Site icon Turatii

Cine se teme de Sandero?

Ultima sesiune de teste EuroNCAP a dezvaluit faptul ca Renault Megane a obtinut cele mai “5” stele din istorie, la egalitate cu Nissan Qasqhai. Mda, ma asteptam la asta… Un fapt mai putin bagat in seama este ca Sandero a obtinut doar 3 stele “oficial” la EuroNCAP.

Oficial si… real: s-au testat 2 modele Sandero, mai slab dotat si inca unul echipat cu un nivel de protectie ceva mai bun. Ghiciti ce? Sandero “cel umil” a obtinut 24 de puncte, adica aproape 4 stele, dar “oficial” i s-au dat doar 3!

Si mai interesant, Sandero cu echipare de securitate corespunzatoare (inclusiv airbaguri laterale) a reusit sa adune un numar de puncte cu doar 2 mai putin decat baremul pentru… 5 stele. De unde deducem ca Sandero merita cel putin 4 stele “pline”, un rezultat mai mult decat onorabil pentru o masina low-cost.

Extras din comunicatul oficial EuroNCAP:
Euro NCAP rated the Dacia Sandero fitted with the basic level of safety equipment and also crash tested the car equipped with the “safety pack”, which is standard on some variants and optional on others.

The Sandero fitted with the basic level of equipment scored three stars in adult occupant protection whilst the car with the optional safety pack, scored the equivalent of four stars.

Euro NCAP is disappointed that this pack is not offered as standard on all variants, given the additional safety it offers to adult occupants.

Textul releva clar 3 stele pentru versiunea neechipata, insa omite cu buna stiinta al doilea rezultat, foarte aproape de 5 stele, precizand doar 4 stele. Corect era, asa cum de multe ori s-a interpretat la alte marci, sa se sublinieze faptul ca punctajul “aproape a lovit” in 5 stele. Apare firesc intrebarea: cui ii e frica de Sandero?

Exit mobile version