Pozitia Dacia referitoare la testul ADAC

14 septembrie 2005 – In urma accidentului survenit in data de 22 iulie 2005, ADAC a publicat in data de 9 septembrie 2005 comunicatul de presa urmator:
(disponibil pe www.presse.adac.de) :

« Rasturnarea Daciei Logan, imputabila anvelopelor uzate »

Studiul cu raze X furnizeaza o explicatie plauzibila a rasturnarii Daciei Logan in cadrul testului de evitare organizat de ADAC. Dupa testele efectuate de ADAC, Dacia Logan s-a rasturnat in timpul unei sedinte foto. Dupa acest incident spectaculos, persoanele care au efectuat testul ADAC – in legatura directa cu Renault – au declansat o ancheta aprofundata in vederea stabilirii cauzelor producerii incidentului.

Astfel, s-a constatat ca anvelopele cu care era dotat vehiculul au suferit o uzura puternica la nivelul zonei existente intre banda de rulare si flancurile anvelopei, in urma testelor realizate in prealabil. Anvelopele au fost analizate la producator. S-a dovedit ca uzura acestora a fost mai profunda decat s-ar fi putut vedea cu ochiul liber : diagnosticul radiografiei a indicat defectarea carcasei de otel. Acest tip de defectiuni aparute la o anvelopa n-ar fi putut proveni decât in urma testelor efectuate si nu poate surveni in cazul unei utilizari normale a vehiculului pe drum.

Dupa testele intreprinse la scurt timp de catre Renault si de catre altii, la care s-au folosit cauciucuri noi, Logan nu s-a rasturnat.

Concluziile ADAC intaresc rezultatele analizelor realizate de catre Dacia si de catre alte suporturi media. Dacia confirma ca in urma testelor realizate la inceputul lunii august, de catre Dacia si ADAC, manevrele de evitare efectuate in mai multe reprize nu au relevat nici o problema.

9 Responses

  1. Kellu says:

    Cine si-a luat Logan si zice ca-i masina buna, doar se incurajeaza sa nu zica ca a cheltuit banii degeaba. Pur si simplu eu nu o consider masina adevarata ci doar o Dacie mai noua. Lucrez la Uzina, conduc Logan in fiecare zi prin prisma serviciului si stiu ce vorbesc. Dovada si faptul ca am preferat sa dau 6000 de Euro pe un Audi S4 din 1993, decat sa iau Logan nou cu banii astia. Mie-mi place Loganul doar pt ca-mi iau leafa de pe urma lui si a celor care-l cumpara. Acei care zic ca e o masina buna nu au condus la viata lor decat Trabant, Oltcit sau cel mult o Dacie.

  2. passat says:

    Din aceste teste facute in Germania s-a dovedit cat este de bun loganul, ESTE CEA MAI REA MASINA pana si motoarele sunt facute in TURCIA eu stiu sigur ka 1,5dci este MADE IN TURKEI la 14000km pica pompa de injectie si de motorina stiu de la cineva care a patit asta.

  3. gigi says:

    Fratilor puteti sa faceti ceva pe el de logan.
    Am mers cu loganu o data cu un taxi si foc de naspa era si inauntru si sa nu mai zic ca la 60 la ora in curba la razoare era sa intram in scoar. Si mercedesul bot de cal 190D a lu bunicu e mai bun decat loganul.

  4. csabi says:

    RAOUL! du-te si interneaza-te patriotule!

  5. Crovean says:

    asa e RAOUL ai dreptare,majoritatea care vb pe forumuri nici nu au carnet ce sa mai zic ca nu au condus nici odata masina sau sa fi stat in ia,yo am un Logan si sunt foarte multumit ,il alerg frane de mana chesti si se comporta bine .

  6. RAOUL says:

    Imaginile alea sunt facute de porcii aia de nemti deoarece au vazut ca au adversari pe masura nu va luati dupa porcariile alea si eu am Logan siam intrat cu 120 in curba stransa si nu s-a rasturnat ba din contra s-a asezat foarte bine pe sosea si a avut stabilitate Loganu` este super ba fratilor luati-va si voi.

  7. golan says:

    daca vrei rastorni si un bmw da trebuie sa sti cum au ciu da pe noi ca vindem msi bine decat ei daia lau rasturna

  8. Coman Adriam says:

    eu zic ca e cea mai varva masina care se fabrica la ora acuala in europa si ca forma si calitate

  9. mamon says:

    Adica cum putem sta linistiti?!asta inseamna ca daca ai ghinionul sa faci o manevra brusca…de ex vb despre un blocaj pe autostrada,se poate intampla sa fi obligat sa franezi brusc,sa intri in derapaj,etc.Asta ar insemna ca daca ai nefericita ocazie sa intri in derabaj sau ceva de genul si ai supus gumele,jentiile,etc unor forte inuzuale ar trebui sa treci pe la atelier si sa incalti masina din nou!?Asa a patit si mercedes cu a class-ul si niciodata nu au reusit sa-i spele “pata”.

Leave a Reply to csabi Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.