Logan fara complexe sau Sofitel fara stele?

Cu prilejul unui drum in interes de serviciu la Munchen, neavand la dispozitie un automobil economic cu care sa ma deplasez, am solicitat prietenilor de la Dacia un Logan diesel, atat ca sa imi rezolv treaba, dar si cu interesul “ascuns” de a vedea “pe viu” cum merge Logan pe autostrazile de afara…

Ok, se aproba masina (multumiri Silviu!), fac pregatirile de rigoare, ca deh, mergeam la drum lung, rezervam (pe banii firmei) camere la un hotel de 5 stele, Dorint Sofitel din Munchen, dar… incep sa am remuscari cu Loganul. Un amic care tocmai venise cu un Logan de serviciu (1,4l) din Germania imi taie elanul: “amice, ai dat de dracu, o sa te zboare aia pe autostrazi cu tirul, o sa se dezmembreze pe drum, asta daca nu te zboara vantul… Dar lasa, o sa te relaxezi pana la urma, daca zici ca mergi la Sofitel!”

Sa fiu cinstit, m-a cam speriat binevoitorul amic, desi stiam Loganul destul de bine, dar imi imaginam ca nu pot merge mai mult de 130-140 km la ora cu Logan dCi, viteza de croaziera, din motive diverse, zgomot, consum, etc.

Si am plecat! Trei insi, cu o gramada de bagaje, am intrat lejer in Logan. Pe Dealul Negru spre Valcea, am realizat ca nu sunt deloc obosit la volan, ca nu m-a depasit nici o masina, ba dimpotriva, ca am mers lejer 150 la ora pe Bucuresti-Pitesti (da, stiu si faza cu gropile…) si ca incepe sa imi placa Loganul verde “cameleon”! Mai ales consumul, care se afisa cu un optimist 6,5l la suta, mediu.

Surpriza vine pe autostrada M5 in Ungaria, unde mergeam lejer la 160 km/h, fara ca zgomotul motorului sa depaseasca limitele decentei, cu un consum mediu de circa 7,4l la suta de km. Turatia motorului in treapta a V-a, la 160 km/h? Doar 3700 rpm.

Merg si Austria in acelasi ritm, cu o medie orara de circa 115 km/h (atentie, orara!), si in Germania o calc la fund, in regim de autostrada fara limita de viteza. Soc, la 4200 rpm, 185 km/h, zgomot destul de mare, dar nu deranjant, se aude muzica si se poate si vorbi mai tare. Consum instantaneu la viteza asta, circa 10,4-10,8l la suta…

Masuram cu metode babesti dar bune abaterea vitezometrului (cu ceasul si bornele kilometrice), rezultatul e bun, adica o abatere in limitele normale, ceea ce ne face sa credem ca 185 pe ceasul masinii poate fi un 173-175 km/h real. Secretul? Motorina desigur, Alimentasem in Austria la BP cu motorina cea mai tare, Ultimate (in prospect scria ca poti face 36 km cu un litru), si, pe cuvant de onoare, se simtea.

Faza criminala este insa ca, pe langa faptul ca m-au depasit evident zeci de masini BMW si altele de genul asta, am putut tine cu demnitate pasul cu Dacia pe autostrazile germane, chiar si pe banda de viteza.

Ca sa rezum, nu am simtit nici o clipa ca ma aflu intr-o masina inferioara (exceptand nenorocitele alea de stergatoare de parbriz – absolut inutile de la 140 la ora in sus), ci dimpotriva, am mers Bucuresti Munchen si retur cu o medie orara ce m-a mirat si pe mine. Consumul mediu pe 3500 km: 6,7l la suta. In plus, pe strazile din Munchen am vazut numeroase Loganuri inmatriculate (ete poza…), la unguri nu mai vorbesc, ca erau ca ciupercile de pe ploaie.

Ce are Loganul cu Sofitelul din titlu? O sa va zic in alta zi, ca asa cum m-a surprins Loganul pozitiv, am petrecut doua zile aproape infecte, intr-un hotel de cinci stele, in Munchen, Germania. Concluzia? Nu stii niciodata de unde sare iepurele si la pomul laudat sa nu te duci cu sacul!

