Benzină sau motorină? Ce alegem?

A sosit momentul să vă luaţi o maşină? Aveţi banii necesari şi v-aţi hotărât şi asupra modelului? Mai rămâne de rezolvat doar o dilemă cu care toţi ne-am întâlnit, mai exact ce motorizare se potriveşte buzunarului celui care doreşte să cumpere o maşină nouă: un diesel performant sau un rafinat motor pe benzină? Sigur, la bani cât mai puţini şi, de ce nu, cu costuri de exploatare cât mai reduse!

O scurtă analiză a vânzărilor auto din România relevă un fapt interesant: dieselul este într-o puternică ofensivă, dar se justifica oare economic această tendinţă? Ştim cu toţii că autoturismele diesel sunt uşor mai scumpe decât cele pe benzină, dar merită plătită diferenţa de preţ pentru a avea un consum mai redus?

La aceste întrebări, încercăm să răspundem printr-o analiză pragmatică a preţurilor şi a consumurilor de combustibil, pentru unele din cele mai vândute modele de autoturisme din România, de puteri apropiate, dar cu motoare radical diferite: pe benzină şi diesel.

Parametrii de funcţionare ai motoarelor diesel sunt, în general, mai buni decât cei ai propulsoarelor pe benzină, cu un randament de circa 42%, faţă de doar 30%. Diferenţele apar datorită mai multor factori, printre care raportul de comprimare, presiunea maximă în cilindri, presiunea de injecţie sau viteza de ardere a combustibilului.

Astfel, motorul diesel are un raport de comprimare mare, cuprins între 14-22, spre deosebire de motorul pe benzină, care are compresia limitată la 10-12, din cauza pericolului de apariţie a fenomenului denumit “detonaţie”.

Presiunea de injecţie în cazul motorinei, este net superioară presiunii uzuale folosită la motoarele pe benzină, cu valori cuprinse între 500 şi chiar 2000 atmosfere. În timpul procesului de ardere, în motoarele diesel se obţin presiuni de lucru de 80-100 atmosfere, faţă de doar 40 la motoarele pe benzină. Acest lucru se traduce prin necesitatea unei construcţii mult mai solide a motorului cu aprindere prin compresie, deci cu costuri mai mari. Totuşi, arderea mai lentă a motorinei permite un transfer mai bun al forţei rezultate în urma combustiei, cu un randament superior, deci cu un consum de combustibil mai mic.

Concret, la noul Opel Vectra, de exemplu, puteţi achiziţiona fie un 1,8l pe benzină, de 122 CP, cu 18530 Euro, fie un model pe motorină, 1,9 CDTI, de 120 CP, la 20440 Euro, ambele variante având caracteristici dinamice foarte apropiate, dar un consum de combustibil diferit.

Un calcul simplu, care trebuie făcut înainte de achiziţionarea maşinii, se bazează pe diferenţa de preţ şi de consum între cele două modele (presupunând că nivelul de echipare şi costurile de service sunt aceleaşi…).

Astfel, Vectra diesel trebuie plătita mai scump cu 1930 EURO, dar consumă 2,1 l combustibil mai puţin la 100 km parcurşi. La un parcurs uzual de 100000 km, Vectra diesel economiseşte deci 2100 l motorină, faţă de varianta pe benzină. La un preţ pe litru al motorinei de 0,602 Euro, rezultă deci o economie de 2100 x 0,602 Euro, adică 1264 Euro. Da, dar motorina este şi un pic mai ieftină decât benzina (0.694 Euro), deci la cei 1264 de Euro aplicăm coeficientul 1,14 (diferenţa de preţ dintre motorină şi benzină). Rezultatul: 1264 Euro x 1,14 înseamnă o economie reală de doar 1440 Euro. Deci la un parcurs de 100000 km, este mai avantajos modelul pe benzină (cu diferenţa de bani până la diesel, parcurgi 100000 km şi îţi mai rămân şi 490 Euro).

Sigur, un alt calcul matematic simplu ne arată şi care este pragul de kilometri parcurşi, după care modelul pe motorină devine mai economic decât cel pe benzină: 109051km. Dacă intenţionaţi să parcurgeţi cu maşina mai mult de 110 000 km, luaţi-vă un diesel, dacă nu, ieşiţi mai ieftin cu motorul pe benzină!

