10 chestii aberante in asigurarile auto RCA

Asigurarea RCA costa diferit de la persoana fizica la firma. Ne-am obisnuit sa platim diferit cam totul in tara asta, de la telefon la internet, etc., doar pentru ca suntem firme. Intrebarea fireasca, in ceea ce priveste RCA, care are un pret mai mare pe firma, ar fi: “de ce costa mai mult pe firma?” Nu e aceeasi masina? Nu costa tot atata pe firma sau pe persoana fizica? Adica un sofer care loveste intr-un accident doua Dacii Logan sa zicem, din care una e pe firma si una particulara, nu provoaca acelasi tip de paguba?

Firma si proprietarul persoana fizica au de recuperat aceeasi suma de la soferul vinovat? Logic da. Cine pierde? Firma, care plateste mai mult RCA, decat persoana fizica, dar in caz de accident acestea au absolut aceleasi drepturi. O fi normal sa fie asa?

Asigurarea RCA costa diferit de la femeie la barbat. Asta e cea mai tare chestie pe care am auzit-o in ultima vreme. Ai doua masini la fel, acelasi pret, aceleasi dotari. La unele societati de asigurari, femeia plateste mai putin la RCA. De ce fratilor? E 8 martie in fiecare zi? Nu sunt misogin, dar trebuie sa existe o logica economica in stabilirea acestor tarife! Unde e logica asta? Ca femeia conduce mai prudent? Cine certifica?

Atunci sa intelegem ca cei cu animale in masini ar trebui sa plateasca mai mult, ca riscul de accident e mai mare cand iti sare cainele de pe bancheta din spate direct pe volan? De unde le-or scoate, nu inteleg, ideile astea? A, mai mi-a venit una… Pentru nefumatori nu faceti reduceri? Riscul de accident cred ca e mai mic…

Asigurarea RCA va cuprinde obligatoriu si Cartea Verde, inclusiv pentru masini care nu au voie sa paraseasca tara. Asta e de film. Adica amaratul cu Warburg de 20 de ani isi face si el RCA, da o gramade de bani, ca deh, are si Carte Verde, dar nu prea cred ca poate sa iasa din tara ca e prea rablagit Wartburg-ul…

Hmmm, sa zicem ca se poate ataca chestia asta, ca daca circula in Romania, i se da voie si afara – asta teoretic. Ok, va dau eu un alt caz, si sunt mii ca asta, de romani care au interdictii in strainatate. Ei de ce trebuie sa plateasca Cartea Verde domnilor specialisti in asigurari? Ca au voie sa circule doar prin tara…

Nu era mai logic ca asigurarea Carte Verde sa fie optionala la RCA in anumite cazuri? Plateam de exemplu 100 RON pe RCA si, daca vroiam sa ies din tara, mai dadeam 100 de euro pe Cartea Verde, cand aveam nevoie. Nu toti pleaca din tara in fiecare an, ba sunt unii care nici acum nu au vazut Bulgaria… Ce aveti cu ei?

Asigurarea RCA e “optionala” pentru unii. Da. Asa e. S-a batut toba ca se ia talonul, se radiaza masina, amenzi de 5000 RON, etc, daca nu platesti RCA. Si ce daca? Tot legea permite ca celui prins fara RCA sa nu i se radieze masina daca plateste RCA in termen de 14 zile sau ceva de genul asta…

Efectul masurii: 0. De ce? Cei care nu plateau RCA pana acum, nu vor plati nici de acum incolo. Sansele sa fii prins fara RCA sunt mici daca conduci corect si, daca totusi esti prins, ai o cale de scapare. Platesti RCA si gata!

Daca ai masina luata in leasing, platesti si TVA la RCA, deoarece firma de leasing eludeaza legea “legal”, si te taxeaza cu TVA, “intrucat iti presteaza un serviciu”. Adica, societatea de leasing incheie asigurarea RCA printr-un broker propriu de asigurari, cu TVA 0 (art.2, alin.2, ordin 308/2004 al CSA), dar cand recupereaza banii de la Utilizator (a se citi fraier), se factureaza cu TVA 19%, ca serviciu facut Utilizatorului. La mai mare!

O gramada de firme ofera RCA. Daca ai ghinionul sa fii lovit de o masina cu RCA la o cvasianonima firma de asigurari (legala!!!), poti sta linistit vreo 6 luni fara masina. Nu ti-o repara nimeni! Nu mai comentez nimic. Stim cu totii cum e! Va dau un sfat: mergeti pe firme mari si nu ezitati sa va mutati de la una la alta in cazul in care vi se pare ca ceva nu e in regula!

