La exterior, se remarca supletea caroseriei, fata de modelul Golf IV, farurile si stopurile de dimensiuni mari, si oglinzile retrovizoare cu semnalizatoare integrate (cool!). Ampatamentul mai lung si latimea sporita ii confera noului Golf un aspect musculos dar totodata dinamic.
Masina testata dispunea de jante din aliaj usor de 16” (Tip “Hockenheim” – optionale) si de proiectoare de ceata, precum si de modernele stergatoare de parbriz tip “lama” (standard la toate versiunile). Stropitoarele pentru parbriz sunt ascunse in zona inferioara a parbrizului. Am remarcat modul ingenios de deschidere al portbagajului, cu ajutorul siglei VW ce se roteste intr-un mod inedit, dar si marginea inferioara a parasocului spate, de culoare neagra (ce nu ne-a placut…). Altfel, liniile fluide, aerodinamica studiata, si bandouri laterale subtiri, in ton cu moda, se incadreaza in tendintele de design actuale.
De la primii kilometri parcursi, rigiditatea caroseriei impune respect: orice denivelare, groapa sau asperitate a soselei dovedeste sporul de rigiditate anuntat de inginerii germani. Un feeling sportiv se regaseste in interior datorita sunetului esapamentului, atent studiat, schimbatorului de viteze de mici dimensiuni si cu curse scurte, dar si din pricina directiei impecabile (cel putin la fel de buna ca a rivalului Opel Astra).
Excelenta manevrabilitate si comportamentul impecabil al trenului de rulare ne duc cu gandul la faptul ca impactul ceva mai puternic pe piata al modelului Opel Astra H poate fi explicat prin diferenta de optica si chiar calitate a interiorului. Astfel, desi cu o ergonomie deosebita si foarte bine realizat, interiorul modelului Golf V s-a indepartat putin de filosofia adoptata de Golf IV, ce a fost referinta clasei sale in ceea ce priveste calitatea interiorului.
Altfel spus, parca bordul noului Opel Astra este ceva mai elegant decat al Golf-ului V. Noua ne-a placut foarte mult bordul si asezarea instrumentelor in Golf V, unde consola centrala impinsa spre interior face foarte accesibile comenzile, ce in buna traditie VW sunt aranjate intuitiv si ergonomic. Modelul testat avea, printre altele, geamuri si oglinzi retrovizoare actionate electric, senzor de ploaie, cotiera centrala pentru locurile din fata, aer conditionat “Climatronic” (cu racirea interioara a torpedoului), radio CD cu 10 incinte acustice, precum si computer de bord.
Servodirectia electromecanica asigura o servoasistare inteligenta, caci senzorii sistemului determina nivelul de asistare in functie de viteza masinii. Spatiile de depozitare sunt ingenios amplasate, putand gazdui doze de bauturi racoritoare, ochelari, manusi si alte maruntisuri ce se gasesc in mod obisnuit intr-o masina.
Cuplat cu o excelenta transmisie manuala cu sase trepte, propulsorul FSI (Fuel Stratified Injection) indeplineste normele de poluare Euro 4 si se comporta agreabil in utilizarea cotidiana. Fiind un motor cu patru supape pe cilindru, cu un cuplu maxim de 155 Nm la 4000 rpm, trebuie tinut in “ture” pentru un comportament mai sportiv, dar se manifesta civilizat si in jurul a 3000 rpm.
Consumul de combustibil in test (indicat de computerul de bord) a “sarit” binisor de valoarea data de constructor (7,4 fata de 6,8), dar intr-un ritm de conducere destul de alert. Altfel, la 100 km/h in treapta a sasea, Golf V 1,6 FSI se multumeste cu 5,2 l de benzina super la 100 km parcursi. Depinde de stilul de conducere abordat…
Ca o concluzie, Golf V pare un model destinat succesului comercial, daca (intotdeauna exista un “daca”…) pretul ar fi un pic asezonat cu ceea ce se ofera. La 19373 Euro DDP, Golf V 1,6 FSI este un model scump, mult mai scump decat un Megane II dCI 120 CP, tot cu sase trepte, dar cu mai multe dotari si un consum mai redus (de motorina). Sigur, un Golf ramane un Golf, vor spune unii, dar Opel Astra H si Renault Megane II “musca” adanc din cota de piata a Golf-ului V. Fanii VW nu ar trebui sa considere pretul ca fiind o problema, dar rezultatele vanzarilor de pe piata internationala demonstreaza contrariul. Timpul va arata insa cine va fi liderul clasei compacte!
VW Golf V 1,6l FSI | ||||
Motor | 1,6l 16V FSI | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1598 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 115/6000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 155/4000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4204/1759/1485 | |||
Masa proprie (kg) | 1184-1359 | |||
Portbagaj (l) | 350-1305 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,8 | |||
Viteza maxima (km/h) | 192 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 6,8 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,4 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |