Site icon Turatii

Logan trece cu 100 km/h testul ADAC!

Lupta dura pe piata autoturismelor populare. Un test controversat a rasturnat Dacia Logan la 65 km/h.

Saptamana trecuta, Dacia Logan a fost supusa unui test de siguranta ( “testul elanului”) de catre ADAC (Clubul German Auto).

Potrivit raportului dat publicitatii si citat de catre presa germana (Hamburger Abendblatt sau Spiegel OnLine), in urma testului Loganul s-ar fi rasturnat la viteza de 65 km./h.

Testul elanului consta intr-o succesiune de viraje bruste, la viteza din ce in ce mai mare.

Purtatorul de cuvant al reprezentantei Renault din Germania, Martin Zimmermann, citat de Hamburger Abendblatt afirma ca la testele efectuate de compania Renault nu au fost probleme cu Dacia Logan. El a precizat ca automobilul testat de ADAC va fi examinat in detaliu de catre firma producatoare.

Pe forumurile de specialitate din Franta (www.forum-auto.com) si Romania (www.daciaclub.ro) rezultatul testului facut de germani este intens contestat.

Organizatorii ADAC sunt acuzati de rea credinta, dat fiind succesul Logan pe piata germana, unde s-au vandut deja 500 de bucati, fiind botezat de catre nemti “Rumänen-Golf”.

Observatiile forumistilor sunt legate de cateva semne de intrebare legate de comunicatul, insotit de patru fotografii, dat publicitatii de catre ADAC .

Este, de asemenea demn de citit modul in care presa de specialitate poate manipula eventualii cumparatori prin publicarea rezultatelor unor astfel de teste, atunci cand interesele unor companii concurente sunt lezate (vezi exemplul Suzuki)

Sursa: HotNews.ro

Din presa romana:
Ev. Zilei – 27.07.2005

Dacia Logan s-a rasturnat la teste in Germania

Modelul Dacia n-a reusit sa treaca „testul elanului”, esuand in incercarea de a evita un obstacol la viteza de 65 km/h.

Un autoturism Dacia Logan s-a rasturnat la testul de evitare a unui obstacol efectuat de Automobil Clubul German (ADAC), care sustine ca acesta este efectul unei reglari inadecvate a trenului de rulare. ADAC a verificat comportamentul rutier al mai multor automobile de clasa medie cu asa-numitul test al „elanului”.

Acesta presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul care circula cu viteza de 65 de kilometri pe ora.

Potrivit ADAC, aceasta situatie nu este una critica in sine, pentru, ca automobilele moderne, echipate cu programul electronic de control al stabilitatii (Electronic Stability Programme – ESP) nu solicita prea mult nici trenul de rulare si nici cunostintele soferului. S-a mai intamplat si la case mai mari, cum ar fi Mercedes.

Specialistii germani au indicat insa ca Logan nu dispune de ESP, iar rasturnarea a fost determinata de reglaje inadecvate ale trenului de rulare. Astfel, chiar daca nu sunt echipate cu ESP, automobilele supuse testului ar trebui cel mult sa derapeze.

„In cazul Dacia, desi presiunea in pneuri a fost corecta, una dintre roti s-a blocat pe asfalt, ceea ce a condus la rasturnare”, au precizat intr-un comunicat specialisti din ADAC. Aceiasi experti sustin ca o alta problema, chiar mai grava, este ca stalpul de sustinere fata de pe partea soferului a cedat, ceea ce ar determina, in cazul unui accident, restrangerea spatiului vital al pasagerilor.

De remarcat ca in urma unui test de protectie a pasagerilor, efectuat tot in Germania, Logan n-a reusit sa treaca majoritatea probelor, iar cateva saptamani mai tarziu, institutul EuroNCAP i-a acordat trei stele (calificativ bun) la siguranta.

In Suedia a trecut testul

„Nu putem comenta acest rezultat, deoarece nu stim imprejurarile in care a fost efectuat testul ADAC. Remarcile specialistilor germani contrazic putin rezultatele obtinute de Logan, tot la „testul elanului”, cand cele doua modele implicate in competitia europeana „Masina Anului 2005” au trecut probele efectuate in Suedia”, a declarat Monica Popovici, Directia de Comunicare Dacia-Renault.

Sursa: HotNews.ro

Ce credem noi?

“Nu credem ca Dacia Logan se poate rasturna la 65 km/h in “testul elanului”, in conditii normale de efectuare a testului, chiar si fara ESP, daca este echipata cu pneuri si jante adecvate (toate la fel).

Roata fata, cea care s-a blocat, avea janta din tabla (se vede clar din poze), iar celelalte roti aveau jante din aliaj usor. Nu cred ca in regulamentul de efectuare a testului elanului se precizeaza ca este normal acest lucru. Normal era ca trenul de rulare sa fie echipat cu jante si pneuri identice.

Nu in ultimul rand, pilotul ar fi trebuit sa poarte casca, lucru care ne mira, cunoscand rigurozitatea tipic germana. Cand te urci intr-un autoturism cu intentia de a efectua un test ce se poate solda cu o rasturnare (la o viteza de intrare in sicane de 65 km/h), iti pui casca.

Cel mai probabil, testul realizat de clubul auto german a avut specificatii proprii, diferite de “testul elanului”, de unde si urmele de franare din fotografii.

Intrucat in testul elanului 65 km/h este viteza standard de intrare in sicana, iar dupa urmele de trecere se vede ca Logan a rezistat cu brio la mai multe intrari si iesiri din sicana, consideram ca testul ADAC nu este unul si acelasi cu “Elk test” sau “testul elanului”.

Daca in Suedia, cu ocazia concursului “Masina anului 2005”, Dacia Logan a trecut cu brio testul elanului (cu doua versiuni diferite ale masinii), atunci cazul ADAC poate fi considerat un caz izolat. Si da, s-a intamplat si la case mai mari sa se rastoarne masini in astfel de teste… Care este, deci, problema in acest caz?

Problema pare a fi neverificarea informatiei de catre cei care au lansat-o sau preluat-o, respectiv jurnalistii romani. Nu este de aplaudat nici ambiguitatea comunicatului de presa difuzat de clubul german, unde, printre alte informatii destul de incetosate, se recomanda cumpararea unui autovehicul second-hand, in detrimentul unui Logan.

Pe site-ul ADAC se precizeaza ca nu este vorba de testul elanului, ci de un test propriu, asemanator cu “Elk test”, de evitare a unui obstacol, test pe care Logan se pare ca l-a trecut la viteza de 100 km/h.

Rasturnarea masinii s-a produs in timpul unei sedinte foto, in care se fotografia Logan-ul executand diverse manevre, mai mult sau mai putin brutale, in timpul uneia dintre aceste manevre masina rasturnandu-se.

Faptul ca pilotul nu purta casca confirma faptul ca era o doar o sedinta foto si nu testul propriu-zis, iar figura uluita a acestuia arata clar acest lucru.

Ca Logan s-a rasturnat este, prin urmare, nerelevant pentru comportamentul rutier sau siguranta masinii, intrucat majoritatea autoturismelor (chiar si cele foarte performante) se pot rasturna, chiar si la viteze mai mici, ca urmare a anumitor manevre brutale din partea pilotului”

Robert ADAM, Turatii.ro

Ce inseamna “testul elanului” aici.

Comunicatul oficial Automobile Dacia aici.

Exit mobile version