Skoda Octavia 2,0l TDI

Se astepta de mult o continuare a povestii de succes a cehilor de la Skoda, mai exact schimbarea “calului de povara” Octavia, ce a sprijinit atatia ani ascensiunea firmei. Iata ca momentul mult-asteptat a sosit, iar noul model Octavia isi face o intrare triumfala pe piata romaneasca, avand deocamdata ca varf de gama o motorizare diesel.

Dupa Ibiza si Fabia, grupul VW continua sa se bazeze, si in cazul Octaviei, pe puterea si renumele castigat de motoarele sale diesel.

Intalnirea cu noua Octavia prilejuieste un sentiment de “deja-vu”, caci privit din lateral, noul model seamana cu un Volvo S40, cu o impresie de Passat data de curbura aripilor fata, dar, in acelasi timp iti da si o senzatie de Audi A4, daca privim cu atentie forma stopurilor si la portbagaj. Oricum, in ansamblu, Skoda Octavia ramane un automobil cu personalitate proprie, fara dubii o Skoda.

Marturisesc ca aveam o buna impresie despre vechea Octavia, mai ales ca raport calitate pret, in clasa compacta (cum era incadrata datorita ampatamentului), dar si ca entry-level in clasa medie, datorita dimensiunilor de gabarit.

Ei bine, acum Skoda Octavia nu mai are nici o problema in clasa compacta, a devenit chiar un chellenger in clasa medie, atat prin dimensiuni si pret, dar mai ales prin calitate.

Daca ne-a surprins ceva la noua Octavia, atunci, fara indoiala, acel ceva este interiorul; saltul calitativ si de design este urias fata de modelul precedent. Lista dotarilor standard si optionale s-a largit substantial, la nivelul concuretei si chiar peste.

Standard, Octavia Elegance 2,0l TDI, vine echipata cu ABS, EBV, MSR, ASR, dublu airbag, discuri de frana fata/spate, proiectoare de ceata, instalatie de aer conditionat Climatronic, cu doua zone de reglare a distributiei aerului, geamuri electrice fata/spate, etc.

Modelul testat dispunea de o paleta larga de optiuni, dintre care amintim: senzorii de parcare fata/spate, stergatorul de luneta (destul de inestetic si cam inutil pentru o caroserie de berlina), airbag-uri laterale fata si patru airbag-uri pentru cap, ESP si EDS, faruri cu xenon, scaune fata incalzite, volan multifunctional si echipare completa cu piele a interiorului.

In versiunea testata am avut de multe ori senzatia ca sunt intr-un Volvo luxos, atat datorita interiorului complet imbracat in piele deschisa la culoare, dar mai ales a calitatii si atentiei cu care a fost asamblat.

Consola centrala aminteste pe undeva de Golf V, avand comun cu acesta sistemul audio “Stream” 2-DIN, cu CD-Player. Superbe sunt si ceasurile din bord, foarte fin si elegant realizate; vitezometrul are ultima gradatie la 240 Km/h!

Spatiul este generos, la fel ca si la generatia precedenta, dar cu o ergonomie mult mai atent studiata, cu spatii de depozitare numeroase, bine dimensionate si amplasate.

Pe sosea, masina se comporta exceptional (stiu ca e un superlativ, dar asa e…), cu o tinuta de drum aproape perfecta, dar reversul medaliei se simte la confort. Rigiditatea mare a suspensiei dauneaza la capitolul ”confort”: toate denivelarile, sau crapaturile din asfalt se simt, fara echivoc, si se simt chiar bine…

Pentru cei obisnuiti cu masini mai sportive, e OK asa, dar amatorii de masini gen “barca”, sau chiar cei invatati cu Octavia veche, cu suspensii mai moi, pot fi deranjati de rigiditatea excesiva a suspensiei. Totusi, tinuta de drum foarte buna, atat la viteza mare, 180-190 km/h, dar mai ales pe virajele abordate neortodox, compenseaza din plin acest neajuns.

Motorul de 140 CP, origine VW, este o capodopera a motoarelor diesel, avand printre altele turbina cu geometrie variabila, injectie directa cu inalta presiune; acestea ofera pe langa cei 140 CP si 320 Nm de cuplu.

Ca idee, cuplul este cu doar 10 Nm mai mic decat al unui V6 diesel Opel, ce afiseaza 177 CP si 330 Nm cuplu, la 3l cilindree. Interesant, nu?

Cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte, propulsorul se descurca de minune cu masa destul de mare a masinii (1545 kg), cu precizare ca treapta I este mai mult decat lenesa la plecarea de pe loc, chiar si pentru un diesel.

Pentru cei dezamagiti de treaba asta, dati repede a doua si tineti-va bine: compacta Octavia zboara efectiv, datorita cuplului debordant. Altfel, excelent etajata, transmisia, probabil ca te poti obisnui si cu treapta a I-a dupa ceva mai multi kilometri. Zgomotele aerodinamice raman foarte reduse la viteza mare, datorita finetii caroseriei, cu un Cx de numai 0,29.

Tot la aerodinamica a contribuit si migrarea semnalizatoarelor laterale catre oglinzile retrovizoare, dovada ca grupul VW nu se sfieste sa adopte ultimele noutati chiar pe modelele sale entry-level.

Computerul de bord ne-a mai prilejuit o surpriza placuta, dupa o sesiune de teste destul de agresiva, consumul mediu indicat era de 6 l la 100 km parcursi! Nu credeam ca scot mai putin de 9 l, dupa stilul in care am condus!

Mentiune: acesta nu este un articol publicitar, ba mai mult, noi nici macar nu am fost invitati la lansarea in Romania a acestui model, dar aceasta “scapare” nejustificata a companiei ce importa modelul, nu ne-a afectat inca judecata!

