Turatii

VW Caddy Combi 1,9l TDI

Pe o piata dominata de autoturisme, s-au insinuat incet si alte tipuri de autovehicule, mai mult sau mai putin specializate, cum e cazul utilitarelor mici si a derivatelor lor. Ce e interesant, insa, acestea din urma au acaparat si o parte importanta a segmentului pana nu de mult rezervat van-urilor de tip Opel Zafira, Renault Scenic sau VW Sharan. Un astfel de exemplu poate fi noul VW Caddy Combi.

Derivat din varianta Furgon (destinata transportului de marfa), Caddy Combi se preteaza foarte bine transportului de persoane dar si de marfa. Avand o usa laterala culisanta (pe partea dreapta, optional si pe stanga), ofera acces facil persoanelor, catre locurile din spate, dar permite si incarcarea unore bagaje voluminoase. Capacitatea portbagajului, cu bancheta spate pliata, ajunge la o valoare mare de 2239l. Spatiul interior este generos si studiat ergonomic; nu am avut reprosuri pe acest segment.

Fiind o alternativa economica pentru monovolume, dar si pentru break-uri, ne asteptam la un confort spartan in interior. Nu a fost sa fie! Desi caracterul de vehicul utilitar se vede prin multitudinea de spatii de depozitare prezente in interior, totusi, nivelul finisarii se mentine destul de ridicat. Ba chiar jenant de ridicat, daca tinem cont de faptul ca multe din elementele ce compun interiorul lui Caddy sunt comune cu noul Golf V! Sistemul audio, ceasurile de bord, maneta schimbatorului de viteze sunt doar cateva exemple…

Am remarcat printre dotarile de serie ABS, ASR si MSR (Sistem Reglaj Moment Motor), airbag sofer si insotitor, servodirectie macanica, volan reglabil, geamuri termoizolante si…cam atat. Dotarile optionale se platesc. Ar fi fost de dorit ca macar aerul conditionat sa fie standard! Oricum, optional Caddy era echipat cu aer conditionat Climatic, cu reglaj semi-automat (1207 euro DDP), computer de bord (180 euro), usa spate cu ridicare in sus (cu geam) pentru transportul obiectelor lungi (507 euro), radio-CD cu 4 difuzoare (534 euro) . Lista de optionale disponibila este oricum destul de larga, pentru un vehicul semi-utilitar, si permite configurarea dupa dorinta clientului.

Un detaliu interesant: vitezometrul este gradat pana la 260 km/h (probabil pentru Golf GTI…); imi imaginez reactia celor care vad pe bord chestia asta. Probabil prima intrebare care le vine in minte este: “prinde 260?”. Ei bine, nu prinde! Viteza maxima declarata de constructor este de 166 km/h pentru motorul de 1,9l TDI (pe care l-am testat). Noi am atins usor 180 km/h indicati de vitezometrul din bord, in conditii decente de zgomot si fara a se pierde din sentimentul de siguranta.

Nu e cazul sa discutam foarte mult performantele dinamice si tinuta de drum; pentru un vehicul utilitar, Caddy se descurca excelent. Desi pe spate nu are o suspensie foarte complexa, ci doar o clasica suspensie pe arcuri (special pentru sarcini grele), nu se poate spune ca tinuta de drum este afectata. Ajutat de electronica preenta standard, pe toate versiunile, Caddy se mentine sigur in orice conditii de drum. Singurul capitol afectat este confortul pasagerilor, care vor fi deranjati de “topaiala” spatelui, dar si de vibratii usoare ce apar la regimurile intermediare ale motorului. Zgomotul motorului se simte destul de pregnant in interior.

Consumul mediu s-a incadrat aproape perfect in cel dat de constructor, cu o medie de 6,0l la 100 km parcursi, pe traseu interurban, la circa 120 km/h, consumul mediu fiind de doar 5,7l la suta. Adica absolut convenabil pentru un autovehicul cu o masa la gol de circa 1600 kg… Sarcina utila este de 564 kg.

Pretul nu este mic, 16 919 euro DDP (fara optionale), dar calitatea VW garanteaza satisfactia clientului. Daca si preturile din service ar fi ajustate pe masura posibilitatilor micilor intreprinzatori romani, Caddy Combi poate fi o optiune interesanta.

Mentiune: pe parcursul drive-testului am avut nesansa de a agata un obiect neidentificat de pe drum, ce a distrus un pneu absolut nou al modelului Caddy. Pe langa neplacerea cauzata importatorului Porsche Romania din aceasta cauza (pneul nefiind acoperit de CASCO), am avut totusi o experienta interesanta. Practic, datorita sculelor (coarba, cheie capace, etc) excelent amplasate si integrate ca design si functionalitate in …cric, schimbarea rotii a fost facuta in mai putin de 6 minute. Bravo VW!

  VW Caddy Combi 1,9l TDI  
  Motor 1,9l TDI  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1896  
  Putere maxima (CP/rpm) 105/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 250/1900  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4405/1802/1833  
  Masa proprie (kg) 1577  
  Portbagaj (l) 625/2239  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 13,3  
  Viteza maxima (km/h) 166 (180 in test)  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 6,1  
  Consum mediu in test (l/100 km) 6,0  
       
  Preturi    
  Pret CIP 13 939 euro  
  Pret DDP 13 939 euro  
       
  Dealer  
Exit mobile version