Subaru Forester 2,0l X

Imi place textul reclamei care se deruleaza pentru Subaru Forester. O portiune e cam asa: “Nu are nevoie de troliu, de lanturi la roti sau de cauciucuri speciale pentru a depasi orice fel de obstacol”. Impresionant text si, fara indoiala, plin de incredere. Oare chiar asa de competent este Subaru Forester?

Un test scurt mi-a spulberat orice indoiala, mai ales ca, intamplator, s-a nimerit ca intalnirea mea cu masina sa aiba loc pe o vreme cumplita, cu rafale de vant, zapada, noroi si multa, multa apa… Desi echipat cu pneuri intermediare, modelul Forester 2,0l X te lasa cu gura cascata imediat ce privesti uluit zonele “inumane” din care tocmai ai iesit.

Sper ca voi mai primi la test modele Subaru si daca marturisesc ca am trecut un mic raulet cu Forester si apoi am mers bine merci pe niste araturi, mlastinoase de-a dreptul, fara prea mari proteste din partea masinii. In plus, am comutat in modul Hold (special pentru zapada, noroi) de abia cand am realizat ca m-am aventurat cam mult in sanul naturii si incepusem sa ma scufund in noroi, la propriu… La multi kilometri de civilizatie.

Oricum, vorba unui amic, “Care era problema? Sunai la tractari si veneau sa te scoata!”. Hmm, sincer ma indoiesc ca ar fi ajuns vreo masina de remorcare prin locurile pe care tocmai le vizitam cu inima cat puricele. Asadar, cand m-am regasit pe sosea, am simtit ca Forester, pentru unii doar “o cutie colturoasa si departe de trendul actual”, e o masina adevarata, pregatita sa depaseasca orice obstacol.

Cu exceptia consumului de carburant, destul de mare, Forester s-a impus in preferintele mele fara drept de apel. Sau, cu alte cuvinte, tot din reclama: “In salbaticie se simte ca in oras. In oras se simte ca in salbaticie.”

Secretul? Sistemul de tractiune integrala simetrica 4×4, condimentat cu distributia activa a cuplului si VDCS (sistem de control al dinamicii vehiculului), care ajuta enorm in orice fel de teren. Motorul este un 2,0l tipic Subaru, cu 158 CP cuplati la o cutie de viteze automata cu 4 trepte.

Varianta de echipare UL costa 29 274 euro, dar este aproape completa, doar farurile fara xenon lipsesc pentru a fi catalogata “full options”. O mentiune interesanta, exista un buton care comuta in 3 moduri de distributie a cuplului: Hold, A/T si Power, care pot fi folosite in cele mai diverse situatii. “Power” permite acceleratii foarte rapide, A/T este utilizat in mod normal iar Hold pe drumuri grele, acoperite cu zapada sau noroi.

Pe langa aptitudinile de “padurar”, Forester se mai remarca prin silentiozitatea propulsorului, manevrabilitate deosebita, comportament exemplar pe drumuri stricate, dar si prin usurinta cu care se poate conduce. Efortul la volan este minim iar impreuna cu cutia de viteze automata, efectul este maxim – poti sta o zi la volan fara sa simti oboseala sau ambuteiajele din trafic.

Ca sa inchei tot parafrazand textul reclamei oficiale Subaru: “Tot ce are nevoie este ca tu sa o conduci. Acesta fiind cel mai simplu lucru din lume.”

+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite
– Unele materiale si design invechit

 Subaru Forester 2,0l X 
 Motor2,0l boxer 
 Tip4 cilindri orizontal opusi DOHC 
 Capacitate cilindrica (cmc)1994 
 Putere maxima (CP/rpm)158/6400 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)186/3200 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4485/1735/1590 
 Masa proprie (kg)1480 
 Portbagaj (l)387/1629 
 Garda la sol (mm)205 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,9 
 Viteza maxima (km/h)190 
 Consum mediu declarat (l/100 km)9,3 
 Consum mediu in test (l/100 km)11,2 
    
 Preturi  
 Pret CIP24 600 euro 
 Pret DDP29 274 euro 
    
 Dealer 

16 Responses

  1. Horia says:

    Alex, cred ca glumesti in legatura cu consumul sau habar nu ai sa conduci. Sunt posesorul unui Subaru Forester 2.5 TURBO 230 cp si consuma un oras pana in 11 l/100. In afara, 8,5 l/s. Conteaza sa stii tu sa mergi, insa in offroad cu siguranta nu i-ai atins limitele in ceea ce priveste noroiul, zapada, sau portiunile in care nu ai aderenta decat pe o singura roata. Vei vedea ca foarte putine masini reusesc cu adevarat sa iasa din astfel de situatii. Cauta pe youtube unde gasesti multe teste intre sistemul integral symetrical awd de la subaru si alte sisteme 4×4 de la alte marci.