PS Tot drumul de intoarcere am crezut ca avem motorul de 70 CP, aflat in probe la Dacia, dar pe autostrada Bucuresti-Pitesti ne-am gasit cu doi tipi cu un Logan dCi alb care o frigeau lejer la 170 km/h (pe ceasul masinii noastre). I-am depasit relativ usor, insa s-au tinut aproape pana la Bucuresti. Deci era clar ca e Logan standard de 65 CP si al nostru, asa cum scria si in talon de altfel. Sa fie primit!

No Responses

  1. Mihai says:

    #925; te lasa mai Mihai zile adevarul in fata :)).cred ca tu cunosti piata auto si stii sa faci comparatii… in schimb unii sunt de tot rasul.Nu vreau sa va fac sa va luati Logan dar cred ca si eu imi voi lua Logan pt ca imi trebuie o masina si de oras(se intelege pentru ce)Tine la tavaleala din cate am auzit si e numai buna de dus si adus.
    Am si un 520d din 2003 si m-am saturat ca din magazin in magazin sa opresc motorul si sa il pornesc iara.Nici nu ajunge acul ce arata caldura motorului la mijloc ca eu opresc si iara pornesc peste 5 minute.Eu zic ca asta e numai uzura.Asa ca atunci cand voi merge in oras cu prietena voi lua frumos Loganul.Sunt foarte hotarat desii la inceput nu prea imi placeau Loganurile.Ma bucur ca Mihai mi-a mai deschis ochii.

  2. andreiutzzu says:

    eu cred k diferenta aceea de 500 de euro este urmare a devalorizarii euro de anul trecut (dak nu ma insel) si au scumpit loganul pentru a nu avea pierderi (pretul loganului e in euro nu in ron)

  3. Mihai says:

    L-au scumpit cu 500 de euro pentru ca au vazut ca romanii sunt impresionati si le cumpara ca pe painea calda.Logan e o masina OK pentru oras si mici excursii la munte..la mare etc.Dacia nu mai e cea ce a fost dar cu timpul poate va fi acceptata de romanii care cred ca Logan e inca Dacia Berlina

  4. ikar says:

    mihai
    mihai4christ2001ro@yahoo.com,ce iti este asa greu sa intelegi ca pt calitate,firma,motorizare,dotari se platesc bani in plus,atunci de ce mai exista Porsche Cayene,ca “jipuri” sunt si Lada Niva sau Aro,de banii pe care-i dai pe un Cayene iti iei jdemii de Lade Niva si le pui si arpi,sa fim seriosi,cat priveste exemplu` cu vw golf 1.4L 75cp vs logan 1.4L 75cp,mai precis 14.7s vs 13.0s,tu ai uitat sa specifici ca este diferenta de greutate intre ele de aproape 250kg,mai bine compara 1.4L de pe logan cu 1.4L symbol si ai sa iti dai seama ca logan e mai puturos cu 0.5s si mai usor cu cateva kg.Eu mai bine prefer o locomotiva sh cu 1 an garantie decat un tractor nou cu 2ani garantie

  5. mihai says:

    Asa ziceam si eu…ca un fapt divers te intreb Mihai:de ce crezi ca motorizarea de 1,6 16v pe care o va avea Loganul a fost luata de la Renault Laguna(modelul vechi)de 107CP si nu de la actualul Megane de 116CP?Din cauza costurilor?Hai sa fim seriosi….deja o dau in S.F.cu obsesia economiei in procesul de fabricatie.eu unul refuz sa cred ca implementarea motorului 1,6 de 116cp s-ar face cu cheltuieli mai mari decat implementarea versiunii 1,6 107cp.Daca zic gresit corectati-ma dar asta e parerea mea.Oricum …asa cum am mai zis si cu alta ocazie eu sunt de parere ca nu numarul cailor putere da valoarea unui motor.Intelege si tu ca Logan nu a fost conceput sa fie un alergator,o masina sport ci una practica,functionala,accesibila,de performante modeste dar deloc rusinoase(gandeste-te ca un Golf 5 de 1,4 75cp are nevoie de 15 sec sa atinga suta,conf cu datele date de constructor…si e mai scump decat loganul).Incerc de exemplu sa il fac pe Ikar si pe altii sa accepte diversitatea…se fabrica atat locomotive cat si tractoare:)))))si e prostesc sa zici ca decat sa iti iei tractor nou mai bine iti iei locomotiva second hand ca e mai performanta(hai ca am dus comparatia la extrem dar nu o lua personal).
    Iar legat de ceea ce ziceai despre Skoda…gandeste-te ca V.A.G. a preluat Skoda prin 1993…deci de atunci si pana acum au avut tot timpul sa dezvolte modele ca lumea.Dar in final zic si eu ca si tine:logan e destul de buna pentru bugetul unui roman dar se putea mult mai mult la acesti bani(si totusi nu mi-ai zis parerea ta despre scumpirea aia de 500 eur de care vorbeam mai sus…)