Acesta este adevarul, masina ne-a placut si consumul nu a sarit de 6l! Bravo cu felicitari pentru motorul de origine VW, cred ca este cel mai bun diesel cu patru cilindri al momentului, dar s-ar putea si sa ma insel…

La final, pentru cei care deja se cauta in buzunar pentru a achizitiona o Skoda Octavia 2,0 TDI, o veste mai putin placuta: calitatea si optiunile suplimentare se platesc!

Si nu ieftin, modelul testat costa 20418 Euro DDP in versiunea Elegance, iar cu optiunile suplimentare atinge chiar o valoare semnificativa de 25959 Euro DDP.

 Skoda Octavia 2,0l TDI 
 Motor2,0l TDI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1968 
 Putere maxima (CP/rpm)140/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)320/1750-2500 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4572/1769/1462 
 Masa proprie (kg)1545 
 Portbagaj (l)560-1350 
 Garda la sol (mm)140 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9,6 
 Viteza maxima (km/h)208 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,5 
 Consum mediu in test (l/100 km)6 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP25 959 euro 
    
 Dealer 

92 Responses

  1. andrew says:

    Can vei face testul cu skoda octavo 3

    • turatiimaster says:

      Cei de la Skoda nu vor sa imi dea masini, nu cred ca voi face test cu Octavia 3.

  2. florin says:

    cand va aparea skoda octavia III ?

    • turatiimaster says:

      Din cate cunosc, in 2012 este programata aparitia noului model Octavia.

      • AQUAMAN4SK says:

        Am o Octavia II 2TDI din 2006 second hand din Germania. Pachetul de drumuri grele eu nu il recomand!Ridicarea sasiului inseamna ridicarea centrului de greutate care duce automat la marirea instabilitatii. Mai bine mergi cu grija sau nu te bagi pe oriunde! Chestia asta se simte la o depasire scurta in viteza 120\140km/h. Masina are o stabilitate f. f. buna. asa cum au mai remarcat si unii participanti la discutii nu exista masina perfecta! Dar pot sa spun ca aceasta masina este una care iti ofera multe satisfactii! Si eu am schimbat suflanta, clapeta de acceleratie sau pompa de ambreiaj, dar la ce masina nu se schimba niciodata!?
        Depinde totul de foarte multe chestii aflate in ecuatie. De exemplu pompa de ambreiaj se duce datorita mersului in trafic aglomerat de oras. Incercati sa numarati de cite ori ambreiati si debraiati atunci cind mai faceti 2/5m in aglomeratie!
        Masina mea are 140km adevarati in bord. Important este sa avem grija de masinile noastre idiferent de marca aleasa!

        • Marius says:

          de ce aud multi oameni care zic ca motorul de 2.0 tdi din VAG este prost? le spun ca am achizitionat o skoda octavia din 2008 de 2.0 140 cp si toti zic la fel
          -ca e slab motorul
          -ca pica repede
          -ca nu e bun

  3. dragos says:

    exista mult interes pt skoda octavia 2.0 tdi cr. iar un review nou, deci cu octavia facelift, cu motorul mai inainte amintit ar fi binevenit. nu s/au facut prea multe emisiuni si nu prea a fost testata, cel putin comparativ cu vechea motorizare PD. cred ca ar fi multa lume interesata. asteptam sa vedem pe acest sait un raspuns la dorinta multora, mai ales ca aceasta masina, acest motor e un pas inainte fata de cel cu PD care consuma mult ulei(parerea proprietarilor), prbleme la turbina, etc.

  4. florin says:

    PDG-ul de la skoda octavia consta in amortizoare mai tari si garda la sol marita cu 2,5 cm. la modelul cu facelift nu mai are scut de otel, ci doar de plastic. totusi s-ar putea sa fie destul de ridida. una peste alta cred ca garda la sol ar duce la o stabilitate redusa a masinii. este oare adevarat?

    • turatiimaster says:

      O garda la sol mai redusa inseamna un centru de greutate mai coborat, ceea ce in termeni de stabilitate inseamna ca masina devine mai stabila implicit cand e dusa la limita, decat una cu garda standard. Totusi, suspensia de la PDG este ajustata in consecinta cu garda la sol mai mare, in asa fel incat diferentele nu cred ca sunt sesizabile pentru un sofer obisnuit. Din punctul meu de vedere, nu stabilitatea trebuie sa fie problema, ci avantajele suspensiei PDG.

  5. andrei says:

    vreau sa dau comanda de skoda octavia 2.0 tdi cr. ma puteti ajuta cu un sfat : daca e bine sau nu sa comand si PDG(pachet drumuri grele). am inteles ca e mai ridida…..oare se simte fiecare denivelare , orice imperfectiune a asfaltului? sau nu este chiar asa de rigida precum o suspensie sport. dar cu stabilitatea cum sta Octavia cu PDG? va multumesc!!!

    • turatiimaster says:

      PDG are mai multe caracteristici, nu stiu exact cum e la Skoda, dar eu am avut la Opel PDG si ma felicit pentru alegere. Garda la sol este cu 5mm sau 1cm mai sus, depinde, in unele cazuri PDG contine si un scut metalic pentru motor, amortizoarele sunt mai rigide si suspensia in general este intarita. Tinand cont de cum arata drumurile la noi, eu te sfatuiesc sa iei pachet de drumuri grele. Nu sunt probleme de stabilitate, rigiditatea o simti in primele mii de km, pe urma nu vei simti nici o diferenta. Garda la sol mai mare putin te ajuta enorm, scapi de bordurile incredibil de inalte de la noi si de asemenea cu masina incarcata la maxim nu vei avea probleme prin gropile patriei.

  6. bud says:

    n-am auzit de asemenea motor. ce brand il produce??? 1.6 126 cp…. doar chip-uit cred

    • turatiimaster says:

      Kia are un astfel de motor, 1,6l CRDi si 126 CP. Nici nu mai e mare scofala, Mitsubishi are un 1,8 de 150 CP senzational efectiv, desi e diesel.

  7. claudiu says:

    uau! dar ce masina aveti cu motor de 1.6 156 cp? chiar sunt curios! multumesc

  8. florin says:

    buna ziua. aveti idee cum se comporta motorul 1.6 tdi cr de la skoda octavia facelift? unii spun ca este foarte incet. puteti sa ma ajutati in acest sens? pentru ca intentionez sa-mi cumpar octavia facelift insa nu stiu ce sa aleg: 1.6 tdi cr sau 2.0 tdi cr. normal as opta pt 2.o tdi cr. insa diferenta de aproape de 2000 de euro intre cele doua ma face sa ma interesez si de octavia 1,6 tdi. eu am un peugeot 307, 1.6 hdi 110 cp care nu mi se pare deloc incet, motorul avand destule resurse in orice treapta de viteza. Va multumesc!

    • turatiimaster says:

      In mod evident, motorul de 2l este mai performant decat cel de 1,6l, insa eu recomand motorul de 1,6 din 3 considerente. 1 – eu conduc un diesel de 1,6l si 126 CP si daca cineva imi zice ca nu fuge este nebun sau nu s-a urcat in masina mea vreodata (sare la 200 km/h pe ceas de nu poti crede si are doar 5 rapoarte). 2 – diferenta de 2000 de euro intre 1,6 si 2l este enorma. 3 – taxele si costurile de exploatare sunt mai reduse la 1,6 (consistent, de la impozit si pana la RCA). Viitorul este al motoarelor de cilindree redusa, cu 1,6 vei avea si sanse mai mari la revanzare.

  9. florin says:

    ce stiti despre noul motor 2.0 tdi cr de la skoda octavia? este intr-adevar o inbunatatire sau e ,,aceeasi Marie cu alta palarie”?

    • turatiimaster says:

      Este cu totul diferit, atat ca senzatii cat si ca mod de conducere. Este superior ca rafinament motorului anterior, chiar daca nu accelereaza atat de brutal. Eu zic ca e un mare pas inainte.

  10. Oana says:

    Cand am vazut pozele am crezut ca mi-a pus cineva masina pe net! :)) Cu cea mai mare modestie, asta e sora geamana cu a mea 😀 Mi-a atras atentia un post referitor la consum, masina asta chiar consuma putin, 4,6 extraurban, 7,2 urban (in Timisoara), concluzia o trageti voi!
    Nu am de mult timp masina asta, dar si-a meritat toti banii!

  11. uilkkl says:

    pai octavia merge cu megane<(cls compacta) superb cu laguna (cls. medie) ,,dar calitativ octavia depaseste pe laguna deoarece este un produs VAG, si pe orice alt model francez exceptie Vel Satis, c6, 607.iar TDI-ul este net superior DCI-ului care abia se misca chiar daca are 150 PS. Am avut DCI,HDI iar acum TDI si nu l-as da pe nimic la DCI si HDI nici nu simti turbina parca-s motoare fara turbina , ti-e si frica sa faci o depasire mai riscanta in schimb Tdi-ul zici ca e racheta fie el pe golf ,A4,passat,superb,octavia etc.E adevarat ca mai ales cel de 1,9 TDI este zgomotos dar e foarte robust,al meu este de 1,9 si sunt fff. multumit!!!

  12. marilum says:

    Shymano tu compari merele cu perele (Octavia/Megane). Octavia este super masina la stabilitate, tinuta de drum. Daca vrei sa o compari compara cu Laguna care este super la confort si calitate interioara. Fiecare are avantajele si dezavantajele ei. Am avut Laguna II si Octavia II si ambele mi-au placut la fel de mult, cu ambele am facut drumuri in exterior. Nu pot spune ca nimic rau despre nici una dintre ele.

  13. shymano says:

    Fratilor, haideti sa recunoastem o chestie: Renault-ul nu este masina !!! Cu atatea probleme, atat dpdv al masinii (piese, tinuta de drum, etc), cat si dpdv al celor care lucreaza la firmele (reprezentante, dealeri, service-uri…) Renault, eu unul nu mi-as cumpara asa ceva … lucrez pe un Megane, am prieteni care au Megane 2, Laguna sau Clio, si n-as da Octavia pe Megane sau alt Renault. Eu mi-am luat o Skada Octavia 2, de 1,6 FSI (benzina) si dupa un an de zile si 17.000 km nu am ce sa-i reprosez. Am mers si cu 200 km/h (mai aveam “talpa”, loc nu prea era pe autostrada …) si am vazut-o cum se comporta … ireprosabil !!! Si cu rotile mari, 225/45/17, nu mai vorbesc de stabilitatea pe care o are … Initial am zis sa-mi iau diesel, dar este foarte zgomotos in comparatie cu FSI -ul. Cu consumul, no problem; de la 5% la 90 km/h, pana undeva inspre 8-9% cand atingi 190-200 (la mers constant); “haleste” ceva mai mult pe demaraje lungi, dar nu ia pielea de pe tine … si cand demareaza, pai demareaza, nu ca altele.
    In alta ordine de idei, m-ar interesa daca stie careva care este diferenta de viteza (km/h) cand ai jante mici (15`) si jante mari (17`); pt ca am impresia ca este o oarecare diferenta fata de ce arata pe bord …