RCA costa mai mult decat CASCO la unele masini. Am trait sa o vedem si pe asta! Platim RCA in fiecare an, uneori mai mare decat asigurarea CASCO. La o Dacie nouta, din 2003, dupa 2 ani fara daune, ajungi sa platesti sub 300 RON pe un an de CASCO. RCA-ul sare lejer de 400 RON. Sa fiti iubiti…

Nimeni nu a luat macar in calcul ideea ca tariful RCA ar putea fi o suma fixa si aceeasi pentru toate masinile. Care o fi logica dupa care platim RCA in functie de capacitatea cilindrica a masinilor proprii? Nu stiu, poate ne spune cineva?

Ce legatura are cat de mare e motorul cu suma platita pentru asigurarea facuta in caz ca il lovesti pe altul din prostia ta? Murphy, ce parere ai de legile astea? Esti mic, frate! Ia lectii de la Romania!

Asigurarea RCA are de fapt valoare doar impreuna cu polita CASCO a propriei masini. Daca ai Casco si te loveste cineva, repari masina pe CASCO si apoi societatea de asigurari unde ai CASCO recupereaza banii din asigurarea RCA a vinovatului. Sa repari masina repede si bine doar cu RCA-ul vinovatului, ramane o poveste frumoasa, de adormit copii… Spor la RCA!

O logica a tuturor acestor aberatii este alinierea la normele UE. Sunt curios daca le-a citit cineva vreodata. Nu prea seamana cu ce se face la noi. Paradoxul e ca in Romania sa tii o masina deja e un lux, pentru oricine. Masina e mai ieftina cu 100 de euro decat in Germania, unde salariul mediu e de cel putin 10 ori mai mare decat la noi. Piesele de schimb sunt cu 30 la suta mai scumpe, si manopera la service la fel. Asigurarile sunt asa cum sunt.

Cu permisunea voastra, propun si eu o imbecilitate: nu vreti sa schimbam numele tarii in Emiratele Arabe Unite?

No Responses

  1. Dan says:

    Am masina de servici si nu sunt de acord cu lou
    lou@srcfactory.com pentru ca desi nu sunt chiar la catarama cu sefu asta nu inseamna ca nu condu prudent sincer sa fiu s-a intamplat sa fie exact invers daca inainte conduceam dacia pe care o am ca pe galeata cu matizu de merg acuma am ff mare grija si nu ma refer la gropi si etc e o ineptie sa spui ca daca ai masina de firma cauti sa produci accidente deci sincer nu ai dreptate

  2. ZMY says:

    Pt. cei care au facut articolul (eventual si pt. restul):
    Intrati ^n pana mea pe un site al unei firme de asigurari din alta tara, de preferinta din UE sau USA, si vedeti care sunt mai aberanti noi sau ei !!! (chiar si eu sunt curios ce o sa gasiti)

  3. AKIM says:

    Dragii mei un lucru e sigur : firmele de saig. vor doar sa ne ia banii; si daca se poate cit mai multi . Cind e de platit se schimba socotelnita . Prostul de roman poate sa stea 6 luni fara masina sau fara sa i se ramburseze suma platita la service . Situatiile de acest gen nu sint nici pe departe raritati . Ar trebui sa nu platim nici unu` RCA, sa vedem atunci ce si cum . Oricum eu le trimit o MUIE digitala tuturor firmelor de asig. care nu-si onoreaza obligatiile, precum si guvernului care ca de obicei lasa omul singur sa se lupte cu sistemul .

  4. daniel says:

    liviu ce masina ai si in ce service ti-ai reparat-o?

  5. sergiu says:

    ce dreacu e asta fratilor cu porcaria asta .
    Sunt tampeni ,,, cum sa se urce pe decapotabila aia si sa se loveasca masca masini.
    Chestia cu erceau e adevarata. Si chestia cu femeile.
    dar ele nu se lovesc petruca sunt mai fricoase si nu au curaj sa mearga cu viteza/.

  6. Vasile says:

    RCA are tarif si lunar asa ca se poate plati si lunar nu numai dintr-o data pe 6 sau 12 luni – chestia aia cu bagatul mainii in buzunar
    RCA+Carte verde din 2007 cam naspa daca nu iesi cu masina din tara chiar daca esti in spatiun Schengen dup integrare. Inca o modalitate de a-ti tunde bani
    Nu va luati masini noi ca donati 40% din valoarea ei la stat si la firma
    Vraja cu motorul Diesel nu tine deoarece dai cu 1500 euro mai mult la cumparare bani pe care poti ca cumperi benzina mult mai multa
    “Robineta” naspa ca realizare tehnica nu se intelege nici tipul de catalizator si nici perioada de valabilitate
    Robinete pentru euro 4 cand apar asa ca sa stimuleze pe cie care cumpara masini cu catalizator euro 4 – suntem bagati in aceeasi oala
    Sio

  7. liviu says:

    si am luat-o a doua zi din service.

