Citroen C4 Coupe 1,4l 16V

La Citroen se poarta evident litera C. Aportul specialistilor in marketing si comunicare la aceasta corelare intre simbolul unui model si marca este evident si util totodata, din punctul de vedere al perceptiei de pe piata. C4 este poate modelul cel mai important din intreaga oferta Citroen. Adversarii sai nu sunt altii decat VW Golf V, Opel Astra H, Peugeot 307, BMW seria 1, Renault Megane II, Mazda3, Honda Civic, Toyota Corolla, Ford Focus. Asadar o companie selecta, careia cu greu ii poti face fata. De aceea, C4 Coupe face parte din gama si nu a fost gandit ca un model separat precum C2.

C4, lansat in noiembrie 2004, inlocuieste ca gama Xsara, un model care, din 1999 si pana in prezent, s-a vandut foarte bine. Cu varianta coupe, echipa oficiala de raliuri, compusa din pilotii Sebastien Loeb si Carlos Sainz, a obtinut titlul de campioana mondiala la raliuri in 2003 si 2004. Pilotul francez si-a adjudecat la randul sau, tot in 2004, coroana de lauri, ceea ce a adus o si mai mare satisfactie in randul echipei, dar si conducerii grupului PSA. Deocamdata, desi a fost prezentata oficial, varianta de curse a C4 Coupe, nu este inca folosita in Campionatul Mondial de Raliuri, unde vechiul Xsara inca se bate la varf.

Proiectul de design a fost intocmit respectand eternele restrictii de ordin financiar si anume preluand partea frontala de la varianta cu 5 portiere. S-a lucrat astfel doar la partea centrala si la cea din spate. Rezultatul poate fi definit ca o imbinare fericita intre sportivitate si functionalitate. Coeficientul aerodinamic obtinut este de 0,28, valoare care poate fi considerata ca fiind excelenta. Cei mai carcotasi dintre noi ar putea sa-si aduca aminte totusi de linia Hondei CRX, cu care s-ar putea face o oarecare apropiere.

Portierele ample permit un acces relativ usor catre locurile din spate, atat cat se poate la o masina cu doar doua usi. Bancheta din spate are dimensiuni normale, nefacand nici un compromis dimensional, uneori intalnit la automobilele sport coupe. Se poate constata ca cinci persoane adulte pot calatori pe distante lungi, fara nici un fel de inconveniente. Era o componenta absolut necesara atunci cand vizezi o categorie cat mai larga de clienti, pe care japonezii de la Honda au ignorat-o la vremea respectiva, cu modelul (oricum de succes…) CRX.

La interior, scaunele sport profilate fac diferenta fata de varianta cu patru usi, in rest totul este preluat de la sora mai mare, inclusiv observatiile privind arhitecturizarea coloanei centrale (comenzile instalatiei de climatizare). Deja avand experienta C4 hatchback, bordul nu mai pare la fel de futurist. Oricum, pentru relatia cu radarele politiei, care devin din ce in ce mai numeroase, afisarea digitala a vitezei cu cifre mari este binevenita.

Oferta de motoare este completa, clientul putand opta intre un grup de 1,4l 16V, care furnizeaza 90 CP la 5250 rpm, unul de 1,6 l 16V de 110 CP sau puternicul 2,0l 16V VTS de 180 CP (modelul VTS poate fi considerat versiunea de strada a bolidului de curse). Exista evident si sectorul diesel, reprezentat de celebrele motoare HDI , de 2,0l (138 CP) sau 1,6 l (110 CP). Am ales spre testare prima varianta, de 1,4l 16V, deoarece reprezinta un optim intre sport si rutina zilnica, la un pret relativ modest.

Chiar si intr-un oras ca Bucurestiul, un coupe nu are cum sa nu treaca neobservat, iar privirile interesate, mai ales ale soferilor de taxi, ne-au surprins, prin prisma unui eventual dezinters al acestora, fata de orice automobil, datorat tocmai meseriei pe care sunt nevoiti sa o practice. In circulatia urbana, manevrabilitatea foarte buna este un atu extrem de pretios. Totusi, trebuie remarcat ca montantii parbrizului fata stanjenesc si limiteaza vizibilitatea.

Pe parcursul unui traseu variat, de aproximativ 400 de kilometri, consumul mediu obtinut se cifreaza in jurul valorii de 7,1 l de benzina, la 100 km parcursi, abordand un stil de conducere mai sportiv.