  14. semtex says:

    intr-adevar ca gabarit si ca pret octavia 2 se incadreaza la clasa medie… dar oricum nu se compara cu rafinamentul si calitatea unei masini frantuzesti cum e Laguna 3… ridica in slavi vechitura de 2.0 tdi de parca ar fi cine stie ce realizare… E un motor FOARTE zgomotos! sigur pt un taran tractorist e ultimul racnet dar pt un om normal sa indure combina asta agricola e prea mult… in articol face o comparatie prosteasca cu motorul de 3L Opel…de ce nu face comparatie pe segmentul 2.0 ? Aici Laguna 3 le da peste nas inca odata pentru ca gasim un 2.0 Dci la 150 CP. Concret la 4500 rpm, acolo unde TDI-ul isi cam da duhul asta inca mai are rezerve de putere! cifrele vorbesc de la sine: 340 Nm cu 90% din cuplul asta obtinut inca de la 1500rpm ( 320nm skoda va amintiti?). Distributie pe lant garantata pe viata si un motor foarte silentios la orice turatie.Ca sa nu mai vbim ca Laguna e mai usoara cu toate ca are 1695 lungime/2060 latime. Oricum Laguna are materiale de calitate premium la interior spre deosebire de octavia care mai e si un cacalau de bani la ce ofera:| nesimtire curata dar prosti se gasesc destui… LAGUNA full option 2.0 DCI 150CP (6 trepte) e 23.000 de euro cu tva inclus…

  15. Adrian says:

    Eu zic sa va opriti cu comentariile rautacioase despre SKODA. Sunt posesorul unui VW Bora din 2004 TDI-PD de 101 cp Full fara piele. In urma cu 2 zile din curiozitate am trecut pe la reprezentanta Skoda si dupa 30 de minute eram la volanul unie masini de test Skoda Octavia II TDI 105 cp. Nu vreau sa fac reclama sau sa laud aceasta marca. Nu am auzit nici un zgomot din partea suspensiei, zgomotul motorului este foarte bine filtrat, nici pomeneala de vant care sufla pe la haionul din spate (dupa cum spunea cineva de mai sus), materiale de foarte buna calitate la interior — ce sa spun am ramas placut impresionat de calitatea pe care o ofera Octavia II. Anul viitor o sa fie sigur o achizitie pentru familie. A si inca ceva vreau sa stiti ca dupa parerea mea este cu mult peste Bora pe care o conduc zilnic. Numai bine!

  16. nick says:

    ce aveti fratilor cu SKODA e o masina tare .Am una de 1.4 /85cp .Cine nu are inseamna ca ii este ciuda si de aceea spune tot felul de prosti despre ea . E MULT MAI SIGURA DECIT LOGANU.

  17. vlad says:

    *1.5 tone

  18. vlad says:

    1. chiar foloseste acel stergator de luneta, se vede ca nu ai mers mult cu O2.
    2.dragos: masina franeaza greu pentru ca are 1.5 tone. ASR-ul intra pentru ca derapeaza ff usor in treapta a2a si a3a cu rotile bracate si chiar si fara…e socul turbinei.cauciucurile sunt matador, sunt facute in cehia sau slovacia.dc in masina ai avut incredere sa o cumperi din cehia poti sa ai si in cauciucuri. iar cele de iarna, iti zic sigur ca raportul calitate pret e de departe cel mai bun. skoda recomanda intr-adevar daca ii intrebi si pirelli pentru vara. pentru iarna insa matador

  19. Marian says:

    Draga Robert te rog lamurete-ma si pe mine cu un lucru: daca motorul si cutia de pe audi A4 sunt aceleasi ca pe scoda octavia II cum ati scos consum mai mic la octavia decat la A4 cu atat mai mult cu cat Audi A4 este mai usor cu cca 100 kg decat octavia II(6,4 – A4 si numai 6,0 – octavia II). Banuiesc ca testele l-ati facut in aceleasi conditii, nu? Un raspuns pe meil daca se poate. Multumesc!

  20. mihai says:

    SALUTARE.Ca fost angajat in servce Skoda,pot spune in cunostinta de cauza fara exagerari ca masina are “bube” de fabricatie: 1.turbina; 2.volanta bimasa(facuta din 2 discuri cu arcuri,asemenea discului de ambreiaj si are acecas rol amortizarea socului la eliberarea ambreiajului)mai ales la modelu prezentat 140cp, 3.unitatea de comanda a climatizari (automata), 4.la geamurile electrice sint role si elemente de ghidare din plastic ce se uzeaza rapid (daca nu sint unse scirtie ca buhaiu de colind la anu nou), 5.chederele de la usi nu sint etanse ( se lipesc cu mastic/silion la tub).Conducerea VAG re o mentalitate RUSEASCA,nu face modificari daca produsul e functional si de aici apare ideia “DEPASIT MORAL”.Platforma tehnica A6 aparut prin”94,preluata de Pasat prin”98 si continua cu Superb.La fel se intimpla si cu motoarele cu mici modificari.Pina la urma nici-o marca nu e perfecta (asta de pinde de gusturile fiecaruia) FRUMUSETEA UNUI LUCRU(oarecare)SE AFLA IN SUFLETUL CELUI CARE IL PRIVESTE.

  21. passat says:

    Bai KVL cum poti tu sa compari skoda cu peugeotul skoda este cu mult mai sus decat peugeotul despre skoda poti sa spui ca este fabricata de nemti iar intre masinile germane si cele franceze este o mare diferenta.

  22. KVL says:

    Mie skoda nu-mi place DAR nu o cataloghez ca o masina proasta . In ziua de azi trebuie sa ai un pic de noroc ORICE masina ti-ai lua , daca ai ghinion poti sa-ti iei si “mertan” ca vei sta cu el prin service-uri de o sa iti blestemi zilele . 27.000 euro DDP nu as da pe o skoda 2 , oricat de fiabila ar fi , mi se pare o masina care se preteaza ptr persoane de peste 40 de ani , eu avand 25 ani mi-as lua ceva mai “futurist ” (un ex este 407 , chiar daca are unele probleme , are un design mai tineresc ) .