  6. Mihai says:

    Stiu ce spui dar sunt inca de parerea ca cei de la Dacia ar fi putut face mult mai mult la banii astia.Motorizarea mi se pare slaba.Chiar cand se dadeau zvonuri despre Logan eu ma gandeam ca cea mai mare motorizare ar fi 1.9.E un pas inainte dar mai trebuie cativa ani buni sa fie apreciata macar ca Skoda.daca te gandesti ce a fost Skoda acuma cativa ani si acuma ce e….Respect parerea ta.Si eu sunt de parerea ca pt bugetul unui roman este foarte buna

  7. mihai says:

    Mai Mihai nu zici rau….Logan ar fi putut arata mai bine la aceiasi bani daca ar fi existat un pic de bunavointa.Insa a fost conceput sa fie o masina fara pretentii si pana la urma chiar asta este.Ma ataca totusi o chestie pe care nu reusesc sa o inteleg.In 2004 la vremea aparitiei un Logan in versiunea cheala adica Ambiance costa vreo 5700 eur.Acum acelasi Ambiance costa 6280 eur.Asta pentru ce?L-au scumpit cu peste 500 eur. pentru ce???Ce i-au adus nou???????Asa cum ai vazut pana acum sunt un aparator al Loganului dar sunt de parere ca interiorul putea arata mai bine la aceiasi bani.Aerodinamica putea fi mai buna la acelasi spatiu interior…..ma rog mai sunt destule bile negre pentru Logan dar n-am de gand sa le insir aici.Insa eu oricum apreciez masina asta…e un inceput…si orice lucru bine inceput e pe jumatate facut.Sa speram ca Dacia va progresa in continuare si in final se va ridica sub Renault-Nissan la acelasi nivel la care s-a ridicat Skoda sub V.A.G.
    Si ca sa punem lucrurile la punct fii un pic realist si gandeste-te ca o marca destul de putin cunoscuta ca Dacia nu ar fi putut sa intre si sa castige popularitate pe piata din U.E. cu un autoturism scump si pretentios(e prea mare concurenta)insa a intrat cu un model ieftin ,nepretentios ,dar util oricui si castigand astfel o mare parte a clientilor cu venituri mici.Parerea mea e ca doar asa marca Dacia si ar fi putut castiga popularitate in UE si doar asa ar fi reusit sa isi construiasca o anumita imagine.Imagine pe care insa ne asteptam sa si o imbunatateasca din ce in ce mai mult.Astept reactia ta

  8. Mihai says:

    Desii nu sunt fac nici firmei Renault nici Dacia as prefera Renault Clio decat Dacia Logan.E aproape acelasi pret si macar nu trebuie sa platesc pt airbagul de la pasager si ABS.
    Daca ar fi sa aleg Dacia as alege Solenza.De ce ?..pt ca mie mi se pare ca solenza au gandit-o mai bine in schimb la Logan nu au stiut ce sa mai adauge ca sa aiba si ea ceva dotari.Foarte multe plasticuri nefolositoare unde a trebuit sa buna ceva brizbizuri sa fie ceva acolo.Orice inginer din occident tine la munca pe care o face deoarece se plateste calumea dar in romania e si normal sa isi bata joc cate unul.Ia uitati-va cate concepturi a scos Dacia pana acuma in interval foarte scurt….si fac pariu ca asa ceva nu se va face nici dupa 2007.Dupa mine degeaba zic eu ca am sa devin presedintele americii cand stiu ca nu am nici o sansa…P.S:Parerea mea e ca Dacia mai are foarte mult de muncit sa ajunga macar ca Renault.Repet nu sunt fan Renault si nici posesor Renault

  9. STREET says:

    asa o fi ma cu stema de care ziic tu ii clar dar oricum nu ai ce sa scritici la logan mai mult ii de criticat la solenza sau super nova pentru ca loganul indeplineste mult mai multe conditii impuse de confort si altele pe care solenza fiind mai scumpa nu le indeplineste cum se zice loganul ii masina de mers si la bal si la tzara. si orice test cu loganul sau viitoarele modele sunt binevenite cum zic cei de la TOP GEAR logan se poate numi MASINA.

