Opel Combo Tour 1,3l CDTI

Aparut in 2001, modelul Opel Combo Tour nu este o prezenta foarte des intalnita pe soselele noastre. Nu pentru ca ar fi o masina rea sau inferioara concurentilor directi, ci pur si simplu pentru ca romanii nu s-au obisnuit prea mult cu un astfel de automobil. Un test cu versiunea Tour echipata cu motorul de 1,3l CDTI (tehnologie Fiat) a relevat aptitudini neasteptate ale modelului Opel, respectiv spatiu de incarcare generos, calitate buna a echiparii si asamblarii, confort, consum de combustibil redus si reale calitati de autovehicul de familie.

Cei 4 ani scursi de la lansarea modelului isi fac simtita prezenta si se simte nevoia unui face-lift, pentru a se apropia de linia generala urmata de modelele actuale Opel. Nu inseamna ca modelul Combo Tour este demodat, ci dimpotriva, a devenit un …clasic.

Cu un look simpatic, Combo Tour are o alura oarecum atipica, fiind inalt, dar cu o capota joasa, ceea ce ii imprima un caracter dinamic. Cele doua usi laterale culisante amintesc de un vehicul utilitar (ceea ce Combo chiar este…), dar odata urcat la bord, descoperi un interior cochet si ingrijit, cu majoritatea elementelor preluate de la Corsa.

Consola centrala contine sistemul audio cu CD – CD 30, standard pe majoritatea modelelor Opel, ce poate fi considerat chiar o dotare de lux pe un asemenea autovehicul. Chiar daca materialele folosite in constructia interiorului sunt apropiate de caracterul utilitar, adica orientate spre rezistenta mai mult decat spre confort, totusi finetea dar si soliditatea asamblarii, plac de la prima vedere.

Spatii de depozitare peste tot, bine amplasate, ofera posibilitati multiple de aranjare a bagajelor de orice fel. Usile laterale culisante sunt ideale in spatiile stramte, accesul fiind destul de facil. In spate, Combo dispune de doua usi cu deschidere clasica, ambele echipate cu propriul stergator de geam. Suprafata de incarcare este plana si joasa, deci usor de folosit. Fara probleme se pot introduce obiecte de dimensiuni foarte mari, biciclete, etc.

Printre echipamente regasim inchiderea centralizata cu telecomanda, aer conditionat manual, afisaj digital central (ceas, functie de afisare a temperaturii exterioare, informatii sistem audio), dublu airbag, comenzi radio-CD amplasate pe volan, geamuri si oglinzi laterale cu actionare electrica, ABS si asistenta la franare, jante din aliaj usor, dotari absolut suficiente pentru o masina mai mult de “munca” decat de familie, cum este Combo Tour.

Nu este de neglijat intervalul dintre revizii, care poate fi de 50 000 km sau doi ani, sarcina utila de 735 kg si modularitatea spatiului interior. Personal, am convingerea ca Opel Combo Tour este un automobil perfect de familie, ce poate fi utilizat fara probleme si la transportul de marfa. Daca se doreste un Combo doar pentru marfa, Opel propune o varianta denumita Cargo, special echipata.

La drum, masina surprinde prin functionarea silentioasa a propulsorului diesel de numai 1,3l CDTI (de fapt este tehnologia Multijet Fiat…), dar care ofera o putere de 70 CP si un cuplu remarcabil pentru o cilindree atat de mica, de 170 Nm. Pana la 100 km/h propulsorul nu se aude in habitaclu, peste aceasta viteza, insa, zgomotul creste destul de mult. De remarcat agilitatea de care da dovada masina, in ciuda masei destul de ridicate; nu pot spune ca acest motor de 1,3l ofera performante bune, ci mai degraba corecte, pentru cat de mic este. Totusi, tolereaza bine un regim de conducere sportiv si surprinde prin rapiditatea cu care se tureaza, aproape ca un motor pe benzina.

Excelent consumul de combustibil; dupa mai bine de 900 km, in rezervor mai era destula motorina. Consumul mediu nu a depasit 5,1l la suta de kilometri, in ciuda unui ritm de mers destul de sustinut. Nu am depasit 150 km/h, intrucat traficul a fost aglomerat dar, probabil ca masina poate mai mult, intrucat rezerva de putere exista. Fara indoiala, motorul de 1,3l CDTI este remarcabil si versiunea de 90 CP a acestuia de pe Astra va fi un succes, intrucat ofera atat economie cat si suficienta putere.

Un Opel Combo Tour standard, cu motor de 1,3l CDTI are un pret modic, de numai 10 966 euro CIP, adica circa 13 050 euro cu toate taxele incluse.

