Tren de rulare

Cu totii suntem de acord ca pentru un look “bestial” si o comportare mai buna pe viraje, dar si la viteze mari, o masina trebuie sa fie cat mai joasa. Cat de joasa si cum facem sa o coboram? Exista mai multe moduri de a lasa in jos caroseria, dar nu toate sunt recomandate.

Taierea arcurilor:
Cea mai frecventa si, din pacate, nerecomandata, metoda de coborare a caroseriei, ramane scoaterea arcurilor originale si scurtarea lor cu una sau mai multe spire. Nu o faceti… Poate parea o solutie ieftina, dar de fapt este singurul mod in care masina se va transforma intr-o jucarie periculoasa.

Constructorii cheltuiesc milioane de dolari facand cercetari pentru dezvoltarea unui sistem de suspensie viabil. Daca taiati spire din arcuri, veti conduce mai apoi un automobil cu o garda la sol mai redusa, dar imprevizibil in situatii de urgenta.

Arcuri mai scurte de “firma”:
O varianta mai buna ar fi cumpararea unor arcuri mai scurte, de la producatori renumiti. Acestia nu isi permit sa lanseze pe piata produse netestate sau necorespunzatoare. Ba mai mult, unele din produsele lor vin si cu certificatul de calitate german TüV, ceea ce inseamna calitate garantata.

Avand arcuri mai scurte cu 20 sau 25mm, se pot pastra amortizoarele originale. Daca se intentioneaza coborarea caroseriei cu mai mult decat atata, achizitionati si amortizoare mai scurte. Prin folosirea de arcuri mai scurte cu 50 mm si amortizoare originale, cursa acestora din urma devine limitata, iar masina tinde sa “topaie” si, sigur, nu asta se doreste…

Coil-overs:
Solutia optima consta in achizitionarea unor dispozitive de reglare a arcurilor (coil-overs). Acestea permit ajustarea in inaltime a arcurilor si ofera o libertate totala in coborarea caroseriei. Ideale pentru show-uri dar nu uitati sa ridicati caroseria la loc atunci cand mergeti pe drumuri proaste.

Daca este posibil, se recomanda si achizitionarea unor amortizoare reglabile in duritate, Cu ajutorul unui maner special, acestea pot fi ajustate pentru diferite moduri de amortizare, in functie de suprafata de rulare. Evident, sunt ceva mai scumpe decat amortizoarele obisnuite, dar merita toti banii!

Atentie la aripi:
Fiti foarte atenti la aripi; sub nici o forma si sub nici o incarcatura, rotile nu trebuie sa frece aripile. Exista dispozitive speciale pentru roluirea si largirea aripilor, fara a face interventii asupra acestora (nu necesita chituire sau vopsire).

Silentblocuri:
Atat la puntea fata cat si pe spate se vor folosi silentblocuri cat mai dure (poliuretan) si bare antiruliu cu diametrul majorat, pentru a evita ruliul caroseriei datorita fortei centrifuge (in viraje).

Sistemul de directie:
Nu se recomanda modificarea sistemului de directie decat de catre cunoscatori si cu mijloace tehnice adecvate, pentru a putea inlocui raportul de demultiplicare cu un raport studiat in functie de specificul masinii. Se recomanda achizitionarea masinii cu servoasistare variabila (indiferent de tip: electrica, hidraulica, etc.) si se poate monta, eventual, un volan sport, cu sau fara airbag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.