Dacia Logan MCV

La doi ani de la lansarea comerciala a modelului Logan, din care s-au vandut pana in prezent peste 300 000 de exemplare, Dacia isi imbogateste gama cu Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Break spatios si cu o mare capacitate de transport, Logan MCV beneficiaza de toate avantajele Logan, la care se adauga modularitatea si polivalenta in utilizare. Oferind pana la 7 locuri, Logan MCV revolutioneaza piata break-urilor, asa cum Logan a facut-o deja in segmentul berlinelor de familie.

Prezentat in avanpremiera la Salonul Auto de la Paris, Logan MCV va fi comercializat incepand din octombrie 2006 in Romania si la inceputul anului 2007 pe principalele piete europene ale Dacia. La fel ca varianta berlina, el va numara printre motorizarile sale propulsorul diesel 1.5 dCi, adevarata referinta in materie de agrement, de conducere si de consum. Tarifele sale, care se vor esalona intre 8 200 si 11 600 euro, pret client cu toate taxele incluse, raman fidele spiritului Logan, cu un raport pret/prestatii fara comparatie.

Atuurile Logan: Simplitate si modernitate

Asemeni variantei berlina, Logan MCV a fost dezvoltat pentru a raspunde unor conditii de utilizare foarte variate, deseori extreme. Inca o data, optiunile tehnice au fost ghidate de vointa de a garanta atributele de robustete si simplitate ale vehiculului. Astfel, Logan MCV preia plansa de bord monobloc a berlinei, care elimina jocurile de asamblare si care si-a dovedit capacitatea de a rezista foarte bine la uzura.

Totodata, panourile portierelor sunt constituite dintr-un singur element. Materialele utilizate au fost alese pentru a confirma aceasta impresie de calitate si de soliditate. La exterior se regasesc dispozitivele de protectie care au facut din berlina vehiculul fiabil si robust pe care il cunoastem: protectia a tablei prin injectia de ceara in cavitati, aplicarea unui chit de etanseitate pe imbinarile la exterior ale habitaclului sau protectie ranforsata in partea inferioara a caroseriei.

Totusi, intrucat Logan MCV este destinat unor utilizari chiar mai variate decat berlina, inginerii de la Dacia au dorit sa ii ofere un nivel de protectie superior. In aceasta privinta, Logan Steppe Concept a permis anticiparea anumitor solutii. Astfel, Logan MCV beneficiaza de noi bandouri de protectie laterala, mai largi, pe portiere – un element care influenteaza si designul vehiculului, exprimand robustete.

Logan MCV este dotat de asemenea cu un scut de protectie situat sub grupul moto-propulsor si cu un nou dispozitiv de etanseitate la praf a cutiei de viteze si a transmisiilor. Mecanica vehiculului se gaseste astfel perfect la adapost fata de diversele agresiuni exterioare. Combinate cu o garda la sol (155 mm) inaltata cu 20 mm fata de standardele europene si cu suspensii cu cursa mare, aceste dispozitive permit Logan MCV sa infrunte cu seninatate toate tipurile de sosele din lume, chiar si pe cele mai degradate.

Confortul termic nu a fost uitat. Logan MCV a fost studiat pentru a raspunde criteriilor climatice atat ale tarilor calde cat si ale tarilor reci. Optiunile tehnice au permis sa se asigure un confort termic omogen pentru toate locurile datorita unor aeratoare optimizate si a unui debit de aer care este cu 40 kg/h mai mare fata de cel atins pe varianta berlina.

O gama de motorizari moderne

Logan MCV preia motorizarile care au contribuit la succesul berlinei si care au fost deja verificate din plin pe numeroase vehicule din gama Renault. Dispunand de trei propulsoare pe benzina (1.4 si 1.6 MPI; 1.6 16v) si de o motorizare diesel de referinta (1.5 dCi), gama Logan MCV ofera o paleta de motoare care raspunde unor asteptari diferite in functie de piete si de tipurile de clientela.