  23. anonim says:

    bai obositilor nu va mai spargeti in declaratii si pareri despre octavia 2.0 tdi(si cand zic asta ma refer la cei care nici macar nu au testat vreuna si se reped sa comenteze)de 140 cp..este masina super ok iar daca pt un diesel cum e si normal treapta 1 sa fie mai lenesa urmatoarele cam fac diferenta…demareaza de nu se vede iar stabilitate este mai mult decat ok.eu unu am cumparat recent una si sunt mai mult decat multumit de ea..daca stam sa ne luam dupa cate skode gasim in service-uri si ca ala a avut nu stiu ce probleme ne cacam pe noi deja prea mult…si apropo pt bogdan(xtreme@bogdan) frate tu nu stiu cate clase ai sau cat creier..daca skoda e masina taranului atunci de aia skoda e pe locu 1 in constanta si pe locu 2 in romania la capitolu vanzari…s-au umplut orasele ceva de vis de masini skoda si tocmai de aia ..pt ca suntem tarani…

  24. tibi says:

    marius ,te contrazic.toyota are propulsoare f f f elastice(VVTY)citeste si tu ce inseamna vvty si vb dupa.din propria experienta iti spun sa nu te joci cu japonezele.ai idee cat e o revizie la un avensis 1,6?iti zic eu 3,6mil,iar cand o sa faca nemtii o masina din clasa medie cu costuri asa mici sa ma anunti.si ca sa fiu mai concret eu la golful meu,1,9tdi din 2001 platesc 5,8mil,tata la toyota are pretul de mai sus.si asta ca sa te convingi ca masinile nemtesti nu sunt pe cum se spune,alea sunt BASME.

  25. edyspeed says:

    eu am achizitionat o Skoda Superb second ,2003,1.9 tdi 131,full,95000km,din germania,am dat pe ea 1/2 din costul new car 10000e,si pot spune ca cele mai bune masini sunt sh sub 120000km , decat sa-ti cumperimasini noi de fite,fiindca masina odata deflorata ai pierdut 25%din valoare. deci pana la urma masina este un obiect care necesita o investitie mare numai daca scoate profit,restu-i fiite.

  26. opinie.srl says:

    407 si multe alte modele enumerate de tine sunt din alta clasa de masini , skoda octavia 2 e comparabila co Ford focus sedan nu cu ford mondeo .. hai sa comparam un matiz su un megane ….se compara si ele pe clase nu pe bani

  27. MARIUS says:

    ce vb tu ma ala cu toyota corolla de 1.4 sa stii ca toiaota e mai usoara de cat skoda2 eu am una si are 1450kg pe cand ata are max 1200kg, si stai linistit ca skoda merge mai repede decat toyota ta are cuplul dublu

  28. bogdan says:

    totusi este o masina cam scumpa si intr-adevar, pana la urma nu e decat o skoda. passat, peugeot 407, citroen C5, ford mondeo, renault laguna sau opel vectra sunt dupa parerea mea masini mai bune. nu mai laudati atata masina asta ca daca va uitati prin service-uri gasiti destule. Personal prefer sa imi cumpar o marca mai buna si nu as da atatia bani pe o skoda.
    Care ai vazut prin tara skoda adusa de afara??
    Nu o sa vezi pentru ca nu se vinde deloc la mana a doua, tin la pret si nu le ia nimeni.
    Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar din cate am vazut, skoda este la noi in tara masina taranului, o gramada de tarani au skoda.

    Inainte sa dati 25 de mii de euro pe masina asta mai testati putin piata auto.

  29. RAOUL says:

    bobule ai spus o mare greseala cand ai spus ca intri cu loganu in service eventual din cauza problemelor uzuale: ulei-uri ,filtre si cam atata.

  30. bobo says:

    pardon ikar

  31. bobo says:

    RAOULE:DACA ESTI UN OM CU CAPUL PE UMERI SI AI ATATIA BANI(500 000E)INSEAMNA CA PRODUCI BANI DIN ALTA PARTE NU DIN LOGANURI:d!!!NOI CRED CA SUNTEM OAMENI MAI SIMPLI SI O OCTAVIA ESTE D 1MILIARD DE ORI MAI FRUMOASA LA DESIGN MAI FIABILA ETC FATA DE LOGAN !!1SI YO SUNT PUTIN CARCOTAS IN PRIVINTA ASTA FATA DE LOGAN DA CHIAR NU ESTE BUN;) IN AFARA CATI CUMPERI MASINA NOUA NU FACI ALTCEVA DECAT SA INTRI CU EA IN SERVICE:d

  32. RAOUL says:

    Vezi mai ikare de 500mii euro, ia socoteste cate loganuri iti iei si si iti faci firma de taxi atunci numa stai si astepti banii de pe urma lor.

  33. ikar says:

    bai raoule,esti tare rau,afirmatiile tale intrec orice limite,ce mai logan cea mai buna!!!dc oare exista masini de 150mii euro,peste 500mii ca de banii aia iti cumperi jdemii de golanuri si-ti faci firma de taxi,esti de tot…

  34. Mircea says:

    Skoda Octavia este o masina foarte frumoasa si bine legata pentru drumurile noastre . In legatura cu motoarele VW … se poate povesti mult si bine . E drept ca au avut putine motoare reusite,dar e bine sa definim termenul “reusite”.
    Personal consider cel mai reusit motor VW cel de 1.8 benzina , injectie monopunct . Am avut multe VW . Sper sa nu para o lauda , dar peste 20 ( In trecut faceam bisnita de masini ). Aveau motoare de la VR6 la 1.9 TDi de 131 CP , toate gamele intermediare pe benzina si Diesel . Sa revenim la termenul “reusit”. Eu l-as defini ca fiind un motor …fiabil ,robust , cu o durata de viata foarte lunga ( 250.000 – 350.000 km ) , fara o cilindree exagerata ( dar cu un bun raport capacitate / CP ) si cu un consum mic . Alegeti voi caracteristicile care se potrivesc motoarelor VW . Eu nu am prea gasit cu exceptia consumlui la care VW este in top . Ca sunt bune in primii ani de viata ? …ok , sunt .
    Dar romanul nu este genul care sa isi cumpere o masina noua la fiecare 3 ani ..sau 100.000 km rulati . Cand vine vorba de motoare , reperele s-au cam schimbat fata de acum 15-20 ani , cand un motor de Mercedes Cobra Diesel , sau Peugeot ..sau Renault functionu cate 500.000 km fara reparatii majore .Toate imbunatatirile si tehnologiile noi care permit puteri mari si consumuri mici , isi cer tributul in fiabilitate scazuta si intretinere costisitoare.
    Mie imi place , sa fiu sincer , Skoda Octavia Combi modelul vechi – varianta cu pachet de drumuri grele . E tare bine legata . Pe la noi prin Romania , fineturi de genul suspensie multi-brat ..nu au ce cauta din cauza drumurilor proaste . Daca schimbi un brat in moneda Romaneasca , plangi de ti se inoada lacrimile in barba .
    Legat de pret …cred ca cei de la VW au impus marirea acestuia , deoarece pierdeau din piata din cauza calitatii asemanatoare , dar a pretului net in avantajul firmei Skoda .

  35. bobo says:

    raoul mai bn taceai….pt k materialele folosite de skoda nus de proasta calitate ca la logan are climatizari pe 2zone loganu nuj are asa cva are esp tcs abs abv si ink cateva dotari(loganul are nmai abs)skoda e mai lata mai solida loganu nu emai vrei argumente????apropo pe mine ma costat masina numai 16 500 e cip la motor d 2.0tdi si iti zic yo ca zici ca ai racheta cand ii dai peala

  36. RAOUL says:

    Prea scumpa la cate dotari ofera, ai doar o Octavia nu-i nu stiu ce super masina, o ajunge LOGANU-L dar faceti si voi diferenta e cu16500euro mai scumpa decat LOGANU-L diesel full-option doar atata ca ofera 2-3 dotari in plus si ca scrie skoda de asta dai cu 16500 euro mai mult NU-SI MERITA BANII!!!

  37. Mache says:

    Noua Octavia -(105CP,TDI)Motor diesel supraalimentat, turbina cu geometrie variabila, in linie, racire cu lichid, injectie directa cu inalta presiune – duza de injectie, OHC, sau la Octavia Tur – (101CP,TDI) Turbodiesel, Injecţie directă prin pompă-injector, motor cu supape în cap şi un singur arbore cu came pe chiulasă (OHC). Sper ca stiti diferenta intre ele ,dar eu nu stiu sa aleg care motor este mai putin costisitor cu intretinerea cel cu injectoare sau cel cu pompă-injector. Si care acepta ulei de rapita!Doresc sa-mi iau un diesel.Acum fac naveta la servici cu un Peugeot HDI al firmei (90km/zi,in Franta) si nu prea ma incanta este zgomotos si iarna este cam insetat (la consum). Apropo, am citit discutile voastre si in legatura cu Loganul,aici au numai cei modesti(pensionari).Va urez mult succes si numai bine.

  38. alyn says:

    merita sa iti cumperi este o masina beton am si eu una si sta foarte bine pe drum la 160km parca te afli intrun avion.daca ar avea aripa ai putea zbuza cu ia.eu zi sa it cumperi ca merita

  39. geo says:

    c spuneti merita sami iau o octavia2 elegance p motorulk 1,6mpi????????????sau nu?nu ma intereseaza viteza demaraj etc:D astept argumente pro si contra

  40. ---------------------------- says:

    octavia e a4 curat la interior 😀 multi or sa zica ca sunt nebun da asa e si pozitia la volan e la fel de confortabila ca la a4

  41. Gilu says:

    Becul de la bord ce arat centura de siguranta ce reprezinta ?

  42. Gilu says:

    Becul de la bord ce arat centura de siguranta ce reprezinta ?

  43. bogdan says:

    tacsele mau ajuns d 6%dak o iau in leasing shi la tucson ma ajungeau 25-30%cu sau fara leasing pe knd sportage e mai avantajos

  44. boby says:

    bv, super…..da vezi de taxele alea ca sunt cam mari totusi…..si tucson era o varianta buna….eu daca as avea bani tot pe un suv mic as merge decat sa dau banii pe o berlina…..kiar ma uitam zilele astea la un tucson negru, arata destul de bine, sin din cate stiu e colaborare intre hyundai si kia ,,,masina e aceeasi cu sportage…cam cum e Galaxy cu Sharan si Seatu ala nu mai stiu cum ii zice….bafta!!!

  45. bogdan says:

    mersi mult boby am dat comanda pan la urma d noua kia sportage!!!!!!!e cu full option piele bej trapa prea tare!passat nu merita zic yo asta e mai inalta mai sigurs !!c parere ai !!!apropo masina e disel imi vine la inceputul lui feb

  46. boby says:

    tu de ce vrei mah neaparat diesel…ca se poarta?
    faci macar 15 mii pe an?
    nu lua motorul de 2 litri…treaba ta, sa nu zici ca nu te-am avertizat de el, ti-am zis ca la mine in service s-a schimbat unu la 3000 de km si au venit si altii cu probleme.
    totusi daca ai bani iti recomand passat, stiu ca e acelasi finantator de leasing si la skoda si la vw….si passat aventual 1.9 tdi sau un motor de benzina FSI….
    si iti mai spun o chestie de skoda…… de la 120 la ora se face zgomot ..curenti de aer prin spate pe la haion si crede-ma ca nu e nici u remediu…cum depasesti 120 incepe..nu mai zic ca la 170 face urat rau…zici ca ai geamu deschis…testeaza daca nu crezi…..

