Dacia Logan Pick-Up

Dacia Logan Pick-Up se alatura familiei de modele Logan, familie care cuprinde deja o berlina, un break si o versiune utilitara. Produs la uzina de la Mioveni, Logan Pick-Up a fost conceput pentru a raspunde asteptarilor unei categorii largi de utilizatori, de la micii antreprenori si comercianti pana la clientii aflati in cautarea unui vehicul pentru escapade in timpul liber.

Logan Pick-Up dispune de toate atuurile specifice gamei Logan. Noul model este echipat cu motoare pe benzina sau diesel de origine Renault si preia baza rulanta a modelului Logan MCV. Vehicul robust si modern, Logan Pick-Up se remarca si prin latura sa practica, unul din atributele fundamentale ale familiei Logan.

Astfel, Dacia Logan Pick-Up dispune de o bena a carei lungime de incarcare este de 1,80 m si a carei sarcina utila este de 800 kg. In plus, cabina dispune de un spatiu de depozitare cu volumul de 300 de litri, situat in spatele scaunelor. Dacia Logan Pick-Up va oferi un raport pret/prestatii imbatabil si va fi disponibil pe piata din Romania incepand din anul 2008.

Un element cheie: robustetea
Logan Pick-Up preia atributele care au contribuit la succesul familiei Logan. La proiectarea noului vehicul s-a urmarit pastrarea calitatilor de robustete si simplitate ale celorlalte versiuni Logan. Materialele utilizate la interior – plansa de bord, panouri de portiere, tapiterie – au fost alese pentru soliditatea lor si pentru buna rezistenta in timp, un parametru esential pentru un vehicul cu vocatie utilitara cum este Logan Pick-Up.

Pentru o mai buna protectie impotriva coroziunii, panourile portierelor si pavilionul sunt realizate din tabla galvanizata. In functie de versiune, Logan Pick-Up beneficiaza de bandouri de protectie la nivelul portierelor.

Bena, cu o capacitate de incarcare de pana la 800 kg, este unul din punctele forte ale modelului Logan Pick-Up. Un ornament din plastic, care rezista la sarcini de pana la 100 kg, protejeaza marginea superioara a benei. In ceea ce priveste oblonul de inchidere al benei, acesta poate suporta, in pozitia rabatata, o incarcatura de pana la 400 kg, valoare intalnita la vehicule pick-up mari.

Planseul benei, partile sale laterale si peretele de inchidere a cabinei sunt realizate din tabla de otel tratata impotriva coroziunii. In plus, un dispozitiv de evacuare a apei prin doua conducte de scurgere specifice permite evitarea stagnarii apei de ploaie in bena.

Logan Pick-Up beneficiaza de acelasi nivel de securitate activa si pasiva ca modelul Logan MCV. Reamintim faptul ca platforma familiei Logan (B0) este derivata din platforma utilizata de Alianta Renault Nissan pentru modelele Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra.

Puntea fata, derivata din cea a modelului Clio II, este de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular si cadru ne-filtrat. Puntea spate, ranforsata, preia conceptul de osie in forma de H cu profil deformabil si epura programata, comun celorlalte vehicule ale platformei.

Acest ansamblu asigura modelului Logan Pick-Up un comportament sigur si echilibrat in orice ocazie. Franarea este asigurata de frane cu discuri in fata si tamburi in spate. Versiunile prevazute cu ABS sunt echipate cu un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic de franare EBV, care este disponibil si pe modelul Mégane II.

In termeni de securitate pasiva, Logan Pick-Up va fi echipat, in functie de versiune, cu airbag-uri frontale pentru sofer si pasager. Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare. In paralel, Logan Pick-Up beneficiaza de experienta recunoscuta a ingineriei Renault in materie de rezistenta la socuri si de disipare a energiei cinetice.

In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice. Plansa de bord constituie un element important al dispozitivului de protectie. Structura sa de tip fagure, din polipropilena, un material cu o mare capacitate de absorbire a socurilor, reduce consecintele impactului asupra genunchilor, in caz de soc.