Caroserie
+ Calitate buna a realizarii si asamblarii, spatiu util generos
– Design invechit, necesita un facelift pentru a se apropia de stilul actual Opel

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, finisare de calitate pentru un vehicul utilitar
– Amplasare perfectibila a butoanelor de actionare a geamurilor electrice

Confort
+ Confort deosebit la rulare, in orice conditii de drum
– –

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Functionare deosebit de silentioasa pana la 120 km/h
– Consum si nivel de zgomot ridicat la viteze peste 120 km/h

Tinuta de drum
+ Comportament bun la viteze mari, in linie dreapta
– Pe viraje rapide necesita atentie, datorita inaltimii caroseriei

Siguranta
+ Pachet standard de siguranta
– Gradul de siguranta se configureaza prin adaugare de optiuni

 Opel Combo Tour 1,3l CDTI 
 Motor1,3l CDTI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1248 
 Putere maxima (CP/rpm)70/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)170/1500 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4320/1685/1800 
 Masa proprie (kg)1260 
 Portbagaj (l)455/2900 
 Garda la sol (mm)160 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)circa 14,5 
 Viteza maxima (km/h)circa 155 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,2 
 Consum mediu in test (l/100 km)5,1 
    
 Preturi  
 Pret CIP10 966 euro 
 Pret DDP13 050 euro 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Prius says:

    Cand citesc aprecieri de genul …masina se conduce sportiv , iar saraca are 70 de CP si 1200 kg goala….ma apuca disperarea ….ce anume poate fi sportiv la o astfel de masina ? Nici macar franele …Atunci , la o masina de genul M5 ce naiba mai spunem ? Sau ……la 150 kmh mai aveau pedala ….ohooo…..viteza maxima (data de fabricant mereu cu o doza de optimism comercial!) fiind de 155 km ….ce fel de pedala mai am la o masina pe diferenta dintre 150 si 155 kmh ? Am condus asa ceva si deabia atingea 150 pe vitezometru ….dupa ceva km buni de palier…La fel cu treaba cu consumul….exprimarea poate fi interpretata in fel si chip…adica si….dupa 900 de km mai ramane 2/3 de motorina in rezervor…nu ? O fi consumul mic , dar cu masina fara sarcina utila si condus normal . Astfel de masini nu le cumpara insa nimeni sa se plimbe cu ele…(factor extrem de important). De regula , merg incarcate la maxim si conduse de soferi in generali tineri care , nefiind masina lor personala , le duc cu acceleratia la podea…In acest caz , micul multijet consuma tot putin , dar suficient sa nu ajunga un rezervor la 900 de km….Cu aceste mici exceptii , restul concluziilor in test mi se par corecte si de bun simt ….Nota … despre condus sportiv (in sensul dinamic al expresiei) nu putem vorbi daca masina respectiva nu accelereaza sub 10 sec (0-100kmh) si viteza max sub 200 kmh …cam asta ar trebui sa fie plafonul de sus …..iar in jos……

  2. aurica says:

    SINT CEL MAI TARE IN {COMMON RAIL}

  3. victor says:

    fiabile in timp?? sunt. prima data de obicei cad bieletele de directie (poate si caseta) din cauza drumurilor. Cat despre motorul de 1.3 CDTI…e cam mic pentru masina asta…in rest e OK

  4. nicu says:

    variante pe benzina?cite?si ce puteri.de unde pot cumpara unCOMBO TOUR 5usi 5locuri?

  5. alex says:

    Salut, poate sa-mi spuna cineva daca merita Opel Combo,sidaca sunt fiabile in timp,posibile probleme intalnite?

  6. Dragos says:

    CDTI insemana : Common-Rail Diesel Turbo Injection

  7. sorinGR says:

    pardon…am scris DDR…vreoiam sa zic DDP…sorry :)))

  8. sorinGR says:

    bai andrei..in locu tau taceam din gura..mai zic..moate nu stiai ce insemna cdti…da faza cu faza cu CIP si DDR….da-ma drq…te-ai facut de kko…nici eu nu stiam chestiile alestea…pana acum vreo 5 ani :))

  9. Radu says:

    Salutare…as dori sa aflu mai multe despre sistemul de franare ABS ,cum functioneaza ,avantaje si dezavantaje

  10. Radu says:

    Slutare…as dori sa aflu ceva mai multdespre sistemul de franare echipat cu ABS, cum functioneaza,avantajele si dezavantajele lui

  11. robert says:

    DDP include taxe si TVA.

  12. alex says:

    ce inseamna ddp si ce inseamna cip? fiti expliciti
    pretul cip include tva?

  13. andrei says:

    multumesc.am intrebat pt ca amnun site cu denumiri din astea si nu gaseam ce insemna asta.De fapt este cam singurul care nu apare acolo

  14. robert says:

    CDTI este denumirea motorului diesel Opel ce are turbocompresor si “sistem de injectie de motorina “common rail – rampa comuna”.

  15. andre2i says:

    Ce inseamna CDTI?

Leave a Reply to Radu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.