  8. liviu says:

    si am luat-o a doua zi din service.

  9. liviu says:

    si am luat-o a doua zi din service.

  10. liviu says:

    contrar unor opinii eu mi-am reparat masina beton pe RCA facut la omniasig cu deviz 30 milioane.

  11. lou says:

    Pt. Andrei: Sint de acord cu tine ca tarifele majorate (curent, cablu si multe altele) aplicate firmelor sint
    mai mult decat anacronice dat fiind faptul ca aici fenomenul ar trebui sa fie tocmai invers astfel ca firmele ar trebui sa aiba parte de tarife mai mici la aceste servicii pentru ca le cumpara in cantitati mai mari. Insa RCA nu poate fi incadrata la acest tip de serviciu. Aici pretul creste odata cu probabilitatea lui de utilizare. Ce este de blamat in cazul RCA este calitatea serviciilor oferite de asiguratorii mioritici, principiul de calculatie este insa corect.

  12. Andrei says:

    Lou, nu vreau sa facem polemici aiurea, chestia e ca era mai normal sa se introduca prima de RCA cu reducere sau penalizare in functie de daunele facute sau nu in anii anteriori (cum se pare ca se va face pana la urma…), decat sa se bata campii cu femeile si cu tariful mai mare pe firma. Pe urma vine firesc si intrebarea: de ce totul e mai scump pe firma? Am inteles logica ta cu statistici dar curentu de ce e mai scump? Internetul, cablul TV si restul? Pentru ca asa scrie in statistici? Sa fim seriosi, e doar un mod de a lua bani de la fraieri!

  13. lou says:

    Amicului Andrei: “Pardon onorabile, dati-mi voie stimabile!” Analogia cu painile denota crunta dumitale ignoranta in materie de logica si nu numai. Painea e un produs de larg consum al carui life cycle nu interfereaza cu legile statisticii. Dar si in cazul painii legile marketingului isi spun cuvantul, pretul ei variind in functie multi parametri care scapa simtului comun. Nu se asteapta nimeni ca tot poporeanu sa priceapa cum devine chestiunea cu serviciile asiguratorii care isi calculeaza riscurile si implicit cotatiile in functie de probabilitatea de plata a potentialelor daune catre clienti. Repat si eu am masini pe firma si nu-mi convine sa platesc mai mult, de asemenea nu sint actionar si nu ama beneficii de pe urma activityatilor asiguratorii. Asta nu inseamna ca trebuie sa sacrific principiile logicii si obiectivismul pe altarul unor mentalitati de patruped.
    Da asa e la noi la mioritici, a dracului de greu ne descurcam cu obiectivitatea.
    Ca instrument mental ajutator: incercati pt 5 min sa va puneti in situatia de a detine o firma de asigurari. Ati vedea ca nu va convine sa vindeti RCA pt firme la acelasi pret cand ati vedea cate evenimente in trafic produce o masina de firma fata de una apartinand unui poporean de rand.
    Alta chestie ajutatoare: de ce oare in ioropa tzivilizata aigurarea pt un bamweu (de ala cu tractia pe spate,
    proiectat special pt patrupezii care populeaza rubricile facute de politia rutiera) condus de persoane sub 25 dde ani e mai mare decat alte asigurari?

  14. lucian says:

    bai fratilor o asigurare trebuie facuta strict pe masina,nu conteaza cine o conduce mamaie,tataie,firma etc.nu se pote stabili cti km face o firma si citi o pers fizica. deci asigurarea se face pe masinnaa !iar baietii de la turatii au perfecta dreptate asta se intimpla in romania!!voi astia care comentati aiurea folositiva creieru deci inca o data obiectu asigurarii este sa asiguri un automobil fara nici o inportanta cit va fi condus si de cine, femeie barbat etc !!!!!

  15. dan says:

    Asa cum spunea si Vizu mai sus, cred ca se merge inca pe teoria absolut aberanta ca firma are bani. Nu este normal, oricate scuze am gasi.

