Chevrolet Spark 1,0l

Chevrolet Spark, alias noul Matiz, se afla acum in showroom-urile dealerilor. Ca si prima generatie, vanduta pana acum in peste 630,000 de exemplare doar in Europa, a doua generatie atrage atentia prin design-ul modern, utilizarea inteligenta a spatiului si motoarele verificate. O variabila ramane insa sub semnul intrebarii, si anume pretul, care nu mai este chiar atat de mic, iar in Romania acest aspect este unul important.

Am testat versiunea echipata cu noul motor de 1,0l, motor ce nu a fost prezent in oferta autohtona a Matiz-ului, insa pe unele piete din Europa este binecunoscut, fiind acelasi motor de 1,0l de pe Opel Corsa.

Cu doar 3.50 metri lungime, Spark (scanteie) este un vehicul cu precadere urban, cu care se poate merge insa si pe distante mari relativ confortabil. Nu incercati insa croaziere in jurul lumii, rezumati-va la oras si soselele de centura. Ramane un automobil de oras…

Pe scurt, Spark este usor mai mare in dimensiuni decat Matiz, insa prin imbunatatirea aerodinamicii si reducerea greutatii (-13 kg), se obtine un consum de combustibil ceva mai scazut decat in cazul vechiului model. Circa 80% din componente sunt in intregime noi.

Nu insistam asupra designului, este fara indoiala simpatic, insa puteti aprecia asta din fotografiile anexate. Putem mentiona faptul ca designul partii frontale este conform cu cerintele europene in materie de siguranta pietonilor in caz de impact.

Cea mai importanta schimbare fata de Matiz se regaseste in interior, sub forma unui bord cu totul nou, modern si ergonomic. In locul tabloului de bord s-a optat pentru un display ce ofera informatii despre starea vehiculului prin intermediul unor becuri de aver-tizare; turometrul si vitezometrul au fost amplasate central.

In functie de nivelul de echipare si de culoarea caroseriei, fundalul tabloului de bord poate fi gri, albastru, verde, sau portocaliu. De remarcat la interior, multitudinea spatiilor de depozitare inteligent amplasate (torpedou, buzunare laterale, buzunare pe spatarele scaunelor fata, 5 suporturi pentru sticle de 0,25l sau doze de bauturi. Volumul portbaga-jului de 170l nu este foarte mare, dar nici mic, pentru gabaritul masinii, mai ales ca poate fi extins prin rabatarea banchetei spate (60:40) la o valoare de 845 l.

Motorul ofera o valoare buna a puterii, de 66 CP, fiind suficient pentru cele 850 de kg ale masinii (in varianta full-options), insa cu aerul conditionat pornit, nu poti desemna Spark ca si o masina foarte agila. Ofera insa performante oneste, cu un consum de combustibil decent si o echipare completa pentru clasa mini.

Ca tren de rulare, Spark ofera o evolutie a suspensiei modelului Matiz, cu frane cu discuri pe fata (236 mm) si tamburi pe spate (180 mm). Jantele de 4.5 JX13 sunt echipate cu pneuri 155/65 R13.

Condus in forta, Spark s-a multumit cu 6 l la 100 de kilometri parcursi. Zgomotul motorului devine dezagreabil in jurul valorii de 4000 rpm, insa insonorizarea si nivelul de zgomot sunt mult peste versiunea echipata cu motorul in trei cilindri, de 0,8l.

Modelul testat dispunea de servodirectie, aer conditionat, geamuri cu actionare electrica fata-spate, oglinda din dreapta actionata electric, radio CD MP3 Blaupunkt, inchidere centralizata cu telecomanda (inclusa in cheie), bancheta spate rabatabila, bare pe acoperis.

Echipamentul de siguranta include dublu airbag (in unele tari, inclusiv Romania, airbag-ul pasager este optional), airbag-uri laterale, ABS Bosch cu patru canale. Pedalele sunt din plastic, pentru reducerea greutatii, dar si pentru a evita injurii severe in caz de coliziune. Testele EuroNcap pentru Spark sunt in curs de desfasurare, insa constructorii spera intr-un rezultat mai bun decat cele trei stele pe care le are Matiz.

Predecesorul lui Spark se afla pe piata din 1998 si peste 1.3 milioane de exemplare au fost vandute in lume. Desi concureaza cu modele premium, ca Toyota Aygo, Peugeot 106, Toyota Yaris sau Fiat Panda, Spark poate fi o optiune interesanta pentru mediul urban. Se spera in obtinerea unor rezultate interesante de vanzari, cu circa 80,000 – 90,000 de inmatriculari in anul 2005.

