Am reuşit să conduc câteva sute de kilometri noul Renault Megane echipat cu motorul 1,4l TCe. Concluzia se spune la final, eu încep cu ea: o maşină excelentă, cu un kit de caroserie ce putea lipsi şi cu un consum prea mare pentru ce poate.
Şi chiar m-am străduit să obţin un consum cât mai redus, doar de dragul statisticii; nu mi-a ieşit. Aşa că, dintre motorizările de 1,4l supraalimentate testate recent, în materie de consum Megane TCe ocupă locul “fruntaş”, având “apetitul” mediu cel mai ridicat.
Megane TCe punctează la ţinută de drum, frâne, ergonomie deosebită, feelingul general sportiv şi performanţă, valorile date de constructor fiind atinse fără niciun fel de probleme.
Dacă reuşeşte la limită să surclaseze Opel Astra 1,4l Turbo 140 CP la acceleraţia de la 0-100 km/h, totuşi este inferior unui Fiat Bravo 1,4 T-Jet de 150 de CP (0-100: 8,5s şi viteză maximă 212 km/h), ambele modele concurente având un consum mediu sensibil mai scăzut.
Am încercat în filmările următoare să intrăm puţin în detaliile care nu se văd din orice fişă tehnică, pentru a vă familiariza cu interiorul şi facilităţile oferite de această maşină.
Oricum, motorul 1,4l TCe va domina probabil vânzările de Megane, mă refer la versiunile echipate cu motoare pe benzină, având avantaje evidente: putere şi performanţe decente combinate cu costuri de exploatare relativ reduse.
Nu este de neglijat nici faptul că motorul este euro 5, deci scutit de taxa de prima înmatriculare.