O gama de motorizari moderne
Logan Pick-Up este echipat cu un propulsor pe benzina de 1,6 l si o motorizare diesel 1,5 dCi, disponibila in doua nivele de putere : 50 Kw (70 CP) si 63 Kw (85 CP). Toate aceste motorizari provin din gama Renault.

Motorul pe benzina, de 1.6 l, afiseaza o putere maxima de 64 kW (90 CP) la 5 500 rot./min, raspunzand perfect criteriilor de robustete si de usurinta a intretinerii care sunt imperative pentru vehiculele utilitare. In plus, acest motor se distinge prin cuplul semnificativ inca de la regimuri joase.

Adevarata referinta in materie de motorizare diesel, motorul 1.5 dCi are la baza o tehnologie moderna. El este echipat cu un sistem de injectie directa common rail de generatia a doua care ofera confort, suplete in utilizare si un consum foarte redus. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite.

Demarajele si reprizele sunt energice, chiar si atunci cand vehiculul este incarcat. Datorita acestor caracteristici, motorizarile 1,5 dCi sunt perfect adaptate pentru regimul de exploatare al modelului Logan Pick-Up.

In plus, nivelul consumului si cel al emisiilor de CO2 sunt deosebit de reduse. Astfel, Logan Pick-Up 1.5 dCi 85 CP consuma doar 5,2 l/100 km in ciclu mixt, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depaseste 137 g/km. Aceste valori, foarte reduse pentru un vehicul cu mare capacitate de incarcare, cum este Logan Pick-Up, contribuie in mod direct la indeplinirea unuia dintre angajamentele Contractului Renault 2009, care vizeaza comercializarea, la orizontul anului 2009, a unui milion de vehicule care emit mai putin de 140 g/km de CO2.

Un habitaclu ingenios
Cabina modelului Logan Pick-Up a fost conceputa pentru a fi cat mai practica si confortabila pentru persoanele aflate la bord. Habitaclul, derivat din cel al modelelor Logan berlina si Logan MCV, ofera un spatiu generos, comparabil cu cel al unor vehicule din segmentul mediu si asigura un confort demn de cel al unei berline. Vizibilitatea, atat in directia de mers, cat si spre spatele vehiculului este de un nivel foarte bun. Logan Pick-Up dispune de numeroase posibilitati de depozitare.

Pe langa torpedo si spatiile de depozitare din portiere sau de la baza consolei centrale, ocupantii vehiculului au la dispozitie o zona de depozitare cu capacitatea de aproape 300 de litri, situata in spatele scaunelor. Usor accesibila, prin simpla basculare a spatarului unuia dintre cele doua scaune, aceasta zona de incarcare poate adaposti obiecte din cele mai diverse.

Pentru a proteja habitaclul impotriva patrunderii accidentale a incarcaturii aflate in bena, un cadru de protectie este disponibil, in functie de nivelul de echipare al vehiculului, in partea exterioara a geamului din spate. Acest dispozitiv de siguranta este omologat corespunzator normelor europene valabile pentru vehiculele utilitare.

Un pick-up inovant
Cu o lungime de incarcare de peste 1,80 m si o latime maxima de incarcare de 1,37 m, Logan Pick-Up ofera prestatii comparabile cu cele ale vehiculelor pick-up mari. Cand oblonul din spate este coborat, pragul de incarcare nu depaseste 64 cm, ceea ce face ca operatiunile de incarcare sa fie mult usurate. Treapta dispusa in partea inferioara a oblonului permite un acces rapid si usor al utilizatorului la interiorul benei.

In total, bena dispune de nu mai putin de 16 puncte de ancorare, care permit fixarea solida a oricarei incarcaturi. Ornamentul situat pe conturul superior al benei este prevazut cu cate 4 puncte de fixare pe fiecare latura. Alte doua carlige de agatare sunt disponibile pe cadrul de protectie al geamului din spate.

