Peugeot 407 SW 2,0l HDI

Varianta SW vine in mod firesc, la aproximativ un an dupa berlina, sa intregeasca gama 407, in care constructorul francez Peugeot si-a pus mari sperante. SW este abrevierea din limba engleza a “sportwagon” adica break sportiv. De fapt este vorba de o varianta de caroserie combi, relativ compacta, daca tinem cont de dimensiunile generoase ale sedanului, de care nu difera foarte mult.

Era de altfel singura solutie care se putea adopta, tinand cont de faptul ca europenilor nu le plac de loc automobilele mari si greoaie. Asadar, chiar de la inceput, 407 SW devenea o provocare atat pentru jurnalisti cat si pentru clienti.

Partea frontala a ramas neschimbata, cu aceeasi combinatie intre sculptural si fluid, care da o senzatie de nebanuita forta. La polul opus se afla spatele, drept, bine incadrat de grupurile optice masive si de cate doua geamuri triunghiulare. Ambele au un aport estetic primordial.

In aceste conditii, s-au putut prelua, fara prea multe probleme, aceleasi portiere ca la berlina, care permit o foarte buna accesibilitate catre interior. A rezultat un automobil cu o identitate stilistica ce completeaza gama. Viitorul coupe este proiectat la fel, preluand fara nici un fel de probleme, atat partea frontala, cat si cea din spate a berlinei.

La interior totul pare atat de firesc. Scaune profilate in fata, bancheta mare si bordul cu o proeminenta consola centrala, certifica ca s-a muncit mult la partea de confort. Cat despre talie, numai de bine, iar chiar persoanele de 1,90 m si mai bine, nu au nici un fel de restrictii. Grija pentru pasager este evidentiata si de multitudinea compartimentelor de stocare, care fac calatoria placuta si comoda.

In ceea ce priveste ergonomia, aici se pot face mici observatii, cum ar fi, de exemplu, amplasarea ineficienta a comenzilor sistemului audio, imediat langa cele ale stergatoarelor de parbriz.

Senzorul de ploaie este un accesoriu extrem de util, chiar daca, sesizezi in timp o oarece intarziere in reactii, normala daca tii cont de necesitatea preluarii in avans a unei informatii. Pe o ploaie torentiala, la o rulare in forta, stergatorul lunetei a fost de multe ori depasit de apa.

Soferul are la indemana un mic display central, ce ii furnizeaza informatii utile, precum nivel ulei, presiunea din pneuri, consumul instantaneu sau numarul de kilometri pana la realimentare etc.

Motorizarea de 2,0 HDI pare sa se potriveasca cel mai bine cu stilul in care a fost proiectat 407 SW. Este un grup propulsor echipat cu sistem cu rampa comuna (Common Rail), din a doua generatie, cu filtru de particule FAP. Puterea maxima furnizata este de 136 CP la 4000 rpm, iar cuplul maxim are valoare de 320 Nm la 2000 rpm. Aici se simte nevoia unei observatii si anume ca zona de rosu a turometrului incepe de la 4500 rpm!

A incerca sa ii ai alaturi pe cei 136 CP inseamna ca trebuie sa rulezi la limita motorului, in ceea ce priveste turatia, operatiune extrem de delicata in trafic, cand trebuie sa ai atentie distributiva si, mai ales ca la partea de insonorizare progresul este mai mult decat evident, iar zgomotele caracteristice sunt ca si inexistente. Tinand cont si de valoarea la care este furnizat cuplul maxim, o exploatare optima se face in jurul valorii de 3000-3500 rpm.

De altfel, in acest interval puterea furnizata este suficienta, iar condusul devine o placere. Aceasta stare de fapt am resimtit-o pe parcursul unui traseu special ales, Bucuresti-Valenii de Munte-Brasov, care are si portiuni virajate, dar si segmente rapide.