Cum preturile pleaca de la peste 5000 de euro fara taxe, pentru modelul de baza, ajungand la o versiune full-options la aproape 16000 de euro, pare un target destul de ambitios. Ramane de vazut cum se va comporta Spark, pe piata romaneasca, unde pretul ramane un factor decisiv in alegerea unei masini.

Caroserie
+ Design modern, calitate buna, spatiu, accesibilitate
– Vizibilitate redusa in spate, forma nu difera de vechiul Matiz

Habitaclu
+ Spatiu interior si ergonomie, multiple spatii de depozitare
– Amplasarea centrala a turometrului si vitezometrului ramane discutabila

Confort
+ Spatiu suficient pentru 4 persoane
– Zgomotul motorului se simte in interior la peste 3000 rpm

Motor/transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata
– Consumul ramane un pic cam mare pentru o masina mini

Tinuta de drum
+ Comportament rutier bun in conducere normala, manevrabilitate in oras
– Derapeaza foarte usor, dar controlabil, atunci cand este condus la limita

Siguranta
+ Dotari optionale bune, inclusiv airbag-uri laterale
– 3 stele EuroNCAP

 Chevrolet Spark 1,0l 
 Motor1,0l 8V 
 Tip4 cilindri in linie 
 Capacitate cilindrica (cmc)995 
 Putere maxima (CP/rpm)66/5400 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)91/4200 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)3495/1495/1518 
 Masa proprie (kg)790-855 
 Portbagaj (l)170/845 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)14,1 
 Viteza maxima (km/h)156 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)6 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP 
    
 Dealer  

29 Responses

  1. Istrate says:

    Tocmai ce mi-am vandut si eu Spark-ul. Adevarul este ca am ramas cu amintiri placute de pe urma acestei masinute.Are defectele ei, desigur, dar punctul sau de rezistenta este manevrabilitatea. Nu am intalnit nicio masina care sa se comporte mai bine ca Spark in oras.

    Suspensia este foarte rigida, si am tot avut senzatia ca troncanelile din spate se datoreaza unei probleme interne, mecanice, dar s-a dovedit ca asa este construita masina. Consumul, destul de mare, pentru un motor atat de mic. Am mers numai in oras cu ea, si nu am reusit sa scot niciodata sub 9l/100 km, la un stil de mers mai mult decat relaxat, chiar batraneste.

    Dotarile erau impresionante pentru o masina de gabaritul sau, cel putin mie mi s-au parut satisfacatoare.

    Cam atat am de zis, caci deja mi se face dor de masinuta aceasta, si incepe sa-mi para rau ca am vandut-o.

    • turatiimaster says:

      E foarte misto masina, eu am una modelul nou (2010), merge mama cu ea, de cate ori mai o prind mai bag cate o tura, e superba in oras.

  2. EU says:

    MATIZ=bidon

  3. leontintayn says:

    eu sunt de parere ca e super masina,pana la urma masina noua e noua indiferent de marca si model,eu vreau sa imi i-au un spark full de un litru in 2 luni si zic ca e perfect atata timp cat nu vrei sa cari porumb si cartofi

  4. orlando says:

    tot matizu e mai bun domne, este verificat,daca va luati matiz,conduceti in maxim,schimbati la 6000 si naveti probleme cu puterea

  5. nikki says:

    eu conduc un spark cu 22000 de km la bord si merge absolut perfect nu troncane nimic le el E SUPER pentru oras e cea mai adevarata masina

  6. Dana says:

    Tocmai mi-am cumparat si eu o buburuza neagra de 1L si sunt multumita de ea, e usoara, e fasneata, se parcheaza usor, masina perfecta pt. oras.In afara nu am testat-o inca.Mai am un Ford Sierra mai vechi. Diferenta intre ele, in oras, este ca Fordul e mai dur, are pedalele mai tari si schimbatorul de viteza asa fragil ca la Spark, dar consuma cam 12l/100km. Stiti cumva ce benzina e mai buna pt. un motor asa mic? ceva cu cifra octanica mai mica sau mai mare?

  7. Alex says:

    Spark = Crap … Scumpa…Daca vrei masina de banii astia..Logan … .. Daca vrei masina in clasa ei de banii astia .. Peugeot 107 … Spark nu merita !

  8. Eny says:

    si eu am o gargarita Spark, si sunt multumita de ea.E un pic cam inceata pentru mine, dar in rest e super, mai ales in oras, micuta, usor de manevrat, etc. consun 5,5-6% in oras.SERIOS.

