Site icon Turatii

Renault Megane RS 2,0l Turbo 16V

Meganemaipomenit! Asa suna un slogan publicitar cu ceva vreme in urma… Sa fie oare si Megane RS tot asa de magnetic? Cu siguranta ca stie sa isi faca o intrare in scena deosebita!

Jante de 17″, spoiler fata agresiv, culoare “turbata”, peste 200 de CP, sase trepte de viteza, frana de mana tip avion… sunt doar cateva din atuurile versiunii RS a modeului Megane.

Standard, Megane RS are ABS cu repartitor electronic de franare EBV, control dinamic al traiectoriei ESP + sistem antipatinaj ASR + control al subvirarii CSV, sistem de supraveghere a presiunii in pneuri, aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta, airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager (cu posibilitatea de deconectare manuala a airbag-ului pasager), airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata si airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate.

Desi eminamente sportiv, RS are si sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locul pasagerului din fata si pentru cele laterale spate, precum si o ergonomie a spatiului interior de invidiat. Nu cred ca gresesc cand spun ca la spatii de depozitare e primul din segment: multe, bine gandite si functionale.

Aer conditionat automat cu filtru de habitaclu, C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj), directie asistata electric variabila, computer de bord cu 6 functii, proiectoare de ceata si faruri cu sistem de spalare, senzor de ploaie, stergator luneta cu activare automata la mersul cu spatele, inchidere centralizata si demaraj cu card, sunt alte cateva elemente standard la Megane RS.

Pentru ambianta este disponibil un radio cu mono CD 4X15 W RDS codat, cu afisaj separat si satelit de comanda, din pacate fara capabilitate de redare MP3.

In plus, pe langa geamurile electrice cu impuls, oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, rabatabile electric, exista si tempomat si limitator de viteza. Si ar mai fi cateva dotari, de care nu ne legam, ca oricum sunt standard pe toate modelele Megane…

Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna
– Nu are semnalizatoarele integrate in oglinzile retrovizoare, stergatoare de parbriz clasice, sistem de spalare a parbrizului destul de invechit conceptual

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, dotari optionale oferite, spatii depozitare
– Pedalele de acceleratie si frana sunt prea apropiate intre ele, acces dificil la centurile de siguranta (tipic la coupe)

Confort
+ Confort bun la rulare, indiferent de teren
– –

Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie cu 6 trepte performante, caracter sportiv dar se poate conduce si docil, cu consum redus de combustibil
– Consum ridicat in trafic urban

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– –

Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent, 5 stele Euro NCAP, ABS, ESP, EBV, AFU, CSV
– –

  Renault Megane RS 2,0l Turbo 16V  
  Motor 2,0l 16V  
  Tip 4 cilindri in linie, Turbo  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1998  
  Putere maxima (CP/rpm) 225/5500  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 300/3000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4228/2026/1437  
  Masa proprie (kg) 1355  
  Portbagaj (l) 330/1190  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 6,5  
  Viteza maxima (km/h) 236  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 11,5  
  Consum mediu in test (l/100 km) 14,7  
       
  Preturi    
  Pret CIP 17 863 euro (pret de baza)  
  Pret DDP 22 108 euro (pret de baza)  
       
  Dealer  
Exit mobile version