New Dacia Logan

La patru ani de la lansarea primului model Logan, Dacia prezinta “Noul Logan”. Aceasta versiune noua a celebrei berline in trei volume pastreaza toate avantajele care au consacrat modelul pe piata : raportul imbatabil dintre prestatii si pret, spatiul interior foarte generos si fiabilitatea remarcabila. Liniile mai dinamice, interiorul mai agreabil si mai confortabil reflecta generozitatea si ingeniozitatea noii imagini de marca Dacia.

Noua Dacia Logan va fi comercializata in Romania incepand din prima jumatate a lunii iulie iar apoi progresiv pe majoritatea pietelor din Europa de Vest. Toate ameliorarile care au fost aduse Noii Dacia Logan nu s-au repercutat asupra pretului masinii, care ramane neschimbat fata de cel al predecesoarei sale. Atat in Romania cat si in majoritatea tarilor europene, modelul va fi disponibil cu o garantie de 3 ani sau 100.000 km.

Linii dinamice

Noua Dacia Logan se afirma drept o berlina moderna, al carui design exterior exprima robustete si calitate. Calandrul, cu un desen nou, inaugurat pe modelul Dacia Sandero, este redimensionat si afiseaza noua sigla a marcii. Bandoul superior cromat este prezent pe toate versiunile de echipare.

Bara de protectie fata in culoarea caroseriei este perfect integrata in acest ansamblu. Blocurile optice au fost redimensionate. Proiectoarele de ceata (disponibile in functie de versiune) sunt puse in valoare de un ornament de culoare carbon.

Partea posterioara a masinii a fost redesenata. Usa portbagajului are un aspect mai dinamic si poate dispune de un bandou cromat in partea inferioara, in functie de versiune. Blocurile optice, restilizate, urmeaza noua linie a usii portbagajului. La randul sau, bara de protectie spate, si ea in culoarea caroseriei, adopta o linie moderna, integrand un inel de remorcare cu obturator si catadioptrii.

Toate aceste evolutii sunt insotite de o gama noua de capace de roti si jante de aluminiu (optional). Paleta de culori este completata de nuante noi: gri bazalt, albastru electric, albastru extrem.

Un interior mai agreabil

Noua Dacia Logan este mai atragatoare. Plansa de bord, inaugurata pe Dacia Sandero, este moderna si functionala. Panourile de usi au un design modern, cu manere ergonomice si baghete decorative elegante (in functie de versiune). Urcarea in gama este evidentiata la Noua Dacia Logan prin trei variante de tratament al plansei de bord si trei variante de tapiterie, in functie de pietele pe care vehiculul va fi comercializat.

Comenzile de pe plansa de bord sunt plasate astfel incat sa fie cat mai accesibile iar informatiile afisate de tabloul de bord sunt usor lizibile. Scaunul soferului dispune de un nou dispozitiv de reglare. Acesta, impreuna cu volanul reglabil pe inaltime (in functie de versiune), asigura un plus de confort in timpul sofatului.

Forma specifica a tetierei centrale de pe bancheta din spate (in functie de versiune) si retrovizoarele exterioare – preluate de pe Dacia Logan MCV – maresc vizibilitatea catre spatele masinii.

Spatiu interior foarte generos

Noua Dacia Logan se bucura de un spatiu interior extrem de generos, fara concurenta in categoria berlinelor in trei volume ale segmentului B. Dimensiunile afisate corespund mai curand vehiculelor din segmentul C : Noua Dacia Logan masoara 4290 mm in lungime (cu 4 cm mai mult fata de versiunea precedenta Logan) si 1740 mm in latime.

Spatiul interior reprezinta unul din atuurile recunoscute ale vehiculului : 3 adulti se pot instala confortabil pe bancheta din spate, datorita inaltimii pana la plafon din aceasta zona a habitaclului – 873 mm. Latimea la nivelul coatelor spate este remarcabila, masurand 1428 mm, valoare care se apropie de categoria berlinelor mari.

Nu in ultimul rand, volumul de incarcare al portbagajului (510 litri) si forma acestuia permit depozitarea unor obiecte de forme si dimensiuni diverse.

Accentul pe siguranta

Noua Dacia Logan a preluat elementele de siguranta care i-au permis modelului sa obtina 3 stele la testul Euro NCAP. Vehiculul este echipat cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultima generatie, cu un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si cu asistenta la franarea de urgenta (AFU) – element introdus pentru prima oara pe Dacia Sandero.

Sistemul AFU identifica situatiile in care este actionata franarea de urgenta si actioneaza asupra circuitului hidraulic pentru a creste eficienta sistemului ABS prin exercitarea unei presiuni maxime asupra franelor inca de la actionarea acestora.

In planul sigurantei pasive, Noua Dacia Logan este echipata cu o noua plansa de bord, din polipropilena cu structura tip fagure, care diminueaza consecintele unui impact asupra genunchilor. In partea inferioara, plansa de bord urmeaza linia gambelor, reducand astfel presiunea in cazul unui impact.

