Kia Motors Corporation a anuntat astazi ca a demarat, la uzina Zilina din Slovacia, productia pentru sase versiuni ale modelului Kia cee’d ISG (Idle Stop & Go), care va realiza importante economii de carburant, de pana la 15% in regim de trafic urban. Livrarile de Kia cee’d ISG catre clientii din Europa vor incepe in urmatoarele 2 luni.
Fabricat in Europa, cee’d ISG este primul dintre modelele Kia care beneficiaza de investitiile masive ale producatorului coreean in tehnologii eco-friendly, care se vor traduce in urmatorii ani in vehicule hibride, electrice si cu celula de combustibil.
Hyoung-Keun Lee, Senior Executive Vice President si COO al International Business Division, a declarat: “Noul Kia cee’d ISG confirma angajamentul companiei Kia de a crea vehicule ‘eco’ si cu consum scazut de combustibil – fara a pierde insa din vedere asteptarile clientilor ca masinile noastre sa aiba un design sportiv, performante dinamice si atractivitate pentru cei cu spiritul tanar”.
Inovativul sistem ISG propus de Kia intrerupe automat functionarea motorului atunci cand vehiculul este blocat in trafic, pentru a reporni imediat ce soferul doreste sa se miste din nou.
In conditii tipice de circulatie in mediul urban, cu blocaje in trafic si cicluri constante stop-start, sistemul ISG reduce dramatic consumul de combustibil si emisiile de noxe, cu procente care pot ajunge si la 15%.
Intr-un ciclu combinat (trafic urban + extraurban), masuratorile efectuate de Kia au indicat o reducere medie de 6%.
O parte importanta a sistemului ISG instalat pe cee’d o reprezinta un nou electromotor “inteligent”, cuplat la o Unitate Electronica de Control (ECU) upgradata, care monitorizeaza statusul masinii in permanenta.
Cand masina efectueaza o oprire, de exemplu la semafor, ECU foloseste informatii de la alte sisteme de control din vehicul si decide daca este oportuna oprirea motorului.
Un nou si foarte eficient alternator “inteligent” suprima consumul de energie electrica in timpul aceleratiei si reincarca bateria masinii in timpul decelerarii (franarii). Ca o masura suplimentara de siguranta, daca puterea bateriei scade sub 75% din maxim, oricare ar fi motivele, sau nu exista suficienta energie realizarii unui nou ciclu start-stop, sistemul abandoneaza ‘Idle Stop & Go’.
Cand masina stationeaza, simpla eliberare a pedalei ambreiajului reporneste instantaneu motorul – automat – astfel incat nu exista nicio intarziere in demaraj, procesul de repornire realizandu-se in timpul necesar selectarii treptei intai de viteza.
“In Europa, Kia cee’d s-a pozitionat rapid ca un rival autentic al liderilor clasei compacte”, a subliniat Panu Vainamo, General Manager Marketing la Kia Motors Europe.
“Acum suntem mandri sa punem in practica cateva tehnologii ‘verzi’, prezentate pe fostele concept-car-uri Kia, pe modele de productie 2009. Sistemul inovativ ISG va mentine cee’d-ul ca un competitor important in clasa lui, cu coborand emisiile de CO2 pana la 137 g/km.”
Noul Kia cee’d ISG va beneficia de o cutie de viteze manuala de ultima generatie, mai usoara cu 5 kg decat precedenta si prezinta un mecanism absolut nou de selectare. Fortele necesare schimbarii vitezelor sunt reduse, marsarierul este sincronizat cu treapta a cincea pentru o selectare mai usoara toate acestea imbunatatind simtitor senzatia creata soferului.
In Europa, Kia cee’d ISG va fi comercializat in versiuni de motorizare de 1.4-litri si 1.6-litri pe benzina, pentru toate trei versiunile de caroserie: hatchback 5 usi, Sporty Wagon si pro_cee’d. Tot in 2009 tehnologia ISG va fi disponibila si pentru motorizarile 1.6-litri diesel.
Recent Comments