Evident raţionamentul se poate aplica uşor şi la alte modele de autoturisme. Alegerea vă aparţine!

56 Responses

  1. leeloo says:

    stiu, toata lumea lauda motorul asta, dar urban il penalizeaza mult capcitatea cilindrica. mai au un motor de 1.5l aspirat dar doar 100 CP, daca il ridicau pe ala la 120 de cai, si o pot face, era ideal..bun pentru oras si destul sa poti face depasiri cand ai nevoie.
    practic doar daca merg sambata la 11 noaptea gen am cosnum de sub 10% urban, in rest peste, in general 11-12 si iarna 14.

  2. bancher says:

    Prietene, ai consum foarte mare. Eu, la Octavia 1.2 TSI am consumuri mult mai mici (9.2% in Buc in zilele de lucru si 5.4% extraurban). 14% nu am avut niciodata consum.

  3. leeloo says:

    am eu Mazda 3 G120 benzina, automata.
    Consumul urban e de la 10 % in sus, in fuctie de trafic si temperatura, pe traseu de minim 9 km – 30-40 de minute de mers minim. Iarna blanda cum e in Belgia, rar sub 0 grade ( mai degraba 3-4 dimineata) consumul poate atinge 14% . NU vreu sa ma gandesc la un consum de iarna de Romania.
    Extraurban e economic motorul, dar nu pentru oras.
    Nu am vazut in viata mea un motor sa se incalzeasca mai greu. Consumul asta urban mi se pare mare pentru 120 de cai.
    LA ora asta la ce preturi sunt acum la hibridele de la toyota, hyndai si kia, intre diesel si benzina as alege a 3-a optiune, hibrida.
    Cu prima ocazie o marit si cumpar hibrida.

  4. cornel says:

    Dilema in 2017: Mazda 3 benzina aspirat G120 2l sau Mazda 3 diesel 1.5l? Anual intre 14000 si 18000 km din care 20% Bucuresti si 80% autostrada iar durata de utilizare ar putea fi de 7-10 ani. Vin de pe diesel si din cauza confortului, a consumului nu cu mult mai mare pe benzina si a costurilor de intretinere, rca, casco as inclina pentru benzina. Mai adun si posibilele viitoare restrictii si taxe mai mari pentru motorina in UE si dieselul devine cu semnul intrebarii, dar poate ma insel.

    Multumesc de opinie.

  5. serban says:

    M-ar interesa sa cumpar un logan nou pa mororina ma costa 10300 euro htundaiu tucson pe care l-am aqvut consuma in oras in jur de 17 18 l de ma dusese la exasperare sau as mai avea posibilitatea sa cumpar un ford de 1500 pe motorina produs la craiova trebuie sa ma hotarasc daca cineva e dispus sa imi dea un sfat accept cu multumiri am email

    • turatiimaster says:

      Depinde ce faci cu masina, daca folosesti pentru firma, km multi in cativa ani, poate ca e mai bine sa iei Logan, daca tii masina si pentru familie, Ford B-Max e o alternativa buna.