  10. mihai says:

    mi-am scris aiurea adresa de mail…..scuzati-ma

  11. mihai says:

    Auzi mai arogantule…nu stiu cat de deplasat sunt eu(te las in continuare sa iti dai drumul la gura)dar stiu ca sunt mult mai bine documentat decat vrei tu sa crezi.
    Ca Logan nu e Dacie…pai ce mare noutate mi-ai zis ma?Ce crezi ca m-am nascut azi de dimineata si am nimerit din greseala pe turatii.ro?
    Pai daca e sa o luam asa nici Berlina nu e Dacie ci e un Renault 12…..si Oltcit-ul e de fapt un Citroen Axel.Sau Vauxhall care e de fapt Opel.Sau(ca sa intindem coarda)hai sa ne gandim la Octavia care practic ar fi un fel de Passat ceh.
    Dar ca sa iti vorbesc mai pe intelesul tau iti spun ca daca grupul Renault-Nissan ar lua modelul Renault Vel Satis, i-ar pune masca si logo de Dacie(cum e de exemplu la Opel si Vauxhall) si l-ar pune in fabricatie la Pitesti ca Dacia Vel Satis fac pariu ca si atunci l-ar fi criticat cei mai multi romani……ca e Dacie.
    Si iti mai zic o chestie(asta e parerea mea)…Personal cred ca cei mai multi dintre romanii care critica Loganul sub marca Dacia nu ar critica Loganul sub marca Renault(adica Renault Logan care se fabrica acum in Rusia)care e de fapt aceeasi masina.
    Si inca ceva…faptul ca apreciez Loganul si schimbarile in bine ale uzinei de la Pitesti nu inseamna ca am Logan sau ca sunt fan Dacia.

  12. STREET says:

    Mihai…esti deplasat adica esti incapatzanat Loganul nu ii dacie DOCUMENTEAZA`TE romanule si dupaia dati drumu la gura

  13. mihai says:

    Termina cu astea Robert!Niciodata nu vei reusi sa invingi prejudecatile romanilor oricat ai incerca.Fii mai realist!Romanul si a format o anumita imagine despre dacie si nu vei reusi sa i-o scoti din cap oricate teste ai face si oricat de tare ar fi dacia pe care o conduci!

  14. robert says:

    #925; torncanea, nu bocanea, nu nimica, insa se auzea mult mai pregnant zgomotul metalic al motorului decat la 3500 rpm, care este turatia cea mai buna pentru croaziera. Daca aveti ocazia incercati, o sa vedeti ca sunt obiectiv ca intotdeauna, nu laud Dacia doar pentru ca au avut amabilitatea sa mi-o dea…

  15. Adrian says:

    Dupa 4000rpm nu troncanea? nu boncanea? nu trepida ?Chiar nu te deranja motorul ?sau ai dat muzica la maxim?

  16. Mihai says:

    Robert te compatimesc 🙂 cand ai la dispozitie cele mai tari masini tu alegi Loganul.

  17. ikar says:

    treaba cu motorina este chiar adevarata,am remarcat-o la un pik-up diesel cu aprox 18.000km pe A2 la dus am bagat motorina OMV(2pers)-140km/h max,la intoarcere am bagat motrina petrom euro 3,4(sau care mama ei o fi,era oricum aia mai scumpa) si am constatat ca 3pers si cu ceva bagaje 152km/h,viteza cu care s-a mers constant 99% din A2

  18. robert says:

    Buna intrebare, ma rog, nu toti au avut deschiderea celor de la Dacia (exceptie Opel, ca intotdeauna), dar nu m-a deranjat si sa stii ca am venit cu o parere excelenta despre Logan dCi, sigur cu bubele cunoscute (stergatoare, tabla subtire, etc).

  19. Mihai says:

    Mai Robert de ce nu ai ales sa mergi cu un BMW,Passat,Audi,Opel ceva ce nu te oboseste pe drum asa lung.Zau nu a crepat Loganu ?sau tu ai vrut sa testezi Loganu pe autobenzi ?

Leave a Reply to STREET Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.