Din istoria firmei Mercedes…

“Oh, Doamne! Imi vei cumpara un Mercedes-Benz?” (Janis Joplin)

Anul 1901 poate fi considerat drept an de debut al automobilului modern si aceasta datorita unui nou tip de automobil ce aparea atunci, denumit de constructorii sai Mercedes. Aceasta masina a fost conceputa si realizata de catre un exceptional inginer, W. Maybach, care multi ani a stat in umbra unui alt nume celebru, Gotlieb Daimler.

Dupa decesul lui Daimler, Maybach a trecut la conducerea uzinelor Daimler din orasul Cannstadt, linga Stuttgart. Cu aceasta ocazie, acesta lua decizia de a nu mai fabrica automobile sub denumirea Daimler, influentat fiind in primul rind de bancherul Jellinek, unul dintre principalii actionari ai firmei.

Acesta, dupa ce i-a argumentat ca Daimler are o rezonanta germana ce nu va avea succes in strainatate, i-a propus ca atit firma cit si produsele sa preia numele fiicei lui, pe care o chema Mercedes.

Inca din 1887 Jellinek a cumparat o masina de la Daimler, cu care a facut senzatie la Nisa, in Austria. Fiind un pasionat de automobile, participa la o cursa cu masina sa Daimler sub pseudonimul Mercedes, pe care de altfel a cistigat-o.

Dupa acest succes, Jellinek a cumparat 36 de automobile, comanda enorma pentru acele timpuri, pe care le-a desfacut, de asemenea, sub numele de Mercedes.

Emblema marcii Mercedes este bine cunoscuta: o stea cu trei raze care are urmatoarea istorie: fii lui Daimler, care i-au urmat tatalui lor la conducerea uzinei, si-au amintit de o carte postala pe care acesta a expediat-o acasa si pe care a aratat locul unde lucra prin desenarea unei stele cu trei raze, precizind ca “va veni o zi cind aceasta stea se va ridica deasupra intregii sale opere”. Iar acest lucru s-a intamplat, intr-adevar.

Astazi, la mai bine de o suta de ani de la infiintarea companiei, automobilele Mercedes sunt un etalon al fiabilitatii si luxului. Toate celebritatile pamantului au avut la un moment dat un Mercedes.

Chiar si regretata cantareata Janis Joplin isi dorea in 1971 unul, inchinandu-i chiar o melodie denumita sugestiv “Mercedes-Benz”, iar lista poate continua la nesfarsit: John Lennon, sahul Iranului, Papa de la Roma, Nicolae Ceausescu, Madonna…

1885 – Triciclul Benz– Cu aceasta tricileta construita de Karl Benz a inceput epopeea mondiala a automobilului. Aceasta inventie avea patentul german nr. 37435, fiind inregistrat ca primul vehicul autopropulsor cu motor cu ardere interna.

Triciclul era actionat de un motor orizontal amplasat in partea din spate ce dezvolta o putere maxima de 0.7 CP iar transmisia se facea prin lant. Cu toate ca era o constructie primitiva, tricicleta Benz avea un sasiu de o conceptie originala, nefiind imprumutat de la trasurile cu cai, fapt considerat absolut necesar de constructorii “rotilor care fug singure” din secolul al XIX-lea.

Oamenii se amuzau de creatia lui Benz, apreciind-o drept o curiozitate tehnica, pana cand in sustinerea constructorului a venit sotia sa. Aceasta, a plecat in secret, impreuna cu cei doi copii in vizita la rude in orasul vecin. Pe drum ea a trebuit sa cumpere benzina de la …farmacie, unde se gasea pe post de medicament.

1900 – Primul Mercedes – Aparitia acestui model a coincis in mod simbolic cu inceputul noului secol. Primul Mercedes a trasat granita intre masinile moderne si nastrusnicele prototipuri ale secolului XIX.

Solutia tehnica adoptata pe acest Mercedes avea sa dainuiasca in timp: motorul era amplasat in fata iar tractiunea se facea pe rotile din spate. Considerat avangardist la acea vreme, acest vehicul a fost intampinat cu neincredere de conducerea Daimler.

Insa, situatia a fost salvata de Emil Jellinek, cel care cumpara 36 de bucati, cu conditia ca acestea sa poarte numele fiicei sale, Mercedes.

1929 – Mercedes-Benz SSK – Acesta este stramosul actualelor super-masini. SSK erau initialele “Super Sport Kompressor” iar in regim de mers normal vehiculul nu se deosebea de cele existente. Insa, la apasarea “la podea” a pedalei de acceleratie se declansa compresorul mecanic ce ridica puterea motorul de la 180 CP la 250 CP.

Primele modele erau greu de manevrat deoarece caroseria era montata pe un sasiu inalt iar suspensiile erau cu arcuri lamelare extrem de rigide. Mai tarziu, sasiul a fost curbat, coborandu-se centrul de greutate iar in timpul modificarilor experimentale, un SSK a fost gaurit pentru a-l face mai usor. Varianta scurta, denumita SSKL a participat cu succes la cursele de viteza.

1936 – Mercedes-Benz 260 D – Acest impozant “Merx” a devenit un capitol important in istoria automobilului datorita literei D de la sfarsitul denumirii. Era primul automobil diesel de serie din lume si a ramas singurul o perioada lunga de vreme, pana la inceputul anilor ’60.

Melancolic si zgomotos, dar economic si longeviv, 260 D a devenit in scurt timp favoritul taximetristilor europeni. Chiar si in anii ’30 Mercedes-urile diesel functionau ireprosabil 500.000 km fara reparatii capitale.

1936 – Mercedes-Benz 540 K – Pe buna dreptate este considerat unul dintre cele mai frumoase automobile din lume. Acest Mercedes se adresa cu precadere artistocratilor si reprezentantilor celui de al treilea Reich. Pe atunci exportul de masini era mai degraba o exceptie decat regula.

Cu toate acestea, datorita calitatilor sale, 540 K a reusit sa devina o “exceptie”, fiind apreciat in mod deosebit la Hollywood, unde in anii ’30 dotarea cu un 540 K era considerata ca necesara pentru intrarea in cercul “alesilor” cinematografiei americane.

“Masina nu merge, ci aluneca fara pic de zgomot” – asa si-a descris impresiile dupa test-drive corespondentul revistei “Motor Sport”. Motorul avea 8 cilindri in linie si o capacitate de 5.4 l. Cand se apasa pe acceleratie, compresorul mecanic ridica puterea de la 115 CP la 180 CP.

Vitezometrul era gradat pana la 200 km/h, ceea ce pentru vremurile de atunci era echivalentul actual al cifrei 350…
1953 – Mercedes-Benz 180 – 180 este considerat stramosul tuturor modelelor actuale Mercedes-Benz. Designul grilei radiatorului avea sa ramana acelasi pana in prezent, chiar daca a fost restilizat pe parcurs.

Memorabil este faptul ca 180 este primul automobil echipat cu un sistem de protectie pasiva, la impactul frontal, capota motorului fiind proiectata astfel incat sa absoarba o buna parte din soc.

1953 – Mercedes-Benz 300 SL – Considerata la vremea respectiva o adevarata masina “de vis”, acest Mercedes era echivalentul actualelor super-masini. Usile, cu deschiderea spectaculoasa pe verticala nu asigurau un acces usor, drept pentru care volanul se plia pentru a facilita urcarea si coborarea.

Motorul cu 6 cilindri si 215 CP avea un caracter de-a dreptul exploziv si, impreuna cu designul neobisnuit al caroseriei a facut multi potentiali cumparatori sa se razgandeasca pe motiv ca ii speria. Perfect adevarat, pentru ca 300 SL atingea o viteza maxima de 260 km/h, un record pentru automobilele de strada de atunci.

