Traditia Rolls-Royce in Romania

A.S. Principele Radu de Hohenzollern-Veringen, a rememorat cateva momente importante din istoria antebelica a marcii britanice in Romania, cu ocazia prezentarii noului Rolls Royce Phantom cu ampatament lung. Chiar daca astazi pare incredibil, in 1916 primul Rolls Royce din Sud Estul Europei a sosit in Romania. Pana la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, in garajele Casei Regale a Romaniei erau parcate 4 Rolls Royce, apartinand Regelui Ferdinand, Regelui Carol, Reginei Maria si Regelui Mihai.

De altfel prima masina condusa de Regele Mihai, la varsta de 6 ani, a fost un Rolls Royce. “… am inceput sa conduc un Rolls Royce, care apartinuse bunicului meu, Regele Ferdinand” avea sa-si aminteasca Regele Mihai. “Asta se intampla insa pe un fel de islaz, in apropiere de Bucuresti … uneori si la Sinaia” [Andrei Savulescu – “Regele Mihai-automobilist, mecanic, pilot profesionist”].

Dupa cincizeci de ani de, Rolls-Royce a fost relansat in Romania. In decembrie 2003, a avut loc o noua premiera est europena: prezentarea modelului Rolls-Royce Phantom in Romania, in cadrul unui eveniment exclusivist, destinat unui cerc restrans de clienti potentiali.

Pentru publicul larg, prezentarea oficiala a marcii RR in tara noastra a avut loc cu ocazia SIAB 2005, urmata timp de doua zile de un drive test cu modelul Rolls-Royce Phantom. Si de acesta data putem vorbi de o premiera, avand in vedere faptul ca SIAB a fost primul salon auto din regiune la care Rolls-Royce Motor Cars a acceptat sa fie prezent cu un stand oficial, in cadrul standului Automobile Bavaria.

Michael Schmidt, directorul general Automobile Bavaria a declaerat: “Segmentul de clienti careia i se adreseaza RR in Romania, este foarte restrans, fiind un segment de nisa. Totusi, prezenta acestei marci in tara noastra este o dovada a faptului ca acest segment a inceput sa se consolideze. Clientii potentiali de Rolls-Royce aleg aceasta masina deoarece reuseste sa comunice un standard inalt de viata, punand accent pe unicitate (clientul isi personalizeaza masina la fabrica din Marea Britanie, de aceea nu exista doua RR la fel ), diferentiere si specializare (raspunde cel mai bine unei anumite nevoi – clasic si in acelasi timp modern).

50% din clienti isi conduc masina singuri. Majoritatea clientilor Rolls-Royce sunt oameni de afaceri care au atins un nivel de succes in cariera si viata si doresc sa exprime acest statut. Acestia doresc o masina care sa imbine clasicul cu modernul, o masina impunatoare care se potriveste cu personalitatea si modul lor de viata”.

Scurta istorie Rolls Royce

In 1836, se naste Henry Royce. Acesta a inceput sa lucreze la frageda varsta de cincisprezece ani, ca mecanic-ucenic pentru compania de cale ferata Great Northern. In 1884, Frederick Henry Royce a pornit o afacere bazata pe producerea de echipamente electrice si mecanice. A construit prima masina, un Royce, in 1904, in fabrica sa din Manchester.

Automobilul construit de Henry Royce, inginer si inventator a starnit interesul lui Charles Steward Rolls, un aviator pasionat de mecanica, membru al unei bogate familii aristocrate. Rolls care era un dealer britanic de automobile a cumparat primele masini ale lui Royce si doi ani mai tarziu, companiile celor doi au fuzionat, luand nastere Rolls-Royce Ltd. In contract a mai fost stipulata si obligativitatea ca masinile sa se numeasca Rolls Royce. Asa s-a nascut si logo-ul: doi R suprapusi, reprezentand initialele numelor celor doi fondatori. In 1907, compania a lansat modelul “Silver Ghost”, considerata “cea mai buna masina cu sase cilindri din lume”.

