Porsche Romania, importatorul marcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Weltauto-autovehicule de ocazie, anunta depasirea cifrei de 200.000 de autovehicule vandute in cei 10 ani de activitate.
Numai in ultimul an, Porsche Romania a livrat 58.790 de automobile, ceea ce reprezinta o crestere de 33,4% fata de anul precedent si de trei ori mai mare decat in 2005. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, cresterea procentuala a vanzarilor este de 2.661% iar cea a livrarilor de peste 3.000%.
Pe primul loc al livrarilor din 2007 se situeaza marca Skoda cu 23.197 unitati livrate, ceea ce reprezinta o crestere fata de anul precedent de 20,9%. Urmeaza Volkswagen, cu 22.402 de autoturisme livrate catre clienti si un plus de 50,7% fata de anul trecut, apoi SEAT cu 4.950 livrari si o crestere de 28,1%.
Un plus semnificativ l-a inregistrat si marca Volkswagen Autovehicule Comerciale, care a avut 3.709 livrari, cu 27% mai mult. Marca sportiva Porsche a livrat catre clientii romani 147de automobile si a avut o crestere de 68,2%.
Cei aproape 59.000 de clienti au optat in anul 2007 in special pentru modelele Skoda Octavia (6.097), Volkswagen Golf V (5.280), SEAT Ibiza (1.940), Audi Q7 (603) si Porsche Cayenne (111). Cu alte cuvinte, in anul 2007 Porsche Romania a vandut aproximativ 161 autovehicule in fiecare zi si 1.370 de interventii in service, in intreaga retea de parteneri, impartiti dupa cum urmeaza: 14 pentru marca Audi, 20 pentru SEAT, 24 pentru Volkswagen, 30 pentru Skoda, 1 pentru Porsche si 1 pentru Bentley.
Dintre acestia, 17 detin si reprezentanta Weltauto, pentru autovehicule rulate. „In 2008 se afla in faza de executie inca 9 locatii a caror valoare investitionala se situeaza fiecare in jurul sumei de 3,5 milioane euro. Aceste costuri se datoreaza cresterilor imobiliare si celor de constructie, la care trebuie adaugate investitiile semnificative in echipamente de ultima generatie si scolarizari corespunzatoare”, spune Brent Valmar, director general Porsche Romania.
„Privind in urma putem compara evolutia Porsche Romania cu o radiografie a evolutiei pietei auto romanesti. Ma bucur sa constat ca in acest timp am fost nu numai jucatori activi, dar uneori am si impus reguli, standarde de calitate si de performanta”, a continuat Brent Valmar.
Pe data de 10 ianuarie 2007 s-a inregistrat vanzarea masinii cu numarul 200.000 in cei 10 ani de activitate. Este vorba despre un autoturism Volkswagen cumparat de un client bucurestean.
Daca astazi in intreaga structura organizationala exista peste 3.000 de angajati, in 1998 erau aproximativ 500 la cei 27 de distribuitori, deci o crestere a personalului de 600%. Si ceilalti indicatori analizati sunt la fel de spectaculosi: numarul de treceri prin service in anul 2007 depaseste 500.000 in intreaga retea, comparativ cu 51.567 inregistrate in 1998. Piesele de schimb, de asemenea, au generat un volum cu +2.603% mai mare decat in primul an.
In Romania, sub umbrela „Porsche” se regasesc toate activitatile care au in centru automobilul: importul se desfasoara prin Porsche Romania, serviciile financiare sunt reprezentate de Porsche Bank si, din vara acestui an, Porsche Inter Auto gestioneaza activitatea de retail a distribuitorilor proprii. Structura bazata pe trei „piloni” reprezinta o reteta de succes in toate cele 16 tari europene unde Porsche Holding este prezent.
Revenind la activitatea din Romania, grupul reprezinta incepand cu sfarsitul anului 2007 inca o marca de prestigiu, Bentley, pentru care s-au facut investitii in capacitatea de servisare, urmand ca in luna martie sa inceapa si constructia unui showroom dedicat. „Este vorba despre un complex auto in zona Pipera, dedicat marcilor Audi, Bentley si Porsche, desfasurat pe o suprafata totala de 18.000 de metri patrati”, explica Brent Valmar.
Planurile de viitor ale companiei iau in calcul si continuarea implicarii in activitatile sociale, asa cum a fost decizia de a planta 55.000 de copaci la inceputul lunii decembrie din 2007, cate unul pentru fiecare masina vanduta.