Site icon Turatii

Toyota Aygo 1,0l VVT-i

Un automobil care arata chiar bine, Aygo este fratior cu Citroen C1 si Peugeot 107, ramanand totodata una dintre cele mai bune oferte pentru oras. Compact dar spatios, puternic si economic, Aygo imbina armonios calitati diverse intr-un city-car aproape perfect.

Designul este izbitor si reusit, ajutand la ignorarea unui interior mai spartan si mai ales a turometrului, care, desi amplasat ingenios, te enerveaza cu tremuratul sau continuu. Singurul defect cu adevarat vizibil si palpabil al modelului Aygo 1,0l mi s-a parut acest tremurat al caroseriei, care nu poate fi trecut cu vederea, fiind foarte prezent la mersul in gol al motorului, si chiar enervant daca una din usi este deschisa.

Vivace si economic, motorul cu trei cilindrii vibreaza indeajuns pentru a fi considerat neplacut de cei pretentiosi, dar acest lucru nu se simte in mers. Repet, pare a fi singurul inconvenient al acestei masini, daca respectam clasa din care face parte.

Spatiul interior este bine organizat si senzatia de spatiu primeaza, in ciuda austeritatii tipice masinilor mici. Portbagajul este simbolic, dar pentru destinatia urbana a masinii, nu credem ca este o problema reala, nevoia de spatiu putand fi suplimentata prin rabatarea banchetei spate.

Din ratiuni de economie insonorizarea nu este extraordinara dar confortul nu este afectat, prima impresie fiind aceea a unui motor zgomotos, insa dupa acomodarea cu masina senzatia dispare. Contribuie din plin suspensia excelenta pentru un astfel de automobil, confortabila la denivelari dar atent studiata pentru a mentine o tinuta de drum corespunzatoare, chiar si la viteze relativ mari.

Dotarile de serie si optionale sunt corepunzatoare exigentelor moderne si includ aer conditionat manual, geamuri termoizolante, sistem de franare servoasistat cu ABS si EBD, airbaguri frontale si laterale, servodirectie electrica, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri fata actionate electric, coloana volanului reglabila pe inaltime.

Excelent comportamentul in trafic aglomerat, dimensiunile reduse si motorul vivace VVT-i (Variable Valve Timing – adica ajustare variabila a deschiderii supapelor) fiind direct responsabile, in conditiile unui consum minim de combustibil: circa 5,3l la suta media.

Desi predomina plasticul ieftin, interiorul este bine finisat si asamblat, asa cum ii sta bine unei masini Toyota, totusi se simte austeritatea in toate detaliile. Dar e foarte placut odata ce te obisnuiesti… Sistemul audio cu CD merge bine, desi are doar doua difuzoare, per total ambianta interioara fiind placuta.

Mai merita mentionate barele de ranforsare din usi, dovada a conceptiei avansate a automobilului, cu grija pentru ocupantii tuturor locurilor in caz de impact lateral, centurile de siguranta cu pretensionare si structura special gandita a caroseriei pentru a absorbi socurile.

Un neajuns poate fi considerat pretul, care se situeaza la un nivel destul de ridicat, intrand putin pe teritoriul unor modele de clasa mica. Vanzarile foarte bune demonstreaza ca “cine stie cunoaste si nu se uita la bani” dar mai arata un lucru: imaginea inseamna mult pe piata auto. Desi modele identice, Aygo, C1 si 107 au volume de vanzari destul de diferite, surprinzator dar relevant: marca vinde masina si nu invers!

Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna, un singur stergator de parbriz
– Portbagaj simbolic

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, dotari optionale oferite, spatii depozitare, culori placute
– Calitatea asamblarii unor elemente de plastic din interior, turometrul vibreaza neplacut

Confort
+ Confort foarte bun la rulare, indiferent de teren
– –

Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie cu 5 trepte corecte, performante ok
– Vibratii la mersul in gol destul de neplacute

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun pentru clasa mica
– –

Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent
– –

  Toyota Aygo 1,0l VVT-i  
  Motor 1,0l VVT-i 12V  
  Tip 3 cilindri in linie 12V  
  Capacitate cilindrica (cmc) 998  
  Putere maxima (CP/rpm) 68/6000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 93/3600  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 3405/1615/1465  
  Masa proprie (kg) 790  
  Portbagaj (l) 139  
  Garda la sol (mm) 121  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 14,2  
  Viteza maxima (km/h) 157  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 4,6  
  Consum mediu in test (l/100 km) 5,3  
       
  Preturi    
  Pret CIP 9 150 euro  
  Pret DDP 10 978 euro  
       
  Dealer  
Exit mobile version