  47. bogdan says:

    mam razgandit e vin prea scumpe la rata ma indrpt spre octavia 2 elegance 2,0tdi……..c parere i de ea?????e buna???ast rs d la toti posesorii si cei care au testato

  48. seba says:

    mie greu sa cred ca doar 6% consum …imi este fff greu sa cred ….totusi 140 cp ..cu 2 ..litrii … nu consuma 6% masini cu litrii si cu cai mai putini … DECI cred ca ati fortat cu consumul de 6 % mediu

  49. bogdan says:

    boby am o intrebare pt tine!!!!intre passat si c5 c sa aleg(ma refer la noile modele)passat cu piele si c5 la fel…….da si u niste argumente fiabilitate plangeri ale clientilor etc passat il iau dak e 1,9tdi hightline si c5 il iau sx numai k mai pun si piele!!!!da o parere pls astept rs
    )

  50. andrei says:

    cine stie sau a vazut??????sa fabricat vreun model skoda octavia 2(1,9 tdi)cu navigatie????

  51. bogdan says:

    octavia e exclusa k la accesiasi motorizare este la fel la pret da citroenul e mai mare mai solid elegant etc etc !!!!!!!!!

  52. bogdan says:

    merci mult boby

  53. boby says:

    dak vrei o parere buna ascult-o pe a mea….am lucrat la skoda si acum lucrez la citroen….
    nu poti compara skoda superb cu C5..sunt doua clase diferite….treb sa te hotarasti,,,C5 il poti compara cu octavia II eventual….nu te lua dupa ce zice Dragos…e normal sa fie aglomerat la ATS in service pentru ca este singurul din Bucuresti si kiar din imprejurimi…la noi la Ploiesti nu avem service…eu acolo trimit toti clienti pentru revizii, la fel probabil ca fac si alti dealeri din jurul Bucurestiului……skoda are mai multe service-uri in buc…daca nu ma insel cam 5.
    din punctul meu de vedere un C5 merita toti banii pe care ii dai…iti recomand un drive test cu el….suspensia hidractive e ceva iesit din comun…ai o senzatie la condus de parca plutesti si nu iti face griji ca e garantata 200.000 de km si o poti regla din buton in functie de cum vrei sa conduci, plus ca echiparea standard e foarte bogata la un C5 si ai aceeasi garantie ca si la skoda, despre motorizari nu mai vorbim…2.0 hdi-ul de 138 de cai e super….nu compari cu motoarele de la skoda care sunt vw de generatie veche si nu prea le mai gasesti decat pe skoda superb si octavia tour.
    in ce priveste superb este o masina la sfarsit de generatie si e cam scumpa dupa parerea mea, plus ca ai costuri de intretinere mai mari.
    si stai calm ca superb II mai e pana vine.

  54. bogdan says:

    da kam kand apre?????apre pana in feb la sf-hai max martie inceput k pana atunci trebuie sa ma hotarasc

  55. bogdan says:

    da kam kand apre?????apre pana in feb la sf-hai max martie inceput k pana atunci trebuie sa ma hotarasc

  56. dragos says:

    -Bogdan- dupa parerea mea superbul! Eu unul nici nu as sta pe ganduri!!! Citroenul mi se paree genul de companie care pune accentul pe estetica. Da un telefon la ATS zi ca ai un Citroen si fa o programare pentru service si o sa ramai fara cuvinte. Sunt foarte multe masini in service nejustificat de multe…(Am facut o programare cu un Citroen Berlingo-lovit nitel in spate trebuie schimbata bara) la sfarsitul lui octombrie – a fost liber pe 3 ianuarie.-no comment- La Skoda nu e asa. Am prieten dealer de Skoda in alt oras si mi-a spus ca nu e bussines sa ai service Skoda, asta spune mult dupa parerea mea. Sau mai astepti sa iasa Sperb II :))

  57. bogdan says:

    va rog sami rs pana p 31 dec va rog frumos

  58. bogdan says:

    merci mult dragos!!!!!!!!!!!am shi io o dilema , dak ar fi sa aleg intre noul ciroen c5 si skoda superb c sa aleg????skoda avnd in vedere e generatie mai veche citroen nu motro skoda e vw citroen e d peugeot si ford nush c sa aleg!!!!!!!!!!!mai elegant e citroenul dati si voi va rog cu parerea

  59. dragos says:

    E super ok. am tdi-ul de 1.9. Este super OK. Totusi 1 obiectie am: la cat de ok este masina au echipat-o standard cu niste panarame de cauciucuri (mai aveau putin si puneau montana) Fratilor nu mergeti sport cu cauciucurile alea – e sinucidere !!!11 eu am patit-o prima data la 170-180 soseaua era umeda (burnita nu ploua) mi-a taiat unul calea …. ABS-ul si-a facut datoria dar daca ala nu trecea eu intram in el cu 120… si vreau sa zic ca am avut ceva dostanta. Nu vorbesc prostiifraneaza foarte greu de la viteze mari pana la 100-120 dupa aceea este ok nu se mai simte lipsa aderentei (probabil este si din cauza greutati destul de ridicate … nu stiu dar e belea.). Sau in curbe luate foarte sportiv si accelerezi violent intra ASR-ul … nu este ok , o avea ea 105 cai dar nu e atat chiar atat de nervoasa… faceti un efort financiar si luati-va 4 cauciucuri mai “de firma”. Bafta

  60. BOGDAN says:

    ROBERT AM SI YO O INTREBARE!!!!!!!!!!!AI CONDUS SKOA SUPERB IGNITON???DAK NU AI PUTEA FACE SHI U UN SUBIECT DESPRE EA CONSUM POZE INTERIOR T ROG FRUMOS ???ASTEP RS

  61. boby says:

