am inteles iti place DIESELUl si tine minte benzina va batea intotdeauna dieselul ,nu imi mai tine teorii.Vino tu cu un BMW 2.0D si sa vezi ca il iau cu GTC asa super lejer.

    • Cosmin says:

      Prietene ! Benzina bate dieselul doar pe distanțe scurte ! Un diesel cu 200+ si un cuplu destul de mare nu va fi batut niciodată de o benzinara cu acceasi hp , la un motor cuplul iti da forta , demarajul sau cum vrei tu sa ii zici ! Inainte sa vorbesti prostii , te rog documenteaza-te ! Adu tu un benzina de 200 hp si aduc si eu un diesel de 200 hp , te bat lejer la fundul gol , pentru ca o sa conteze mult cuplul ! Ca exemplu: daca tu ai 200 hp si cuplu 300 e 0 , în comparație cu un diesel cu 200 hp si 450 nm cuplu ! Stai linistit pustiulica!

  17. mihaiilea says:

    pai ma omule bmw are 80-120 6.5 in a-5-a si in a-5-a 8.5 gtc are 80-120 7.2 si in a 5-a 10.2,ce vrei mai mult,pai un bw 530d bate la reprize un bmw m3 ce vrei mai mult mah????dieselu bate lejer benzina daca au aceleasi puteri,o octavia 1.9tdi de 90cp se joaca cu loganu la drum intins!!!si cand scoate 177cp si 350nm chiar ca face gtc cu spatele si e diesel tata!

  18. EKO says:

    Normal ca are cuplu mai mare ca e diesel dar la repize nu cred ca ia un GTC de 170CP,parerea mea.

  19. mihaiilea says:

    un bmw 120d te ia lejer,ala are 7.8 real si 222 vit maxima si are culu nu 250 ca are 340 si la 2000rpm si tu ai 250 la 1950,te ia de mama mama!!decoleaza ala la reprize 80-120 6.5 secunde in treapta 4 iar in treapta 5 8.5.si ce sa vb de plecari,de la 150-200 te bate mai usor are totusi cuplu de 100nm in plus inca un motor de logan are forta in plus bmw fata de opel si e diesel,stati flex apare varianta de 177 cp si 350 nm in loc de 163 si 340nm

  20. mihaiilea says:

    intra-ti pe situ http://www.track-challenge.com,da ii track test si da ii mai departe,cauta la opel.testu e facut de super piloti,iar opelu are 8.1 0-100,217vit maxima si 80-120 in treapta a-4-a 7.2,in treapta a-5-a 10.2 si 0-160 cam 20.2 secunde!deci no ti ma demonstrat-o ca nu prinde 240 ce sa vb de 250

  21. mihaiilea says:

    o sa vad,oricum in talonu masini apare 220,daca tu depasesti viteza aia pe drum drept nu pe deal in jos de 9 grade inclinatie eu iti garantez ca opelu te angajeaza ca pilot de teste si sa nu ai nici o modificare!!

  22. _mihai_ says:

    mihaiilea, o sa fac si eu testul cu GPS-ul cu prima ocazie. Desi si GPS-ul are eroare, dar mult mai mica, e drept. Si o sa verific si cu meniul ascuns de pe board computer care arata viteza reala, nu cea de pe vitezometru. o sa postez cand o sa apuc sa fac testul.

  23. _mihai_ says:

    mihaiilea, o sa fac si eu testul cu GPS-ul cu prima ocazie. Desi si GPS-ul are eroare, dar mult mai mica, e drept. Si o sa verific si cu meniul ascuns de pe board computer care arata viteza reala, nu cea de pe vitezometru. o sa postez cand o sa apuc sa fac testul.

  24. mihaiilea says:

    mai oameni buni pe ac nu am zis paote arata probabil 240 dar real nu treci de 220 daca ai un gps de mana poti verifica asta,se numeste eroare de kilometraj,asa am vazut cu ochi mei nissan terrano care o prins 200 si vit maxima in carte ii 170,ma alea is lucruri testate ce nu intelegi,aia nu dau de am pulea ce dau ca dau pe chesti sigure eu nu s-ar bucura sa aiba 20km/h in plus,crezi ca se fut singuri ma?daca la suta are 7.9 secunde atata are nu mai putin poate mai mult ca tu nu esti pilot profesionist probabil ca daca o conduce un sofer super profesionist si scoate limita de turatie ii ii da pe rosu scoate 7.5 da si poate bubuie motoru

  25. _mihai_ says:

    Am un Astra GTC 2.0 Turbo de 170 cp/ Am prins 230 pe autostrada (SPORT ON) cu el destul de repede. Mai aveam loc garla sa-i dau pedala dar aveam consum foarte mare si destul de putina benzina ramasa in rezervor si m-am oprit, ca sa apuc sa ajung in Bucuresti 🙂 Ideea e ca pana la 150 la ora urca absolut fulgerator. Repriza de la 150 la 200 kmph este si ea impresionanta pentru 170 de caluti. Apoi creste putin mai mai lent pana pe la 220. De la 220 la 230 a crescut si mai lent (eram in treapta a 5-a). Aici depinde si de benzina folosita. Eu aveam MOL Tempo Plus de 95 Octani Euro 4. Daca pui MOL EVO de 99 octani se simte la turatii si viteze foarte mari. Oricum, sigur prinde 240. Nu stiu daca si 250 🙂 Insa este foarte important sa fii doar in treapta a 5-a cu ea pe la peste 200 fiindca altfel nu mai ai putere suficienta la roata ca sa mai cresti viteza. Treapta a 6-a este doar de croaziera.