1.4 MPI si 1.6 MPI : doua motorizari care corespund pozitionarii Logan
Cele doua blocuri pe benzina cu 8 supape de 1.4 l si 1.6 l raspund perfect criteriilor de cost, de robustete si de usurinta a intretinerii care caracterizeaza toata gama Logan. Aceste motoare se disting printr-un cuplu important la regim jos, disponibil pe o plaja larga de utilizare, de la 3 000 rot/min pana la 4 500 rot/min.

In pofida dimensiunilor sale generoase, Logan MCV are o masa relativ redusa. Astfel, versiunea de intrare in gama cantareste numai 1 175 kg. Datorita acestui lucru, performantele si consumul sunt la nivelul altor vehicule ale grupului Renault.

Clasic: 1,4l si 1,6l 8V

Motorul 1.4 MPI dezvolta o putere de 55 kW (75 CP) la 5 500 rot/min si ofera un cuplu de 112 Nm la 3 000 rot/min. Motorul 1.6 MPI afiseaza o putere de 64 kW (90 CP) la 5 500 rot/min si un cuplu de 128 Nm la 3 000 rot/min. Aceste doua motorizari sunt asociate unei cutii de viteze mecanice cu 5 trepte, utilizate pe Laguna II si Mégane II.

Pe fiecare dintre aceste motorizari, primele trei rapoarte ale cutiei sunt scurte si privilegiaza demarajul si reprizele la viteza joasa sau atunci cand vehiculul este incarcat. Ultimele doua rapoarte privilegiaza consumul si acustica. Aceste optiuni plaseaza Logan MCV in plutonul fruntas al clasei sale in planul consumului: 7,6 l/100 km in ciclu mixt pentru versiunea 1.4 l 75 CP.

1.6 16v: performante dinamice inedite

Propus recent pe varianta berlina, motorul 1.6 16v confera Logan MCV performante inedite. Dezvoltand 105 CP (77 kW) la 5 750 rot/min si oferind un cuplu maxim de 148 Nm la 3 750 rot/min, acesta permite Logan MCV 1.6 16v sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 11,8 s si sa atinga o viteza maxima de 174 km/h.

Acest nivel de performante dinamice este remarcabil pentru un break la un nivel de pret comparabil. Insa principalul motiv pentru care motorul 1.6 16v a fost ales pentru a echipa Logan MCV il constituie supletea sa si placerea de a conduce pe care o procura. Cu 90% din cuplul maxim disponibil inca de la 2 000 rot/min, acest propulsor se dovedeste dinamic si agreabil in functionare, oferind un comportament foarte linear, fara caderi de putere la regim jos si mediu.

Aceste rezultate nu sunt obtinute in detrimentul consumului. Versiunea cu 16 supape a motorului 1.6 consuma numai 7,5 l/100 km in ciclu mixt. Motorul 1.6 16v este cuplat la o cutie de viteze tip JH cu 5 trepte care dispune de o sincronizare imbunatatita si de o comanda prin cablu. Aceste doua caracteristici permit o reducere a curselor manetei si o crestere a preciziei selectarii vitezelor care favorizeaza placerea de a conduce.

1.5 dCi 70 CP : un diesel de referinta

Adevarata referinta in materie de motorizare diesel, propulsorul 1.5 dCi face parte, la randul sau, din motoarele dezvoltate de grupul Renault. Este vorba despre un grup moto-propulsor bazat pe o tehnologie moderna, dotat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie care procura prestatii de nivel inalt. Cu un consum de numai 5,3 l la100 km si cu emisii limitate, de 140 g/km de CO2, Logan MCV 1.5 dCi se pozitioneaza de o maniera foarte competitiva printre celelalte break-uri diesel de pe piata.

Motorul 1.5 dCi este nu doar compact ci si relativ usor (127 kg in ordine de mers). Supraalimentat de un turbocompresor cu inertie mica, pentru a se obtine un timp de raspuns scurt, propulsorul imbina confortul si supletea in utilizare. La capitolul performante, motorul dezvolta 50 KW (70 CP) la 4 000 rot/min si un cuplu maxim de 160 Nm la 1 700 rot/min, din care 85% este disponibil intre 1 500 si 3 500 rot/min.

