Diferă Renault Logan de…Dacia Logan?


Ca orice român care se respectă, imi pun firesc intrebarea: cu ce diferă Renault Logan de Dacia Logan? Dacă Renault Logan este mai scump decât Dacia Logan, atunci maşina produsă de Renault are o calitate superioară celei produse de Dacia? Ei bine, după o anchetă în care am descoperit doar “neştiinţa” oficialilor de la Dacia (poate simulată?), se pare că ceva diferenţe există! Nu semnificative însă…

Primele diferenţe sunt, evident, cele vizibile. La Renault Logan, masca faţă, ce include rombul, se dovedeşte complet diferită de cea a modelului românesc, fără a fi însă cu mult mai frumoasă. Rămâne un design destul de fin, totuş, mai ales că paraşocul faţă se distinge mult mai bine datorită limitării din turnare a măştii radiatorului. Forma de “V” a măştii de la Dacia Logan se “înfige” mai mult in paraşoc, ceva mai inestetic decât masca Renault…

Capota portbagajului, în schimb, dispune de o umflatură cu rol de eleron, mult mai stilată decât la Dacia Logan. Evident, include sigla Renault, iar în stânga rombului scrie Renault, nu Dacia… Oricum, portbagajul Renaultului place mai mult, fiind oricum mai bine integrat în designul maşinii.

Normal, jantele din aliaj uşor sunt diferite de cele ale Daciei Logan, pe Renault având capacul ce acoperă prezoanele cu sigla Renault, dar şi spiţe duble. Nu e mare lucru, dar ramane totuşi ca diferenţă…

La interior, singura modificare vizibilă faţă de Dacia Logan, pare a fi înlocuirea capacului volanului, cu unul pe care este ştanţată sigla Renault. Invizibile (încă…) sunt dotările …extra, pe care le va avea Renault Logan în raport cu sora de la Dacia, denumirile nivelurilor de echipare (probabil vor fi similare cu cele de la Clio), dar şi texturile pe care le vor folosi francezii la interior. Ştim cu toţii că pe pieţele pe care se va vinde Renault Logan, pretenţiile de calitate nu sunt chiar atât de mici…

S-ar putea să avem o surpriză plăcută şi pe Dacia Logan, ca şi pe Renault, să avem ca dotare opţională un MP3 Player. Acest lucru a fost anunţat oficial, dar fără a se preciza când anume. Îndrăznesc să cred că, pe viitor, Renault Logan ar putea fi dotat, opţional, cu airbag-uri laterale, oglinzi retrovizoare vopsite în culoarea caroseriei şi chiar şi cu geamuri fumurii.

În mod sigur, pe anumite pieţe, Renault Logan va avea o suspensie mai coborâtă cu 20 mm şi, foarte probabil, pneuri cu talon mai îngust, adaptate unor şosele ceva mai bune decât la noi. La conceperea suspensiei Daciei Logan s-a optat pentru o înălţare a acesteia cu 20 mm, însă atunci nu se preconizau vânzări şi pe piaţa occidentală; devine clar faptul că, pe Renault, vor exista şi versiuni mai joase…

N-ar fi exclus ca Renault Logan să fie propus, la un moment dat, cu niveluri de echipare diferite faţă de Dacia Logan, dar chiar şi cu o motorizare diferită. De exemplu, dacă Dacia Logan va avea din septembrie 2005 un motor diesel 1,5l dCi de 65 CP, s-ar putea ca Renault Logan să ofere acelaşi motor în varianta de 80 CP. Aceasta este doar o speculaţie, dar practic, rămâne o idee pur realizabilă, pentru a diferenţia clar Renault de Dacia.