  2. cristi says:

    am condus ultimul model, 2l benzina pe transalpina, alaturi de alte `offroad-uri consacrate`. Subaru a facut fata distractiei fara nici o problema! este o super masina!

    m-am mai dat cu x3, x5 – pe asfalt/macadam nu mi se par la fel de `asezate`/`lipite` ca si subaru

  3. Alex says:

    Am uitat sa precizez consumul astronomic pentru dimensiunea ei (aproape 15 urban, peste 10 extra). Cel mai enervant este faptul ca trebuie sa opresti la benzinarie din 350 in 350 Km. In plus mi se pare o masina foarte urata…

  4. Alex says:

    Am condus cam 2 ani un Subar Forester 2.0x. Lucrez intr-un domeniu care impune cocotzatul pe dealuri si drumuri forestiere. Este o masina agila si se descurca pe portiuni offroad in limite decente, dar nu se poate compara cu un offroad adevarat, are multe limite. Motorul pe benzina spune totul despre capabilitatile pe teren accidentat. Garda mica la sol, fiabilitate redusa (la 30.000 km s-au inlocuit discurile de frana, la 65.000km s-a inlocuit ambreiajul, se defecteaza tot soiul gen usa spate nu se mai inchide electric, etc). E o masina pentru mers la cumparaturi la Carrefour sau evadat un pic in natura dar nu extrem.

  5. Claudiu says:

    Lasati-l dreaku pe Loubagiu asta ca eu cred ca n-are bani nici de Trabant.Subaru Forester este o MASINA exceptionala! Incercati-o si va veti convinge.

  6. criss says:

    lou vine cumva de la labar-bou? Am cautat si eu de curiozitate si am gasit forester-ul in catalogul ARB. Deci: vrei doar sa faci masine de kk in ochii celorlalti? esti de la o firma concurenta?

  7. lou says:

    nu am contestat calitatea ei ci doar potenta ei la capitolul “salbaticie”. sint convins ca e mai fiabila ca un golf variant dar la capitolul “salabaticie” nu poate fi considerata nici macar un SUV, e doar un crossover.

  8. save says:

    Detin un Subaru Forester si un STI, motiv pentru care va rog sa-i lasati pe cei care cunosc sa-si expuna parerile bune sau mai putin bune.
    Subaru este o marca de exceptie despre care poti exclama fara dubii : ” Asta DA masina !!!”
    Multumesc.

  9. lou says:

    tot am uitat sa intreb. care ar fi deosebirile majore(exceptand tractia integrala) intre ascutitoarea asta si un golf variant?
    uitati-va bine din lateral. e a dreaku de salbatica, mai ales garda la sol. :))

  10. lou says:

    o fi buna pt picnicuri. mai mult nu poti face cu ea decat pe asfalt. probabil ca in segmentu crossover-suv e ok dar nu mai pomeniti de comprtamnetu ei formidabil in salbaticie. ca nu cred ca stiti ce e aia. dovada? nici forster nici x3 nici x5 nici q7 nu figureaza in catalogul de accesorii offroad ARB. deci se cheama ca astea nu exista in lumea offroad. deci mai terminati odata cu “salbaticeala” si mereti la picnicurile si asfalturile voastre.

  11. marcela says:

    bravo baieti! asa va vreau!
    este o super masina! o am si sunt foarte fericita! are f multe calitati si, numai necunoscatorii sau snobii nu au nicio idee despre ce inseamna Subaru Forester. majoritatea nu stiu decat Audi sau BMW.
    si, nici macar nu au curaj sa incerce ceva de calitate…

  12. subi says:

    Dear Louie
    not a bloody joke.Pune fundu` in Forester ca de drive test aia de la Subaru sunt happy si incearc-o.Dupa come back cu un comentariu.

  13. lou says:

    dont be ridiculous my friend. la cat e de lunga cu garda aia la sol nu ai ce cauta decat la marginea asfaltului la un picnic. trust me, im drivin offroad all day long, i know wotta im sayin.

  14. reclamantu says:

    ar trebui sa conduci unul si apoi sa comentezi. BTW, citeste mai sus: 205 mm. doar off-road-urile consacrate au garda mai mare.

  15. Lou says:

    subartu in salbaticie?
    you gotta be joking…
    subaru forester nu e nici macar suv. garda la sol e cat la vw polo. se califica cel mult pt salbaticia gropilor din bucale. dincolo de asta in offroad e o gluma buna.

    • Orlando Tudor says:

      Pe bune? Asa ai citit tu pe datele tehnice? Sau tu ai informatii “ micsorate” Ce gluma !

Leave a Reply to save Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.