Cutia de viteze, provenita din cele care echipeaza versiunile pe benzina ale Logan, este o cutie mecanica cu 5 trepte, lubrifiata pe viata. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Consumul si acustica sunt favorizate fara a afecta performantele dinamice ale vehiculului. Demarajele si reprizele sunt energice chiar si atunci cand vehiculul este incarcat.

Consumul sau redus, asociat cu capacitatea de 50 de litri a rezervorului ii asigura modelului Logan MCV o autonomie de referinta care se apropie de 1 000 km. Economic in exploatare, Logan MCV 1.5 dCi usureaza viata proprietarului sau. Costurile de utilizare sunt reduse iar intervalele de revizie sunt fixate la 10 000 km.

Siguranta, un imperativ de neocolit

Logan MCV beneficiaza de expertiza recunoscuta a Renault in domeniul sigurantei. Asemeni berlinei Logan, Logan MCV este conceput pe baza platformei B a Aliantei Renault Nissan, platforma pe care o imparte cu modelele Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra). In mod firesc, Logan MCV beneficiaza de elementele de siguranta activa ale acestei platforme.

Puntea fata, derivata din cea a modelului Renault Clio II este de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular. Puntea spate ranforsata preia conceptul de profil in forma de H cu epura programata, comun celorlalte vehicule construite pe aceasta platforma. Ea este echipata cu arcuri elicoidale si amortizoare verticale cu cursa de suspensie marita pentru a permite vehiculului sa ruleze chiar si pe soselele cele mai dificile.

Gradul de fermitate a arcurilor din fata si din spate, stabilit dupa o studiere aprofundata, limiteaza miscarile sasiului, in special ruliul. Ansamblul asigura Logan MCV un comportament rutier echilibrat in orice situatie. Ca si in cazul berlinei, sasiul dispune, in echiparea de serie, de o bara anti-ruliu in fata.

Franarea este asigurata de frane cu discuri in fata si cu tamburi in spate. Versiunile dotate cu ABS sunt echipate cu un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic al fortei de franare EBV, care este disponibil si pe modelul Renault Mégane II. Acest sistem exploateaza din plin potentialul de franare al puntii spate.

In materie de siguranta pasiva, Logan MCV se situeaza la nivelul standardelor europene. Modelul poate fi echipat cu pana la patru airbag-uri. Cele doua airbag-uri frontale disponibile in serie sunt prevazute cu o supapa care regleaza presiunea interna a sacului si limiteaza eforturile de retinere asupra ocupantilor in caz de soc. In viitorul apropiat, doua airbag-uri laterale pentru locurile din fata vor fi de asemenea disponibile, ca optiune.

Airbag-urile completeaza dispozitivul de deformare a structurii caroseriei in caz de soc lateral. Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare si tetiere pentru toate locurile, inclusiv pentru locurile celui de-al treilea rand pe versiunea cu 7 locuri. In paralel, Logan MCV beneficiaza de expertiza recunoscuta a ingineriei Renault in domeniul rezistentei la socuri si de disipare a energiei cinetice.

In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice. Plansa de bord constituie si ea un element important al dispozitivului de protectie. Structura sa de tip fagure, din polipropilena, un material cu o mare capacitate de absorbire a socurilor, reduce consecintele impactului asupra genunchilor in caz de soc. Curbura partii inferioare a plansei de bord se muleaza pe forma tibiilor pentru a repartiza eforturile asupra gambelor si gleznelor.

Structura scaunelor mentine bazinul ocupantilor intr-o pozitie adaptata in caz de soc. Ranforsarile la nivelul planseului de sub picioarele soferului si pasagerului din fata protejeaza membrele inferioare ale acestora. In caz de soc lateral, structura montantului central protejeaza bazinul, completand eforturile care au fost depuse pentru a intari rezistenta laterala a scaunelor si a elementelor de ranforsare din portiere.

O atentie la fel de mare a fost acordata protectiei fata de socurile din spate. Astfel, rezervorul de combustibil este implantat sub planseu, la distanta de puntea spate, ceea ce limiteaza orice intruziune a partii inferioare a sasiului sau a bazei rulante.