Consumul mediu realizat este de 6,8-7,0l de motorina la 100 km parcursi, valoare ceva mai mare decat cea anuntata, care este de 6,0l.

Nivelul de echipare, la capitolul siguranta, este foarte bun, in concordanta cu tendintele de pe piata, si anume: sistem de franare cu ABS si EBD (antipatinaj si control al fortei din sistem), ESP (control electronic al stabilitatii), airbaguri sofer si pasager, pentru zona toracelui si perdea, centuri de siguranta in trei puncte, pretensionate.

Peugeot 407 SW este prin excelenta un automobil familial, destul de rapid, caruia ii sta bine la drum si mai putin in circulatia urbana aglomerata. Concurentele sale directe se numesc Alfa Romeo 156 SW, Renault Laguna Estate, Ford Mondeo Break sau Honda Accord Break.

Variant ST Confort, pe care am avut-o la test, costa 24.898 euro DDP, la care se adauga optiunile incluse pe masina, cu o valoare totala de 1066 euro + TVA. Adica, alarma (260 euro)+ faruri Xenon cu spalator faruri (390 euro) + scaune fata incalzite (156 euro) + culoare metalizata (260 euro).

Caroserie
+ Design modern, calitate,accesibilitate portbagaj
– Volum relativ redus al portbagajului

Habitaclu
+ Spatiu interior, nivel de echipare
– Stergator luneta ineficient pe ploi torentiale

Confort
+ Suspensie, instalatie aer conditionat
– –

Motor/transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata
– Puterea maxima este furnizata la 4000 rpm, dar zona rosie e la 4500

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun, tipic pentru Peugeot
– Manevrabilitate redusa in trafic urban

Siguranta
+ Dotari standard foarte bune
– –

 Peugeot 407 SW 2,0l HDI 
 Motor2,0l HDI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1997 
 Putere maxima (CP/rpm)136/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)320/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4763/1810/1471 
 Masa proprie (kg)1560 
 Portbagaj (l) 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,5 
 Viteza maxima (km/h)203 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,0 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP24 898 euro (fara optiuni) 
    
 Dealer 

No Responses

  1. ARIS says:

    VAND PEUGEOT 406 COUPE CEL MAI FULL POSIBIL AN 2000 ADUS RECENT DIN FRANTA 3.2-V6-24VALVE 243CP IMPECABIL TEL-0766675686

  2. Scott says:

    O masina misto la design Pretu e ok Io zic k merita cumparat Comparatia cu bmw nu merge facuta

  3. dragos says:

    am un peugeot de vanzare 407 diesel are 36.700 km reali am carte service la el este an 2004(fab) dar inmatriculat 2005feb, am la el tot ce vrei in afara de piele..asa ca daca sunteti interesati ma gasiti la tel 0724537328 dragos

  4. passat says:

    Masinile frantuzesti sunt slabe in comparatie cu cele MADE IN GERMANY!!!

  5. blue says:

    nashpa, mai fain ii 206 :X

  6. Mircea says:

    E tare frumoasa .

    Asta e cel mai scurt comentariu pe care l-am facut pe forum :-).

  7. laur says:

    asta o sa fie cu siguranta urmatoarea mashina a mamei e innebunita dupa ea.pacat ca viteza e limitata la 165 la break-ul asta.e frumoasa tare si nu va bagati fratilor dak nu stiti am mers cu o mashina de asta asha ca gura mik mai cioroilor

  8. Mihaitzu says:

    BAI lasatzi vrajeala peugeot e mashina buna ma tare ca skoda sau VW. Eu am un 406, sunt fff multumit de el.DC? pt ca are consumul mic in oras-7-8% shi in afara orashului cu 5-6%.shi eu cred ca peugeot pe diesel sunt aproape cei mai tari din lume …asa zic eu acuma credetzi ce vretzi shi 406 nu are motor mic il are de 2.0 cat de 407

  9. BogdaN says:

    Din cate se stie motoarele diesel Peugeot HDI sunt printre cele mai bune si fiabile motoare diesel din lume!! Singurul defect care il consider eu este pretul prea mare al pieselor pentru Peugeot! In rest este o masina super cool! SI pretul masini este cam mare, dar tinand cont de motorul HDI care este extrem de bun! In concluzie este o masina cu design smeker , cu un motor f bun, dar costul intretinerii este cam mare !!