Modelul testat avea nivelul de echipare X, in care am gasit, la partea de siguranta, servodirectia asistata electronic, sistemul de franare cu ABS (prevenirea blocarii rotilor fata), EBD (repartitor de franare controlat electronic) si AFO (asistare electronica in caz de franare de urgenta), airbag-urile fata. In ceea ce priveste optionalele, modelul testat avea alarma (179 euro), vopsea metalizata (208 euro), aer conditionat (565 euro), radio cu CD (372 euro). Toate aceste valori, care contin TVA, se adauga la pretul de baza care este 11.841 euro CIP.

Succesul comercial al altor modele coupe in Romania, poate sustine afirmatia ca aceste modele au piata lor. Totusi, trebuie sa recunoastem ca volumele de vanzari care se pot realiza depind in mare masura de pret, cat si de eventualele oferte promotionale, mai putin de performantele dinamice. Este oarecum explicabil, deoarece clientela vizata este evident interesata de un model sportiv, dar care sa nu coste prea mult.

C4 Coupe 1,4 l 16V constituie astfel o alternativa, care probabil nu va fi ignorata de amatorii de coupe-uri mai ieftine, dar bine individualizate. Ca design, C4 nu se teme de concurenta, abordand un look foarte agresiv. Deocamdata, la nivelul promovarii, importatorul prefera clipurile si insertiile publicitare care au ca personaj principal modelul C4, varianta cu 5 portiere. Din acest punct de vedere, C4 Coupe este inca Cenusareasa gamei.

Caroserie
+ Design modern; accesibilitate; finisare
– Volum redus al portbagajului

Habitaclu
+ Combina centrala cu afisaj digital, nivel de echipare
– Turometru putin lizibil in comparatie cu combina centrala, comenzile climatizarii amplasate prea jos

Confort
+ Suspensie ferma, instalatie climatizare
– –

Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata
– Motor zgomotos, amplasare pedalier

Tinuta de drum
+ Comportament rutier bun, manevrabilitate
– –

Siguranta
+ Dotare la partea de siguranta activa si pasiva
– Vizibilitate redusa datorata montantilor parbrizului

 Citroen C4 Coupe 1,4l 16V 
 Motor1,4l 16V 
 Tip4 cilindri in linie 
 Capacitate cilindrica (cmc)1360 
 Putere maxima (CP/rpm)90/5250 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)133/3250 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4274/1769/1458 
 Masa proprie (kg)1181 
 Portbagaj (l)320 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)12,8 
 Viteza maxima (km/h)182 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,4 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,1 
    
 Preturi  
 Pret CIPde baza 11 841 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. marean says:

    Salutare,sunt nou pe acest forum,scuze daca nu am postat unde trebuie..As vrea sa stiu niste pareri ale unor detinatori de C4 despre masina..Vreau sa imi iau una la mana a doua,din 2008 , C4,1.6 HDI,74 kw,46000 km..Va rog,care aveti motorizare asa,astept un mail de la voi,sau un raspuns,cu + si – uri..daca e scumpa la intretinere,daca e fiabila..eu unul sunt indragostit de ea,dar mi-e frica de costuri de intretinere sau eventuale probleme.Tin sa mentionez ca nu am un stil de condus agresiv,deci nu vor fi probleme din privinta asta.Thanks

  2. Andrei says:

    sa va zic cate ceva despre c4…designul e reusit…parerea mea e ca arata f bine…imi place coupeul…e printre cele mai sigure masini din clasa ei..locu 2 daca nu ma insel alaturi de seat altea…locu 1 e megane…raport pret calitate bun…singurul minus e garda de sol prea joasa ptr drumurile noastre…la o groapa sant denivelare de 10cm tiai aranjat masina…p.s…suspensia face toti banii

  3. Radoy says:

    un prieten o intrat cu un c4 coupe cu 140 direct in stalp…interioru ii intact…astra`u se face varza daca intri in ceva cu el..:|

  4. Sergiu says:

    Bah “baiatu cu fiatu” tu nu gandesti mah baiatule…tu compari C4 cu golf si astra…da uitate si la siguranta mah omule…si apoi mai vb…mai iei tu ca ii scumpa intretinerea la C4..io am C4 si stiu cat costa intretinerea….si mai taci din gura dak nu stii de vb…ceau

  5. radoy says:

    hop si sergiu..de ce nu spui nimik de c4 tau 2.0lhdi 138 de cai;))?