Logan MCV permite instalarea de scaune universale pentru copii (sistem Isofix), cu fata sau cu spatele la sensul de mers, pe locurile laterale de pe randul al doilea. Un intrerupator situat pe partea laterala a plansei de bord permite deconectarea airbag-ului; un martor luminos indica in acest caz dezactivarea functiei.

Ansamblul acestor dispozitive ar trebui sa permita Logan MCV sa obtina cu usurinta un rezultat de 3 stele la testele de impact EuroNcap.

7 locuri pentru adulti si o polivalenta reala

Designul Logan MCV exprima calitate si robustete. Elemente precum pasajele rotilor bine marcate sau capota proeminenta nu lasa nicio indoiala asupra faptului ca vehiculul poarta in el genele Logan. Dar Logan MCV profita si de elementele stilistice ale Logan Steppe Concept, prezentat la Salonul de la Geneva 2006.

Astfel, Logan MCV se distinge de varianta berlina prin bara fata redesenata in partea inferioara. Priza de aer mai larga si noile nise pentru proiectoarele de ceata confera vehiculului o personalitate distincta. Conturul calandrului dispune de margini largite, intarind identitatea de marca Dacia. Bandourile de protectie laterale, larg dimensionate, consolideaza senzatia de robustete.

Linia laterala este dinamizata de forma rotunjita a geamului de custoda. Pavilionul supra-inaltat, pe care sunt fixate barele de acoperis, lasa sa se intrevada habitabilitatea exceptionala si impresia de spatiu perceputa la bordul vehiculului.

In partea din spate, designul blocurilor optice, care imbina verticalitatea si formele rotunjite, se inscrie in linia moderna a vehiculului. Prin pozitionarea lor, stopurile incadreaza, de o maniera practica, cele doua portiere asimetrice, cu deschidere 1/3, 2/3.

Un spatiu interior record : pana la 7 locuri pentru adulti

Interiorul Logan MCV confirma sugestia de spatiu incapator generata de liniile exterioare. Cu un ampatament majorat cu 27 cm fata de cel al variantei berlina, Logan MCV duce si mai departe limitele de habitabilitate – deja record – oferite de sora sa mai mica. In fata, spatiul disponibil la nivelul umerilor si al coatelor este comparabil cu cel oferit de cele mai bune berline din segmentul M1 (segmentul Renault Mégane).

Interiorul Logan MCV este chiar si mai generos pentru ocupantii locurilor din spate. In versiunea cu 7 locuri, Logan MCV poate sa transporte, in conditii de confort depline, trei adulti pe randul al doilea si alti doi pe randul al treilea. Departe de a fi sacrificate, cele doua locuri de pe randul al treilea se pot dovedi cat se poate de incapatoare pentru doi adulti cu inaltimea mai mare de 1,90 m, performanta posibila datorita optiunilor stilistice care au stat la baza design-ului partii spate a vehiculului.

Avand la dispozitie un spatiu lateral total la nivelul soldurilor de 1 420 mm, respectiv 1 210 mm si o distanta la nivelul genunchilor de 170 mm, respectiv 174 mm, pasagerii de pe randurile al doilea si al treilea vor fi instalati confortabil. Ei vor putea aprecia totodata spatiul disponibil in inaltime, garda la plafon atingand valoarea exceptionala de 946 mm la nivelul capetelor ocupantilor de pe randul al doilea.

Suprafetele vitrate de dimensiuni generoase asigura o luminozitate sporita la interior. Geamurile de custoda pot fi oricand intredeschise de ocupantii locurilor de pe randul al treilea. Accesul la aceste locuri este de altfel foarte usor. Intrarea se face pe oricare din portierele laterale din spate, dupa care scaunul de pe randul al doilea este basculat cu ajutorul unei clapete situate in partea superioara a spatarului. Tetiera este escamotabila pentru a facilita manevra.

Un spatiu de incarcare fara egal

Spatiul disponibil pentru transportul bagajelor sau diverselor obiecte atinge si el valori record. In configuratia cu 5 locuri, volumul util este de 700 de litri. In cazul in care in vehicul iau loc numai doua persoane, fapt posibil datorita modularitatii remarcabile a interiorului, Logan MCV dispune de un volum util de 2 350 litri. Chiar si in situatia in care la bord se afla 7 persoane, portbagajul ofera inca un spatiu pentru bagaje de aproape 200 de litri.