In premiera, motorul era echipat in locul clasicelor carburatoare cu un sistem de injectie a benzinei.

1963 – Mercedes-Benz 230 SL/SLC – In locul “salbaticului” predecesor, cei de la Mercedes au lansat un model “imblanzit”, confortabil. Cei 150 CP ajungeau pentru o plimbare rapida, fara a-i supune unor riscuri inutile pe ocupanti.

Era, mai degraba, un model de parada, foarte apreciat de americani. Usile se deschideau normal, pe orizontala, iar caroseriei decapotabile i se putea monta un acoperis metalic, putand fi condus in conditii bune si pe timp de iarna.

1964 – Mercedes-Benz 600 – “Mercedesul cu trei usi”, o adevarata masina regeasca, a fost folosita pentru protocol de multe celebritati ale planetei. Jonh Lennon, grecul Onasis si dictatorii Ceausescu si Mao Tze Dun au fost incantati de serviciile lui 600.

Cea mai apreciata a fost varianta Pullman, ce avea caroseria alungita si era echipata cu bar, radio, televizor, aer conditionat, scaune electrice si multe alte accesorii ce nu se mai intalneau pe alte masini de lux, nici chiar la Rolls-Royce.

Mercedes 600 era si cea mai rapida limuzina la acea vreme, motorul V12 de 6 litri si 250 CP asigurandu-i o viteza maxima de 205 km/h. La incheierea productiei, in 1981, revista “Auto Motor und Sport” titra: “nu demult s-a terminat productia celui mai extraordinar automobil din lume”.

1965 – Mercedes-Benz W 114/115 – Parintele clasei E, acesta era cel mai accesibil Mercedes la acea vreme. Designul simplu si elegant, cu memorabilele faruri verticale l-a facut o legenda. Multe exemplare circula si astazi in toata lumea, in special in tarile lumii a treia unde indeplineste nu usoara munca de taxi.

1971 – Mercedes-Benz 350 SL – Atunci cand debuta acest model nimeni nu credea ca va rezista 18 ani, pana in 1989. Foarte iubit de americani, Mercedes 350 SL era puternic, confortabil si rapid. Motorul V8 de 3.5 l si 200 CP asigura o viteza de 210 km/h, comparabila cu cea a modelelor Ferrari de atunci. Unul dintre primele exemplare a fost comandat de catre Nicolae Ceausescu pentru fiica sa Zoe.

1979 – Mercedes-Benz G – Realizat in colaborare cu Steyr-Puch, primul Mercedes de teren s-a “nascut” la ideea sahului Iranului, Mohammed Reza Pahlavi.

Acesta, fiind actionar la firma germana, s-a hotarat sa-si doteze armata cu astfel de automobile, insa militarii iranieni nu au apucat sa guste din farmecul tehnologiei germane pentru ca sahul a fost inlaturat de la putere de fudamentalistii islamici. Insa, Mercedes G a devenit repede apreciat pentru calitatile sale off-road si pentru interiorul luxos, productia sa continuand si astazi.

1979 – Mercedes-Benz 500 SEL- Debutul acestui model a starnit o adevarata furtuna. “Este un Mercedes?” – se intrebau ziaristii. Cu o forma aerodinamica, spoilere din plastic si absenta aproape totala a cromului acest model se distanta de linia conservatoare adoptata pana atunci de Mercedes. Era limuzina la moda in acea vreme si a fost masina oficiala a multor presedinti de stat.

1982 – Mercedes-Benz 190 – In anii ’80, Mercedes avea un concurent puternic in persoana lui BMW. Cei care nu-si puteau permite un Mercedes, mai cu seama tinerii, isi cumparau un BMW seria 3, masina ce avea caracteristici comparabile cu ale unui Mercedes.

