Modelul autohton a obtinut 3 stele la protectia pasagerilor, 3 stele la testele privind protectia copiilor si doar o stea la protectia pietonilor.
Din pacate, rezultatul obtinut de Logan a fost cel mai slab dintre toate masinile testate, insa era rezultatul previzionat de constructorul Dacia.
Guido Adriaenssens, ICRT (International Consumer Research and Testing) Chief Executive a declarat: “Acum marea majoritate a masinilor ofera o protectie adecvata pasagerilor, in impacturi frontale sau laterale, numai Dacia Logan este “intarziata” dintre masinile testate”.
Comunicatul de presa Dacia
Primul vehicul Dacia testat pentru securitate
Logan a obtinut « 3 stele » la testele EuroNCAP
Logan, primul model Dacia testat de organismul independent EuroNCAP, obtine nota « 3 stele ». Logan a beneficiat de experienta Renault si a facut obiectul unei munci foarte riguroase in domeniul securitatii. Intreaga experienta a inginerilor de la Renault a fost pusa in serviciul Logan pentru a gasi solutii adaptate la pretul sau.
„Logan ofera un nivel de securitate optim pentru acest nivel de gama”, afirma Jacques Faure, responsabil pentru securitatea pasiva la Renault.
Integritatea habitaclului a dovedit eficacitatea structurii vehiculului care a permis evitarea oricarei intruziuni periculoase. Bilantul leziunilor dupa analiza manechinelor a dovedit eficacitatea sistemelor de retinere a ocupantilor, ale caror parti vitale ale organismului sunt protejate, dupa cum atesta cele doua capete verzi.
O structura de caroserie ranforsata
Logan beneficiaza de experienta recunoscuta a firmei Renault in domeniul rezistentei la socuri si a disiparii energiei cinetice. La soc frontal, arhitectura compartimentului motor favorizeaza suprapunerea partiala a elementelor mecanice. In partea superioara, eforturile sunt transferate ranforsarilor de cadru laterale, stalpilor fata si ranforsarilor din usi. Pe partea mediana, eforturile sunt preluate de traversa fata. Acest dispozitiv este completat de o cale de transfer a eforturilor in partea inferioara, un cadru GMP fixat in patru puncte pe lonjeroane.
In caz de soc, plansa bordului intarita de o structura in fagure din polipropilena, un material foarte absorbant, reduce consecintele impactului asupra genunchiului. Profilul lui din partea de jos si golul format imbraca forma tibiei pentru a repartiza efortul asupra gambei si gleznelor. Structura scaunelor mentine bazinul ocupantilor intr-o pozitie adaptata, in timp ce paddingurile de sub picioarele soferului si ale pasagerului protejeaza membrele inferioare.
In caz de soc lateral, structura de mijloc ii protejeaza pe ocupanti, la fel ca si rezistenta laterala a scaunului si paddingurile din portiera. Socul spate a fost tratat in aceeasi masura. Rezervorul este fixat sub podea si departat de puntea spate, ceea ce limiteaza orice intruziune a acesteia. O traversa situata in spatele banchetei din spate limiteaza riscul patrunderii in habitaclu a obiectelor aflate in port-bagaj.
O securitate pentru toti
Logan asigura securitatea pasagerilor de orice talie si de orice varsta. Sistemul de retinere este compus din centuri cu 3 puncte si tetiere pentru toate locurile, atat in fata, cat si in spate. Centurile din fata sunt reglabile in inaltime pentru a se adapta la morfologia ocupantilor.
Logan este echipat cu doua airbag-uri, pentru conducator si pasager, echipate cu o supapa care regularizeaza presiunea interna a sacului si limiteaza eforturile de retinere asupra ocupantilor.
Logan beneficiaza de experienta Renault in privinta securitatii copiilor. El a obtinut 3 stele la testele de protectie a copiilor. Acesta permite instalarea scaunelor universale pentru copii, cu fata si cu spatele spre drum, pe cele trei locuri din spate precum si pe locul pasagerului din fata. Un intrerupator situat pe plansa de bord permite deconectarea airbag-ului; un martor luminos aminteste in acest caz dezactivarea functiei.
Sfarsitul comunicatului Dacia
Lista cu masinile testate in ultima sesiune Euro NCAP:
Superminis:
Peugeot 1007
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 2 star
Renault Clio
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 1 star
Citroën C1
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 2 star
Suzuki Swift
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 3 star
Smart Forfour
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 2 stars
Pedestrian Protection: 1 star
Small Family Cars:
Mercedes A-Class
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 stars
Fiat Stilo
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 1 stars
Dacia Logan
Occupant Protection: 3 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 1 star
Family Cars:
BMW 3-Series
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 1 star
VW Passat
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 stars
Executive Cars:
Lexus GS300
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 star
Small MPVs:
Opel/Vauxhall Zafira
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 stars
Honda FR-V
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 3 stars