  9. george says:

    pentru Mihai Enasescu….vezi ca masina asta are injectie….trebuie sa astepti cateva secunde…apoi cheie@ si porneste…mie imi iese de fiecare data@

  10. vlad says:

    As dori si eu un sfat.. daca ar fi sa aleg intre Matiz si Spark.. Pe care sa o iau?.. Am auzit si bune si rele la ambele modele.. totusi.. un Spark la 1.0 L ar fii o optiune mai buna .. cred

  11. sebi says:

    opinie hmmmm mandru posesor al unui “gadacel” spark cu motor de 0.8 l la ce am de facut cu el se descurca ok e negru si il cheam >dj 91 seb< am si poze dar nu stiu cum sa le pun aici gandacelul este a doua versiune de la ei si la bani m-a ajuns cu tot chiar si numere 300 milioane cash inclusiv vopseaua , am ramas uimit ce au ei la a doua versiune fata de matiz exemplu servo directie , geamuri electrice etc per total eu sunt multumit pana acu adica pana la 4800 km ..si era sa uit ca o proba nu m-am putut abtine pana la cei 7ooo de km si gandacelul a zburat si cu 140 km/h f bine zic eu .........

  12. ada says:

    Spark e super tare…mai ales pentru fata…sunt mari diferente intre Matiz si Spark…si oi fi io fata…dar nu sunt incepatoare…eu sunt super multumita…

  13. RAOUL says:

    Ce draku ati patit bai fratilor astia de mai sus, ba nu vedeti ca are numarul de galati stiti cum e vorba aia nu ,,MARFA DE GALATI DAI UN BAN SI IEI UN BRAT“!!!

  14. Daniel says:

    Inseamna ca nu ati condus Spark … nu se compara cu un c1 asta e adevarat dar e mai mult decat bun pentru oras!Toti care au condus Matiz si au condus acuma un Spark au ramas uimiti de diferente!

  15. Mihai says:

    Decat un Spark mai bine un Matiz second Hand pana in 100.000Km…

  16. boby says:

    recent am participat la o lansare auto….a urmat si drive testul dupa aceea….era vorba de clasa mini….din care face parte si spark….NU DATI BANII PE ASA CEVA….MATIZUL ESTE LIMOUSINE PE LANGA SPARK…5000 DE TURE 90 LA ORA…PLASTIC PESTE PLASTIC…..NESIGURA IN CURBE….MOTOR MAI PROST DECAT CEL DE PE TICO SI MATIZ….SIGURANTA DE 2 STELE….DEZASTRU….NU STIU CE ARGUMENTE DE VANZARE ARE UN DEALER PENTRU A VINDE ASA CEVA………
    IN SCHIMB CITROEN C1…..MASINA DIN CLASA EI…ESTE GROZAVA….MOTOR 70 CP, CONSUM 4.6 MEDIU, ABS SI CBC(ESP MECANIC)….4 STELE EURONCAP SI 8.000 EU PRET CU TOATE TAXELE……THINK ABOUT!!!

  17. Ionutz says:

    daka nu atzi observat ultimele evaluari euro-ncap chevrolet spark a fost evaluat la 3 stele…ultima fiind taiata…adik doar 2 !!!!! mai putzin ka predecesorul matiz…slab….in lok d evolutzie involutzie….o masina care nu-si face banii luatzi-va clio:P

  18. Daniel A. says:

    De sonorizare pot sa zic ca e super Cd – Player Blaupunkt cu 4 boxe care scoate mai mult decat destul pt aceasta masina si nu pot zice ca am auzit pe undeva de vreo varianta de 16.000 de euro.Si nici cu un logan nu se compara care scartaie cand deschizi portbagaju sau cand bagi in treapta a 2 sau nu se inchide usa bine pe stanga decat daca o inchizi mai cu forta si alte bube pe care mi le-au mai povestit posesori ale unui Logan.

  19. Daniel A. says:

    Sincer eu am condus un full options de 1L cu toate cele pe el in valoare de 7900 si ceva si pot sa zic ca nu se compara cu vechiul Matiz.Masina cu 6 Km la bord am luat-o la forjat si am atins 60 in treapta a 2 (si mai ducea inca un pic) cu 4 oameni in masina si cu caldura data la maxim.Eu cel putin nu simt nici o vibratie in volan sau in ambreaj cum zice Mihai dar e adevarat ca atunci cand dai maxim dreapta se misca un pic aceleratia dar doar usor si doar 1 data.La drum lung masina se comporta foarte frumos am facut 160 de km din care 120 ( Bucuresti – Ploiesti) si restu in ploiesti si Bucuresti cu doar aproximativ 7 litri (1 liniuta la rezervor) e adevarat insa ca am mers doar 90 -100 si am schimbat doar la 2500 – 3000 RPM.In rest nu ma pot palnge de nimic in afara de stalpii din fata care iau din vizibilitate la curbele stranse si poate ca pt o persoana mai inalta e un pic cam greu sa o cunoduci pt ca te ridica scaunul din fata cam mult si necesita ceva obisnuire.Sincer zic ca merita.