Venit in intampinarea acestora, Mercedes a lansat modelul 190, “baby-Mercedes”, cum l-au alintat americanii, automobil ce oferea un confort si performante identice cu cel al modelelor superioare.

1996 – Mercedes-Benz SLK- Initial prezentat sub forma de prototip, Mercedes-ul cu “dubla personalitate” a devenit repede o masina de succes. Acoperisul metalic ce se plia electric in portbagaj ii permitea posesorului sa aiba, practic, doua automobile intr-unul singur: un coupe si un cabriolet.

1997 – Mercedes-Benz ML – Mercedes-ul american: aceasta notiune a devenit reala odata cu deschiderea noii fabrici Mercedes-Benz din SUA. Piata americana a fost intotdeauna importanta pentru Mercedes iar interesul aratat de americani pentru SUV-uri i-a determinat pe germani sa lanseze modelul ML, un automobil conceput dupa preferinta yankeilor si care nu aminteste cu nimic de Mercedes-ul G.

1997 – Mercedes-Benz A-Klasse – La inceputul anilor ’90 circula in presa zvonul ca Mercedes pregateste un model cu totul neobisnuit, care sa faca parte din asa-zisa “clasa Golf”.

Se spunea ca va fi o copie in miniatura a modelelor superioare realizate de Mercedes insa surpriza a fost de proportii: A-Klasse era un minivan cu motorul amplasat sub podea si cu un interior demn de “business-class”.

2000 – Mercedes-Benz C Sport-Coupe – Primul hatchback cu stea pe capota a fost lansat dupa ce BMW a inregistrat un succes notabil cu Seria 3 Compact.

39 Responses

  1. gabi says:

    eu am un c 180 din 1994 si merge frate .comentarii inutile ,daca e veche nu inseamna ca nu nu merge

  2. tinut87 says:

    frate sunteti obsedati de MERCEDES voi atu fura din case ca sa puteit sa cumparati un litru de benzina sa bagati in prastia aia de masina. Sa va spuna tatae ceva o masina buna e aia care consuma putin e fiabila si te tine o gramada de vreme Mercedesul a fost masina buna e adevarat dar nu mai e ce a fost cum spunea mai devreme cineva in prezent Audi bate frumos la fund orice BMW si Mercedes si va rog nu mai vorbiti de C180 gunoaiele alea aia numa masina nu e mai ales Kompresoru ala “bautor de benzina” aia e saracie pe langa casa nu e masina. bafta

  3. vlad says:

    am implinit 19 ani recent,si mi-am luat un c180 din 1996.intotdeauna mi-a placut modelul asta,respectiv mercedes.parintii si cunoscutii nu prea erau de acord.vai,consumul,vai ca e vechi,vai ca ce-ti trebuie tie mercedes?vai,ia-ti un logan un opel.eu tot ca mine am facut,am luat mercedesul.sa mearga ei in porcariile alea de masini si lasa sa merg eu in mercedes.vreau sa spun ca sunt incantat…nici nu gasesc cuvinte.ma uit din 10 in 10 minute la el pe geam sa il mai vad.v-a incercat si pe voi senzatia asta,desigur.si cand mergi cu el se aseaza super pe drum,iti sa acea siguranta pe care numai mercedes ti-o poate oferi.dupa ce conduci o astfel de masina nu mai vrei sa auzi de alta marca.si un sfat:luati ce masina va place,nu va lasati influentati!!

  4. mihai says:

    mi-am luat un mercedes 190d din 1962 de la un batranel , dar tebuie sa-l reconditionez . are cineva tipul asta . ma pute-ti ajuta cu informatii , idei de unde sa iau piesele . astept rasp pe email

  5. MANIACU says:

    SI daca Mercedes e cea mai buna firma producatoare de masini ce spuneti de Audi? :)Cu modele actuale Audi ii cambate la fund pe cei de la Mercedes sa nu mai spunem de BMW care is la furat rau cel putin in partea de fiabilitate.

  6. SchumYCR says:

    eU am uN MB C 180 kOmp DIn 2004 SI MERGe Ca AvIOnuL CA UN S kLasse

  7. candyman_wyk says:

    Si mai e o vorba ” Daca vrei limuzina I-ati Mercedes ( S-classe ) , iar daca vrei avion i-ati B M W !!!!!

  8. candyman_wyk says:

    Apropo de colegu de mai sus cu 1971 , 870000 km ….. Asa am si eu un prieten cu o amarata de skoda octavia tour din `98 si are cu ea 350000km si merge belea 180-200km/h fara probleme si nu e vestitul MECEDES !!!!!

  9. candyman_wyk says:

    Fratilor nu am nimic cu firma MERCEDES daca e vorba de S-classe , care intr-adevar este MERCEDES numai daca stai pe bancheta din spate , restul sunt aproape NIMICURI ( A-classe , C-classe s.a.m.d. ) Am facut un test drive cu un C200 CDI avangarde , frate e praf masina , se aude motorul oribil in interior . Pana sa fac test drive-ul cu C200 am crezut ca MERCEDES e MERCEDES dar nu prea e chiar asa , m-a lasat dezamafit total !!!!!!!

  10. cox_adi says:

    am un clk 230 kompresor,care nu isi ia demaraj pt o masina sport de 196 cp cred ca e de la kompresor.voi ce stiti …?

  11. titi says:

    conduc mercedes 813 an fabricatie 1971 am 870000km. am achizitionat un sprinter cu care am 190000km conduc un GE clase in campionatul de off-road al Romaniei cu rezultate bune de 4 ani ori cit iesti de inpartial este o explicatie MERCEDES

  12. calinush says:

    salutare
    eu am un mercedes w115(bot d cal) d 2 ani jumate cu mot d 2200 diesel d care sunt f multzumit
    merge si se comporta impecabil,i-am facut tablaria da la motor inafara d revizii si schimburi d ulei nu i-am facut nimik
    are 32 d ani da nu ma gandesc deloc so vand sau so inlocuiesc cu ceva
    in caz ca o sa-mi mai iau un mercedes acela va fi cobra sau un s clas tot din 76,in nici un caz alte mashini. mercedes e nr 1

  13. Bavaria&Stutgart says:

    am un BMW 318d M Sportpack si un Mercedes E 280 CDI 4 MATIC Avangarde… amandoua arata criminal … da` in Mercedes nu simti aceeasi senzatie la volan ca-ntrun BMW… daca mercedesul nu e pus pe poarta manuala, nu este diferenta prea mare intre masini … desi diferenta de cai este de 50… Sincer, regret ca am luat Mercedesul, care de altfel este o masina de care sunt fff multumit, dar un BMW 530d este mult peste … retineti, nu ca lux si confort, dar ca performanta… si fiind unul care cauta performanta… prefer BMW-ul 🙂 sau un SL 63 AMG ;)) dupa un M3 😉

  14. ALEXANDRU says:

    apropo unde gasesc un buton pentru oglinzile electrice ca este blocat rau ., astept raspuns

  15. ALEXANDRU says:

    apropo unde gasesc un buton pentru oglinzile electrice ca este blocat rau ., astept raspuns

  16. ALEXANDRU says:

    super masina mercedes c180 am una de curind si sunt foarte multumit de ea

  17. boca iulian says:

    bai oameni buni am 1 c200diesel din 1993 cu 323000 de km la bord si NICIODATA masina asta nu mi-a dat vreun semn ca nu ar mai putea.Deci:MERCEDES a fost,ESTE SI VA FI o masina unica!!!Ca sa poti crede trebuie macar o data in viata sa conduci unul,altfel nu ai cum.

