Skoda Octavia Combi 1,9l TDI 4×4

Skoda Auto a prezentat recent noua Skoda Octavia Combi. Noua Skoda Octavia Combi beneficiaza de toate punctele forte ale noii Octavia, aducand totodata un look proaspat masinilor Combi. Noua Skoda Octavia Combi este cunoscuta mai ales pentru deosebita capacitate a portbagajului sau (580l pana la 1620l cu scaunele din spate rabatate). Totusi, in urma unui drive-test, ne-am convins ca noua Octavia Combi nu exceleaza doar prin capacitatea de transport, ci si prin capacitatea sa de a depasi trasee dificile, atunci cand e echipata cu tractiune 4×4.

Octavia Combi 4×4 continua traditia Skoda, in materie de tractiune integrala. Acest model ofera o exceptionala combinatie de confort, putere, siguranta si stabilitate, chiar si in conditiile unui drum prost. . Caracteristicile sale echilibrate si, mai ales, designul sau elegant, vor atrage multi din clientii care nu cauta inca de la inceput un model Combi.

Cu partea din spate profilata si cu un stalp puternic de sustinere in spate, noua Skoda Octavia Combi se apropie mult de notiunea de “masina Combi de lux”, la care designul depaseste cu mult in importanta pana si caracteristicile tehnice. Totusi, Skoda Octavia Combi combina cu succes ambele aspecte. Spre deosebire de hayonul Octaviei, partea alba a stopurilor, cu indicatorul de directie si avertizorul de marsarier de la Combi, este separata pe verticala.

Interiorul noii Skoda Octavia Combi exceleaza printr-un spatiu mai mult decat amplu, atat in spate, cat si in fata. Designul modern, impreuna cu materialele de cea mai buna calitate, are ca rezultat un mediu intim si relaxant, pentru sofer si pasageri. Plansa de bord are un design elegant si suprafata sa e moale si placuta la atingere, folosind pentru acoperire piele intoarsa, produsa prin tehnologie PU.Instrumentele de control sunt usor accesibile soferului si excelent dispuse.

Echiparea standard include, printre altele, pentru toate masinile Skoda
Octavia Combi 4×4: airbag frontal dublu, ESP, jante Helios 15″ din aliaj usor, inchidere centralizata cu telecomanda, radio-CD-Player, oglinzi exterioare reglabile si incalzite, faruri de ceata, climatizare electronica Climatronic cu doua zone, cutie de depozitare Jumbo Box intre scaunele din spate, cu cotiera reglabila si racire, geamuri actionate electric fata si spate, computer de bord. Optional, se pot comanda jante Apollon 16″ din aliaj usor, pachet drumuri grele 4×4, faruri cu descarcare in Xenon.

Designul sasiului ramane acelasi ca si pentru restul gamei de modele Octavia. Puntea fata cu ranforsari McPherson si puntea din spate multi-brat, combinate cu tractiunea integrala, ofera excelente caracteristici de conducere si un nivel inalt de siguranta activa. Puntea din spate foloseste o solutie similara cu cea a modelului actual, cu ambreiaj multidisc Haldex, controlat electronic. Acest concept verificat permite puntii spate sa se conecteze repede si in siguranta, ori de cate ori este necesar. Un alt avantaj al modelului 4×4 este usoara crestere in volum a rezervorului de combustibil, cu o capacitate de 60 de litri.

Clientii care prefera operarea economica vor alege motorul diesel de 1,9 TDI-PD/105 CP, flexibil si economic. Combinat cu transmisia manuala cu 6 trepte, bine etajata, motorul ofera performante corecte si un consum de combustibil excelent, de numai 8, 1l, in conditii de test, inclusiv pe drumuri neamenajate. Pretul de baza pentru acest model este de 18 315 euro CIP.

Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii si asamblarii, design omogen
– Stopuri amplasate destul de jos pentru un break

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, materiale de calitate, spatii de depozitare
– Vizibilitate redusa a display-ului sistemului audio atunci cand luminile de pozitie sunt stinse

Confort
+ Confort deosebit la rulare, inclusiv pe drumuri neamenajate (fara zgomote si vibratii)
– Comportament oarecum rigid la contactul cu denivelarile mici

Motor/Transmisie
+ Corect ansamblul motor/transmisie. Motorul de 105 CP (OHC cu doar 8 supape) este pus în valoare de transmisia cu 6 trepte
-Zgomotul tipic de diesel se simte la pornire, cand motorul e rece, dar ramane prezent si în mers

Tinuta de drum
+ Comportament foarte bun la viteze mari, pe viraje, datorat tractiunii 4×4
– Necesita un timp de acomodare si un stil de pilotaj putin diferit de o tractiune fata

Siguranta
+ Pachet complet de siguranta (cu adaugare de optiuni), sistem Isofix
– Gradul de siguranta se configureaza la comanda; altfel, nivel de echipare standard in materie de siguranta

 Skoda Octavia Combi 1,9l TDI 4×4 
 Motor1,9l TDI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1896 
 Putere maxima (CP/rpm)105./4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)250/1900 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4572/1769/1443 
 Masa proprie (kg)1460 
 Portbagaj (l)580-1620 
 Garda la sol (mm)intre 138 si163 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)12,9 
 Viteza maxima (km/h)181 (195 test) 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,7-7,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,1 
    
 Preturi  
 Pret CIPde la 18 315 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. ionut bv says:

    Salut…Io am o Skoda Octavia Break 4*4 de 2 ani…am 60000 de km,masina merge super,nu am avut probleme…dupa cum spunea cineva mai sus consuma ulei pana la 30000 dar dupa nu mai ai probleme.Io sunt din Bv si mi am lus cauciucuri de iarna in urma cu 2 sapt…intr o noapte am intrat intr o curba zic io lina cu 100km/h si a inceput masina sa se faca barca si sa ma ia de spate in stanga si dupaia de fata si tot asa vreo 20 de metrii…nu era ud,nu era polei nu nimic…cauciucurile de iana m-au tradat…am Vredeshtein de la reprezentanta skoda,noi noute,dar va sfatuiesc sa mergeti usor cu ele ca in curbe e belea…frana de motor si jar,ca altfel patiti cum am patit io.Dar am observat in aceasta situatie ca masina m-a pus singura p drum…io am accelerat pana a inceput sa fuga si de fata,dupa am franat…masina m-a pus singura p drum.In rest nu am avut nicio altta peripetie,masina fff buna,de familie si dak ii dezactivezi esp-u si de drifturi…o masina ok!Astept parerile voastre,daca ati mai patit vreunul asa!

  2. Ionut says:

    Ikar, TDI din grupul VAG,deci si cel de pe Skoda asta are geometrie variabila,adika turbo porneste odata cu motorul(este valabile si pe alte diesel-uri ,dar aici comentam skoda),numai la benzinare turbo intra la o anume turatie.
    Florian Skoda Octavia tour este o masina excelenta pt familie,vezi ca mai fac figuri cutiile de viteze,dar se regleaza in garantie.

  3. deiu says:

    ok ok…ms…eram curios…

  4. SAS says:

    Permanent… nu se poate decupla.

  5. andrei says:

    am o intrebare va rog…masina aceasta este tot timpul 4×4 sau numai cand ai nevoie de acest sistem 4×4….???

  6. SAS says:

    Am o Skoda Octavia Combi 1,9l TDI 4×4 ca si masina de servici (aprox 60.000 km, aproape 2 ani vechime). Sunt de acord cu Ionel C care spune ca inauntru este destul de mult zgomot (in limite totusi suportabile), iar in privinta consumului de ulei pot sa confirm ca exista si chiar ca nu se opreste nici dupa 30.000 de km. Totusi este in limitele normalului (am avut si alfa 156 si bmw 320 si opel vectra si vw passat si la toate -diesel- exista un anumit consum de ulei, deci nu e particularitate Skoda).
    Un alt element mai putin pozitiv este consumul de motorina – in Bucuresti media este de 12 l la suta, ceea ce pentru 1.9 TDI este destul de mult – probabil ca tractiunea integrala permanenta isi spune cuvantul si aici, plus cutia cu 6 viteze cu care stai mai mereu in turatii. Ce e drept, afara consumul scade spre 5 chiar la viteze mari de croaziera.
    In rest numai de bine – comportament excelent in curbe indiferent de drum si de conditii meteo, fiabilitate (nici o problema intr-o exploatare destul de dura), garda la sol suficienta pentru gurile de canal inaltate (atentie, nu incursiuni off-road, nu e Patrol), retea de service atenta la client (spre deosebire de Vw, Dumnezeule ce cosmar!!! – foarte ciudat aspectul pentru ca fac parte din acelasi grup).
    Desi e o masina de clasa inferioara (bazata pe vw golf, adica e o compacta si nu o medie) Octavia Combi imi ofera suficient spatiu, chiar cu sotie/copil si bagaje ca pentru un concediu de 4 luni.
    Nu in ultimul rand as sublinia facptul ca Octavia are coeficientul cel mai mic de depreciere al valorii la revanzare (dintr-un studiu facut de AMS sau Autoexpert, octombrie, nu mai situ exact unde l-am vazut). Si e foarte real- uitati-va ce preturi au masinile second la dealeri sau pe piata (chiar si in Germania).
    Pe o scara de la 1 la 10 eu as zice un meritoriu 8.