In sfarsit, 6 inele de ancorare sunt plasate pe planseul benei. Cu exceptia carligelor aflate pe cadrul de protectie al geamului spate, toate celelalte puncte de ancorare a incarcaturii sunt disponibile, in serie, chiar de la primul nivel de echipare.

Inca de la lansarea comerciala a noului model va fi disponibila o gama larga de accesorii, adaptate multiplelor utilizari posibile ale unui pick-up. Printre aceste accesorii se numara un dispozitiv care permite compartimentarea benei, un recipient exterior de depozitare, panouri de protectie laterala a benei, carlig de remorcare, senzor de parcare, cutie de depozitare in spatele scaunelor, echipament GPS, cotiera, covorase de interior si huse de protectie a scaunelor.

O piata potentiala importanta
Logan Pick-Up se adreseaza, inainte de toate, artizanilor si micilor comercianti care se afla in cautarea unui vehicul utilitar simplu si practic. In egala masura, noul venit in gama Dacia va fi atractiv si pentru persoanele care isi doresc un vehicul pentru deplasarile de week-end si vacanta, in aer liber, la mare sau la munte.

Polivalenta in utilizare, robustetea si pretul atragator sunt atuuri care vor convinge o gama larga de utilizatori. De mai multi ani, piata vehiculelor pick-up este ignorata in Europa de majoritatea constructorilor de automobile.

Sunt disponibile doar cateva modele pick-up de mare gabarit, precum Nissan Navara. In schimb, oferta in segmentul vehiculelor pick-up de mici dimensiuni este aproape inexistenta, spre deosebire de situatia existenta pe alte continente. Logan Pick-Up va fi fara indoiala capabil sa umple acest gol datorita raportului sau pret/prestatii remarcabil.

Logan Pick-Up va fi produs la uzina de la Mioveni. In 2008, Logan Pick-Up va fi comercializat in Romania, Bulgaria, Turcia si Algeria. Incepand din 2009, modelul va fi disponibil pe celelalte piete europene.

No Responses

  1. mihai says:

    unchiul meu ,mironel, o spus ca-i buda pe roti io nu ma bag

  2. lord says:

    precis inca o penalitate de masina cu care smenarii de la renault vor sa scoata ochii la fraierii de romani, cu titluri de genu cea mai ieftina masina…ieftina frate daca e un 1310 deghizat sub o caroserie noua…ieftina fara servo, abs, srs, airbag si toate dotarile altfel standard la alte masini…si vin tot felu de tarani care prima lor masina a fost o caruta cu 2 cai si isi cumpara acum kakatu asta cu 70 de cai, pe foaie k in realitate sunt 70 de martzoage din alea batrane…ma refer la cat de puturos e loganu si la performantele lui inalte…din aia 70 de cai sau 85 sau cat or fi nush cati iti mai raman sub capota cand dai de deal si e masina plina…fug tot cate unu si te-ai intors la stadiul de caruta…da loganu domnilor e o bataie de joc si o meritam…dupa ce 50 de ani am produs nenorocitele de 1310 hai sa mai producem 50 de ani nenorocitele de loganuri…sa ajutam la economia nationala cumparand loganuri k parlamentarii nostrii isi cumpara mertanuri sau audi si ne baga pe gat o taxa de prima imatriculare…

  3. Lou says:

    vai de steaua lui papuc vechi. e adevarat ca se repara cu costuri mici dar daca tii cont si cat de des trebuia reparat atunci nu mai sint mici deloc. in plus cu un tomberon de papuc vechi nu era sigur ca ajungi la destinatie. ceea ce e f grav. asa ca las-o balta cu papucii vechi. de bine de rau asta nou va avea un motor mai de incredere, macar nu vei ramine in drum cu el. nu stiu cat de rezistent va fi la travaliu dar nu cred sa fie mai slab ca dezastruosul model vechi.

  4. CHupacabra says:

    sa vad iar pret imbatabil de 10.000E ca pe MPV … si nici nu se poate compara asta cu papucu` vechi… ala putea fi hamalit si tot te tinea 10 ani, reparat cu costuri fff mici …

Leave a Reply to mihai Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.