Drumul de la un simplu sofer la cel de pilot de raliuri este lung. Mihaela Radulescu, Andreea Patrascu, Dani Otil si Cabral au sarit peste toate etapele pregatitoare si au urcat direct la volanul unui Citroën C2 R2. De fapt, nu direct la volan. Mai intai au stat in dreapta lui Alex Filip, pilot Citroën in Campionatul de Raliuri al Romaniei, pentru cateva tururi de incalzire.
Si pentru ca senzatiile sa fie cat mai aproape de ceea ce se intampla intr-un raliu, cei patru au condus masina pe celebra super speciala din Raliul Sibiului, singura din Romania pe care se pot intrece doua masini in paralel.
Mihaela Radulescu a fost prima care a urcat in Citroën C2 R2. Mai intai in dreapta lui Alex Filip. Dupa cateva tururi de recunoastere pe super speciala din Raliul Sibiului, Mihaela Radulescu a urcat la volan, iar placerea ei cea mai mare a fost sa sara peste pod.
„A fost o experienta despre care cei de pe margine cred ca exageram – pentru ca si eu am crezut la randul meu ca asemenea senzatii se „umfla” in povestile pilotilor. M-am convins la Sibiu, cu un pilot foarte talentat care m-a invatat cum sa conduc pe macadam – Alex Filip – ca e greu, e grozav si e de neuitat o asemenea experienta.
M-am urcat in masina de concurs crezand ca pilotatul e floare la ureche si dupa 10 tururi m-am dat jos intelegand ca e al naibii de greu. De-aceea baietii au fost mai buni, recunosc! Chiar cu admiratie, pe langa invidie”, a spus Mihaela Radulescu.
Urmatorul in cockpit a fost Dani Otil. Prezentatorul matinalului de la Antena 1 are experienta in competitii, mai ales in cele pe doua roti, dar niciodata nu a condus o masina de curse. “Am mai stat in dreapta in masini de raliu, la volan insa, niciodata.
Mi s-a facut pielea de gasca inca de cand am aflat ca voi conduce o masina pe care pana nu demult o vazusem doar la televizor. Apoi mi s-a facut pielea de gasca in timp ce Alex imi explica ce am de facut. La volan am simtit un cumul de senzatii, era ca si cum alergam gol pusca prin Gara de Nord la ora de varf si nimeni nu ma oprea, ba mai mult, toti ma ovationau”, a spus si Dani, dupa ce a coborat din masina.
Pentru Cabral singura grija, inainte de a pilota micutul Citroën C2 R2, a fost daca intra sau nu in masina. Si a incaput. Fara probleme chiar, iar dupa citirea datelor de pe computerul masinii a reiesit ca a fost cel mai rapid pe super speciala. „Pentru mine Citroën-ul C2 R2 a fost o surpriza.
In primul rand pentru rezultatul foarte bun reusit de pilotul Alex Filip in etapa de la Sibiu, o etapa extrem de dura atat din cauza concurentei, precum si a traseului, si unde Alex s-a clasat foarte bine. In al doilea rand, la teste… a fost incredibil! Nu ma asteptam sa fie atat de usor de controlat, am mai condus masini de raliu cu setari de macadam si nu erau asa docile.
Super speciala din Sibiu nu e un loc marginit de prapastii dar nici nu te lasa sa faci multe greseli… te poti rasturna, poti sa sari in lac, ai mai multe variante sa “rezolvi” masina. La mine a fost si mai greu, doar ce m-am intors din Germania de la o scoala de pilotaj si aveam setate reactiile pentru circuit. Aici am avut un grohotis interesant, dar stilul de pilotaj este cu totul altfel, am avut ceva de furca.
E, chiar si asa, cel mai bun tur l-am avut in 02:10:00 in conditiile in care Alex Filip a scos in concurs cu aceeasi masina 02:00:00, deci onorant”, a spus si Cabral.
Andreea Patrascu, interpreta Irinei Dumbrava din telenovela Inima de Tigan, a fost dezavantajata putin de pozitia in scaun si nu a avut o vizibilitate foarte buna. Chiar si asa, Andreea s-a acomodat repede cu comenzile modelului C2 R2 si a parcurs fara probleme traseul amenajat special pentru acest test.
Experienta celor patru s-a terminat in cortul de asistenta tehnica unde s-au descifrat datele din computerul masinii. Acestea vor ramane, la fel ca in competitiile adevarate, strict secrete.
„Sunt onorat ca am putut fi pilotul, iar apoi copilotul celor patru vedete prezente la evenimentul organizat de Citroën Romania. Mihaela, Andreea, Dani si Cabral au plecat incantati si mi-au spus ca abia asteapta urmatoarea ocazie pentru a putea glisa si sari din nou cu Citroën-ul C2R2. Pentru mine a fost o experienta unica si sunt bucuros ca evenimentul de la Sibiu a fost un succes, iar toate acestea pe fondul castigarii locului 2 la grupa A in cadrul celui mai greu, lung si solicitant raliu din competitia interna”, a concluzionat Alex Filip.