Site icon Turatii

Kia Ceed 1,6l CRDI FL

Dupa aproape 3 ani petrecuti la volanul unui cee’d 1,6l CRDI, a venit momentul sa cunosc indeaproape si versiunea cu facelift. Excelentul motor diesel vine acum completat cu o transmisie manuala in 6 rapoarte destul de competitiva, care schimba semnificativ modul in care se conduce cee’d. Dar asta nu e totul…

De la prima cheie simti ca insonorizarea este superioara, chiar daca aparent nu sunt modificari deosebite in compartimentul motor. Zgomotul la relanti este mult mai redus dar diferenta este clara in mers. Cuvantul potrivit pentru a descrie senzatia cred ca este “rafinament”. Si migrene pentru competitie, care mai are de lucrat la capitolul acesta.

Daca la exterior sunt subiectiv si imi apreciez ca fiind mai simpatic designul masinii mele fara facelift, totusi ceva se schimba, oricum ai privi noul cee’d. Castiga in aspecte foarte importante, insa pierde in detalii care sunt proiectate prost fie din dorinta prea mare de schimbare, fie din lipsa logicii in proiectare. O sa revin asupra lor mai tarziu.

De la primii metri parcursi ramai putin surprins de directie. Impecabil este putin spus. Noile setari ale directiei si trenului de rulare, discret mentionate de coreeni in comunicatul de presa, se simt intr-un fel care ma face sa ma gandesc serios la a trece pe facelift. Da, nu vreau sa spun cuvinte mari, dar este si Golf si Focus, in acelasi timp. Parca este cu totul alt automobil…

Filtreaza denivelarile perfect si incisivitatea cu care schimba directia la cea mai mica miscare a volanului iti da un sentiment de precizie si siguranta pe care nici o masina coreeana nu cred ca l-a avut pana acum. Ajustarile facute sunt deosebit de eficiente si, foarte important, se simt imediat, mai ales de catre un sofer care de 3 ani merge pe c’eed.

Iluminarea interioara s-a schimbat complet, acum portocaliul (care mie imi place, altora li se pare obositor) a fost inlocuit cu rosu aprins. Arata bine, insa a disparut spectaculosul dat de portocaliul intens, fapt la care a contribuit si reducerea in dimensiuni (inexplicabila dupa mine) a display-ului superior din mijlocul bordului.

Volanul este… superb. S-au amplasat corect butoanele de control al sistemului audio si ale sistemului cruise control, insa modul lor de actionare si dimensiunea unora nu le va placea. Perfect s-a pozitionat butonul de control al computerului de bord, concomitent cu mutarea afisarii informatiilor in display-ul dintre ceasurile de bord.

Volanul incanta cu forma deosebita si designul ultramodern, insa, in spatele sau, comutatoarele de semnalizare si actionare a stergatoarelor sunt din alt film. Identice cu cele de Soul, nu se prea potrivesc ca forma si material cu restul interiorului…

Intind mana sa deschid torpedoul si… surpriza! Inexplicabil, clapeta a fost mutata mai departe, in centrul capacului torpedoului. De ce? Nu stiu, este o greseala clara de proiectare, la vechiul cee’d era amplasata perfect ergonomic.

Desi acum vine cu functii mai complete, designul sistemului audio e discutabil ca eficienta – mie unul butonul de volum mi se pare cam mare… Aceeasi senzatie o am si la climatizare, unde, cel putin in varianta cu aer conditionat manual, comenzile, chiar ergonomic amplasate, nu arata foarte bine.

Nu ma dau in vant dupa varianta aleasa pentru restilizarea consolei centrale: ma incearca un sentiment de deja vu si inutilitate – totusi efectul este destul de placut vizual. Cand vad schimbatorul de viteze cu o forma mult mai ergonomica si cu cele 6 viteze inscriptionate, ma simt cu siguranta mai bine…

Despre exterior, parerile sunt impartite, insa pe ansamblu arata bine, oglinzile exterioare fiind acum si mai aerodinamice. Unele retusari ale parasocurilor si stopurilor de ceata mi se par putin fortate fata de modelul original, insa cee’d facelift reuseste ce putini concurenti au facut: ofera un model la care modificarile chiar se simt si se vad.

Stergatoarele de parbriz si antena sunt si ele diferite. Stergatoarele par a avea o prindere universala, fata de sistemul anterior proprietar Kia iar antena este mai scurta si mai aerodinamica, desi estetic nu iese din comun.

Motorul pare ajutat mult mai bine de cutia cu 6 rapoarte si consumul se mentine scazut, un atu important in lupta pentru cota de piata. Propulsorul 1,6l CRDI s-a dovedit a fi deosebit de eficace si da dovada de maturitate fiind bine primit de cumparatori si respectat de competitori. Ca utilizator al sau de 3 ani, pot confirma ca se misca excelent, e silentios si consuma foarte putin.

Impresia de final pentru cee’d facelift? O sa fac ce am facut si dupa drive testul cu c’eed in 2007: probabil o sa imi iau unul cu Stop&Go, motor diesel si climatizare automata (care acum este duala)… Preturile sunt bune, pe mine m-a convins in 3 ani de utilizare si cred ca va avea acelasi succes ca si premergatorul sau.

+ Directie, amortizare, zgomot interior, consum, transmisie, pret, garantie
– Ergonomie discutabila la inchidere torpedou, comutatoarele de semnalizare si actionare stergatoare provin de la Soul si nu se prea potrivesc vizual cu restul interiorului, detalii de design interior fortate din dorinta de schimbare

 Kia Ceed 1,6l CRDI FL 
 Motor1,6l CRDI 16V MT6 
 Tip4 cilindri in linie, turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1582 
 Putere maxima (CP/rpm)115/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)255/1900-2750 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4260/1790/1480 
 Masa proprie (kg) 
 Portbagaj (l)340/1300 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,5 
 Viteza maxima (km/h)188 
 Consum mediu declarat (l/100 km)4,4 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,1 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP13 588 euro 
    
 Dealer  
Exit mobile version