Diferenţa majoră între Renault Logan şi Dacia Logan va fi, cel mai probabil, preţul. Acesta va fi, în mod sigur, mai mare la modelul Renault. Chiar şi susţinut de niveluri superioare de echipare, acest preţ va fi mult mai ridicat la Renault, pentru a evidenţia clar poziţia pe piaţă a celor două mărci. Adică: vrei un Renault Logan, fii pregătit să plăteşti pentru el…

Chiar dacă nu sunt sensibil diferite tehnologic, Dacia Logan şi Renault Logan sunt mărci cu rezonanţă proprie. Oricum am vrea noi să fie, totuşi Renault Logan va fi mai bine văzut decât Dacia Logan… Pe orice piaţă se vor vinde!

Vom completa acest material pe măsură ce vom afla informaţii noi!

45 Responses

  1. marian says:

    ce e frate cu loganu
    asta e masina
    s ii faci motoru de 4 ori intr-un an la nici 80000km
    hai sa fim seriosi. sau cum a patit un prieten cu logan nou 20000 km la 140 la ora i-a sarit supapele din motor afara mai bn va luati o laguna daca vreti renault ca asta vad ca e cea mai buna din gama

  2. Dmusic says:

    http://www.Dmusic.as.ro cel mai tare site de muzica

  3. miki says:

    imi pare rau de patania de la al tau simbol, am si eu unul de 6 luni,13000km,pan acu fara probl.dar sa stii ca ii schimb filtrul inca odata intre revizii,in aceste conditii ar fi chiar culmea sa imi pice ceva la sist de injectie!!!

  4. Ioana says:

    Am si eu un renault clio symbol 1,5 dci, din 2003 cu 23000 km la bord si tocmai mi s-a spus ca s-a stricat pompa de injectie si ca ma costa 2000 euro, iar masina a iesit evident din garantie.Stie cineva o solutie mai ieftina?Firma Renault nu ar trebui sa plateasca pt asta?Totusi…numai 23.000 km!!!Mi se pare inadmisibil ca dupa numai 3 ani sa am asa defectiune care sa ma coste un sfert din pretul initial al masinii.

  5. Romanul says:

    Firmele auto ,inclusiv concesionarii au facut studii stiintifice privind raportul calitate -pret. Nimeni sa nu-si inchipuie ca una sau alta este mai buna sau mai dotata sau mai rentabila ca pret . Fiecare aveti masina de exact cati bani ati dat pe ia , si nimic mai mult. Mai bine am discuta de diverse necazuri care apar in exploatare fara sa ne imaginam ca am dat cca 10000 euro si avem Mercedes.

  6. no limit says:

    Nu va cumparati mashini romaneshti sau frantzuzeshti! Mai bine o mashina germana sau japoneza. PUNCT

    PRIMESC PRIN DONATIE UN LANCER EVO SAU UN STI:P

  7. ionutz says:

    Mda…Mihai are dreptate,au fost destule probleme la dci cu pompa de injectie si injectoarele delphi,la dci-urile de din generatia 2002-2003,dar problema s-a remediat din cate stiu eu si dci-ul e acum un motor “aproape perfect”(search forum reno)eu unul astept versiunea de 1,5 dci de 82 hp si 60 kw,mai precis.Iar in privinta adeptilor Dacia 1310 sau olcit :)))care fac si dreg…f bine daca nu aveti bani de logan,nu-l cumparati(vulpea cd nu ajunge la struguri…)Nimeni din cei avizati sa dea un sfat sau o impresie despre logan nu a scris nik de rau,ci numai cei care,stii…am auzit,ca s-ar fi zvonit,ca parca nu stiu ce…Fratilor,lasati-i pe cei avizati sa vb sau cei cu multi km facuti la bordul loganului si nu mai impartasiti voi impresii false si eronate pe topic,punand astfel pe ganduri pe cei care vor sa-si achizitioneze logan si de care sunt convins ca ar fi f multumiti.Tatal meu are 1,4 mpi 20k km facuti si consumul este in oras de cca. 9 si afara de 6 si este f multumit si de stabilitate.Ar fi cazul sa nu mai vorbiti despre dacie si olcit din amintiri ca 3 Sud-Est si sa va strangeti si voi bani de un logan,care calitate pretz e super ok!Pace!bye!

  8. zinou says:

    slt

  9. john says:

    Nu va cumparati mashini romaneshti sau frantzuzeshti! Mai bine o mashina germana sau japoneza. PUNCT

  10. alex says:

    ce e cu troaca asta ? Nu e destul ca Dacia Logan e troaca mai fac si Renault masini de nimic…

  11. Mihai says:

    Bai fratilor io am 80.000 cu un Clio Symbol 1.5dCi de pe care se ia motoru si se pune pe Logan. E groasa rau! am a treia pompa de injectie pe motor, am iesit din garantie si daca se strica iara am pus-o de fo 3000 de iepuroi… Asa ca io nu m-as risca la Logan dci. Apropos, neoficial mi-au zis baietii din service ca aici in Deva toate Clio-urile dCi au cazut cu aceasta problema 🙂 Don`t bye french cars, bye french perfumes or underware!

  12. rue says:

    faza este ca mai putin si e cat reno symbol de scumpa, sau ieftina..au crescut pretul porcii astia…si la reno parca la un pret f apropiat o iei mai convenabila ca dotari si aspect.

  13. Sir Nenea says:

    eu am un logan 1.6 la 8300 E eu sunt din cta si since sunt fff multumit de el am un consum mediu indicat de computer de 7.1 si la 100-110 km/h am un consum instantaneu de 5-5.5 ceea ce eu zic ca e fff bine masina o am din decembtie am peste 36000 km pt ca alerg prin tara cu ea si merge ff bine si am mers cu ea cu un pic peste 170 cu ea si nu vibra volanul nu nimic eu am avut o nova gti din 1998 de export si se cunoaste fff mult dif vat tine sora mea are un megan2 1.6 16v si a avut pana acum probleme cu el si cu placutele de frana si cu rulmentii si mai era ceva dar nu mai stiu acum iar eu inafara de benzina si ulei nu am schimbat nimic la el asa ca eu zic ca sunt cateva semne de intrebare si zic eu ca cel mai bine e sa conduci o anumita perioada de timp o masina si porma poti sa zici ce vrei apropo sora mea are cam toti atati km undeva pe la 30000 si o are din vara trecuta noroc si tineo tot asa robert cu siteul ca o faci bine

  14. florin says:

    Alege 1.5dCi. Be SMART!

  15. Popescu says:

    AS DORI UN LOGAN LAUREAT 1.4 S-AU 1.6 SI NU STIU CARE DIN CELE DOUA VARINTE SA ALEG

  16. alex says:

    frate ce opinii de kk Loganu e p masina buna frate rezistenta , stabila in curbe,numai vb voi de cazanu ala de Olcit cu 70 la ora luati curbe in scurt si nu avea nimik sa fim seriosi.Loganu merge lejer cu 150 la 4300 de turatii e super masina spatioasa , e numai buna pt romanii!!!

  17. ikar says:

    as21ro,mie sincer imi vine greu sa cred ca te-ai dat jos de pe renault si te-ai urcat pe dacia(in fine),da ca sa te dai jos de pe un motor pe motorina sa te urci pe unu pe benzina,sa te dai jos de pe masina cu abs,afu si sa te urci pe una fara….e cam….sper sa te acomodezi cu franele,nu se compara cu cele de pe renault.

  18. ikar says:

    si inca ceva unde ai vazut ca sta asa bine pe sosea…ai avut si timp sa mai tragi stanga dreapta,oi mai fi tinut-o si juma de ora la 200km/h,deh e motor de turatii…eu cu megane2 la 210 nu am stat mai mult de 2-3secunde,doar am atins viteza si am lasat-o

  19. ikar says:

    as21ro,frate lasa-ne cu 200km/h cu 1.6-le tau,cu 90 de caii tai,ca ai ajuns usor la 200 ca nu a ajuns eu iti spun ca am mers cu un megane 2 1.6 16v 115cp 2pers si nu a trecut de 210 59-6000rpm,tu cate ture aveai 8000prm+megane e mult mai erodinamic si are 25cp in plus

  20. as21ro says:

    Apropo!sa nu credeti ka sunt vreun incepator in domeniul auto.Am fakut cativa ani karting de performanta iar inainte de logan am avut un Megane 1.9 dTi………..:P

  21. as21ro says:

    Vreti opinia mea?Loganul e o mashina kare face banii!Eu am duso la 200km/h(1,6L)si a stat f bine pe sosea!Nu shtiu kare spunea ka se rastoarna.Va spun eu:NU MAI COMPARATI LOGANU` cu vechea 1300 sau ku oltcitul fiindka diferenta e f mare.consumul eu spun ka e bun pt bucuresti:9,1%;iar de cel din afara orasului daca mergi cu 100-120 constant nu sare de 6%.Deci mai terminati cu aberatiile!!!intai cumparativa un Logan si abia apoi vorbiti…comparati spatiul interior cun al oricarei alte berline din clasa ei si cioku mik!ok?Daca mai vorbim si de pret e imbatabil.Eu am dat 7600E pe el cu garantie extinsa de 3 ani……

  22. uzzi says:

    corect sancred !!! asa e ca romanii au salarii mult mai mici decat aia din alte teri deaia !!!

  23. sancred says:

    Ma mihai …ii mai scump ca a banii aia pentru Nemti, Francezi etc ii tot ieftina masina…pt romini le-o trebuit preturi mici ===> masina najpa !

  24. Mihai says:

    Renault logan se va face in Rusia…asa ca ma indoiesc ca va fi mai de calitate ca loganul in varianta Dacia…voi cei de la turatii.ro considerati masca lui dacia logan mai inestetica decat cea a lui renault logan insa nu precizati care tip de masca e mai omogena ca design…iar diferenta de pret e mai mare la renault logan cred eu pt. ca investitia din rusia i-a costat probabil mai mult pe cei de la renault si vor o amortizare mai rapida…(nu sunt expert intr-ale economiei , adar asa banuiesc)

  25. alphaone says:

    Mai fratilor ce tot atata scandal si panarama cu Oltcitul si Dacia 1310….??
    Da voi le comaparatzi mai…???? Cum poti sa compari o maisna care e mai scurta cred cu vreo 20 sau 25 % fata de batrana dacie si e si mai ingusta cu vreo cativa centimetri buni unde mai punem ca e si mai inalta..! A si sa nu uitam consumul care stie toata lumea ca te doare capul cand te uiti la indicatorul de la benzina!
    Hai sa fim un pic seriosi si realisti. Nu ai cum sa le compari.
    Apoi daca chiar vreti sa le comparatzi iti zic yo ca am un tovaras care si-a coborat garda la sol pana la un nivel acceptabil si totusi se descurca, cu gropile din romania (adica vreo 3 sau 4 centimetri). Mai rastoarno tu pe aia la 30 la ora daca poti!
    Cat despre Logan hai sa fim totusi un pic mai obiectivi(daca e dacie e cazan), ca nu e chiar asa cum spun unii ca e varza masina. eu va zic sigur ca e o masina pe masura pretului si avnd in vedere concurentza chiar isi face banii. Adica spatiu mai mult decat incapator performate acceptabile poate prea mari ptr. soselele din ROMANIA. Cat despre viteza de deplasare a unei logan nush sincer ce sa zic am auzit unii care spuneau ca au reusit sa o duca pana aproape de 200 pe cand altii nu au reusit sa o duca nici pana in 170…! Deci nush!

  26. sancred says:

    Ma…poate iti cumperi tu piese secomd hand pt masina ta….dak chiar iti trebe piese le cumperi noi nene !!! Si mai bine imi iau 1310 Berlina decit Logan….

  27. cipi says:

    DEGEABA VB UNII CA MAI BINE AUDI SAU OPEL,PROBABIL CA NU AU AUZIT DE CATE MASINI ARE GRUPUL VW CU TURBINA VARZA…SI CULMEA,NU CREDE NIMENI CA E O GRESEALA DE PROIECTARE.CUMPARATZI MASINI VECHI..TREBUIE SA TRAIASCA SI NEGUSTORII DE PIESE SUPERUZATE DIN CEVA,E ABSURD SA DAI 400 DE € PE O TURBINA DE AUDI FARA CA MACAR SA AI IDEE DE CATE SUTE DE MII DE KM ARE.VREM ABS SI ALTE FINETZURI…AM UN GOLF 4 GTI,TREBUIE SA DEZACTIVEZ ESP-UL IN ROMANIA,DAR IL AM,NU?!

  28. cipi says:

    DEGEABA VB UNII CA MAI BINE AUDI SAU OPEL,PROBABIL CA NU AU AUZIT DE CATE MASINI ARE GRUPUL VW CU TURBINA VARZA…SI CULMEA,NU CREDE NIMENI CA E O GRESEALA DE PROIECTARE.CUMPARATZI MASINI VECHI..TREBUIE SA TRAIASCA SI NEGUSTORII DE PIESE SUPERUZATE DIN CEVA,E ABSURD SA DAI 400 DE € PE O TURBINA DE AUDI FARA CA MACAR SA AI IDEE DE CATE SUTE DE MII DE KM ARE.VREM ABS SI ALTE FINETZURI…AM UN GOLF 4 GTI,TREBUIE SA DEZACTIVEZ ESP-UL IN ROMANIA,DAR IL AM,NU?!

  29. Sancred says:

    Loganu ii o masina de doi bani…facuta pt. rominii cu foarte putini bani… . Cu banii cu care iti iei un Logan nou mai bine iti cumperi una Astra 2.0 DTI de prin 2001-2002 sau un Audi A4 1.9 TDI de prin 2001 ca mai bine iesi. Adica…..mai bine cumpara orice decit un LOGAN. Loganu ii de c***t !!!!!

  30. R3d_DJ says:

    Mai fratilor….eu cred ca si Logan-ul este o masina buna… dar totusi nu se poate compara cu un Renault care este o firma mai renumita decat cea a romanilor… Dar totusi eu as vota langa un Olcit ca e si ieftin e si usor de intretinut si e facut de Citroen tot o firma renimuta din Franta…

  31. ^TzOMA^ says:

    Sunt deacord cu Zev. Frate am shi Oltcit shi Dacie. In Galatzi este o curba, “curba de la uzina”, destul de stransa shi cu o canalizare ridicata pe interior. Am luat curba cu 70+ cu Oltcitu cu tot ca am incalecat shi canalizarea, dar nu mi-a dat deloc impresia de nesigurantza. In schimb cu Dacia, m-a aruncat pe contrasens lejer, noroc ca era noapte shi drumu liber. Asha k , lasand la o parte AC, airbagurile shi alte accesorii de kkt, dak nu scoate din belea atunci knd ai nevoie, degeaba e masina din 2004…Parerea mea…siguantza inaintea look-ului. 🙂

  32. dan says:

    io sunt suparat tare ca au vandut ai mei masina ( astra 1.7 diesel turboitercooler-1993) si daca tot am niste bani acu ma gandeam sa iau un olcit pana or lua ei alta, daca stiti ceva olcituri mai bune de vanzare prin constanta trimiteti un email. 10x anticipat:)

  33. sergiu says:

    ca unul care a lucrat la dacia va pot spune ca masina a fost proiectata sa aiba pe viitor si urmatoarele echipamente:airbaguri laterale si scune incalzite(cei care au fost in logan poate au vzt pe marginile laterale ale scaunelor fata un loc lasat pt niste butoane. acolo vor fi comenzile pt scaunele incalzite) in ceea ce priveste mp3 asta nu e nici o problema de proiectare sau montaj. iar motorul diesel va fi cea mai fericita optiune pt logan. oare si atunci o sa zica unii ca are un consum mare ?!

  34. robert says:

    Eu as astepta Logan cu motor diesel (de fapt chiar asta fac…). Cred ca va fi cea mai buna optiune de motor pe Logan.

