Fiat Linea 1,4l T-Jet

Cu un nume latin ca si designul, Linea este un automobil destul de atipic, avand un nivel de pret relativ ridicat, construit fiind pe o platforma tehnica similara Grande Punto. Contactul cu Linea a fost destul de neplacut pentru mine, mai ales ca din exterior masina mi-a placut intotdeauna.

Pe scurt, scaunul soferului, desi reglabil pe toate directiile, nu imi permite reglajul dorit, marginea sezutului fiind intotdeauna prea sus. De asemenea, o surpriza negativa a fost faptul ca, desi incaltat cu pantofi speciali de pilotaj, piciorul nu imi incapea perfect intre acceleratie si frana, senzatia fiind stranie.

Genunchiul drept sta in general lipit de bord iar ceasurile sunt ridicol de mici si greu de observat. Ca atare, am plecat un pic cam nervos de la sediul Fiat, mai ales ca incercand sa bag o geanta in portbagaj, am remarcat ca nu se deschide decat cu cheia.

Pe drum, impresiile s-au mai indulcit… Am gasit pe bord un buton care deschide portbagajul, motorul silentios si foarte puternic iti da o stare de bine, suspensia e confortabila dar ferma, in stilul binecunoscut al marcii, deci e de bine.

Uitasem sa precizez, motorul era un superb 1,4 T-Jet de 120 CP, care aproape nu se aude pana la 3000 rpm, dupa care urla sportiv si trage ca un cal de povara (0-100 km/h in 9 s si peste 200 km/h viteza maxima). Imi plac masinile cu dubla personalitate, care te lasa sa mergi in oras in liniste si cand vrei sa refulezi, doar retrogradezi si accelerezi.

Am intalnit cateva masini destul de potente in test iar nervosul motor T-Jet i-a enervat probabil pe posesorii acestora, care credeau ca daca apasa alene pe acceleratie Linea va disparea din retrovizoare. Ghinionul lor, au trebuit sa se uite mai des in fata…

Spatiul in fata si in spate este destul de bine gestionat, portbagajul imens da adevaratul sens al masinii – Linea se vrea si este un automobil de familie, chiar si cu un motor mai agil. Nu sunt indragostit de stilul adoptat pentru bord, insa comenzile sunt amplasate corect si la indemana.

In plus, farurile mi-au facut o buna impresie, avand o luminozitate deosebita si remarcabil directionata. Dupa ce te obisnuiesti cu masina, devine brusc deosebit de simpatica si atractiva, mai ales ca lumea o asociaza cu o masina ieftina (desi nu e…) si de obicei este surprinsa de performantele sale.

O mentiune si pentru consumul de combustibil: urban e cam 10l la 100 km/h, daca o conduci mai smucit. Condusa relaxat, Linea se multumeste cu 7,8l la suta in oras si cam 6,5l in afara, oricat m-am straduit nu am putut scadea sub 5,8, nici macar la 90 de km/h. Asta e, puterea se plateste.

Sistem audio decent cu MP3 si USB (nu am reusit sa bag stick-ul USB in el, cred ca era nevoie de un adaptor ceva…), climatizare automata, jaluzea de luneta, jante din aliaj 16”, full airbag, faruri de ceata, optiuni de bun simt pentru un model din partea de sus a gamei, sunt prezente standard pe versiunea testata.

Diverse alte gadgeturi marunte sunt disponibile, cum ar fi buzzer pentru depasirea unui prag de viteza (programabil), computer de bord cu functii complete, cotiera, comenzi audio pe volan, geamuri cu actionare electrica la toate usile, oglinzi reglabile electric, inchidere centralizata, cruise control, etc.

Ce s-ar putea sa strice putin planurile Fiat cu Linea este pretul. La 14 308 euro (cu reducere!), nu e deloc ieftin, de fapt intra periculos intr-o alta zona, a compactelor pe benzina cu oferte speciale (Kia Ceed, Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus), iar potentialul cumparator este intr-o dilema reala: ce sa ia, Linea ca are portbagaj mare, optionale si motor sportiv, sau o compacta, oricum bine echipate, care e o alta clasa?

Grea decizie, masina a petrecut cu mine 4 zile si pe ansamblu mi-a placut…

+ Performante, consum combustibil, zgomot interior, design exterior
– Interior cu materiale ieftine, pozitie incomoda a piciorului drept al soferului, ceasuri de bord de dimensiuni relativ mici

 1,4l T-Jet 
 Motor1,4l 16V 
 Tip4 cilindri in linie, turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1368 
 Putere maxima (CP/rpm)120/5000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)206/2500 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4560/1730/1494 
 Masa proprie (kg)1180 
 Portbagaj (l)500/870 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9 
 Viteza maxima (km/h)200 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP14 308 euro 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Prius says:

    Mie personal imi plac masinile de cand ma stiu. Am deschis ochii , ca sa zic asa , pe un motan negru si pe VW Beetle al tatalui meu (tot negru )! Nu am pus problema Skodei Octavia 1 din simplul motiv ca am facut analogiile cu auto din clasa mica sau din cea compacta aparute aproximativ in aceeasi perioada cu Fiat Linea – 2007 – (Octavia 1 fiind aparuta in mileniul trecut!) Intradevar , subscriu la parerea ta ca Linea este o gaselnita relativ ieftina ( si turceasca ) ptr cei care nu au bani de o compacta 100% dar isi doresc ceva cu portbagaj mare (tipic est european) Clasele actuale sunt putin date peste cap in ceea ce priveste incadrarea . Au aparut masini care sunt undeva intre clase , avand cate ceva din ambele clase (si din cea inferioara si din cea superioara). In fond , clientul decide ce anume doreste sa-si cumpere , nu ? Personal ma amuza chestia romaneasca cu sedanurile posesoare de portbagaj de la 500 l in sus…..si bagajele puse pe bancheta din spate , dar asta este ! Astept noi teste aici pe site si va doresc la toata trupa , o vara minunata !

  2. robert says:

    Oricum clasele s-au deteriorat destul de mult in acest moment, din punctul meu de vedere corect era sa se tina cont de dimensiunile de gabarit, insa asta e, nu eu fac regulile. In ceea ce ma priveste, Linea nu poate concura de la egal la egal cu nici o masina compacta, fie ea sedan sau hatchback. Diferentele se simt imediat – nu inseamna ca Linea nu este o masina buna – de fapt s-a tras de ea tocmai in ideea de a prinde doua clase: cei din clasa mica, ce isi doreau o masina mai mare si cei din clasa compacta, ce isi doreau alternative sedan la preturi bune. Ma rog, eu nu consider ca avem o polemica, sunt pareri si pareri, important e sa ne placa masinile.

  3. robert says:

    Ma rezum la atat: in ce clasa este incadrata Skoda Octavia 1? Dupa dimensiuni similara cu multe masini din clasa medie, dupa platforma, identica Golf, nu cumva este incadrata in clasa compacta?

  4. Prius says:

    Vad ca s-a facut liniste ….asteptam o replica la chestia cu ampatamentele..

  5. robert says:

    Comentarii pertinente, insa sa stii ca de fapt criteriul dupa care se incadreaza autoturismele in clase nu este dimensiunea, ci ampatamentul, respectiv distanta dintre punti.

  6. Prius says:

    Deci , conform criteriilor de clasificare pe clase a autoturismelor , Fiat Linea si Fiat Albea fac parte din clasa compacta ( incadrarile unui model nu se fac dupa criterii de genul nr de airbaguri , climatizari , navigatie , jante aliaj , vopsea metalizata , ci dupa dimensiuni exterioare greutate si motorizari . O masina de dimensiunile pe care le are Linea (in jur de 4 ,5 m) nu are cum sa fie incadrata in aceeasi clasa cu VW Polo sau Opel Corsa.In plus , Linea NU este versiunea sedan al lui Grande Punto . Linea CHIAR este in aceiasi clasa cu I30 , Astra ,Focus , Megane , Golf ( de mentionat ca nici Focus , Astra sau restul nu pornesc de la echipari care sa impresioneze ).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.