  6. Stefan says:

    Am posedat BMW 520i din 2001 si acum am un 525d tot din 2001. Primul avea 170 CP, al 2-lea are 163 CP. Cei din fabrica pentru ca in timp la orice masina mai mor dintre ei. Intr-adevar benzina era ceva mai nervoasa DAR, la deal diesel-ul castiga de departe. Prima am condus-o in jur de 30.000 km pe asta o am de 60.000 km. Prima am schimbat-o din motive de accident ( avea in jur de 80.000 km dar nu sunt sigur ca reali) dieselul are 210.000 km deci nu pot face comparatie de fiabilitate. oricum la diesel desi motorul merge excelent ( sunet putere, emisii ) am probleme la subansamble -> pompe , plasticaraie furtune furtunashe pompe pompitze. Nu cred ca motoarele facute dupa 2001 rezista fara reparatii pana dupa 250.000 km. Ultimul lucru cu care am avut probleme a fost electromotorul care era efectiv tocit ! Nu a fost neaparat scump dar incetul cu incetul se aduna. La capitolul vibratii pur si simplu nu sunt suficient de mari ca sa se simta. Poti sa zici ca e un benzinar usor mai zgomotos. Sunetul turbinei este genial. Imi place la diesel faptul ca ai autonomie mult mai mare ( nu trebuie sa opresti la benzinarie asa de des ) las orice calcule de consum la oparte. Din pct meu de vedere nu sunt relevante. eu folosesc masina mixt oras si afara in proportii aproape egale ( km wise ) benzina lua si 17 in aglomeratie mare( in carte e 12 urban ) , dieselul nu trece de 11. Deci calculele la consumul din carte sunt inselatoare. Oricum urmatoarea va fi benzina sau diesel. Nu mai am preferinte. Cred ca sunt 2 fete ale aceleiasi monede nu iesi mult mai castigat cu niciuna. In final nu mai comparati masinile de cursa cu cele de strada. N-au nici o legatura.

  7. Vally says:

    E bine sa compare,diesel sau benzina,doar persoanele care au avut ambele motorizari.ford focus1.8 diesel 250 mi km.merge f.bine motoru si fara nici o problema inafar d cele usuale.

  8. bogdan says:

    benzina sau diesel,e o chestie de alegere aici,daca esti familist ai copii acasa si nevasta,iti iei diesel ca tot omu,daca esti un burlac iti iei diesel,nu se compara nimic cu sunetul motorului cand apesi pedala de acceleratie si motorul incepe sa toarca,in comparatie cu diesel-ul care parca “ sparge lemne“.am o masina pe benzina din 99,senzatia cand mergi cu ea nu se poate descrie la drumurile lungi.cum am mai zis,fiecare isi ia ce considera el ca e mai bun,benzina sau diesel,fiecare alege ce vrea,insa daca vrei putere si forta,benzina e cea mai tare,cine a vazut vreo masina sport cu motor de 4500-6000 cmc cu motor pe motorina?

  9. Marian says:

    Eu am (defapt tata :D) un Astra F 1.6i (1598cmc) , 8v , 55kW , 75cp – tip X16SZ An fabricatie 1995 Are 170.000 km parcursi si nu am schimbat numic la motor sau partea electrica ot ce am facut am avut grija sa-i schimb consumabilele (ulei,filtre, curea transmisie…)si sunt f multumit, n-as da benzina pe motorina niciodata chiar daca consuma mai putin, intradevar este mai puternic motorul diesel dar “ce naibi!” doar nu tractez masini ! .In final Benzina e mai buna decat Diesel parerea mea 😀 :))

  10. GABI says:

    Am un diesel din 92,Opel Omega, 2.3YD(aspirat).Vreau sa va zic ca are un consum de 6.5/100km. Ultimul drum a fost de 880 de km cu 55 litri. e super! Vreau tot diesel. O Sonata. ce parere aveti?

  11. cristi says:

    mariane sa ne aducem aminte de cursa de la LE MANS. cine a castigat? iti zic eu R10 (audi) si mai important este ca masinuta este DIESEL ( DISEL POWER )

  12. ikar says:

    mare dreptate ai claudio,este o chestie psihologica,dar la revanzare dieselul tine bine la pret+ca il dai mult mai repde fata de un benzinar si e mai placut de condus,ai cuplul maxim in jurul valorii de 1900-2000rpm(dif de la masina la mainsa)pe cand la benzinar de la 4000rpm in sus,sa fim seriosi cati dintre posesorii de benzinare schimba zilnic mai sus de 4000rpm,iar daca comparam motoare cu ac. nr. de cp observam dif minore,uneori in fav dieselului……..sau o comparatie mai interesanta 1.8turbo 150cp vs 1.9 tdi 150 dif insesizabile

  13. Claudio says:

    Trecand dincolo de calcule, benzina sau motorina, si mergand cu autoturismul am observat un lucru: cand fac o achizitie, tind sa dau mult pe ea ca sa fie cat mai buna. Apoi nu mai vreau sa cheltui! Psihologic vorbind prefer sa dau mai mult pe un diesel si apoi sa merg mai ieftin si deci implicit MAI MULT. Decat benzina si sa o tin in parcare cu asigurari si taxe platite.