  6. Sergiu says:

    is de acord cu dan ca sebastian loeb ii campion pe xsara la WRC

  7. RobertC4 says:

    o rugaminte, daca stie cineva, la C4 1,4 16V, VTR cu radiocd se poate lega amplificator si subwoofer? daca da, cum procedez, mersi

  8. hapciu says:

    imi place …c4 ..am C4 1.4i …si inca ceva lasa`ti capionatul de curse ..ale sunt alte masini nu au nici o treaba cu masinile de serie … aia schimba masina la fiecare cursa de la piese la ce vreti voi … aici e vb de masina de serie ..aia care noi o cumparam….
    * vrei o masina dute fa un test drive cu ea si cumpar`o daca iti place si cu asta basta
    *multi ff multi va dati cu parerea din ce ati auzit …
    *cat despre conceptia “masina nemteasca ” hai sa dim seriosi …nu e chiar asa … nici sa platesti 2000 -3000 euro mai mult doar ptr ca e firma nemteasca …
    *masinile din afara oricum tin mult mai mult ..aia au strazi fratilor … nu k la noi

  9. boby says:

    baiatuuuuu PROST FIATU….SI APROPOO UN XSARA COSTA EL SARACU CAND SE FABRICA CAM 12-A3 MII DE EURO, IMPREZA EEEE CAM CAT?? NU CUMVA PLEACA DE LA 24.000 DE EURO SI E VB DE PANARAMA AIA DE VARIANTA CU 95 DE CAI…NU STIU CE CURSA FACI TU CU AIA DAR ITI UREZ BAFTA LA CONDUS SI DACA TRECE UN “BAIAT CU LOGANU” PE LANGA TINE SA NU TE SUPERI

  10. GIANLUCA3 says:

    Baiatu` cu fiatu`, daca ai un pic de atentie, Citroen a intrat in programul competitional 2003 si a castigat din primul an in care a intrat. In 2004 si 2005 si-a spulberat pur si simplu adversarii cu pretentii si cu istorie in lumea automobilistica(vezi 307 sau Impreza)! De ce? pentru ca sunt cei mai tari! Si ai sa vezi ca si la anul o sa-i bata! De ce? Pentru CA ESTE CEA MAI ECHILIBRATA MASINA DIN CAMPIONAT DIN PUNCT DE VEDERE AL MASELOR SI PENTRU CA ARE CEA MAI BUNA SUSPENSIE! Si mai are ceva important: studiile si constructia acestei masini se fac integral la Citroen Sport!
    In clasamente in Europa in august, sept si oct 2005, C4 a depasit pentru prima oara in ultimii 20 de ani la vanzari (Citroen-Peugeot) modelul 307 sau Golf, (audi A3 nu exista in primii 10, Fiat nu exista, etc), asa ca….Sorry mai documenteaza-te. In Romania imaginea Citroen e un pic sparta din cauza germanofililor ca persoana ta! Dar mai vorbim pe la anu`!

  11. GIANLUCA3 says:

    Cum fac eu sa pun poza de C4 pe acest forum?

  12. Dan says:

    Vizibilitatea are de suferit si la partea spate, stilpii fiind foarte grosi iar luneta fiind foarte mica comparativ cu cea de la Honda CRX! Honda are un CX=0.3 si motoare pe benzina net superioare inca din 1988! (1.6l 16V 125CP).Oricum Citroen s-au straduit sa faca dintr-un 307 (platforma comuna) o altfel de masina se pare ca au reusit partial!

  13. Dan says:

    baiatu` cu fiatu`
    Imi cer scuze pentru emailul anterior, am fost mai mult decit caustic, pentruca am avut impresia ca faci parte din aceea categorie de oameni care le stiu pe toate si se dau crocanti, dar m-am inselat.
    In emailul meu am vrut sa-ti transmit ca daca faci un studiu caomparativ amanuntit asupra automobilelor din clasa compacta cu capacitatea de 1,6 l, nu prea poti sa faci o departajare clara in favoarea unei marci, pentruca sunt foarte apropiate ca parametrii de functionare a motorului sau comportarii in trafic.
    Am ajuns la aceasta concluzie studiind revista Quoattroruote, si cateva reviste frantuzesti care testeaza masinile pe pista proprie sub toate aspectele, inclusiv rezistenta la 100 Km/ora, randament la 100 Km/ora, deceleratie medie, acceleratie laterala, test stabilitate in curbe(viteza de intrare). Dupa ce analizezi bine aceste aspecte privesti cu alti ochi diferitele drive teste redactate in revistele noastre dintre care multe sunt subiective.