  26. EKO says:

    Mihaiilea n-ai decat s-a nu ma crezi am prins 240km cu buton SPORT,fara prinde 220 cum scrie in carte.Poate cand ai test viteza maxima nu ai apasat butonul SPORT.

  27. mihaiilea says:

    am fost cu masina!!e foarte buna si fantastic de sportiva mai ales pe curbe!desi are o tendina subviratoare mi s-a parut,sasiu ids.calumea masina!in blana am prins 220!mi se pare mai mult decat oki pt un motor turbo de 2000cmc,nu ii subaru,240 nu cred ca ai prins!cat da in carte mere mai mult nu in nici un caz poate mai putin!daca in carte scrie 220 mai mult nu mere numa cu modificari!da pt cate kg are si 170 cp e mult mai mult decat iti trebuie pt romania!faci multe pasaturi,si audi a6 2.5 tdi si unele bmw si mercedesuri,ii tare masina si costa putin

  28. Max says:

    Eu conduc un bertone de 2 litri turbo… si nu stiu cum ai condus tu unu` si iti consuma mai putin de 11.4… da` a mea nu ia atat decat daca merg finutz de tot… ce sa mai vorbim de condus sportiv…

  29. Mihai says:

    poate ca in Germania o cumperi mai ieftin.Dar daca o aduci in romania trebuie sa platesti taxele vamale si alte chestii.Cam tot atat iasa ca pretul din Romania.Poti gasi mai ieftin SH

  30. dan says:

    Daca la noi e 16.951 CIP,din Germania cu cat as putea sa-l cumpar?

  31. Alex says:

    Ma rog asa mai merge am crezut ca ai modelul de 1.9

  32. joe says:

    New yark is tke biggest is acar dar dayr dakfz datd datar fdsfg dadf datkag fajdk fakrt Emas dfldkc dslz slxl sld dlds ldld dlfls dlld; dld

  33. EKO says:

    ALex nu am nici un cip tuning e standard 170cp

  34. Cur Murdar says:

    Comercializez embleme auto pt orice marca si model.Preturi pt toti soferii!

  35. robert says:

    Si eu te astept Savian cu o revizie gratuita sau facilitati la Opelul meu, ca altfel te las fara reclama la Radacini…

  36. Shozze says:

    Salutare!
    Eu am un Astra GTC 1.9 CDTI 120 CP si e OK Interior placut ergonomie prestatii pe masura drumurilor si a unui drum normal Cu cip tuning ajunge lejer la 150 CP Asa ca nu vad ce defecte mejore ar avea modelul asta. Bafta si la mai multi Km…..

  37. savian says:

    Pentru cei interesati ii astept cu intrebari si cu banii la unul din dealerii OPEL din Bucuresti: RADACINI MOTORS ,bd Timisoara nr.18, tel 413.81.83

  38. Alex says:

    Eko m-as mira cu un motor de 2 litrii sa prinzi 240 ma rog poate iai pus chip tunning

  39. EKO says:

    Viteza maxima nu este 220 am prins pe autostrada Bucuresti-constanta 240 cu butonul SPORT si nu este asa joasa poti urca o bordura linistit

  40. mihai says:

    lasati glumele proaste.masina este bestiala.

  41. dragos says:

    sigur ca da. si presupunem ca ai mers si cu GTC turbo si esti avizat sa faci aceasta comparatie.dar cam acrii strugurii nu? C20 Let e super motor (mai bine zis a fost la vremea lui) dar cele doua masini nu se pot compara. Eu zic sa te duci sa-i mai iei un radiator de la dezmembrari Calibrei si o evacuare turceasca din Vitan si sa ne lasi.

  42. catalin says:

    parerea mea de astra asat e foarte proasta o masina care cu turbo ae nevoie de 4×4 iar performantele sunt slabe , am o calibra turbo c20 let o pune cand in cur cand in cap pe asta la viteza maxima pe 400m 0-100 ce vreti voi

  43. Fane says:

    Superba masina. Si are performante de invidiat. Apropo Ovidiu, masina e limitata la 220km/h. Daca ai fi condus asa ceva inainte sa vorbesti , poate era mai bine.

  44. Ovidiu says:

    la 170 de CP numai 220km/h :)) de ras

  45. dragos says:

    noul astra coupe (GRAN TURISMO COUPE GTC) vine si cu variantele 200 respectiv 240 de cai daca va tine buzunarul. deci putere exista mai mult decat la vechea astra. Robert a testat 1 varianta. Astra are IDS plus cu CDC Continuous Damping Control si un ESP care controleaza 3 roti in loc de 1 cum este la sistemele mai vechi. Slava Domnului Remex ca nu ai patit nimic. Nici un sistem de securitate nu te poate salva de taranii, inconstientii si drumurile romanesti.Drive safely guys.

  46. Remex says:

    Am pierdut controlul volanului unui Opel Astra GTC la un drive-test la 170km/h.Eram 4 in masina.Nu stiu cum am reusit dar a stat pana la urma pe sosea.Ce sisteme de siguranta o fi avand, dar…au dat rezultate.Tremur si acum.Un sfat…lasati`o domol.Nu se merita!!!

  47. mihai says:

    Raaaaaaaau Robert.Pai vechea astra coupe cu un motor 2.0Turbo Bertone avea190CP si un cx de 0.28 iar si mai vechea calibra avea un cx de 0.26
    Dealtfel intr-un test comparativ realizat de revista Autoshow referitor la noua astra vs. vechea astra se spunea ca motorizarile noii astra sunt ceva mai putin performante decat cele ale vechii astra.Tu ce crezi?

Leave a Reply to Ovidiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.