Cu toate acestea, nu este necesara utilizarea portbagajului pentru a depozita obiectele mici. Habitaclul dispune de numeroase spatii de depozitare cu o capacitate totala de pana la 54 de litri. Indiferent unde s-ar afla in interior, ocupantul masinii are la indemana un astfel de spatiu, fie ca este vorba despre amplasamentele dispuse la baza consolei centrale sau in cele patru portiere, de « buzunarele » situate pe spatarul scaunelor fata sau de nisele adaptate pentru depozitarea sticlelor PET de 1,5 litri situate la indemana pasagerilor de pe randul al treilea.

In functie de versiune, ocupantii locurilor din spate pot profita de asemenea de un vast spatiu de depozitare situat in plafon. Portierele care asigura accesul la portbagaj nu au fost nici ele uitate, ele integrand un « buzunar » de 2,15 litri si o plasa de retinere pe fata lor interioara.

Logan MCV confirma faptul ca aprecierile de care s-a bucurat modelul Logan inca de la lansare sunt pe deplin justificate. Noua varianta procura o stare de confort si de buna dispozitie la bord inexistenta pana acum la vehiculele din categoria de preturi din care face parte.

Modularitate si polivalenta in utilizare

Datorita spatiului interior generos, Logan MCV ofera toate argumentele de confort pentru calatoriile lungi cu familia. In acelasi timp, posibilitatile de amenajare a interiorului permit vehiculului sa se adapteze la utilizari multiple in exploatarea cotidiana. In cazul versiunii cu 7 locuri, bancheta celui de-al treilea rand poate fi pliata (in proportie de 1/2 -1/2). Ansamblul banchetei (sezut + spatar) poate fi rabatat in intregime si sustinut de bancheta celui de-al doilea rand de scaune.

Odata asezata in aceasta pozitie, bancheta celui de-al treilea rand poate fi extrasa daca se doreste, cu ajutorul unor manere ergonomice. Aceasta manevra este facilitata de greutatea redusa a banchetei (doar 16,7 kg).

La fel de modulabila este si bancheta de pe randul al doilea. Aceasta poate fi pliata in proportie de 1/3 – 2/3, pe toate versiunile, si chiar rabatata in pozitia sprijinita de locurile din fata, pentru a oferi o capacitate de incarcare maxima. Datorita acestor combinatii, Logan ABC este foarte practica in utilizarea cotidiana permitand trecerea rapida de la transportul de persoane la cel al unor obiecte voluminoase.

Incarcarea acestor obiecte, a bagajelor sau a plaselor cu cumparaturi este facilitata si de solutia care a fost adoptata pentru deschiderea portierelor din spate. Faptul ca cele doua portiere sunt asimetrice 1/3-2/3 permite ca, in functie de nevoie, sa nu se deschida decat una dintre ele. In plus, ambele portiere au trei grade de deschidere, la 40°, 90° si 180°.

Deschiderea in unghi de 40° permite incarcarea intr-un spatiu restrans, cum ar fi un garaj sau cand un al vehicul este stationat chiar in spatele Logan MCV. Acest unghi garanteaza totodata o anumita discretie fata de continutul portbagajului. Unghiul de deschidere la 180° se dovedeste in schimb foarte util atunci cand este vorba de incarcarea unor obiecte grele, lungi sau voluminoase.

Indiferent de unghiul de deschidere, portierele spate ale Logan MCV sunt usor de manipulat datorita greutatii lor reduse. De fapt, tocmai acest argument al greutatii a condus echipa de proiectanti care a conceput Logan MCV sa aleaga solutia portierelor laterale asimetrice in locul unui hayon clasic.

Pe anumite piete, unde vehiculele de familie sunt utilizate frecvent si in cadru profesional, solutia portierelor asimetrice din spate si marea modularitate a interiorului fac din Logan MCV o masina polivalenta ideala.

Barele de pavilion longitudinale vin sa completeze aceasta polivalenta, aducand si o nota suplimentara de atractivitate design-ului Logan MCV. Ele pot suporta o incarcatura de pana la 100 kg (fata de 80 kg cat este standardul european).

Modularitatea Logan MCV poate fi marita si mai mult datorita unei largi game de accesorii disponibile inca din momentul lansarii (atelaj, port-ski, bare de pavilion transversale…)

Un vehicul nou in gama Dacia

Logan MCV este primul din cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecand de la berlina Logan in cadrul programului Contract Renault 2009. Totodata, acest model reafirma ambitiile de expansiune internationala a grupului Renault. Logan MCV va fi produs la Pitesti, in Romania, in uzina unde a inceput aventura Logan. Capacitatea de productie a Logan MCV este estimata la 360 vehicule*/zi.

Pentru a asigura fabricarea Logan MCV la Pitesti au fost facute investitii industriale in valoare de 110 milioane de euro*, « tichetul de intrare » total al vehiculului ridicandu-se la 154 milioane de euro*. Aceste bugete au fost mentinute sub control datorita aplicarii sistematice – si naturale atunci cand este vorba despre Logan – a unor principii precum « carry-over » (reutilizarea unor solutii tehnice de la un proiect la altul) si « design to cost » (preponderenta notiunii de cost in toate optiunile de ordin tehnic si conceptual). Cele doua principii au fost, de-a lungul derularii intregului proiect, subordonate unei obsesii majore: calitatea.

Logan MCV va fi comercializat in Romania din octombrie 2006 iar apoi, in lunile urmatoare, in restul Europei, de la Spania la Turcia, si pe unele piete din Africa si din America latina. Pe piata romaneasca, Logan MCV va constitui un factor puternic de fidelizare a clientelei Dacia care reprezinta deja aproape jumatate din piata.

Pe celelalte piete europene, el va permite, asemenea berlinei, cucerirea unei clientele rationale, pragmatice si sensibila la argumentul pret dar va putea interesa si clienti pentru care nivelul inalt de functionalitate si polivalenta sunt atribute care conteaza. Din acest punct de vedere, Logan MCV reprezinta o oferta perfect complementara variantei berlina si confera Dacia statutul plenar al unei marci care dispune de mai multe modele in gama.

* inclusiv versiunea utilitara

Download: Fisa tehnica Logan MCV

27 Responses

  1. uyjkuy says:

    aha si cine-i vulpea kred ca tu mircea doar nu o fi passat k el a ajuns la struguri de mult

  2. mircea says:

    Vulpea spune ca strugurii sunt acri.Am un Logan diesel euro3 de acum un an si 2 luni.Mai am doi ani de garantie, sper si cred ca nu va fi nevoie de ea.La drum intins i-am dat maxim 160 ca intram in localitate si am incetinit.
    Maine ii fac revizia de 20000.
    Pna acum nici o problema.
    Merg cu motorina OMV cea mai scumpa si e distractiv sa-i dau talpa in a cincea cand vin smecherii ci jeepane de la BV spre Buc, si-ii las in urma de abia ii mai vad in retrovizoare. Cand merg cuminte, adica legal,si de regula merg, adica fara sa sar de 110, imi consuma 3.8 la suta la drum intins cu ac pornit. Numai prin Bucuresti merg cu 7,2 la suta cu ac pornit permanent. Sonorizarea este Blaupunkt cred ca si-ar dori multi sa o aiba.Apropos, pentru nestiutori, Grupul Nissan Renault vinde Loganul in Brazilia sub numele Renault Logan, iar in Mexic ca Nissan Aprio.Un singur lucru pot sa-l reprosez firmei producatoare ca nu-l face. Sa-l vanda mofturosilor cu inca vreo 3 mii de euro mai scump, cu una din cele doua sigle mentionate mai sus.Atunci ar fi toti multumiti.Luati de cititi si reflectati.Pretul mai mare al unei masini produse afara de performanta absolut egala cu Loganul se datoreaza unui salariu mediu de 2000 de euro si nu de 200 de euro ca la Mioveni!

