Dupa 600 km cu Logan 1,6l 16V, mi-am format deja o parere foarte clara despre atuurile si neajunsurile acestui model. Cu siguranta e o masina mai “europenizata”, cel putin ca look, dar si ca performante, pe autostrada “soarelui” atingandu-se o viteza maxima destul de ok, de 200 km/h pe ceas, adica probabil cei 183 km/h reali.
Atentia pentru detalii modifica destul de radical aspectul exterior al masinii, de remarcat fiind stopurile noi si farurile cu o rama fumurie, precum si noile jante din aliaj usor, manerele usilor vopsite in culoarea caroseriei, grila radiatorului si oglinzile retrovizoare.
Barele parasoc sunt vopsite integral in culoarea caroseriei iar pe ramele geamurilor laterale a aparut un autocolant negru de mare efect. Portbagajul are o “umflatura” de efect, ce atenuaza din masivitatea portbagajului, dar care nu are rol de eleron aerodinamic, cel mult putand contribui la o reducere a efectului de murdarire al spatelui.
Apare tot la portbagaj o inestetica dar utila modificare, o piesa din plastic negru ce permite deshiderea si inchiderea comoda. In plus, portbagajul se poate deschide acum si fara cheie.
Modificari substantiale gasim la interior: o noua tapiterie mult mai buna calitativ, precum si detalii ce schimba mult aspectul bordului. Astfel, aeratoarele si clantele interioare ale usilor sunt vopsite gri deschis, in ton cu consola centrala, ceasurile de bord sunt albe si inconjurate de inele cromate, in plus sistemul audio Blaupunkt are fata detasabila si capabilitate MP3.
Volanul imbracat in piele si schimbatorul de viteze dau o nota de rafinament, insa cursa schimbatorului ramane lunga si pozitia sa in treptele 1-3-5 obtureaza vizibilitatea si modul de actionare al comenzilor climatizarii. Ca si la celelalte modele Logan… Un spatiu de depozitare util si asteptat si-a facut aparitia in locul inestetic dintre consola inferioara si bord. Foarte bine, dar de ce este facut din plastic negru? Restul bordului e gri…
Ajungem la motor: silentios la relanti, cei 15 cai putere in plus se simt dar nu atat de tare pe cat ne-am fi asteptat, acceleratiile si reprizele sunt bune, dar liniare, nimic violent pana in 4500 rpm, deci sport se poate pretinde decat la turatii ridicate. Oricum e bine. O mentiune interesanta: Loganul 16V pe care l-am condus in prima zi a testului a fost neasteptat de silentios chiar si la 140-150 km/h, insa a doua zi un al doilea Logan 16V ne-a asurzit pe drumul de intoarcere, condus in acelasi regim.
Consumul mediu obtinut pe traseul Bucuresti-Mamaia retur a fost putin peste 8l, indicat de computerul de bord, cu 10-12,1 in regim urban si 6-6,3 la 90 km/h, rezultatul fiind identic pe doua masini testate. Nu este foarte rau pentru 105 CP, o greutate la gol de peste 1100 kg si o aerodinamica nu tocmai fruntasa, Cx – 0,36.
Am notat si pneurile Continental EcoContact 185/65 R15, de buna calitate (desi made in Romania), dar sincer pentru aceasta motorizare am fi asteptat un 195/60 R15, tocmai pentru a sustine imaginea “varf de gama” a Logan-ului Prestige. In plus (sau in minus…) sistemul de franare si trenul de rulare au ramas nemodificate. Nu am simtit ca trenul de rulare nu poate stapani cei 105 CP, dar cu siguranta am fi vrut frane cu disc ventilat pe fata, macar…
De mentionat ar mai fi faptul ca, din septembrie, toate motoarele de pe Dacia Logan, deci nu doar cel 1,6l 16V, se incadreaza in normele de poluare Euro IV. De asemenea, nu este prevazuta in program o varianta mai sportiva pentru Logan, decat cea deja prezentata aici, asadar Logan 1,6l 16V are cel mai puternic motor ce va fi montat pe actuala gama.
Caroserie
+ Design reusit si dinamic, linie usor mai moderna, detalii noi
– Oglinzile retrovizoare cam mari in raport cu caroseria
Habitaclu
+ Volan si maner schimbator imbracate in piele, materiale de calitate mai buna, dotari in plus fata de celelalte versiuni, spatiu de depozitare nou
– Tetiera centrala spate obstructioneaza vizibilitatea, ergonomia comenzilor nemodificata
Confort
+ Confort bun la rulare, indiferent de teren
– Se simt unele zgomote de lucru ale suspensiei spate
Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie corecte, consum de combustibil normal pentru clasa si puterea sa, motor silentios la turatii mici (pana in 3000 rpm)
– Motorul e destul de zgomotos la turatii inalte (peste 3000)
Tinuta de drum
+ Comportament rutier corect pentru clasa sa
– Sensibil la vant lateral, la viteze mari, precum si la franarile violente
Siguranta
+ Pachet de siguranta standard, dublu airbag, ABS
– doar 3 stele la testele Euro NCAP
Dacia Logan 1,6l 16V Prestige | ||||
Motor | 1,6l 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie (K4M 690) | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1598 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 105/5750 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 148/3750 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4250/1735/1525 | |||
Masa proprie (kg) | 1115 | |||
Portbagaj (l) | 510 | |||
Garda la sol (mm) | 155 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,2 | |||
Viteza maxima (km/h) | 183 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,1 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 8,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 9 900 euro | |||
Dealer |