    2.0 TDI, cel mai prost motor de la vw….nu vb prostii…este cea mai mare problema de la VW care le-a scazut foarte mult din imagine…..motorul de 2 litrii de pe Octavia II, Altea, Passat si Golf este cel mai prost din istoria VW….sunt pline service-urile in tara de masini cu motoarele astea….SAU MA ROG, SA NU FIU PREA DUR..POATE NU ESTE PROST, CI DOAR REGLAT GRESIT….ce este cert ca foarte multi clienti se plang de acest, motor….am cunostinta care l-a schimbat la 4000 de km…cel de 1.9 TDI ramane OK

  62. robert says:

    Canan17, eu sunt fan declarat Opel (de fapt stii…) si am si Opel. Comparatia era fata de faptul ca are cuplul aproape de motorul Opel V6 (care, de altfel, desi vechi, e super tare, am fost la Roma cu unul si e de nu se poate). Iar motoarele noi diesel de Opel sunt cele mai tari la ora actuala (nu bagam Mercedes si BMW aici), overall au cel mai bun raport pret/perfomante. De altfel, si VW a anuntat ca va renunta la tehnologia piezo si se va intoarce spre common-rail, care este mai simpla si aproape la fel de eficienta. Iar ca sa te lovesc un pic la sfarsit, sa stii ca TDI-ul Octaviei este mai vechi decat motorul V6 al lui Opel (care este conceput recent, ma rog, in urma cu cativa ani); motorul TDI are o gramada de ani si asupra conceptiei lui s-a intervenit destul de putin.

  63. Paul says:

    Ce sa va zic si eu trebuiesc sa imi primesc jucaria (o octavia II TDi 105cp) in septembrie si vreau sa zic ca din ce am condus pana acuma e cea mai super

  64. Dragos says:

    Ma leg un pic de remarca cu dieselul de 3.0l de la Opel – este un motor de generatie veche. Compara 2.0 TDI cu 1.9 CDTI de la Opel care are tot 320 nm dar are 150 de cai. Sau cu orice alt model de la concurenta care desi are cai mai putin are acelasi cuplu (HDI, TDCI, etc.)

  65. ikar says:

    criss,o fi ia in varianta classic 15618E da nu ai aer c. in standard,mai adauga si pac dr grele si ai sa vezi ca sari de 16500e.Andrei faza cu 215km/h pt un motoras de 97cp si consum de 7.5L cu tot cu clima spunei-o unuia de gradinita,ma intreb cum mai aveai timp sa te uiti si la consum,la 215km/h ai idee care ar fi distanta de franare si cat de repede te apropii de cel din fata?????

  66. dani says:

    fratilor va zic eu ca e o masina super in raport calitate pret.eu astept sa o primesc pe a mea.e pe benzina dar cam atit am putut sa ma intind.dar are si multe optionale.

  67. marius says:

    andrei…lasa vrajeala si eu am o Corolla 1.4 97cp si la un drum Bacau-P.Neamt cu vit.const de 80-90km/h ia cam 5.4l/100km.Iar cu 215km/h hai sa fim seriosi vit.max. pe hartie e 185km/h. Corolla e o masina excelenta dar sa nu exageram

  68. andrei says:

    mautzu…fii atent…am o Toyota Corolla cu motor de 1.4L si 100cp si vreau sa-ti zic urmatorul lucru: la un drum Bacau – Piatra Neamt…cu viteza constanta sub 100km/h mi-a scos 4.3L/100km…ce zici?! si vreau sa-ti mai zic inca ceva:am atins cu ea 215 km/h si consumu nu sarea de 7.5 cu tot cu klima pornita…citeste articolul de la Toyota Corolla 2.0L si comentariile k am acolo comentariu! si mai vb dupa aia…PS: Octavia 1 cu 110 cp abia se taraie…

  69. mautzu says:

    cine mai vrea sa vb despre octavia II, l as sfatui ca inainte sa ruleze cu un model,si apoi sa vb!!eu am achizionat-o in martie!!!si e super masina!!la 180 nu ty dai seama ce viteza ai!tinuta de drum perfecta! si sa nu mai vb de consum!!!sparge tot la capitolul acesta!daca te grabesti scoty un 6.3,dar daca stai cuminte 4.9! ce zicety?

  70. robert says:

    #925; era vorba de acelasi motor: cel de 105 CP e zgomotos, cel de 140 CP e mai silentios.

  71. gabu says:

    De ce se spune ca motorul noului Passat e zgomotos si al noii Octavia nu ,doar e acelasi motor???

  72. traian says:

    jos palaria

  73. sebi says:

    mai frumoasa era Octavia I. cu toate ca asta e mai performanta… dar recunosc ca m-a cucerit din prima zi de cand am vazut-o…

  74. Ady says:

    Super belea site`ul fratzilor bv voua dar daca v`as sugera ceva sg lucru ar fi: mai multe poze!!!

  75. criss says:

    Pretul DDP la modelul a caror date tednice sunt prezentate este de 20.418 euro pentru Elegance …clasa de dotare superioara… dar preturi poti gasi incepand de la 15618 euro DDP pt un diesel de 1.9 la o clasa inferioara de dotare…

  76. marius says:

    e destul de frumoasa,pacat ca ca nu e la fel de valorata afara ..ca la noi

  77. Valentin Barba says:

    La ora actuala este cea mai bine finisata si dotata masina de pe piata,la un pret mult sub pretul concurentelor.Am condus si eu una 1.9TDI 105 cai si ma pot considera multumit .Intentionez sa imi achizitionez si eu una.

  78. Cristi says:

    Super masina!!!

  79. Robert says:

    Sper ca o sa fie si testele masinilor Volvo…Depinde de importator.

  80. Vizitator says:

    Vreau sa stiu si eu mai multe despre VOLVO puteti face un articol despre el?

  81. Liviu says:

    Asa da! Frumoasa masina. Si nu-i scumpa la felul cum se prezinta.

  82. Liviu says:

    mai multe poze! se poate?

Leave a Reply to boby Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.