  35. dacian says:

    sant dezorientat! Mi-am vandut masina veche Cielo 1,6 diesel din 1996 ca era veche si am facut deja 3 ani de taxi,acum as vrea sa imi iau o masina mai noua pana in 6 500 euro si m-am gandit la un Logan dar nu stiu daca fac alegerea corecta.Dati-mi niste sfaturi.Ce sa fac? Puneti problema si in felul urmator,eu fac multi chilometri dand toata ziua in gropile noastre si m-am saturat de masini second hand frumoase cu chilometri multi dati inapoi.

  36. agarici says:

    Apare NFS 10 -Masini Dacia cu N.Guta la volan !!! LUPII WAAAAIIII

  37. Zev says:

    Bibi: una e sa supravietuiesti intr-o dacie berlina si alta e in olcit.Crede-ma ca nu sunt fan olcit, dar are niste calitati totusi.Am facut un pariu cu un prieten.El zicea ca nu pot rasturna un olcit orice i-as face.Masina oricum era de aruncat…Am facut pariul…si am pierdut.Crede-ma ca am facut tot posibilul sa-l rastorn si nu a vrut.Recunosc ca tottul se intampla la viteze de pana la 60-70 ora, dar nici nu se pune problema sa rastorni un olcit.Dacia in schimb, am ridicat-o pe 2 roti la 30 la ora.Loganul,dupa cum arata cred ca ar reusi aceeasi performanta la 10km/h.Cazan pe roti.

  38. Alex RGE says:

    Fratilor motorul nu are nimik e super fiabil chiar daca are 12 ani (asa am auzit)la cutie au umblat idiotii astia incapabili de la Dacia sa o face ei cum stiu…dar probabil ca ne metitam soarta …

  39. catelu says:

    Daca Dacia vor pune pe Logan numai motoare lesinate, iar Renault Logan cu motor adevarat (>80cp) costa cam cat o Fabia, cine naiba le mai cumpara?! Mai bine iei atunci “the real thing” – Fabia 1.4 TDI.

  40. catelu says:

    Daca Dacia vor pune pe Logan numai motoare lesinate, iar Renault Logan cu motor adevarat (>80cp) costa cam cat o Fabia, cine naiba le mai cumpara?! Mai bine iei atunci “the real thing” – Fabia 1.4 TDI.

  41. bibi says:

    Draga Alex,
    daca ai supravietuit tu cu Dacia berlina si Oltcituri, nu-ti fa griji, ca ai sa reusesti si cu Loganu. Eu am luat pana acum 3564 de curbe si nu m-am rasturnat.

  42. Alex RGE says:

    Nu cred ca mai conteaza Renault Logan sau Dacia Logan tot se rastoarna in prima curba…sau la astea chiar le pune bara de torsiune ar fi o magarie sa mor…

  43. edd says:

    Pfoai moama..voi vdetzi mha ce fac francezii ashtia mha?…lasa..pe romani..fac mashina…ashtia vad mashina….shi dupa aia mai baga..shi ei nishte kkturi in plsu….shi o vand mai scump..shi cum bine zice robert va fi vazuta mai bine renault loganul decat dacia..shi se va vinde mai ushor..al draq francezi….ashea au facut shi cu 1000 de euro….shtitzi faza?au zis ca dau 1000 de euro ptr cine face cel mai tare design de mashina..cu toate kkturile..au luat vreo 10 proiecte..au dat premiul dar ei au zcos mai mult…ca din 10 proiecte….imi bag p*** totzi vor sa profite de pe urma naivitatzii noastre 🙁

  44. robert says:

    Uite ca le-au chemat. Si eu eram curios, mai ales ca stiam de vreo saptamana (a primit un coleg care are Logan invitatia la service).

  45. Alex RGE says:

    Sunt curios sa vad daca vor chiema inapoi in service 15.000 de bucati(aproape 50% din vanzari)asa cum au facut cei de la Dacia datorita proastei proiectari a masinii.

Leave a Reply to robert Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.