Protectiile pentru pasager si sofer, care protejeaza zona picioarelor si a gleznelor, completeaza acest dispozitiv de siguranta. Toate cele cinci locuri dispun de centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte. Modelul poate fi echipat in serie (in functie de tara de comercializare) cu doua airbag-uri frontale pentru sofer si pentru pasagerul din dreapta. Airbag-urile dispun de un orificiu de reglare a presiunii in cazul activarii acestora.

O gama de motorizari consacrata

Noua Dacia Logan preia cele trei motoare pe benzina de 1.4 l, 1.6 l si 1.6 l 16v, precum si motorul diesel 1.5 dCi, care au contribuit la succesul gamei Dacia.

Motoarele 1.4 MPI 75 CP, 1.6 MPI 90 CP si 1.6 16v 105 CP raspund perfect criteriilor de cost, robustete si intretinere, specifice marcii Dacia. Motoarele se disting printr-un cuplu puternic, disponibil inca de la turatii joase, si printr-un consum redus (7 l, 7.2l si 7.1l/100 km, respectiv).

Motorul 1.5 dCi reprezinta o referinta tehnologica in domeniu, fiind echipat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie, care ofera prestatii de nivel inalt asociate unui consum foarte redus. Disponibil in versiunea 70 CP si in versiunea mai dinamica de 85 CP, motorul 1.5 dCi afiseaza un nivel al emisiilor de CO2 de numai 120 g/km.

FENOMENUL LOGAN

Inca din momentul lansarii sale, in 2004, Logan s-a bucurat de succes pe toate pietele pe care a fost comercializat. Prin lansarea Noului Logan, Dacia isi propune sa isi pastreze avansul fata de concurenta si sa consolideze “fenomenul” Logan. Cu cele cinci modele din gama, Noul Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up si Sandero, Dacia ofera o gama de vehicule robuste si fiabile, care raspund unor conditii de utilizare din cele mai diverse, uneori chiar extreme.

Atat in Romania cat si in majoritatea tarilor europene, modelul va fi disponibil cu o garantie de 3 ani sau 100.000 km. Datorita aspectului sau modern, Noul Logan, berlina in trei volume a gamei Dacia, va continua sa seduca o clientela pragmatica, aflata in cautarea unui vehicul spatios si sigur.

Prezentata publicului in iunie 2004, Dacia Logan a surprins prin stilul sau modern, prin spatiul interior si prin pretul afisat. Desi initial era destinat vanzarii numai pe pietele emergente, Renault a decis, in urma cererii importante de pe piata occidentala, sa comercializeze modelul Logan si in Europa de Vest.

In septembrie 2004, Logan a fost lansat in Romania, iar apoi in Europa Centrala si de Est. Modelul a ajuns pe pietele Europei de Vest in iunie 2005. Din septembrie 2004 si pana la sfarsitul lunii mai 2008 au fost comercializate 530 692 Dacia Logan berlina (in principal in Europa si Maghreb). In scurt timp, Logan a devenit un fenomen si o referinta in lumea auto.

Pentru majoritatea clientilor in cautarea mobilitatii la pret redus, Logan a reprezentat sansa de a avea acces la un vehicul nou.

Noua Dacia Logan va fi produsa la uzina de la Mioveni. Cu ajutorul investitiilor de 27 de milioane de euro, echipele de dezvoltare au pastrat spiritul Logan: un vehicul care ofera cele mai bune prestatii la un pret atractiv. In majoritatea tarilor in care va fi comercializata, Noua Dacia Logan va mentine preturile de intrare in gama ale modelului actual.

De retinut!
– Preturile raman identice cu versiunea actuala (de la 6400 euro)
– Garantie 3 ani sau 100 000 km
– sunt introduse asistenta la franarea de urgenta, coloana de directie reglabila pe inaltime si oglinzile retrovizoare de pe MCV
– interior cam ca Sandero
– materiale noi
– comenzile se pot face incepand din data de 2 iulie 2008

No Responses

  1. uyktuukti says:

    frate ce e nou e nou iar logan e o masina noua!! punct

  2. tyejgfuyk says:

    masinutza romanului amarat

  3. gfhfg says:

    intr-adevar 1 pas inainte si 3 inapoi, hop si-asa

  4. ionutz says:

    Asa este, un pas inainte facut de Dacia, dar nu oricum, ci cu dreptul. Cu loganul face-lift si sandero, Dacia isi pastreaza statutul de cea mai convenabila masina in ceia ce priveste raportul calitate/pretz. Succes pe mai departe!

  5. traian says:

    intr-adevar,inca un pas inainte facut de cei de la dacia.

  6. deiu says:

    super….hai tot cate un pas inainte….!!

Leave a Reply to uyktuukti Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.