Site icon Turatii

Mégane Renault Sport dCi

Renault isi completeaza gama de vehicule sport cu Mégane Renault Sport, dotata cu un motor diesel de inalta performanta. Dezvoltat de Renault Sport Technologies, acest model se adreseaza unor clienti pasionati de conducerea masinilor sport, dar in acelasi timp atenti la costurile de intretinere.

Motorul sau 2.0 common rail de 127 kW (175 CP) dispune de un cuplu generos exploatabil de la 2.000 rpm, pe o plaja de utilizare apropiata de cea a unui motor pe benzina. Cu un consum in ciclu mixt de numai 6,5 l/100 km, Mégane Renault Sport dCi raspunde asteptarile clientilor care-si doresc o masina sport utila activitatilor zilnice.

Sasiul lui Mégane Renault Sport dCi este tip sport, inscriindu-se in traditia modelelor dezvoltate de Renault Sport Technologies. Pentru cei pasionati de o conducere sportiva, este oferit ca optiune un sasiu Cup mai radical.
Produsa in uzina Renault din Dieppe, Mégane Renault Sport dCi este oferit in versiunile berlina si coupé.

In decembrie 2006, Mégane GT 2.0 dCi deschidea calea berlinelor compacte si dinamice, cu motor diesel in cadrul gamei Renault. Prin comercializarea automobilului Mégane Renault Sport dCi, Renault raspunde cererilor clientilor care doresc sa conduca zilnic o masina sport, dar care sunt preocupati in egala masura de costurile de intretinere aferente.

Kilometrajul anual al clientilor vehiculelor sport diesel este mult mai mare decat cel al posesorilor de masini sport pe benzina. Asadar, echilibrul intre caracterul sportiv si consum este pentru acestia un criteriu decisiv in alegerea automobilelor. In Europa Occidentala, piata berlinelor compacte diesel se afla in plina crestere.

Un motor diesel de inalta performanta
Pentru a raspunde acestei duble asteptari, Renault Sport a asociat motorul diesel 2.0 dCi, deja propus pe gama de lux a marcii, cu un sasiu sport derivat din cel al lui Mégane Renault Sport 2.0 T. Motorul dezvolta o putere de 175 CP la 3 750 rpm si un cuplu genereos de 360 Nm, incepand de la 2.000 rpm.

Plaja sa de utilizare se apropie de cea a unui motor pe benzina, cu turbocompresor. Structura pedalei de acceleratie a fost modificata pentru a optimiza timpul de raspuns intre apasarea acesteia si accelerarea reala.
Acest propulsor utilizeaza cele mai noi tehnologii in materie de motorizari diesel. Turbocompresorul cu geometrie variabila asigura disponibilitatea cuplului la orice regim.

Injectoarele piezo-electrice permit realizarea a pana la 5 injectii per ciclu, in beneficiul acusticii motorului, al consumului si al emisiei de particule. Rampa de injectie este presurizata la 1.600 de bari pentru a garanta o pulverizare optima a combustibilului si o mai buna omogenitate a amestecului aer/combustibil.

Acest motor este dotat cu un filtru de particule cu regenerare periodica si functionare fara aditiv, precum si cu doi arbori de echilibrare care contribuie la diminuarea vibratiilor si optimizarea acusticii vehiculului.

Cuplat cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, acest motor are, in ciclu mix, un consum neegalat in categoria berlinelor sport diesel de acest nivel de putere, respectiv 6,5 ./100 km. Ca urmare, emisiile de CO2 sunt limitate la 172 g/km.

Cu rezervorul sau de 60 de litri, Mégane Renault Sport dCi dispune de o autonomie fara egal in categoria berlinelor compacte diesel. In materie de performante, Mégane Renault Sport dCi trece de la 0 la 100 km/h in 8’’3 si parcurge 1.000 m, cu pornire din stationare, in 29’’4.

Un sasiu pentru fiecare utilizare
Cu sasiul sau Sport propus in serie, Mégane Renault Sport dCi asociaza caracteristicile sport cu cele de confort in scopul unei utilizari zilnice cat mai placute. Sasiul reia arhitectura trenului de rulare al automobilului Mégane Renault Sport 2.0 T pe benzina.

In fata, suspensia cu pivot independent garanteaza un comportament rutier precis si eficient in orice imprejurari. Controlul ruliului este asigurat de o bara stabilizatoare, avand un diametru de 200 de mm. Suspensiile fata au fost dezvoltate in conformitate cu repartitia maselor si tipologia lui Mégane Renault Sport dCi. Rigiditatea resorturilor si legile amortizoarelor sunt specifice acestei versiuni diesel.

Puntea spate este o bara de torsiune cu deformare programata. Rigiditatea sa la torsiune este echivalenta cu cea a sasiului Cup a lui Mégane Renault Sport 2.0T pe benzina, respectiv de 80 Nm/°. Elementele puntii spate sunt identice cu cele utilizate pe Mégane Renault Sport 2.0 T cu sasiu Sport.

Ca optiune, este disponibil un sasiu Cup cu ESP 100% deconectabil. Sasiul dispune de amortizoare fata si spate cu tarare ranforsata si cu resorturi ale puntii spate cu rigiditate sporita (+37 % fata de sasiul Sport).

Usor de identificat prin jantele sale de aluminiu si retrovizoarele exterioare de culoarea antracitului, acest sasiu le va permite celor pasionati de conducerea sportiva sa exploateze fara retinere potentialul marit al acestei Mégane diesel supravitaminizate.

Sistemul de franare Brembo, puternic si rezistent, este incredintat celor patru discuri cu diametru mare (312 mm ventilate in fata si 300 mm in spate) si grosime sporita (28 mm in fata si 11 mm in spate), asociate pe suspensia fata unor etriere cu 4 pistoane. Jantele din aliaj sunt echipate cu anvelope Continental Sport Contact 2 avand dimensiunile 225/45R17 pe versiunea Confort si 225/40R18 pe nivelul de echipare Luxe. Acestea au fost alese special pentru caracteristicile de aderenta si motricitate.

Directia cu asistenta electrica variabila a facut obiectul unei parametrizari specifice pentru a-si adapta legile de asistenta in functie de repartitia maselor.

In materie de siguranta activa, Mégane Renault Sport dCi este echipata in serie cu sistemul de control dinamic al conducerii (ESP) a carui parametrizare a fost adaptata filosofiei acestui automobil. Echipamentele de siguranta pasiva sunt identice cu cele propuse pe gama Mégane, vehicul care a primit 5 stele la testele de siguranta EuroNCAP.

In exterior, Mégane Renault Sport dCi este similara cu versiunea pe benzina, disponibila in variantele cu 3 si 5 usi, disparand doar spoilerul din partea de sus a haionului. In habitaclu se regaseste o ambianta sportiva cu un pedalier din aluminiu, un volan imbracat in piele si scaune cu sustinere laterala ranforsata. Mégane Renault Sport dCi va dispune in curand de o gama de accesorii care le va permite clientilor sa-si personalizeze masina.

Competenta profesionala la uzina din Dieppe
Mégane Renault Sport dCi este asamblata in unitatea industriala din Dieppe, pornind de la caroseriile provenite de la uzina Renault din Palencia, Spania. Procesul de productie este adaptat caracteristicilor acestei versiuni sportive, garantand in acelasi timp standardul de calitate al productiei de serie. Uzina din Dieppe asigura productia tuturor vehiculelor sport dezvoltate de Renault Sport Technologies.

Exit mobile version