  7. tibi says:

    raoul sincer asta e un topic in care se DISCUTA,nu se injura!te rog sa ai putin respect fata de cei care scriu,sunt interesati de informatii.pt injuraturi hai pe stadion si ne scuipam seminte.

  8. Cristi says:

    Sunt fost posesor de Octavia I in echipare Bussines si in citeva zile voi deveni posesor de Octavia II brek 4X4.Ideea initiala a fost sa-mi achizitionez un SUV dar dupa ce am prospectat un pic piata mi-am dat seama ca trebuie sa sar bine de 25.000 Euro CIP ca sa-mi”fac” o masina pe gustul meu .Asa ca am facut,zic eu,un compromis avantajos din toate punctele de vedere :pret initial/costuri de intretinere/valoare de revinzare.As vrea totusi niste pareri avizate despre comportament rutier mai ales in conditii de iarna de la posesori si nu de la cei care au auzit sau au citit.”CEA MAI BUNA MASINA E AIA PE CARE O AI”

  9. RAOUL says:

    Bai nene cine draku te-a pus pe tine sa te bagi unde nu-ti fierbe oala bai javra tu esti cu mult sub mintea cocosului, bai atunci cand ia-i tinut parte lu` ikar mi-ai dat ceva de banuit cred ca si tu esti un ghei ca si prietenut-o ikar si noaptea …………uh! uh! uh!

  10. bobo says:

    raoule in afara ca-mi arati ca ejti un Prost da rau de tot ejti la mintea cocosului si in gandire sji in toate krek mai mult de 10clase nai dupa cum gandesti si vorbesti

  11. bogdan says:

    nu se poate decupla 4×4 la nici o skoda

  12. Patrick says:

    Poate cumva sa fie decuplat 4×4 la octavia 2 1,tdi? Daca da cum?

  13. RAOUL says:

    Bai bobo io te bag la mata in pyzda sa o sugi, e bine asa!!!

  14. christi1992 says:

    sal
    NUSH ce avetzi d obiectat impotriva lu Skoda k mashina e super(taicamiu are SUPERB shi itzi zic sincer k la 2000 rpm intri in scaun)la varianta kre o am yo 3,6 tdi rupi pamantu
    .sincer
    da o logan nu se tzine nici dup un clio
    dapa dup o skoda.
    yo am avut un opel 1993 1,8 I
    spunetzi va rog ce parere avetzi despre opel
    kre l-al avut
    pls

  15. bobo says:

    si asa ala ejti u nu ikar

  16. bobo says:

    raoule: mai taci dracu cu opiniile tale de TRAVESTIT IMPUTIT si ORDINAR ce esti tu nu te pricepi la de astea :d cum poti sa gandesti ca un logan se tine dupao octavia=))))cine te aude t face nebun(sa zic asa mai frumos )

  17. RAOUL says:

    Bai IKARE, mai taci dracu cu opiniile tale de TRAVESTIT IMPUTIT si ORDINAR ce esti tu nu te pricepi la de astea, la masini la chestii de barbati tu te pricepi doar la XXX.

  18. aurel says:

    e super tare masina.. iar minusurile de mai sus.. nu le-am vazut in astea cateva luni de zile de cand o are tata.. si.. faza cu motorul ca se aude.. se aude de afara ca la orice diesel.. din-auntru.. canci.. nu se aude 😉 … merita banii 😉

  19. Florian says:

    Este cineva care sã-mi spunã o pãrere autorizatã ºi sincerã despre SCODA OCTAVIA TOUR pe benzinã , 1400 sau 1600. I-mi place aspectul, dotãrile,preþul (aprox.13.000 euro) etc. In câteva zile intenþionez sã-mi cumpar una … dacã nu cumva, cineva, care are deja asa ceva de ceva vreme , mã face sã mã rãzgândesc…

  20. Cosmin says:

    Kia Sportager si Hyundai Tucson impart aceeasi platforma tehnica.Diferentele sunt optice interior si motoare

  21. anonimul says:

    kia sportage e mai tare miam luat eu 1 e super am depasit 1000km nam dat in ea ai alta senzatie mai d“tanc“tare

  22. mihai says:

    pardon c miatzi recomanda sa aleg

  23. mihai says:

    intre asta shi hyundai tucson c ati alege?

  24. Marian posesor de logan says:

    frate eu stiu din experienta, sunt posesor de logan si ma intreb si acuma ce a fost in capul meu cand miam luat dracu rebutu asta, pai in fiecare dimineata cand dau sa ma urc in el, el se intoarce pe partea ailalta, mai baga si cateo ragaiala, uneori mai si boraste, ma injura, ce mai.. deci e de cacat rau de tot sa mor io. nu va luati frate logan ca cu banii cu care iti iei caterinca asta de logan iti iei dracu 3-4 octavii si astea e masini tata nu gluma

  25. adi says:

    stai frate linistit, sa vezi faza tare,la mosilor, un logan apsolut terminat frate, rupt, lam trecut io strada de mila si lam lasat dracu in statie la 311… e un rebut complect cum statea el acolo, sa urcat clatinandu-se intru autobuz ca nu mai era in stare sa mearga pe rotile lui, prost sa fii sa-ti iei logan

  26. george says:

    chiar mai mult, eu pe zapada mocirloasa, mazga cu gheata si apa cu gropi, in timp ce ma depaseau niste patinatori viteza care inotau cu 50 de noduri pe minut am reusit sa depasesc un bmw care ramasese sa-i dea caterinca la un logan mahmur rupt care abia se misca pe 5-6 carari de terminat ce era! masina adevarata nene, nu te joci cu ea

  27. ionel c says:

    in rest Skoda 4×4 este o masina adevarata nu ca rebutul asta de Logan care dupa 1000 km am aruncat cheile.La 170 km/h pe mazga si zapada cu apa pe sosea s-a comportat exceptional.Nici BMW-ul nu e perfect

  28. ionel c says:

    skoda 4×4 are doua hibe:pana la 30000 km consuma ulei (asa mi s-a spus la SERVICE Skoda Timisoara cand la masina luata la 4 km la bord la 5900 km i=am completat 1 litru de ulei)si 2.Are un zgomot in interior ca-ti trebuiesc antifoane.

  29. ikar says:

    bei fratilor,cu logan 1.6 nu ai cum sa te tii dupa 1.9tdi 4×4 d la scoda,dieselurile sunt pututroase pana intra turbo 2-2200rpm,poma zboara,ca sa te tii dupa un diesel care are aprox 25-2600rpm tree sa ai peste 4000rpm in benzinar,iar avantajul diseleului este ca are cuplu la turatii joase,bai nea Seedy man,daca facea fractu` accident la 140km/h era in 4scanduri indiferenta ca avea logan,Octavia sau E-class,poate avea 140km/h afranat nu stiu cati metrii si porma s-a intamplat,mai credibil asa

  30. Seedyman says:

    E o masina foarte buna.Fratele meu e foarte multzumit de ea si daca te apuci sa faci cateva modificari pe la miotor atingi suta in 8 secunde ca Alfa si sunt si foarte sigure ca a facut accident cu 140 si n-a avut ni 0 zgarietura

  31. x@x.net says:

    mai desteptilor.. loganul nu ia in 11.5 nici daca-i dai drumul de pe inter, si la diesel cuplu mare e la turatie mica.. take a book

  32. r@du says:

    Masinile pe diesel sunt puturoase la demaraj dar dupa ce
    treci de suta de kilometri sa vezi ce demaraj are .

  33. dag says:

    Pai sigur ca Skoda e mai puturoasa pt a ajunge la 100Km/h deoarece e pe disel !!! Motoarele pe diesel sunt mai puturoase in demaraj !!!

  34. andy says:

    Loganul atinge suta in 11,5(sau asa afirma uzina)

  35. andrei says:

    frumusica masina,dar totusi la un pret pornind de la 18315 euro sunt curios oare ce dotari imi poate oferi. dupa parerea mea un mare “-” este reprezentat de motorul de 1.9TDI care abia atinge 195 km/h,cat despre acceleratie ce sa mai vorbim? 12,9 secunde pt ajunde la 100km/h?! nici dacie de ar fi n-ar pleca asa slab!

Leave a Reply to SAS Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.