  18. bogdan says:

    Am cumparat un Mercedes c 180 an 1998 din Germania,si vreau sa va spun ca simt o placere de nedescris cand ma pun la volan si o conduc.Este un drog (inofensiv) dar care produce cea mai dulce placere,si mai ales creaza dependenta.Odata incercat nu-ti mai trebuie nimic altceva decat masina cu catare-MERCEDES-BENZ!ESTE SINGURUL NEMURITOR!

  19. Dragoss says:

    Am achizitionat o masina mercedes in urma cu 3 luni este 190 benzina din 1988 , Si este o super masina Imi place la nebunie comoda si puternica Nu ma asteptam la asta !!! Pt anii aceea

  20. Adi C says:

    baa mafalda
    sa ma pis in mata si in gura ta de fututu pulii mele.Ce pizda mati ai ma cu Mercedes.Bmw e cea mai slaba masina din lume in zilele noastre.Iar Mercedes de la inceput pana aku au fos sunt si va fi ma gainarule!!!

  21. ionut says:

    am si eu un mb c250d din 1993.super masina .poate il vand daca am oferte.

  22. mitza says:

    deci nam cuvinte de masina mercedes am mercedes de 6 ani de zile clasa C din 1993 cu 192345 de kilometrii la born si nu am facut nicio reparatie la el numa ce consumabile in rest numa benzina si ulei bun si merge pana nu mai poti tu mercedesdul este o masina de vis cea mai respectata masina de pe pamant

  23. ssilvio says:

    am ajuns la concluzia ,ca daca nu ai condus un MERCEDES ,ai trait degeaba

  24. passat says:

    Bai Nick iti dau dreptate Mercedes este regina masinilor.

  25. Nick says:

    de mic copil mi-am dorit un Mercedes,neavind destui bani am achizitionat la mina a doua un 190 D, nu va spun cit de multumit sint de ea,sint cele mai bune masini din lume, trebuie sa conduci una ca sa realizezi asta. Recomand un mercedes vechi celor care nu i-si permit o masina noua, intretinerea nu e deloc scumpa.

  26. klement says:

    fratilor… nu degeaba a spus neamtul”mercedes e masina lui dumnezeu pe pamant!”..sau “daca vrei o masina si nu ai multi bani,i-ati un model mai modest,mai eftin(cobra) dar sa fie mercedes ,daca ai asa cat de cat ia-ti na… s600 ala vechi.. iar daca colcai de bani,iatis600 seria noua sau de ce nu..cls-ul sau kiar slr-ul!dar oricum ar fi,sa fie MERCEDES-BENZ” DECI DE VA LUATI MASINI…

  27. BALCANU_MB says:

    MAFALDA iti bagi scula in mertu nostru da stai cu dacia in garaj.MERCEDES=LUX,PERFORMANTA,SIGURANTA,PERFECTIUNE.nu va mai cacati pe voi ca e cea mai tare marca

  28. pele_radoi says:

    Mercedessssss…..spui mercedes si spui cea mai faimoasa si mai excelenta si superba masina din lume cu singutanta, mercedesul este masina care iti taie respiratia cand o vezi si daca mai si conduci unul esti BALENA citisem mai sus 300 SL :in anul 1953 un 6 CILINDRI 215 CP 260 km/h
    MERCEDES=MASINA DE VIS

  29. Bobo says:

    Frate cand treci cu un MERCEDES toti isi introc capul…am un Mercedes 190 motor 2.5 EVO I, din 1990,bat la orice ora un BMW 330 CI din 2000-2004.Acuma vreau sami fac o COBRA cu motor de 4.2 AMG….stiu ca sunt nebun…dar asta e..sa le arat la curse ilegale cine face legea..o masina care nu-si arata varsta:D

  30. sorin says:

    sunt un fan de mercedes iubesc masina rau sunt obsedat de mercedes este cea mai tare masina din lumea asta in lumea asta sunt 2 tipuri de masini mercedes si altele

  31. Ionut says:

    Mercedes-ul este masina pt.cei care se respecta .Daca nu ai mercedes nu ai de unde sa stii. Eu am un S class din 1986 (w126) si sunt fff multumit !!

