Turatii

Volvo S40 2,0l D

Silentios, simplu si sigur. Volvo S40 s-a dezvaluit intr-un test scurt, prezentand o adevarata lectie de design. Scandinav. Aerodinamic si suplu, te cucereste de la prima vedere. Mai ales cand vezi detaliile, atat la nivelul designului exterior, dar in special cand intri inauntru. Lemnul arata superb si e natural. Stejar. Nu imitatii ieftine cum mai vezi prin unele masini cu pretentii.

Nu m-am bucurat foarte mult de modul de actionare al cheii, ma rog, nu era chiar o cheie, ci mai mult o telecomanda. Are un excentric ce se introduce in bord – oricum pozitia de actionare mi s-a parut incomoda, dar cred ca e singurul defect real pe care l-am gasit acestui automobil. Si faptul ca nu avea USB, sau volanul pare cam mare, dar asta e tot ce pot sa spun negativ. In rest, mi-a placut enorm.

Motorul diesel de 136 CP este foarte putin zgomotos, doar la pornire simti ca e diesel, are putere suficienta pentru a permite chiar senzatii sportive si s-a multumit cu un incredibil consum mediu de 7l la suta de km, in conditiile in care l-am alergat un pic. O fi de vina cuplul de 320 Nm?

Consola centrala face toti banii, intr-adevar o lectie de design: simpla, eleganta, pare a fi parte a unui set de mobilier de la Ikea. Si totusi, e deosebit de functionala, ai totul la indemana si conduci relaxat. Sistem audio de top, cu comenzi pe volan si o suita de optiuni de siguranta te fac sa te simti bine atunci cand conduci.

Sa incercam o enumerare: ABS, EBD, DSTC, EBA, WHIPS, SIPS, IC, ISOFIX, IDIS, AQS. Si altele. Evident, nu are sens sa incerc sa le explic, mi-ar trebui 20 de pagini si nu le am. E de bine oricum… Volvo stie cum se fac masinile, a demonstrat-o de mult.

Sistemul de climatizare este bi-zonal (nu bizonic…), in plus S40 mai dispunea de tapiterie din piele, senzor de ploaie, cruise control si aprindere automata a farurilor bi-xenon, oglinzi heliomate si scaune incalzite. Si, desigur, de inca o lista de maruntisuri care sunt standard la Volvo.

Impresii de pe sosea, tot pozitive, nu am simtit deloc drumurile romanesti, suspensia fiind pur si simplu regala, si totusi sportiva, atat cat trebuie. De mirare a fost confortul suspensiei, mai ales in conditiile in care jantele care echipau masina erau de 17”, modelul Spartacus (!).

Transmisia cu 6 trepte este bine acordata cu motorul, schimbatorul fiind o idee cam mic, dar se pare ca asta e moda in ultima vreme. Ma intreaba un coleg daca mi-as cumpara un S40. Daca as avea bani, da. E facut cu grija si bun simt. Si te tine o viata.

+ Ergonomie, calitate materiale interior, design, zgomot interior
– Cheie cu pozitie ciudata si incomoda, lipsa USB, volan diametru cam mare

  Volvo S40 2,0l D  
  Motor 2,0l turbo diesel  
  Tip 4 cilindri in linie, diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1997  
  Putere maxima (CP/rpm) 136/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 320/2000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4476/1770/1454  
  Masa proprie (kg) 1451  
  Portbagaj (l) 405  
  Garda la sol (mm) 135  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 9,5  
  Viteza maxima (km/h) 205  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 5,8  
  Consum mediu in test (l/100 km) 7,0  
       
  Preturi    
  Pret CIP  
  Pret DDP 29 657 euro  
       
  Dealer  
Exit mobile version