  16. dan says:

    Grad, logica ta este corecta pana la un punct: cine stabileste cati kilometri parcurge o persoana fizica sau o firma? Sunt firme care au 2 masini si le folosesc sa mearga de acasa la serviciu de exemplu, si sunt persoane fizice care fac Germania de 12 ori pe an cu masina. Cine poate calcula exact si statistic (eu unul nu am cunostinta despre o astfel de statistica)? Iar cu femeile, alta poveste… Adica masina trebuie sa fie proprietatea femeii respective ca sa aiba reducere la RCA, deci numai o parte vor beneficia de acest lucru, intrucat multe femei conduc masina familiei sau una de firma, asa ca si asta e tot praf in ochi. Despre Casco, nu a zis nimeni ca ar fi obligativitate. Inteleg din email ca lucrezi la o firma de asigurari: este ok, tu vezi lucrurile din punctul tau de vedere, noi le vedem ca utilizatori finali ai asigurarii. De asemenea nu poti compara o firma mica, cu 2 masini (cazul nostru), cu o firma de distributie cu 200 de masini. Nu este totuna, oricat am vrea. Si celelalte cazuri de ce nu preocupa firmele de asigurari? Ma refer la cei cu interdictii sa iasa din tara? S-a gandit cineva la ei? Nu. Asiguratorul cauta doar metode de a lua banii, ce o fi dupa, Dumnezeu cu mila…

  17. grad gheorghe says:

    Daca vreti si o parere serioasa, atunci cititi mai jos:
    1.Pret diferit firma/pers. fizica. Daca va ganditi cati kilometri parcurge intr-un an o persoana fizica si o masina de firma, cred ca motivatia este evidenta.
    2. Statistic, rata daunei la RCA la femei este mai mica decat la barbati. De regula femeile conduca mai slab decat barbatii, dar merg incet…
    3. Daca ai casco, poate sa fie un avantaj in cazul unei daune pe RCA, dar nici intr-un caz nu putem vorbi despre obligativitate…
    4. Povestea cu leasing-ul este lunga…. Tine de legislatia fiscala, potrivit careia, firma de leasing atunci cand ii factureaza utilizatorului c/v RCA-ului, se cheama ca face “intermediere de servicii financiare”. Asta este…
    5. Ar mai fi multe de discutat….

  18. andrei says:

    Lou, daca tie ti se pare logic, de ce nu se pune un pret la alimentara de 5000 painea pentru omul sarac si de 10000 pentru firma? Sau pentru Virinel Columbeanu? Ia incordeaza neuronii…

  19. vizu says:

    Prefer un sofer de firma in trafic decat un pensionar cu reducere.La noi inca se merge pe …firma are bani las` sa plateasca mai mult.

  20. Octavian says:

    Au dreptate cu femeile si firmele!!! Statistic femeile produc mai putine “probleme” pe sosele, in schimb soferii de firme mai multe. In rest totul e ok

  21. lou says:

    Desi personal nu imi convine situatia e logic sa fie rca mai mare pt firme. E chestie de probabilitate matematica, iar orice tip de asigurare pe asta isi bazeaza cotatiile.
    O masina de firma circula mai des (statistic vorbind) deci probabilitatea de a crea daune e mai mare. O masina de firma e condusa mai neglijent (ca doar e masina firmei si angajatu mioritic e in permanenta rafuiala cu firma in majoritatea cazurilor pe buna dreptate). Daca autorul articolului isi aducea aminte de principiile obiectivitatii care trebuie sa stea la baza oricarui demers jurnalistic si isi incorda un pic bicepsul neural putea sa faca fata mai cu succes teribilei ispite de a-si expune public secretiile mentale de baietzas de cartier revoltat pe tot si toate pen` ca asa e trendy.

  22. dan says:

    Si tot tu, Paul, ar trebui sa te mai documentezi, ca esti singurul care spune chestii jenante pe aici. Da, exista RCA mai scump ca un CASCO si nu as vrea sa te vad in situatia sa iti puna unul RCA in brate si sa te duci sa-ti repari masina cu ea. O sa vezi atunci ca nu e chiar cum crezi tu.

  23. dan says:

    Paul, mai studiaza inainte sa-ti eliberezi imaginatia pe la noi. Ia intra la Asirom si la Unita si vezi cum e cu femeile. Si apoi da-ti cu parerea prietene…

  24. Paul says:

    Tati, sunteti dushi cu pluta. RCA mai ieftin la femei ?? RCA mai mare decat casco ?? Iti repari masina pe CASCO cand nu e vina ta ?? (si anul urmator platiti de va spargeti).

    Mai consultati-va inainte sa spuneti chestii jenante pe aici.

Leave a Reply to dan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.