Ideea nu e tocmai noua, fiind aplicata cu mare succes de Opel, care a pastrat in productie modelul sau de succes, Astra G, sub numele de Astra Classic. Atat Opel, cat si Skoda, mizeaza pe un segment de clienti care nu are puterea financiara de a cumpara noile modele, dar care, cu putin efort, poate achizitiona modelul ramas in productie, eventual cu mai putine dotari.
Skoda Octavia Tour va este oferita in doua variante de caroserie:Sedan si Combi. De asemenea, transmisia integrala este disponibilă. Oferta pentru motoarele Octaviei Tour include motorul de 1.4MPI/75CP( numai pentru varianta Sedan), 1.6 MPI/102CP( la care este diponibila o cutie automata cu patru rapoarte), si 1.8 20V/150CP( care este disponibila si in varianta Combi 4X4).
De asemenea sunt prezente si economicul si foarte popularul motor 1.9 TDI/90 CP( la care este diponibila o cutie automata cu 4 rapoarte), 1.9 TDi/110 CP, si, exclusiv pentru versiunea 4X4, motorizarea 1.9 TDi/130 CP.
Una din caracteristicile pentru care Octavia Tour este foarte apreciata ramane foarte generosul sau portbagaj, a carui capacitate este de 528 litri si care poate ajunge la 1328 litri, cu scaunele rabatate. Echipamentul de baza include airbag pentru sofer si pasagerul din fata, servodirectie, scaunele cu multiple posibilitati de ajustare, ABS cu MSR si asistenta mecanica a franarii.
Standard se ofera servodirectie, computer de bord, imobilizator electronic motor, filtru de polen, pregatire Isofix pentru scaune de copii, pregatire radio cu 4 difuzoare si antena rabatabila. Modelul testat, Octavia Tour 1,9l TDI 90 CP, avea ca dotari suplimentare culoarea argintiu metalizat, ESP si geamuri electrice fata. De asemenea, standard, dispunea de aer conditionat manual, cu filtru de polen.
La pretul DDP de 15 219 euro, masina este cu siguranta o oferta deosebita, fiind adaptata pietei noastre. Ofera spatiu interior si de bagaje, o buna calitate a asamblarii si finisajelor, un motor verificat si… diesel, ce teoretic consuma 5 l la suta de kilometri, precum si ceva optiuni deloc de neglijat. Adica are cam tot ce-i trebuie…
Dintre neajunsuri as remarca zgomotul propulsorului, care se simte in habitaclu, mai ales la viteze ceva mai ridicate, in jur de 140 de km/h, dar staruie si la mersul in gol. Altfel, o tinuta de drum sigura si stabila la viteze mari (o remarca, am atins relativ usor 175 km/h indicati, in treapta a IV), confort bun la rulare pe drumurile noastre, groaznice asa cum le stim, inclusiv pe pseudo-autostrada Bucuresti-Pitesti.
Fiind „forjata“, inclusiv cu atingerea vitezei maxime, masina a consumat 7,2l la suta de km parcursi, consum indicat de computerul de bord. Oricum, cu un plin de 55 de l se poate depasi usor un parcurs de 1000 de km.
In comparatia cu Opel Astra Classic 4 usi 1,7l CDTI (singurul model diesel din oferta Classic si principalul competitor al Octaviei Tour), Octavia castiga la capitolele spatiu interior si pentru bagaje, putere motor si performante, precum si dotari oferite (Astra nu ofera ESP si nici computer de bord), dar pierde la capitolele consum, zgomot interior, zgomot la rulare (aerodinamica mai buna la Astra).
Ramane ca fiecare sa se orienteze spre ce masina are nevoie, caci, ca pret, atat Astra cat si Octavia se situeaza cam la acelasi nivel. Vom prezenta si testul cu Astra Classic pentru a va edifica in cunostinta de cauza. Pana atunci, retineti, Octavia Tour este oferta anului 2005, in grupul Porsche Romania!
Caroserie
+ Design reusit si inca actual, calitate buna a asamblarii
– A aparut deja noul model Octavia
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, materiale de calitate, dotari optionale oferite
– Vibraţii minore in bord, austeritate la echipari slabe
Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –
Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie corecte, consum de combustibil redus
– Motorul e zgomotos, in special la viteza mare
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun la viteze mari
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta standard
– Gradul de siguranta se configureaza optional
Skoda Octavia Tour 1,9l TDI | ||||
Motor | 1,9l TDI | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1896 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 90/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 210/1900 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4513/1731/11457 | |||
Masa proprie (kg) | 1285 | |||
Portbagaj (l) | 528/1328 | |||
Garda la sol (mm) | 150 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 13,3 | |||
Viteza maxima (km/h) | 182 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,0 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 12 840 euro | |||
Pret DDP | 15 219 euro | |||
Dealer |