Versiunea testata, GTS Sport, exhiba un look destul de agresiv, prin excesul de elemente cromate (manere usi si bandouri sub geamurile laterale), esapamentul dublu si jantele de 17″ cu cate cinci spite duble. Imaginea “rea” primeste o sustinere excelenta din partea motorului de 2,0l, supraalimentat, ce dezvolta 175 CP.
Motorul se comporta foarte bine, fiind bine acordat cu cutia de viteze cu 6 trepte. Intrucat am testat Vectra GTS in conditii de iarna veritabila, nu prea am reusit sa folosim toate resursele propulsorului, dar caracterul sportiv este evident.
Interiorul nu se adapteaza insa tonului sportiv, cele cateva ornamente cromate raspandite discret nereusind sa aduca o nota “racing”. Ambianta postului de conducere este mai degraba “hi-tech”, decat orientata spre sport.
Tinuta de drum se mentine la inaltime, fiind puternic asistata de multiple sisteme electronice (ABS, ESP, TC, IDS+, etc), o alta nota pozitiva fiind acordata franarii.
Impresionant a fost insa comportamentul sistemului TC (control al tractiunii), ce, in conjuctie cu pneurile de iarna, oferea o libertate de miscare deosebita in peisajul hibernal, dovada fiind chiar fotografiile noastre. Am intrat practic pe un camp arat, plin de zapada, iar Vectra GTS nu a avut nimic de comentat. Recomand cu caldura acest sistem, atentie insa, eficacitatea lui este 0 cu pneuri neadecvate!
Superdotata cu optionale, ramane o oferta buna in clasa medie, desi are de luptat, cu noul Passat mai ales… Vectra GTS Sport are printre dotarile mai neobisnuite faruri autoadaptive, telefon integrat cu SIM 3V, senzori parcare, tempomat, climatizare electronica dual-zone, ventilatie si sistem audio separat pentru locurile din spate, schimbator de CD-uri. Dotarile “obisnuite” la o limuzina de clasa medie sunt, evident, prezente.
O nota mai putin buna o acordam suspensiei, care, desi e clar ca e sport si isi face bine treaba la viteza, e mult prea sensibila la denivelari si la micile neregularitati din asfalt, producand “batai” destul de neplacute.
Desi este un facelift destul de recent, Vectra GTS nu a preluat elementele “la moda” acum, respectiv stergatoarele de parbriz Aero si semnalizatoarele laterale integrate in carcasa oglinzilor retrovizoare. Acestea sunt insa prezente in schitele noului Opel Omega. Asteptam cu interes…
La aspecte pozitive, insonorizarea excelenta trebuie amintita, si, nu in ultimul rand, sunetul motorului este “combinat” perfect cu esapamentul sport. E o placere sa accelerezi violent, “muzica” propulsorului face toti banii!
Caroserie
+ Design mult mai agresiv, aerodinamica buna
– Doar un face-lift, aduce imagine mai sportiva dar pierde look-ul business, stergatoare parbriz clasice
Habitaclu
+ Calitatea materialelor imbunatatita, ergonomia comenzilor, display full-color
– Putine spatii de depozitare, timp de acomodare cu modul de comanda al sistemului Info
Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– Lipsa de confort pe drumuri neamenajate, directie subasistata la viteze mici, suspensia cam bate la mici denivelari
Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, sunet sportiv
– Consum ridicat in utilizare sportiva
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie la garda la sol, risc de lovire a pragurilor
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, cu minim 6 airbag-uri, fixari ISOFIX, ESP, ABS, TC
– –
Opel Vectra GTS 2,0l T Sport | ||||
Motor | 2,0l T 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Turbo | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1998 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 175/5500 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 265/2500-3800 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4611/1798/1460 | |||
Masa proprie (kg) | 1390 | |||
Portbagaj (l) | 500-1360 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 9,1 | |||
Viteza maxima (km/h) | 230 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 8,7 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 11,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 20 160 | |||
Pret DDP | 24 950 | |||
Dealer |