Turatii

Renault se implica in cresterea sigurantei rutiere din Romania

Accidentele rutiere sunt astazi a 8-a cauza de deces in lume. In 2020, Organizatia Mondiala pentru Sanatate estimeaza ca accidentele vor deveni a treia cauza de mortalitate. Poate automobilul modern sa faca fata oricarei situatii?

Chiar daca tehnologia este din ce in ce mai performanta, ea nu trebuie sa se substituie omului. De aceea, Renault pune intotdeauna factorul uman in miezul conceperii vehiculelor sale. Foarte buna cunoastere a factorului uman permite optimizarea dezvoltarii sistemelor de siguranta activa si pasiva pentru evitarea accidentului si pentru protejarea ocupantilor.

Insa imprejurarile, infrastructura, educatia rutiera si legislatia DIFERA si in functie de regiune. Iar caietul de sarcini pentru siguranta unui automobil se realizeaza pe baza cercetarilor la fata locului.

Importanta extindere internationala pe care o cunoaste Renault in prezent trebuie sa insoteasca proiectarea si comercializarea vehiculelor care raspund necesitatilor de securitate ale noilor piete. In cadrul Laboratorului de Accidentologie si Biomecanica, Grupul Renault dispune de o baza de date accidentologice dintre cele mai mari din Europa si de o competenta unica.

Totusi, nu este suficient sa aplici aceste cunostinte accidentologice dobandite in Europa occidentala in tari care risca sa se dovedeasca a fi foarte diferite in multe privinte. Astfel, aceasta competenta trebuie consolidata prin colectarea si analiza de date chiar din aceste tari.

Pentru ca siguranta sa corespunda tuturor nevoilor specifice, Renault si-a extins expertiza in accidentologia reala si la Romania, creand echipe, transferand competente si tot savoir-fair-ul, lucrand in acelasi timp cu universitati locale.

Incepand de anul acesta, in cadrul Renault Technologies Romania a fost infiintata o celula de accidentologie care va defini necesitatile de securitate pentru piata euro-mediteraneana, astfel incat birourile de studii sa poata tina cont de acestea la proiectarea vehiculelor destinate acestor piete.

In Romania, accidentologia face apel la doua surse de informatii: bazele de date oficiale si analizele profunde ale accidentelor reale pentru identificarea cauzelor.

Combinand toate informatiile obtinute de la cei implicati si de la mediul accidentului, accidentologii pot reconstrui evenimentul neplacut si pot gasi solutii pentru a contracara efectele negative. Insa, aceasta adaptare la nevoile locale este doar o parte a unui sistem de siguranta rutiera, care trebuie sa implice pe toata lumea.

80% dintre accidentele produse pe sosea au drept cauza comportamentul uman. Este mult prea mult. O tehnologie eficienta nu va putea compensa niciodata in totalitate deficientele conducatorilor auto sau erorile ivite in actul de conducere, asa ca progresele in materie de siguranta rutiera cer mobilizarea tuturor factorilor implicati.

La initiativa Renault, pentru prima data in Romania, toate entitatile capabile sa creasca nivelul sigurantei rutiere sunt laolalta cu ocazia “Zilelor europene ale securitatii rutiere”.

Specialisti in siguranta din cadrul Grupului Renault, reprezentanti ai Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Ministerului Sanatatii Publice si Ministerului Transporturilor, cauta solutii intr-un seminar al sigurantei.

Desi pentru constructorul de automobile masurile de prevenire sunt în mod obisnuit sistemele de informare a conducatorului, de securitate activa pentru evitarea accidentelor, de securitate pasiva pentru protectia în caz de soc si de alerta pentru a facilita preluarea ranitilor, o comunicare eficienta despre adevarata miza si factorii de risc privind siguranta rutiera poate de asemenea sa aduca beneficii sensibilizand Autoritatile publice si utilizatorii soselelor.

OM-MASINA-MEDIU, acestea sunt perspectivele din care trebuie studiate accidentele. Pe langa efortul depus pentru a crea masini din ce in ce mai sigure, Renault este angajat intr-un amplu proiect international de sensibilizare si educare a copiilor, tinerilor, viitorilor soferi asupra riscurilor din trafic.

In Romania, proiectul “Siguranta Pentru Toti”, se desfasoara pentru al 5-lea an consecutiv si se adreseaza copiilor cu varste intre 7 si 11 ani.

De mai bine de 50 de ani, Renault se dedica activitatilor de cercetare si dezvoltarea de tehnologii menite a face automobilele mai sigure. Astazi, activitatea Renault constituie referinta acestui domeniu, iar cele zece modele care au obtinut cinci stele la testele de impact EuroNCAP reprezinta doar un rezultat natural, care nu reflecta tinta sau eforturile reale depuse. Trebuie salvate vieti. Trebuie sa salvam vieti, pentru ca toti cei care citim aceste randuri suntem soferi sau pasageri.

Exit mobile version