Site icon Turatii

Audi A6 Avant 2,7 TDI

Audi A6 Avant este un amestec unic de design si dinamism, placere in conducere si functionalitate. Cu nenumarate inovatii, un standard inalt de confort si echipari luxoase, Audi A6 Avant are toate atuurile pentru a se lupta cu succes in batalia pentru pozitia de lider al segmentului din care face parte.

Masurand 4,93 metri lungime, 1.83 metri latime si 1,46 metri inaltime, noul Audi A6 Avant fixeaza in mod vizibil noi standade in clasa sa. Designul combina arhitectura simpla a liniilor, atat de tipica pentru Audi cu elemente de baza din tendinta progresiva de design a marcii.

Proportiile clasice ale siluetei modelelor Avant cu «umerii» laterali proeminenti, ce se intind din fata pana in partea din spate precum si linia de coupe a acoperisului sunt de acum completate de noi elemente care sporesc imaginea dinamica. Privit din fata, noul A6 Avant este usor de identificat ca facand parte din noua generatie de modele Audi datorita grilei frontale cu design trapezoidal.

Consola centrala de dimensiuni generoase, usor orientata spre sofer si care integreaza toate comenzile necesare amplasate foarte la indemana demonstreaza ca soferul se afla in centrul atentiei. Sportivitatea, simplitatea si ergonomia perfecta sunt caracteristice noului design al cockpit-ului lui A6 Avant.

Instrumentarul de bord cuprinde indicatoare rotunde pentru temperatura lichidului de racire si pentru nivelul de combustibil, amplasate langa vitezometrul si tahometrul de mari dimensiuni, fiind inconjurate de un ornament in forma de lacrima. Audi A6 Avant este echipat cu noua generatie de volane Audi. Ca o caracteristica principala, forma trapezoidala a grilei fata se regaseste stilizata in centrul volanului si include sigla cu patru inele Audi.

Suprafata de incarcare a noului A6 Avant prezinta si ea inovatii si elemente sofisticate. Un ingenios sistem de prindere a obiectelor din portbagaj si de departajare a spatiului util permite atingerea unui nivel fara precedent in materie de versatilitate si variabilitate. Un look sportiv, cu o ergonomie perfecta, caracterizeaza intreg habitaclul iar postul de conducere trebuie mentionat inca o data, datorita arhitecturii sale orientata catre sofer.

O dotare pe care nici unul dintre competitorii din clasa nu o ofera este interfata Multi-Media- botezata MMI – care include pe langa display-ul de 6,5 inch diametru, un sistem audio cu radio si CD-player. O alta dotare standard a tuturor modelelor A6 Avant este sistemul automat de aer conditionat, de lux, cu performante imbunatatite si functionare foarte silentioasa. Frana de stationare actionata electronic precum si senzorii de ploaie si de lumina sunt de asemenea oferite ca dotari standard.

Rigiditatea torsionala a modelului a fost crescuta cu 25 de procente fata de generatia precedenta. Noul Avant ofera avantaje semnificative in termenii reducerii vibratiilor caroseriei si imbunatatirii dinamicii la condus. Vibratiile reduse catre minim sunt in mod clar un indicativ al performantei excelente obtinute de inginerii lui Audi referitor la rigiditatea torsionala.

Layout-ul suspensiei dinamice este bazat pe experienta acumulata in competitii: suspensia fata cu patru brate, recunoscuta ca fiind o caracteristica tipica Audi precum si suspensia spate independenta, multi-link. Rezultatul este un comportament dinamic deosebit. Atat noul A6 Avant, cat si deja cunoscutul A6 limuzina, pot fi echipate optional cu suspensie pneumatica.

Precum A8, A6 Avant se vrea a fi cel mai sportiv model din clasa sa. Aceasta dorinta se bazeaza si pe directia asistata, care isi schimba raportul de demultiplicare in functie de viteza de rulare, sistem oferit standard, ce garanteaza pe langa o manevrabilitate sporita si o precizie excelenta in utilizare.

Sistemele de siguranta activa beneficiaza de ultima generatie a sistemului de asistare a stabilitatii ESP, care include functii de ultima ora: controlul accentuat al tendintei de subvirare, al functiei franarii de urgenta precum si un program care permite vegherea asupra stabilitatii rulotei.

Cea mai buna dovada a eficientei sistemelor de securitate ale lui A6 Avant este rezultatul obtinut de limuzina A6 la testele de impact Euro NCAP, unde a primit calificativul maxim de cinci stele. In cazul unui impact, pasagerii vor fi protejati de structura robusta a caroseriei care include zone deformabile predefinite si o celula de siguranta a habitaclului foarte stabila. Airbagurile frontale se deschid in doua etape, in functie de severitatea accidentului. |n plus, scaunele fata sunt echipate in standard cu tetiere active pentru a proteja ocupantii in cazul unui impact din spate.

Motorul este senzational, practic primul motor de care nu am fost sigur daca e pe benzina sau diesel. Nici la pornire, nici in mers nu iti dai seama ca e diesel… Urca in ture mai rapid decat majoritatea motoarelor pe benzina, incat schimbi vitezele ca in F1. Pe Bucuresti-Pitesti am atin 230 km/h fara nici un efort, in conditii ideale de confort si stabilitate.

Fara indoiala este printre cele mai „tari“ motoare diesel, dar, inginerii de la Audi au si variante mai „suparate“. Consumul s-a mentinut civilizat, fata de ritmul pe care l-am impus masinii, cu o medie de 9,9l. Cred ca ramane cea mai buna oferta in gama A6, cu performante excelente, agrement in conducere si un pret cat de cat „civilizat“.

Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii si asamblarii
– Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, nivel inalt de dotare cu echipamente de ultima ora
– –

Confort
+ Confort exceptional la rulare, in conditii de drum civilizate, chiar la viteza mare
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile mici, datorat suspensiei sport

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Compromis intre performante si consum redus
– –

Tinuta de drum
+ Comportament ireprosabil la viteze mari, inclusiv pe virajele abordate rapid
– Garda la sol redusa favorizeaza lovirea pragurilor

Siguranta
+ Pachet complet de siguranta, sistem Isofix, 5 stele Euro NCAP
– –

  Audi A6 Avant 2,7l TDI  
  Motor 2,7l TDI  
  Tip 6 cilindri in V, diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 2698  
  Putere maxima (CP/rpm) 180/3300-4250  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 340/1400-3300  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4933/1855/1463  
  Masa proprie (kg) 1695  
  Portbagaj (l) 565 – 1660  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 8,3  
  Viteza maxima (km/h) 225  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 7,1  
  Consum mediu in test (l/100 km) 9,9  
       
  Preturi    
  Pret CIP de la 35 651 euro  
  Pret DDP de la 45154 euro  
       
  Dealer  
Exit mobile version