Automobil Clubul Roman, asociatia automobilistilor din Romania, organizatie profesionala neguvernamentala de profil, protesteaza in numele automobilistilor sai fata de intentiile Inspectoratului General al Politiei si ale Ministerului Internelor si Reformei Administrative dezvaluite de mass media, cu privire la modificarea prevederilor legislatiei rutiere.
Actuala legislatie rutiera are multe neajunsuri care au aparut in cele sase luni trecute de la aplicarea sa. Automobil Clubul Roman a transmis Directiei Politiei Rutiere unele propuneri de modificare a actualei legislatii rutiere si asteptam sa ni se solicite participarea la intocmirea unor propuneri general acceptate.
Aflam din presa ca Inspectoratul General al Politiei a solicitat Ministerului Internelor si Reformei Administrative modificarea legislatiei rutiere in special prin introducerea “politistului acoperit” in intersectii si interzicerea aparatelor de detectat radar.
Intr-o desconsiderare totala a Societatii Civile (asociatii, sindicate, uniuni profesionale, etc) iata ca Politia, dupa ce ne-a aratat politistul de “placaj sau carton” pe post de sperietoare, ne faciliteaza si prezenta “politistului acoperit”.
Asta da transparenta!
Parlamentul, ca institutie legiuitoare a democratiei ne-a permis noua, soferilor, sa putem folosi aparatele de detectie a radarelor politiei in scop de prevenire si responsabilizare in trafic, iar “dictatura” politiei doreste la sase luni de la aplicarea legii sa le interzica. Au scazut “incasarile” sau Politia a favorizat o perioada de timp comerciantii de astfel de aparate, pentru ca acum odata cumparate sa le aruncam?
Oare soferul, cetateanul este protejat de autoritati sau este la discretia acestora?
Intr-o cunoscuta tara europeana, in vizita la Politia Rutiera, in statia de supraveghere video ultraperformanta a traficului s-a pus intrebarea daca sistemul este folosit pentru sanctionarea celor care incalca legislatia (viteza excesiva, depasiri neregulamentare, etc) pe post de spion.
Raspunsul a fost ca acea instalatie este folosita doar pentru fluenta traficului si nu pentru sanctionarea contraventiilor.
Deci exista “spioni” ultraperformanti in alte tari, dar cetateanul nu suporta agresiunea acestora.
Este adevarat ca in Romania numarul accidentelor rutiere a crescut, dar sunt depistate adevaratele cauze? Oare disparitia detectoarelor de radar si aparitia “politistului sub acoperire” vor diminua numarul accidentelor? In nici un caz! Sunt mult mai multe cauze care conduc la aceste accidente intre care pe un loc de frunte se afla starea infrastructurii rutiere, a semnalizarii si chiar aparitia in circulatia rutiera a “copiilor de bani gata”, care isi permit adevarate curse auto iresponsabile atat pe strazi cat si pe sosele.
Ne intrebam retoric cum putea fi evitat accidentul grav din fata unei scoli din Bucuresti daca nu era admisa folosirea detectorului de radar la moticicleta al carui ac s-a oprit la 180 km/h?
Si cate asemenea intrebari retorice pot fi?
In al doisprezecelea ceas solicitam Ministerului Internelor si Reformei Administrative sa consulte si Societatea Civila atunci cand se pun la cale propuneri legislative care afecteaza peste jumatate din populatia tarii.
Propunerile dictatoriale si represive nu sunt atu-ul unei democratii autentice.
Recent Comments