  3. passat says:

    Cel mai bun lucru pe care ar putea sa faca inginerii aia de la dacia ,,GROUPE RENAULT“ ar fi sa isi gaseasca alt serviciu, si sa nu se mai oboseasca sa-si stoarca mintile pt. lucruri de 2 bani cum ar fi loganu` sau MCV-ul care-i bun la transportat morti ,pepeni sau varza. Cine poate sa numeasca aceste porcarii masini inseamna ca este nebun pt. ca loganu` nu merita sa se numeasca nici macar masina!!!Prima data cand m-am dus cu loganul unui prieten, la prima curba am avut senzatia ca ma rastorn la o viteza de doar 50-55km/h!!! acuma la 9 luni de cand o are i s-au desfacut usile din suruburi motorul mananca ulei ii scartaie ceva in bord i s-a blocat inchiderea centr. tabla e foarte foarte subtire etc.etc.Uitati-va pe sait-ul dacia la ,,configurator“ un MCV pe motorina full. costa aproape 14.000E!!!

  4. bmw 30 says:

    Bai pustilor,astia care sunte-ti contra “log”,voi nu aveti minte nici cat un “vierme”sunte-ti cu totul deplasati mintal,genetic,etc,samd.Decand voi astia mari si tari in vorbe comparati Loganul cu BMW,si altele cand el este defapt inlocuitorul berline 1310,si mai scutitima voi cu expresia ca nu ma urc nici mort in log ca parca mama-ta te-a facut in BMW sau mertan.Inainte de `89 era-i goanga mare daca aveai o “1310”iar acauma ti sa ridicat europa la cap,mergeti la medic ca suferiti cumplit,dece?pai voi vorb numai de viteze de 150-180-200km/h,unde va credeti in Germania,noi abia avem unde merge cu “100”si voi vreti sa depasiti viteza legala,probabil ca stati bine cu malaiul.Deci astia conta LOGAN nu uitati ca parinti vostri daca au avut masina cu 1310 a dus-o tata pe mama la spital sa va nasca pe voi mariiii geni in ale comparatiilor asa ca CIOCUL mic si mai bagati capul in cartea de istorie.sa nu ma intelegeti gresit nu spun ca log e o masina perfecta dar in comp cu 1310 este AUR asa ca cinste celor ce poseda un Logan,este bun . Iar celor contra Logan va doresc sa aveti numai BMW in garaje bineinteles pe perti in postere ca s mai ieftine nu,asta e. Imi pare rau dar nu inteleg dece in toate comparatiile pe care le faceti il puneti pe Logan intro clasa unde nu a ajuns inca,aveti rabdare nitel voi astia cu gura mare si cu “haremul” de masini straine in curte.Deci voi astia triiiii in “clanta”sa va intre bine la “dovlecel”ca LOGAN este o masina de familie care isi face foarte bine treaba,ca va place sau nu asta e.Si in cele din urma in 2006 sau vandut aproape 200.000 mii de LOGAN iar voi astia o mana de oameni faceti atata gargare,reveniti cu picioarele pe pamant ca doar eu nu am intalnit un produs “prost”sa aibe succes,probabil voi ati vazut,eu nu.Eu sunt fan convins BMW,dar asta numi intuneca gandirea si-mi place si LOGAN.Toate cele bune,ne mai auzim.

  5. petrik says:

    de ce n-au pastrat desingul de la salonul de la paris ,arata a masina asa simla egal drik

  6. poco says:

    Sa va fie rusine … o venit francezu la noi in tara si face numa masini de rahat … la 30 de mii de km apar probleme , greierasi si cate si mai cate si voi o laudati … dao draqului de treaba

  7. RAOUL says:

    E frumoasa si va avea mult succes in toata Europa.

  8. hypw says:

    al drq dric, ai drq francezi si care io adus in romania, ba da cei cu dricu asta ?? ce naiba au facut usa aia sa sedeschida asa penal zici ca e dubita ca si la vw caddy, pt incarcare :)) defapt mai degraba se apropie de autoutilitara decat de combi lol, mai reusit era dacia 1310 combi decat asta, phew MCV, stergeti-va undeva cu el.
    ADios les pidos

  9. florin says:

    pe strazi deja a aparut. arata super!!! mai ales pe culoarea albastru mineral si pe argintiu. si chiar ai dreptate o sa se umple strazile de mcv. eu sunt din pitesti si toata ziua trec camioane pline cu mcv-uri. cat despre faptul ca arata ca un dric, aruncati o privire la mondeo break, citroen c5 break, honda accord. toate au spatele drept, poate ca au o finisare mai placuta dar si costa destul. mcv rules.

