Ultima versiune a minivan-ului Renault Scenic, inaugureaza cu succes o relatie armonioasa intre vehicul si mediul inconjurator. Designul sau, neagresiv, dar bine proportionat, cu elemente de stil preluate de la Megane II, ii confera o alura simpatica, de automobil de familie. De fapt, Scenic II asta si este, un excelent vehicul pentru familie, spatios, polivalent, dar si rafinat aerodinamic, deci foarte bun pentru drumurile lungi, cu viteze de croaziera ridicate.
Dupa un scurt drive-test, masina, in versiunea Confort Dynamique, echipata cu propulsorul de 1,9 l dCi (120 CP), ne-a dovedit (daca mai era cazul…) ca Renault e cu un pas inaintea tuturor, mai ales in privinta vehiculelor nonconformiste.
Lung de 4,25 m, Renault Scenic isi afiseaza fara rezerve caracterul polivalent si simpatic, datorat formei inedite. Fara indoiala practica, aceasta caroserie propune solutii tehnice inovatoare, incepand cu modul de deschidere al usilor (cu deja celebrul card Renault), spatiul interior suficient si bine compartimentat, si ajungand la multitudinea de setari ale scaunelor. Jantele din aluminiu de 16“ nu pot fi omise, ele avand un rol estetic, in sublinierea liniei moderne a caroseriei.
Designul si calitatea pieselor din care este construit Scenic, permit reciclarea facila si completa, obiectiv important in strategia si filosofia marcii. De asemenea, folosirea unei motorizari Diesel de ultima generatie inseamna un consum de combustibil deosebit de scazut, precum si emisii poluante reduse, in comparatie cu motoarele diesel de generatie mai veche.
Interiorul se caracterizeaza prin simplitate si functionalitate, nimic nefiind lasat la intamplare. Nu s-a folosit decat cantitatea de materiale care a fost necesara, de foarte buna calitate si rezultatul a fost un interior primitor si de bun gust. Poate prea simplu pentru unii, bordul isi gaseste un corespondent de design pe o alta masina Renault, mai exact Espace IV, dar elementele ce compun bordul provin in marea lor majoritate de la Megane II (sistemul Hi-Fi, comenzile climatizarii, etc). Plansa de bord, constituita din volume simple, include un ecran digital, de mari dimensiuni, amplasat central, ce ofera informatii multiple privind starea motorului si a masinii.
Printre altele, Scenic era dotat cu radio CD 4x15W, cu comenzi la volan, climatizare automata, parbriz atermic, geamuri electrice fata spate, oglinzi retrovizoare cu reglare electrica, 6 airbag-uri, ABS + AFU (Asistenta la franarea de urgenta). Scaunele, deosebit de simple ca forma, uimesc prin posibilitatile de reglaj multiple (nemotorizate…), ce urmaresc realizarea unei senzatii de confort complete pentru pasagerii masinii. Insonorizarea pe scara larga a condus la o izolare fonica foarte buna a habitaclului, in interior nefiind permis accesul deranjant al zgomotelor propulsorului.
Scenic, in versiunea diesel de 120 CP si transmisie manuala cu sase trepte, se adreseaza amatorilor de drumuri lungi, gen Bucuresti-Brasov, agrementul oferit de motor si cutia de viteze fiind destul de greu de relatat in cuvinte. Turbodieselul inovator, ce dezvolta 120 CP dintr-o cilindree de 1870 cmc, cu un cuplu maxim de 300 Nm, nu este foarte puternic in raport cu concurenta. Totusi, silentiozitatea in functionare si ideea Renault (inspirata, de altfel…) de a-l cupla cu o transmisie cu sase trepte, ii permit propulsorului Renault sa concureze cu succes pe segmentul sau de piata.
Desi anuntat cu un consum mediu de 5,8 l, pe sosea, computerul de bord a indicat un mai realist 6,4 l la 100 km parcursi, in conditiile in care masina nu a fost tocmai “alergata”, deci probabil acesta este consumul normal pentru Scenic. La drum intins, se poate merge cu 120 km/h cu doar 4,8-4,9 l la 100 km parcursi, deci foarte “OK” am zice noi…
Cat despre performante, desi pe hartie nu par deosebite, in practica, mai ales in treapta a patra, masina este capabila de accelerari foarte rapide, cu timpi de repriza remarcabili. Agrementul este total, depasirile de coloane se fac cu o usurinta dezarmanta, insa nu recomandam sa incercati “muschii” Renault-ului Scenic pe masini cu tenta sportiva. Veti pierde…
Caroseria inalta si suspensia “soft” nu autorizeaza conducerea sportiva; cine vrea mai mult sa-si ia un Megane II Bicorp cu acelasi motor, sau, de ce nu, chiar versiunea Sport a acestuia. Oricum, un sofer dinamic, cu ceva aptitiudini, se poate deplasa foarte rapid cu Scenic II. Economic, agreabil, dar nu foarte ieftin, caci modelul testat costa 18862 Euro, cu toate taxele incluse. Aviz amatorilor!
Renault Scenic II 1,9l dCi | ||||
Motor | 1,9l dCi | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1870 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 120/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 300/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4259/2087/1620 | |||
Masa proprie (kg) | – | |||
Portbagaj (l) | 430-480 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 12,1 | |||
Viteza maxima (km/h) | 188 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,8 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,4 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 18 862 euro | |||
Dealer |
tare ma intreb cum de ai depasit tu toate marcile cu 80cp Masina e ok, dar nu o supraestima
Domnilor!
Sunteti sunteti in necunostinta de cauza ce poate un ScenicII-1,5/80cp.Am depasit toate marcile existente in trafic.Vreau sa-mi fac prima revizie in FRANTA,comunicati-mi o adresa de acolo si eventual cerintele lor,in cazul ca nu va cer prea mult.Cu multumiri anticipate un vitezist cu ScenicII.