  32. bogdan says:

    Are cineva A Classe ca as dori sa imi cumpar unul si nu am gasit forumuri cu argumente pro si contra. Ma intereseaza si intretinerea.
    Bafta

  33. marian says:

    Si eu cred ca Mercedesul este o masina deosebita , chiar fascinanta. Mi-as dori sa am un Mercedes.
    Am condus o singura data un Mercedes , un CLK , al cumnatului meu. Era la mana a doua si avea vreo 200000 km. Am fost impresionat. Cumnatul meu l-a vandut si si-a cumparat un Passat nou. Mi-a spus ca este sub Mercedes din toate punctele de vedere , mai ales cel al stabilitatii. Ambele masini au ESP, dar zicea ca Mercedesul practic nici nu are nevoie de acesta el insusi fiind un ESP.
    Eu personal care l-am condus putin prin oras si nu mi-am putut da seama de toate calitatile lui, am remarcat ca servodirectia este cea mai buna pe care am intalnit-o. Mult mai buna si decat la Passat-ul nou. Volanul se misca atat de usor in stationare de parca ar merge in gol, parca n-ar fi cuolat la sistemul de directie.

  34. daniel says:

    De mult timp apreciez tehnica
    germana masinile produase de ei sunt fascinante .Consider
    ca daca germanii n-ar fi existat in Europa sau in oriunde in lume trebuia sa-i concepem,sa-i fabricam.Marca
    Audi este si va fi in preferintele mele,dar se pare ca de cateva luni vine puternic din urma si chiar devine o obsesie mercedes.Am
    intrat pe un site unde erau masini marca mercedes de epocea si am observat cat de atasati erau de marca asta de masina proprietatri ,masinile erau ingrijite ,aratau IREPROSABIL,bineinteles ca aveau si conditii ,si cu CE si vointa ,pasiune.In acel moment am fost in pielea lor si am indragit aceasta marca
    de masina ,care chiar daca este inaccesibila ca pret celor mai multi dintre noi
    totusi am fi in stare de orice sacrificiu financiar si uman ca sa dobindim in proprietate o astfel de masina.gandesc ca modelele cla
    sice sunt foarte fiabile.Mi-ar place sa am un mercedes 230.4 diesel~asa zisul bot de cal sunt multe masini din astea care au 1000000de km la
    bord si masinile arata perfect.Nu stiu cu piesele de schimb cum se descurca cei care au modelele astea ,STIE CAREVA?!! STITI pe cineva care vinde un “bot de cal“?
    chiar daca are caroseria cascavalita dar motorul si injectorul sa fie OK~SI BINEINTELES INMATRICULATA IN ROMANIA cu actele in regula
    unic proprietar ??!!

  35. tilea marius adrian says:

    mercedesu-i unul restul sunt masini…..cand pronunti cuvantul MERCEDES, mergi cu gandul la o masina de vis…cine are mercedes stie cu siguranta.doar placerea de a-l conduce iti da o senzatie de suprematie,indiferent ce clasa conduci,sunt niste masini adevarate…dar din pacate sunt cumparate doar de oameni in varsta si sti-ti de ce?deoarece acesti oameni stiu ce inseamna cu adevarat sa conduci un mercedes!

  36. mafalda says:

    sa mi bag si eu scula in mertzu`vostru ….asta e masina de martalog

  37. Biber says:

    Recomand Mercedes-Benz tuturor celor care se gandesc la o achizitie auto.
    Dai putini bani avans, si 4 ani trec foarte repede cand conduci in fiecare zi un Mercedes (orice clasa, sunt tare doritor si de un smart, mai ales de cand a aparu si forfour).

  38. paul says:

    caut un “bot“ coupe(w 114)

  39. gigi says:

    sunt niste super masini
    masini de vis

Leave a Reply to Bavaria&Stutgart Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.