  20. Mihai Enasescu says:

    Alte informatii despre Chevrolet Spark: la motorul de 0,8 abia pleci de pe loc si ai deja 3000 de ture. Consumul este prea mare pentru cat este de handicapat Spark-ul. In oras inghite cel putin 7,2 l/ 100 km. Cloncane si troncane din toate incheieturile. Are un zgomot la rotirea volanului zgomot care se transforma intr-o vibratie ce se simte la pedala de ambreiaj. Ca sa nu mai spun ca de multe ori nici nu porneste la “prima chieie”. Si sa stiti ca nu vorbesc de o masina second hand. Este nou-nouta are 1500 km parcursi si eu am luat-o personal din show room. Era ranita de la inceput. Daca as fi avut posibilitatea le-as fi dat-o inapoi la cei de la Chevrolet sa se spele cu ea pe cap. Dar acum nu mai am ce sa fac. Am platit, am contract si asta e. Deja abia astept sa scap de ea.

  21. Mihai Enasescu says:

    In concluzie, nu recomand nimanui achizitionarea unui Chevrolet Spark. NU VA CUMPARATI CHEVROLET SPARK. Veti plange dupa bani. Ca utilizator al acestei asa- zise masini va stau la dispozitie pentru orice informatie legata de aceasta tentativa de masina la nr 0744.631.366

  22. Mihai Enasescu says:

    Mi-am cumparat in 2005 2 masini chevrolet: un Kalos si un Spark. Despre Kalosnu am decat cuvinte de lauda. L-am luat full options si il consider o limuzina.Are 4 airbag-uri, CD 6 difuzoare, comenzi pe volan, suport pahare, buzunare laterale, suport ochelari in tavan, ceas, oglinzi electrice si incalzite, ABS, etc. Merge perfect, am fost si in Italia cu el de 2 ori am mers lejer cu 150-160 km / ora. Spark insa este un handicapat. L-am luat pe cel mai ieftin si simplu posibil insa este o eroare de masina. Troncane si cloncane ca o Dacie Berlina de 20 de ani iar cei de la service ridica din umeri si zic ca nici nu au piese.

  23. florin says:

    un peugeot 307 cu toate taxele incluse este 15600 euro, si cu sistemul de leasing se va mai termina. de ce toti condamna pe Daewoo, mie cel putin mi se pare o firma serioasa dar totusi consider ca Matizul ar putea fi mai ieftin.

  24. marius says:

    la un pret aproximativ de 16 000 de euro modelul full options ar face de “rusine “ un Peugeot 206
    la aceeasi suma! sa fim seriosi

  25. mihai says:

    Matiz…Spark….care-i diferenta?

  26. octavian says:

    Sincer …sunt de acord cu Cristyyy.Ori iti iei Matiz (pt ca pretul cip al lui Spark este aprox egal cu cel cu toate taxele al lui Matiz,numai ca Spark mai are si 30% taxe vamale, atenuate in sistem leasing),ori iti iei un Kalos sau chiar o Dacie Logan (care este totusi o oferta demna de luat in seama cu toate neajunsurile ei).
    Spark-ul este totusi un Matiz imbunatatit(parerea mea ca e mai mult un facelift de amploare decat un schimb de generatie),dar in linii generale tot acelesi neajunsuri le are:sustinere lateral insufucienta,sezuturile scaunelor prea scurte,comportament rutiere destul de nesigur…
    Testul elanului????

  27. Catalin says:

    Dar daca ai dori o masina mica pentru oras care sa o parchezi unde ai tu chef si care sa nu te coste o avere, iar intretinerea sa fie un chilipir sincer e mult mai bun Spark. Parere proprie: motorul de 0.8 pare mai sprintent decat cel de 1.0 cel putin in treapta a 1-a si a 2-a.
    materiale sifinisaje net superioare Matiz-ului cae se vinde acuma de Daewoo.

  28. cristyyy says:

    Cred ca cei de la chevrolet vor avea o mare dezamagire cu Spark. Sincer eu as mai pune 1000 si mi-as cumpara un Chevrolet Kalos in 5 usi. Care este o masina micuta, dar nu cred ca se poate compara cu Spark

Leave a Reply to florin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.