La 15 martie 1906 a luat fiinta compania Rolls-Royce, marca-simbol a Marii Britanii. Rolls-Royce este intruchiparea automobilului de lux: radiatorul in forma de templu grec, cei doi “R” din monograma, forma caroseriei, toate au devenit sinonime cu succesul.

Aceasta masina a sedus mari personaje ale istoriei, printre acestea putem enumera: Regina Elizabeta II, Charles si Princesa de Monaco, Colonelul T. E. Lawrence, Omar Sharif, Ingrid Bergman, Tarul Nicolae II, Lenin, Churchill, Hitler, Charlie Chaplin, Elvis, membrii formatiei Beatles si cosmonautul Yuri Gagarin.

In istoria Rolls-Royce oamenii au fost intotdeauna fascinati de spiritul lui Henry Royce. Acesta se straduia tot timpul sa conceapa masini rapide si performante, iar acest lucru s-a intiparit in constiinta oamenilor de-a lungul perioadei postbelice.

Majoritatea succeselor Rolls Royce ale acelor vremuri se datoreaza lui Henry Royce, cu toate ca sasiurile produse erau din ce in ce mai bune si mai puternice, acestea erau incarcate cu caroserii tot mai grele. Royce a hotarat: “Vreau caroserii cu structura usoara si o aerodinamica imbunatatita. Spunea ca ii plac masinile cu un “aer spumos”. Designul trebuie sa fie discret si rezervat, asa cum este de asteptat din partea unui Rolls- Royce.”

Spirit of Ecstasy – povestea statuetei RR

Celebra statueta, simbol al marcii britanice, a aparut pe capota unui model Rolls Royce abia in anul 1911, fiind realizata de Charles Sykes, care a avut-o drept model pe Eleanor Velasco Thornton.

Se spune ca aceasta era secretara unui anume John Walter Edward Douglas Scott Montagu, 2nd baron Montagu of Beaulieu. Pasionat de automobile, John i-a cerut prietenului sau Charles Sykes sa ii realizeze o statueta pentru Rolls Royce-ul proprietate personala. Iar Sykes, a folosit-o pe Eleanor Velasco Thornton drept model. Statueta simbolizeaza calatoria la bordul masinii ca modalitate suprema de incantare, bratele intinse voind sa sugereze bucuria sincera, iar privirea care scruteaza orizontul – temeritatea.

Pana in 1914, compozitia statuii a fost placata cu argint, in prezent ea fiind realizata dintr-un aliaj pe baza de nichel. Eleanor Velasco Thornton, modelul statuetei de pe capota modelelor Rolls Royce, a murit in 1915. Se afla in drum spre India la bordul navei SS Persia, care a fost scufundata in Marea Mediterana de catre un submarin german. In 1998 marca germana BMW a achizitionat constructorul Rolls Royce.

No Responses

  1. unu` mai tare ca Balcanu says:

    bai balcanule, CL63AMG nu-i mai tare ca asta??? te-ai supt fraiere, ca de mine nu mai scapi 😉

  2. BALCANU_MB says:

    tare de tot masina asta note 100

  3. 1Q says:

    RAOUL, Columbeanu, are Bentley, (intradevar seamana cu Rolls-ul, avand tot 4 roti).Tzi se cerea o opinie pe baza articolului despre masina, nu despre soferi, Daca nu stii sa scrii, oare cum ai citit acest articol?.
    Masina e super, are clasa, stil, nu e Logan.

  4. 1Q says:

    RAOUL, Columbeanu, are Bentley, (intradevar seamana cu Rolls-ul, avand tot 4 roti).Tzi se cerea o opinie pe baza articolului despre masina, nu despre soferi, Daca nu stii sa scrii, oare cum ai citit acest articol?.
    Masina e super, are clasa, stil, nu e Logan.

  5. RAOUL says:

    Da mai jiga cu gropile din tara asta se poate simti Rollsu`ca la el acasa.

  6. jiga says:

    Rolls in Romania e la el acasa…

  7. RAOUL says:

    de asta are si dobitocul ala de iri columbeanu` mai sta cu curva aia , cu tiganca aia de ,,monica gabor“ care-i de la o posta o tiganca imputita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.