  14. baiatu` cu fiatu` says:

    Revin: comparatie alterata. Seat, Toyota, Audi (evocate de tine) sunt, intr-adevar, dupa Citroen… DAR Megane (aproape 3000 unitati vandute), 307, Golf, Focus, Astra, Bora (citez sursa ta) sunt depaaarte de Xsara… vezi si http://www.apia.ro/publicatii-buletin.htm?PHPSESSID=77e535c8ae511b46c6f258e3c1334f95#materiale
    Cei 3000 euro pt marca – pai de cand are brandul Citroen un ecart mai mare ca Audi??!!
    In fine, n-o sa mai continui discutia.
    astept sa-ti cumperi un C4, sa pui o poza pe turatii.ro si apoi iti raspund la nedumerirea cognitiva referitoare la autoturismul meu; in mod sigur, cel pe care-l am acum e peste C4, desi e model 2001. Logan, apropo, isi face banii.
    A bientot!

  15. Dan says:

    băiatu cu fiatu,
    Dacă ai citi ceva reviste auto româneşti sau străine ceeace cred că nu faci, nu ai mai lansa idei de genul “băiatu cu fiatu le ştie pe toate” şi ai vedea că nu merită să dai 2000E – 3000E în plus pentru numele de marcă. C4 este la nivelul Golf 5 şi Astra. Din ceea ce spui nu cred că ai încă maşină sau ai probabil Logan.
    După cum gândeşti tu Citroen n-ar avea altceva mai bun de făcut decât să participe la WRC ca să-mi facă mie plăcere.
    Nu caut să-mi impun părerea, dar acesta este adevărul în acest moment despre Citroen.
    Dacă citeai revistele auto nu îmi mai puneai întrebarea de unde am informaţia.
    Dacă o să cauţi în arhiva în arhiva autoMONDIAL o să găseşti.

  16. Dan says:

    băiatu cu fiatu,
    Dacă ai citi ceva reviste auto româneşti sau străine ceeace cred că faci, nu ai mai lansa idei de genul “băiatu cu fiatu le ştie pe toate” şi ai vedea că nu merită să dai 2000E – 3000E în plus pentru numele de marcă. C4 este la nivelul Golf 5 şi Astra. Din ceea ce spui nu cred că ai încă maşină sau ai probabil Logan.
    După cum gândeşti tu Citroen n-ar avea altceva mai bun de făcut decât să participe la WRC ca să-mi facă mie plăcere.
    Nu caut să-mi impun părerea, dar acesta este adevărul în acest moment despre Citroen.
    Dacă citeai revistele auto nu îmi mai puneai întrebarea de unde am informaţia.
    Dacă o să cauţi în arhiva în arhiva autoMONDIAL o să găseşti.

  17. baiatu` cu fiatu` says:

    A, ok, de ce nu pui ca termen de comparat si Golf, Astra si Focus?
    Daca mergem pe logica ta inseamna ca si Impreza ar trebui sa aiba vanzari beton, pt ca merge bine la Raliu… aiureala… macar citeaza sursa de unde ai luat datele alea…
    In fine, kiar nu-mi spune nimik faptul ca Loeb este cm cu X+s+ara; inferenta ta este alterata – nu exista o directa proportionalitate cm vs vanzari; putina publicitate, da, dar doar atat!
    Parerea mea.

  18. dan says:

    Băiatu cu fiatu,

    Nu ai dreptate. În 2002 s-au vândut 272 autoturisme Xara, comparativ cu Seat Cordoba 215, Seat Leon 194, Toyota Corolla 185, Audi A3 154.
    În 2003 şi 2004 nu ştiu câte exemplare s-au vândut.
    Faptul că Sebastien Loeb este campion mondial cu Xara la WRC, nu îţi spune nimic ?

  19. baiatu` cu fiatu` says:

    1. nu-s de acord cu robert: xsara nu s-a vandut deloc bine (doar Rompetrol a avut un contract “oneros” cu calin…); cautati pe net vanzari citroen (xsara) in ultimii 5-6 ani – slabe de tot!
    2. poate mashina e pe gustul unui segment redus de public, dar motorul de 1.4 e impotent pt pretentiile de coupe;
    3. nu prea cunosc fani citroen; daca sunt ii sfatuiesc sa se orienteze spre motorul diesel de 1.6;
    4. costuri de intretinere, robert? crezi ca are vreo sansa in fata golfului, astrei sau focusului? ma indoiesc… sa nu mai spun de megane 2 sau corolla (bmw e dublu ca pret)…

  20. robert says:

    Off, mai dam si noi erori, am corectat, multumim.

  21. werewolf3 says:

    La tip motor de ce scrie 4 cilindri in linie,DIESEL?Mai sus scrie ca e pe benzina.

Leave a Reply to werewolf3 Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.