  14. Benzinar in favoarea Dieselului says:

    ma baieti(si fete) sunt posesor de benzinar… dar cu prima ocazie il dau pe diesel … pentru ca… am un animal de 3L pe benzina (nu spun ce ca nu conteaza) … si cand vad ca stau la semafor si-mi zice ala acolo ca-mi consuma 18L/100kmh mi se rupe sufletu` …. da… are demaraj… da` un motor de 3L diesel are si ala demaraj destul si arata consumu` de 10L/100kmh… benzina imi place, e buna… e distractiva… dar dieselu` e mai practic… si la urma urmei daca vrei acceleratie nebuna si viteza du-te pe circuit, nu pe strada… asta o zic, cu toate ca am 18 ani si carnet de 3 luni. Viteza(>160kmh) e fun… dar in spatii inchise, nu pe strada unde mai sunt si altii(potentiale victime)…si banii(care nu sunt de la mami sau tati) pe care-i dai pe combustibil sunt si aia fun 😛 … apropo… ca era un nene de zicea ca de ce nu baga astia in formula 1 diesel… baietii astia destepti de la Audi au scos masina de formula 1 diesel… care a iesit pe podium din prima cursa 😛 … nu va mai spargeti in figuri cu scarturi la semafor si alte alea … ca o sa faceti scart in vreunu si o sa scartaiti dupa aia din buzunare…. Benzina = FUN … Diesel = RULS !!!!

  15. Ion says:

    Domnu inginer, aveti perfecta dreptate,si eu votez pentru diesel, dar ce ne va rezerva viitorul in privinta motorinei?
    aveti posibilitatea sa-mi dati formula calculului valorii unui Km parcurs cu un autoturism?
    va multumesc anticipat

  16. coprie says:

    la mine in familie sunt numai bmw-uri,un 535i si un 330xd,si benzina pt mine ,diesel tata,dar eu sunt fan benzina! diesel-ul pt cei mai batrani,k sa nu zic pensionari!

  17. Inginerul says:

    Formula de calcul zici? Alinutza iti recomand matematica de clasa a IV-a cu inmultiri si impartiri. Deci treaba e simpla. Stii nr de kilometri parcursi? Stii cantitatea de combustibil consumata? Treaba e simpla. Imparti cantitatea de motorina pe care o masorin in litri la numarul de kilometri, dupa care inmultesti cu 100. Exemplu. S-au parcurs 1000 de kilometri si s-a consumat o cantitate de 60 de litri. Imparti 60 la 1000 = 0,06 si mai departe inmultesti cu 100 0,06×100=6L. Mult succes.

  18. alina says:

    Am o nelamurire in legatura cu calculul consumului de motorina la firma unde lucrez. Aveti cumva o formula sau un program de calcul consum motorina tir? Multumesc anticipat

  19. ilie says:

    .Am 22 de ani shi nu sunt baiat de bani gata precum altii iar datorita acestui lucru prima mea masina a fost o dacie batrana. consumul pe care il are o dacie il stie fiecare… Ca tot romanu am ajuns si eu prin tarile calde.Aici mi-am cumparat SH, un ford escort cu motor benzinar 1600 EFI (116 cv)din 1992 cu 250.000 km.la inceput am fost multumit de performantele acestei masini, scartiau rotile la plecare la semafor, consumu mixt era mult mai mic fata de harbu de dacie dar totusi o medie de 9 la 100
    nu prea i-mi placea.Datorita acesui consum mi-am luat alta masina- un ford orion cu motor de 1800 (doar) diesel cam de aceiasi varsta shi la km apropiati cu fordu benzinar, diferenta semnificativa fiind puterea motorului doar 60 cv. cu dizelu nu mai faceam aceleasi ,,babauri,, cum le faceam cu benzinaru da si cu aceasta masina ajungeam sa ma deplasez pe autostrada cu 150km/h iar cand vedeam ca, cu un rezervor de 55 l ajungeam sa depasesc 900 km iar cu benzinaru cu aceiasi cantitate de combustibil faceam doar 600-650 km i-mi trecea pofta de cauciuc ars de la semafor iar de zgomot shi vibratii uitam pe loc.la mashini noi nu cunosc da la sh eu pot sa va spun ca dieselu e net superior benzinarului,iar daca diferenta dinte cunsumul ditre diesel si benzina nu e asa mare cand masinile sunt noi la o masina sh aceasta diferenta este semnificativa(la benzinar se uzeaza segmentii).O intrebare pt mircea: ce e mai ieftin sa schimbi o pompa de injectie sau sa segmentezi un motor?.In momentul de fata detin un Golf cu 118000 km parcursi da eu va spun ca nu as schimba aceasta masina cu nici un logan benzinar.

  20. MARCOS says:

    diezalache sau benzinar?sunt posesorul unei COBRE(diesel de 3 litri) din anii 1980,ce sa va spun:1greoi la semafor(cantareste 1700 kg). 2 fiabilitate cred eu maxima(687000 km).3 la drum lung se intinde precum o blonda in focuri:))).4 la o viteza de 100km/ora,cand calci acceleratia se rupe spatarul scaunului.indiferent ce se spune optez ptr diesel fara drept de apel.

  21. Razvan says:

    Cine spune ca motarele diesel sunt mai nervoase decat motoarele pe benzina la aceiasi putere, habar nu are sa conduca. Diferenta e ca dieselul trage in general de la 2000 rpm, pe cand benzina trebuie turata pana la rosu daca vrei demaraj. Oricum ca si fiabilitate, motoarele turbo diesel sunt mai slabe ca motoarele pe benzina aspirate. Daca intrebati un mecanic de la de la vre-un dealer VW, o sa va spuna ca TDI-urile au probleme dupa 100-150.000 Km pe cand benzina trece fara cea mai mica problema de 300 000 km. Dieselul foarte fiabil este cel aspirat. De acolo vine legenda. De exemplu SDI de la VW. Oricum daca nu faceti km la greu nu se justifica un diesel. Dieselul se comporta mai bine la drum lung pentru ca are cuplu mare si la turatie mica, dar la drum lung diferenta de consum este relativ mica.

  22. aleks says:

    am impresia k unii nu stiu exact despre ce vorbesc…
    cum sa aiba un benzinar un demaraj mai rapid de cat al unui diesel cu turbina la aceeasi capacitate? (pt k in afara de golfurile sdi nimeni nu mai face diesel fara turbina sau compresor)
    va spune asta un om cu masini si diesel si benzina si… cu ceva curse p 402 metri in spate, if u know what i mean…

  23. aleks says:

    am impresia k unii nu stiu exact despre ce vorbesc…
    cum sa aiba un benzinar un demaraj mai rapid de cat al unui diesel cu turbina la aceeasi capacitate? (pt k in afara de golfurile sdi nimeni nu mai face diesel fara turbina sau compresor)
    va spune asta un om cu masini si diesel si benzina si… cu ceva curse p 402 metri in spate, if u know what i mean…

  24. Marius Dobre says:

    -benzina vs motorina – lumea e atrasa de diesel in special ptr consumul mai mic urban , in rest alte avantajele sunt discutabile , in schimb nimeni nu se gandeste ca :1 platesti cu 1500 – 2000 euro ptr un model diesel , ca service-ul te costa dublu fata de un benzinar. parerea mea ptr cei care isi cumpara masini SH – acolo clar se merita un diesel .

  25. zoloft says:

    numai ca pe viitor cica se anuntza scumpirea in draci a motorinei pt ca e mai poluanta si unele tari sunt pe cale de a o interzice (vezi GRECIA)

  26. zoloft says:

    numai ca pe viitor cica se anuntza scumpirea in draci a motorinei pt ca e mai poluanta si unele tari sunt pe cale de a o interzice (vezi GRECIA)

  27. nestiutor says:

    parerile sunt impartite, nu conteaza bugetul,viteza cu care pleci de la semafor sau radarul de pe “autostrada” important este daca stii la ce vei folosi masina pe care o vrei.

  28. eugen says:

    pt casio si adrian -ati auzit de motorul diesel de la honda ?,bine nu avem toti bani de honda ati condus macar o masina diesel? luati-va motoare sa plecati primii de la semafor,oricum motorul diesel a evoluat mult si el pare sa fie viitorul

  29. eugen says:

    pt cristi -daca nu-ti pare rau de bani iati mertul consuma mult

  30. eugen says:

    pt ermurache -sunt de acord cu tine numai ca nu are o viata mai lunga

  31. zoloft says:

    Pana la urma optez pt un Golf V de 1,6 FSI in defavoarea 1,9 TDI; Consumul e cam la fel (la cantitate vorbind) iar daca vrei sa respecti masina si banii tai (de service) si in TDI treb sa bagi motorina BUNA.
    Cum eu merg circa 20-30 mii/an, cred ca benzina e mai OK; pret mai mic; intretinere mai ieftina….

  32. costel; says:

    am si eu un diesel 1.7 tdi opel din 90 pot sa spun ca merge tare rau sant si mec auto nu trebuie sa vorbiti despre diesel rau ca nu este asa nu santem an strainatate sa avem 4-5000 de euro sal si sa ne permitem benzina cei care spun ca motorul pe motorina este puturos si galagios anseamna ca tasu si masa luceaza pe bani multi si ai da copilului masina de 300cp ca are de unde sa bage benzina si antrun final niste lumanari ca a intrat sub un tir din cauza vitezei antelegeti ce vreti viteza si caii multi ne omoara sigur

  33. sofer says:

    si am mai auzit ca piesele sunt ffff scumpe …. dar eu lucru in hamburg si nu cred ca ar fii o mare problema ptr mine … dar totusi ajutatima cu un sfat o sa o iau din romania masina ca nu specificasem

  34. sofer says:

    salut pe toti
    as dorii sami iau un mercedes de prin anii 85 90 ce spuneti motor de 2.6 e clasul ala sau ceo mai ce spuneti datimi un sfat va rog sa nu arunc cu niste bani …. stiu ca consuma dar o sa pun gas asta am gasito undeva prin 4000 si in vreo 220 de mii de km

  35. marian says:

    Mai copii, daca dieselul e asa de tare la viteze mari, la drum lung, etc iar benzina nu e buna decat la plecare de la semafor atunci de ce prostii aia de la Formula 1 nu trec pe Diesel mai? Oare ei nu au auzit inca de Diesel?

    AlinGr – baietas masinile adevarate nu se conduc la fel ca si cele pe care le conduci tu pe covorul cu stradute si semafoare din camera ta.

  36. ermurache says:

    muahaha… dak vretzi sa facetzi lumea la stop luatzi-va motociclete. 600 cc si 100 cp (ca sa nu vorbim de monshtrii de 1 litru :P)9 sec pana la 200km/h, nu 100 ca conservele. felul in care un diesel face un motor pe benzina depinde si de etajarea cutiei de viteze… dak ai primele rapoarte scurte e clar ca o sa ai o accelerare mai buna.
    optez pt diesel la mashini pt ca nu trebuie sa ruleze pe circuit iar motorul are o viatza mai lunga. d c? regim de lucru la turatzii mai mici, motorina care oarecum unge spre deosebire de benzina care shterge pelicula de lubriafiant de pe peretzii cilindrului…

  37. zoloft says:

    ici eu habar n-am ce motorizare sa-mi iau insa concluzia la care am ajuns este ca la motoare de capacitate egala, iese net in favoarea benzinei.. 1. pretul pt un motor diesel mai mare ca si capacit. este net mai mare; 2. daca vrei sprint de 7,8-10,8 trebuie sa-ti iei minim 1,9 Tdci pe cand la benzina te descurci si cu un 1,6 (depinde de marca); 3. costurile de intretinere (care sunt FOARTE importante) sunt mult mai reduse la benzina decat la diesel; 4. nimeni de pe acest site sau poate doar 5% nu o sa tina o masina diesel mai mult de 100.000 km: vremurile se schimba si generatiile sunt altele..si apoi in curand TOTUL e va schimba referitor la combustibilul folosit pe viitor; 4. desi la viteza mare dieselul este mai bun ca demaraj in depasiri, ia incearca sa dai din a 5-a in a 3-a si sa vezi ca motorul pe benzina rupe scaunul sub tine…sigur la diesel va trebui doar sa apesi pedala mai energic; 5. ganditi-va cati dintre voi merg mai mult in oras decat afara (eu merg 80% urban); 6. care e placerea mai mare decat sa innec pedala in podea la semafor-plecare si sa detonez o masina pe benzina…diselul ramane cu apa`n gura 🙂 7. preturile de la combustibil se vor egala deja dif. este foarte mica (vezi calcul redactor) si atunci nici macar cu gandul la revanzare nu o sa te mai impaci; 8. daca ai diesel esti tentat sa bagi de pe la “prieteni” cu 25-26.000 si ditrugi pompa intr-o buna zi..iar de performante o sa uiti..ca aia nu-ti dau motorina super..si atunci o sa zici: lasa ba, ce daca nu fuge…alimentez mai ieftin…si uite asa nu ajungi la “struguri”; 9. incercati voi sa mergeti sportiv cu un diesel..daca reusiti uitati-va la consum si plangeti..ati depasit benzina; 10. de ce sa-ti tacane motorul la relantin sau peste 120 km/h cand poti sa auzi doar maraitul esapamentului turat ?
    MAI DEPARTE…E ALEGEREA VOASTRA.

  38. andrei says:

    dupa parerea mea,merita sa cumperi o masina cu motor pe motorina,daca parcurgi anual peste 35.000-40.000 km. abia atunci poti spune ca ai economisit ceva bani,dar cumparand un diesel faci un compromis,deoarece zgomotul produs de motor e mult mai mare,la unele modele pana in 50km/h se simt vibratii in volan,demarajul e putin mai slab si alte mici minusuri. in schimb masina pe benzina e silentioasa,consumul depinde de cilindree,nu simti nici un fel de vibratii,iar cand apesi acceleratia simti cum se infige. masina pe benzina e ideala pentru mers la serviciu zilnic si concediu…

  39. costy says:

    atzi inebunit cu nishte diesele….. de cand face un motor diesel .. unu pe benzina??? ma refer la motoare identice ca putere . nu o sa gasitzi un motor diesel normal aspirat sa egaleze unu pe benzina…….. Pentru a egala performantzele unui motor pe benzina itzi tre o turbina pe motor diesel…. e singuru mod de a se ridica la performatzele benzinei
    in plus la turatzii mai mari turbina ishi intra in rol shi obtzii Nm …..dar benzina are altfel de compozitzie …. mai inflamabila shi are un punct in plus … in rest…. benzina rulz !! costy 17 ani pitesti 2005

  40. alinGr says:

    ms AUAU AUTO…am 17 ani ma…nu sunt copil..:D..cred ca atunci cand i-au permis..optez pt un diesel ..opel astra GTC..1.9 cdti..150 cp…dieselu ala de 90 cp de pe fordu ala din 1994..a facut un logan muci..o alta chestie..la logan arata 175 km/h..si fordului 155km/h..nush care mergea bine.. salut pe toti

  41. auau auto says:

    1. benzinar: demaraj puternic fata de diesel – da, la semofar il faci pe dieselar dei pute ochiu
    2. dar de la 100km/h in sus, de ex in depasire, cei cativa N/m acolo ai dieselului te fac rau de tot
    3. ia un diesel si baga la drum intins sa vezi diferenta – e ca un tavalug care odata ce sa pornit calca tot
    ~= asa ca nu te lua de copil aiurea ca tu esti in pom =~

    • bogdan says:

      esti cam prost ba drace:)) te pisa morotina de nu ai aier cu benzita ta!! benzina pt dacii:P

  42. alinGr says:

    ZEV..cumetre…io stiu pe unu care are o astra din 2001..2000 cmc..101 cp..are 330.000 km..imagineaza-ti..daca era fabricatie 1995..cati km avea..ciao

  43. alinGr says:

    dane..cum ai calculat ma u ca io avea 2 ani..mai incearca..matematica asta a draq….ma refeream la o masina ingrijita din 1994..care inca mai are 90 cp..fordu ala a fost ales masina anului in europa..nu degeaba..ia ma si citeste..si mai ales..daca ai permis..condu..o sa mai auzi de mine cand i-au permisu..( 1 an)

  44. dan says:

    Am impresia ca esti putin aerian.
    Cum poti crezi ca o masina cu motor diesel (an 1994 ) este mai rapida decat o masina pe benzina cu motor de aceeasi capacitate. Gindeste-te ca in 1994 aveai doar doi ani. Te rog sa te documentezi mai bine.

