Atuurile cu care constructorul japonez a inarmat Navara tin atat de schimbarile de design exterior/interior, dar si de imbunatatirea calitatilor dinamice, largind orizontul de utilizare a vehiculului.
Tinand pasul cu schimbarile de pe piata europeana a pick-up-urilor, Navara nu mai este doar un tot-teren robust pe care il intalnesti preponderent in ferme sau pe santiere. Astazi, Navara ii reprezinta deopotriva si pe cei care isi petrec timpul liber in mod activ.
Cele patru roti motrice permit Navarei sa se catere cu usurinta, sa se aventureze in inima padurilor sau sa mearga pe malul marii. Spatiul mare pe care il ofera bena– cea mai mare valoare din segment – permite transportarea fara probleme a echipamentului sportiv, iar obiectele mari isi gasesc intotdeauna loc in Navara. Siguranta incarcaturii este asigurata de cele 5 sine, punctele de fixare pentru franghii si barele de acoperis.
Navara, ca si Pathfinder, dispune de un sasiu robust, in forma de scara. La partea din fata, Navara este echipat cu suspensii independente, cu leviere duble si arcuri elicoidale, in timp ce la partea din spate Navara dispune de punte rigida asociata unor resorturi lamelare.
Navara este disponibil in doua versiuni: King-Cab si Double-Cab. Cele doua versiuni ofera un spatiu interior sporit si cea mai mare bena din categorie. Navara King-Cab este un vehicul cu patru locuri, dintre care doua ocazionale la partea din spate. Navara Double-Cab, al carui habitaclu este mai mare, ofera cinci locuri cu o bancheta spate dispunand de trei locuri confortabile.
La ambele versiuni, scaunele din spate si scaunul pasagerului fata se pot plia, eliberand astfel un spatiu suplimentar de incarcare in habitaclu. In total, cele doua versiuni ofera nu mai putin de opt configuratii ale scaunelor si un acces foarte usor la partea din spate a habitaclului.
Navara poseda o transmisie Nissan cu patru roti motrice cu comanda electronica. In situatii normale, doar rotile spate sunt motrice. Daca conditiile o impun, modul 4×4 repartizeaza cuplul de o maniera egala pe cele patru roti. Acest mod este echipat cu un reductor pentru a depasi portiunile dificile.
Motorizarile turbo Diesel de 2,5 litri disponibile pe Nissan Navara sunt mai puternice: 174 CP si un cuplu de 403 Nm in versiune 4×4 – o adevarata performanta in aceasta categorie – si 144 CP si 356 Nm in versiune 4×2.
In ceea ce priveste cutia de viteze, exista posibilitatea, ca si in cazul Pathfinder, de a alege intre o cutie manuala cu sase rapoarte sau o cutie automata cu cinci rapoarte. In plus, puterea cuplului disponibil face din Navara o alegere potrivita pentru cei care doresc sa tracteze pana la 3 tone.
Am condus cateva zile un Nissan Navara Double Cab 2,5l, versiunea de echipare top LE. Printre accesoriile mai deosebite, aceasta versiune ofera: grila cromata, jante aliaj 17″, bara protectie spate “Step Type”, sistem de ancorare marfa in bena, bare longitudinale de plafon, trepte laterale, oglinzi actionate electric si incalzite, stergatoare cu senzor de ploaie, faruri cu senzor pentru autoaprindere si spalator.
In plus, sunt standard geamurile laterale spate negre, proiectoarele de ceata, volanul si schimbatorul de viteze imbracate in piele, oglinda interioara cu efect antiorbire, busola integrata in oglinda, indicatorul de temperatura exterioara, 3 prize 12V si aerul conditionat automat cu doua zone de reglare.
Nu am avut de reprosat in test decat modul de actionare al manetei de comanda a cutiei de viteze, in pozitia de mers inapoi; este destul de dificil de manevrat. In clasa sa, este cea mai buna masina in acest moment, iar vanzarile delirante o demonstreaza clar. Un coleg mucalit a gasit si o expresie care o reprezinta: “e Rolls-ul camionetelor!” a exclamat dupa prima suta de km cu Navara… “Are si 6 trepte!” a continuat si nu il contest. Ne-a placut tuturor!
Pretul CIP al Navara King Cab 2,5 l dCi, cutie de viteze manuala este de 22 750 euro (27 343 cu toate taxele), iar pentru Double Cab este de 23 990 euro CIP (28 834 cu toate taxele). Fiind fabricat in Spania, Navara nu are taxe vamale.
Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii si asamblarii
– –
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, materiale de calitate, busola integrata in oglinda
– –
Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –
Motor/Transmisie
+ Motor excelent, ofera bune performante, relativ silentios
– Consum ridicat in trafic urban si utilizare 4×4, pozitie dificila a manetei de viteze pentru bagat in treapta de mers inapoi
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun la viteze mari si in teren denivelat
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet
– –
Nissan Navara 2,5l dCi | ||||
Motor | 2,5l dCi 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 2488 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 174/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 403/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 5220/1850/1886 | |||
Masa proprie (kg) | 2805 | |||
Portbagaj (l) | 1511/1560/457 cm (dim. bena) | |||
Garda la sol (mm) | 234 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 11,5 | |||
Viteza maxima (km/h) | 170 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 9,2 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 11,3 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | de la 23 990 euro | |||
Pret DDP | de la 28 834 euro | |||
Dealer |