  10. mihai says:

    da?????dar cat costa un peugeot si cat costa un bmw si……cat costa intretinerea pentru fiecare???

  11. trocle says:

    Pt. Stroe; eu am avut un peugeot 406 coupe si nu am fost mutumit de el. L-am vandut si acum am un BMW 320D. tot ce pot sa-ti spun ca nu poti face comparatie intre peugeot si bmw!!!!!

  12. mihai says:

    masina e super din aproape toate punctele de vedere insa consola din spate prea e copiata dupa cea a lui renault vel satis.la fel se poate spune si despre noul seat toledo.Altfel insa 407 are un design f. original

  13. Gily says:

    Am vrut sa imi cumpar un Peugeot 407 2.0 HDI pachet sport cutie automata dar dura 2,5 luni pentru a veni din Franta cu cutie automata si mam hotarat sa imi iau unul Paladine simplu ce ziceti merita cumparat Peugeot 407 Paladine 407 136 Cp ???

  14. Daniel says:

    E bestiala in curbe ,iar frinele sint pe masura . Un stop in spate complet echipat a costat 4 milioane . Consum oras + sosea +AC 6,5 %.

  15. Bobby says:

    si eu am un 407 berlina…
    foarte multumit…
    pentru mai multe detalii puteti intra pe comunitatea pejo romania la http://www.pejo.ro Aici o sa aflati mai multe despre ce e bun si ce nu e bun la 407.

  16. mihai says:

    a, shi pt juliano: informeaza-ma shi pe mine dak poti, cat te-a costat prima revizie (ashtept `mail)

  17. mihai says:

    mi se pare o masina buna!
    Nu am SW dar am un 407 normal.
    SUPER MASINA!!!
    CUMPARATI-O pt k merita!!!

  18. gabi says:

    cazane, nu au nimic garantie, bucse, pivoti la 40.000-50.000 trebuie sa la schimbi. platesti o groaza.

  19. mircea says:

    masina e super dar are un pret destul de mare!!!tot farmecul masinii e partea frontala

  20. stroe cezar says:

    ba am un 407 break 2.0 hdi si merge super bine ce draq spuneti ca are calitate proasta de fabricatie … e foarte bine facuta si imi place cum vireaza motor bun … ce draq vreti mai mult la banii astia si am cu ce sa o compar ca tata are un 530d nou,in concluzie masina face toti banii..

  21. robert says:

    Suna la Peugeot (Trust Motors) sau intra la ei pe site. Eu nu stiu preturile pieselor…

  22. Radis says:

    m ar interesa si pe mine cam cat costa niste piese la aceasta minunatie! vreau sa mi iau una si ma intereseaza cam cat costa de ex niste placute de frana sau un filtru ulei! ast rasp! pls

  23. the Robert says:

    Asta da masina , e una din preferatele mele, dar nu cea break , si pretul nu e scump asa cum afirma juliano, intradevar plasticul din fata e cea mai mare porcarie , nu puteau si eu sa puna o plasa de otel sau cv de genu asta, oricum consider ca face bani , inca nu am auzit pe nimeni care sa zica ca nu e multumit. Apropo si Basescu are una 🙂

  24. juliano says:

    Partea frontala(de la barbia masinii la axu rotilor)-prea LUNGA(pericol de accidente!!! la denivelarile din Romania)
    2-PLASTIC de PROASTA Calitate!!!!!!!!!!!
    3-preturi ENORME!!!(pt.necunoscatori)

Leave a Reply to Daniel Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.