  45. alinGr says:

    ma..tata are ford diesel..1994..are 225 mii km…nu are absolut nici o prl cu el..in plus..la o viteza de 120km/h..un motor benzina 90 cp..si un diesel 90cp..cel diesel ajunge mult mai repede la 150 decat ala pe benzina..se datoreaza cuplului motor mai mare..am decat 16 ani..da cred ca stiu mult mai multe decat majoritatea de aici..dar care totusi isi dau cu parerea..Va recomand sa incercati faza cu demaraju la viteza. O sa vedeti diferenta

  46. AXWSCED says:

    sccczAZXCdxc

  47. zev says:

    Pt Alex RGE….nu stiu unde ai auzit tu de un motor diesel de 400.000 km!?! In afara de camioane/dube si vapoare, nu exista asa ceva. O masina…cel putin in zilele noastre e facuta ca si orice produs, (daca ai vazut mai nou au si cod de bare :)))), si deci rezulta ca ea trebuie sa se strice. Politica asta e valabila indiferent de motorizare, dar oricum motoarele diesel nu sunt nici pe departe la fel de fiabile ca si alea pe benzina. Ca sa nu vorbim de performante…JALNICE. Au ajuns sa le faca TDI cu 15 i-uri rosii ca sa aiba aceleashi performante ca si un motor de aceeasi capacitate pe benzina. Masinile americane tineau pe vremuri 500.000 mile daca le ingrijeai cum zicea manualul.Celebrele Mercedes Cobra ajung la 2-3 milioane km!!!! Si chiar si BMW, care e o marca “sport” face motoare care tin 3-400.000km. De fapt din cate stiam eu, erau garantate 300.000km motoarele de bmw pe vremuri. Nici japonezii nu stau prea rau la fiabiliate.
    Sunt 100% de acord cu Casio si Adrian! Bravo baietzi 😉

  48. Adrian says:

    Total gresit…motoarele pe benzina BMW,sunt f f bune si dupa parcurgerea a 4-5sute mii km..Oricum..disesel-urile sunt putori..si zgomotoase…:)parerea mea..

  49. Casio says:

    da chiar diesel, hai sa ne cumparam toti tractoare, da nu? mama ce imi place sa fac misto de diesel!! :)) tracatracatraca:)))

  50. Alex RGE says:

    Tinand cont de faptul ca odata si odata om intra in UE si poate nu o sa ne mai intereseze care o fii pretul benzinei sau a motorinei o sa cantareasca foerte mult fiabilitatea motorului respectiv.Dupa cum stim un motor diesel o poate duce lejer la 400.000 km (asta daca e ingrijit cum trebuie)pe cand la motoarele pa benzina pe la 200.000-250.000km pierdem segmentii de ungere pa teava de esapament sau ii schimbam odata cu uleiul…Nu stiu ce sa zic asta e parerea mea,sanatate maxima:)

  51. Lucian says:

    Cred ca nu prea se ia in calcul ca masina cu motor diesel are totusi valoare mai mare care se pastreaza. Adica, nu trebuie neaparat ca diferenta de ~1500 EUR intre motoare sa fie recuperata prin diferenta de consum. La vanzare, masina oricum va avea un pret mai mare, nu?

  52. ANDY LGN says:

    Din cate stiu si piesele pentru motoarele diesel sunt mai scumpe.Se pare ca pretul motorinei se va situa undeva mai sus decat cel a benzinei asa ca diferenta va fi doar din cantitatea mai redusa de motorina pe care in consuma un diesel.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.