  10. marius says:

    puteau sa pune si ei un ABS standard macar pe versiunea de top!!!
    RUSINE!!!

  11. a- says:

    ->astept s-o vad pe strada , sunt curios cum arata (nu poze) .->urata sau NEurata , o sa se umple pe strazi

  12. mustaru says:

    cal de munca…imi place!

  13. mihai says:

    Mhm dar din cate am vazut eu la alte marci break-ul era mai ieftin decat versiunile hatchback si sedan.Cum se face ca la Dacia e invers?Oricum e dragut break-ul Logan.Dar la banii astia se putea mult mai mult

  14. vlad says:

    indiferent ce spune-ti ca dizain arata bine m-am uitat zilele aste-a la acest gen de masina imi pare rau ca va dezamagesc dar masina arata bine daca se facea in alta tara va placea la toti dar……………. vin si cu un dar este f. scumpa fratilor la toate gamele trebuia ce-l putin 1000 de euro mai putin aici sunt de acord cu voi plus abs plus vopsea plus garantie nu se poate darb poate romanii au bani si cei de la renault stiu acest lucru deci dragii mei francezi aici ii romania si voi a-ti pus pretiri de occident aviz uzina de la pitesti

  15. Ion says:

    Citesc posturile si parca imi vine sa le dau dreptate unora (vezi user Mihai & andrei_xp & nn): e nashpa rau MCVul asta.Si ca sa intru si eu in hora am sa enumar citeva “minusuri” : NU are GPS, NU are 6 viteze, NU prinde 250km/h, NU are scaunde incalzite iarna si racite vara, NU are sistem de masaj la scaunul soferului, etc, etc.E normal, fiecare cu parerea lui, cu gusturile lui.Ideea e ca daca tot va dati cu parerea macar spuneti ce trebuie.Nu mai faceti comparatii aiurea de genul : “cu banii astia imi luam nu-stiu-ce..”, “e prea mare”, “e dric!”, etc.Tare as vrea sa-l cunosc pe cel ce o refuza daca i se ofera gratis..

  16. YSab86 says:

    eu cred k o prinde mai bine ca aspect varianta MCV. cel putin nu mai incearca sa pacaleasca pe nimeni ca e sedan si de fapt e o strutzo-camila. e pur si simplu o duba de carat si gata.

  17. ikar says:

    florineee pai dai 8200e si primesti ayrbag si inchidere centralizata+consum de motor de 1.8L si demaraj de 1310

  18. florin says:

    mie imi place. cei care nu o plac sa-si cumpere ei break nou cu “8000 si ceva de euro”. super masina pentru romani. ai loc in ea pentru frigider, pt porc si pentru un sifonier de haine. plus doi – trei copii. care nu o agreeaza poate ar vrea una si nu au tupeu sa-i vada lumea intr-o dacie. sau poate au bani prea multi. per total nota zece pentru dacia. sper sa fie si fiabila.

  19. sergiu says:

    un nou rahat numit dacia

  20. Ionut says:

    :)).. cica masina pt buzunaru romanului la 11 mii nu prea e pt buzunaru romanului :))

  21. Gigi says:

    Preturile sunt intre 8.200 si 11.600 euro. Aproape 12.000 euro pentru uratania asta de furgoneta (botezata pompos MCV, mai bine ii ziceau Langoo) mi se pare deja prea mult.

  22. Andrei says:

    BRAVO DACIA tot respectul

  23. andrei_xp says:

    e mai urata decat berlina :)) e chiar urata cu draci :)) urata cu crengi :)) si 8.000 si ceva de euro?! pt un dric? nu prea cred…

  24. nnnn says:

    Parca-i dric. Cred ca o vor achizitiona multe firme de pompe funebre

  25. Mihai says:

    Oribila !

  26. kevin says:

    as vrea sa o vad si in Canada…

  27. mihai says:

    Ok si niste preturi…?

Leave a Reply to Ion Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.