Primele generatii 147 si 156 au un loc aparte in istoria recenta a firmei italiene , deoarece succesul lor de pe piata a contribuit direct la redresarea financiara a grupului Fiat. Poate tocmai de aceea o a doua generatie trebuia atent pregatita. Acesta este motivul pentru care astazi putem vorbi de noua Alfa 147, dar si de noua 159.
S-a remarcat ca exista o relatie emotionala intre 147 si publicul latin, pentru ca, atat in Romania, dar si in Franta, de exemplu, 70% dintre cumparatori considera stilul si imaginea determinante in alegerea lor, fata de 38%, cat exista la cumpararea altei marci.
Alfa 147 a fost conceputa in stransa dependenta cu trecutul sportiv al firmei, iar pentru generatia a doua echipa de la Italdesign a stiut sa-i confere o personalitate proprie, pentru a infrunta cu succes adversari precum Audi A3, VW Golf V sau BMW seria 1. S-a acodat o atentie sporita partii frontale, care a fost astfel refacuta in intregime.
Capota motorului are o linie descendenta, cu ecusonul central pozitionat vertical, fiind incadrat de prizele de aer orizontale, supradimensionate, totul dublat de unele rotunjimi care confera un aer agresiv.
La partea din spate, stilistii au redesenat hayonul si au adus unele retusuri stopurilor, pentru a face intreg ansamblul mai elegant. ”Caracterul triunghiular”, intalnit la diversele elemente ale caroseriei, descrise mai sus, devine astfel un element distinctiv al stilului 147.
La interior, poate influentata de concurenta germana, firma din Milano pare ca a cedat in fata conformismului, renuntand la orice solutie „cautata”, care sa ne induca sau sa ne reaminteasca de ceva. Asadar putem remarca dotarile clasice: volan cu diametru mic, scaune sport imbracate in piele, schimbator de viteze sport, usor manevrabil.
Evident, turometrul si vitezometrul sunt aparatele de bord principale, la care trebuie adaugat display-ul computerului de bord, amplasat la baza lor si de la care primim informatii generale, gen consum, distanta totala si partiala etc. In rest, nimic nou fata de generatia precedenta, respectiv acelasi spatiu limitat pentru locurile din spate si un volum redus al portbagajului de 292 l.
Alfa Romeo are o reputatie sportiva, dobandita de-a lungul anilor, prin utilizarea motorizarilor de exceptie, alimentate cu benzina (V6 sau patru cilindri cu doua axe cu came). Reorientarea catre grupurile diesel este o chestiune care tine de evolutia pietei. Motorul 1,9l M-Jet 16V, care furnizeza 150 CP la 4000 rpm si un cuplu de 305 Nm la 3800 rpm, face parte din familia MultiJet, paternitate Fiat.
Caracterul sportiv ramane intact, castigand in nervozitate ca si in performante (8,8 s fata de 9,6 s pentru a trece de la 0 la 100 km/h si o viteza maxima de 208 km/h). Reprizele raman impresionante, dar cu o treapta a sasea exagerat de lunga. Acompanierea sonora este pe masura facand parte si ea din visul Alfa.
Motorul este perfect exploatabil, de la 1800-2000 rpm, pana la 4000 rpm care este totusi foarte aproape de maxim (4500rpm). Suspensia „confort”, cu reglaje mai putin ferme, asigura o buna manevrabilitate si un spor de confort. Ca si in cazul altor modele sportive, consumul mediu anuntat de 5,9l/100km este o valoare pur teoretica, caci trebuie contat pe aproximativ 1,5l in plus.
Alfa 147 este unul din modelele compacte atragatoare, cu o carisma de invidiat, fiind preferatul femeilor. Pretul incepe de la valoarea de 13.930 euro (CIP), iar cel al masinii testate este de 20.487 euro. Lista de dotari este pe masura si cuprinde ABS+EBD (control al franarii), VDC(control al stabilitatii), airbaguri frontale, laterale si pentru geamuri, volan, scaune si schimbator imbracate in piele etc.
Caroserie
+ Design reusit al partii frontale, calitatea materialelor utilizate, finisare, aerodinamica
– Spatiu redus pe inaltime pentru locurile din spate, lipsa protectiei laterale contra micilor evenimente urbane
Habitaclu
+ Dotari de top, calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, volan superb
– Destul de putine spatii de depozitare
Confort
+ Confort excelent la rulare pe orice suprafata
– Garda redusa la sol favorizeaza lovirea pragurilor
Motor/Transmisie
+ Ansamblu motor/cutie viteza exceptional
– Consum ridicat, datorat performantelor sportive ale propulsorului
Tinuta de drum
+ Comportament rutier de exceptie
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet cu 6 airbag-uri, fixari ISOFIX
– VDC (control al stabilitatii) in serie doar pe modelul de top
Alfa Romeo 147 1,9l JTD | ||||
Motor | 1,9l JTD | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1910 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 150/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 305/3800 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4223/1729/1442 | |||
Masa proprie (kg) | – | |||
Portbagaj (l) | 292-1042 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 9,3 | |||
Viteza maxima (km/h) | 208 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,9 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,5 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 20 487 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |