BMW X3 xDrive 20d

BMW-X3-logo-motor-20d

Admir designul incredibil de fin al modelului Audi Q5 şi tânjesc, ca orice om normal, după prestigiul siglei Mercedes pe care o găseşti pe GLK.

Cu toate acestea, inima mea pleacă într-un BMW X3, cu 184 de cai putere, cutie de viteze Steptronic cu 8 rapoarte, iDrive, 210 km/h, xDrive şi un consum mediu de 7,7l la 100 de km parcurşi. Toate acestea sunt doar o mică parte din ce mi-a arătat mie noul BMW X3.

Pentru cei ce vor mai mult, există 3 camere de luat vederi, Head Up Display, Dynamic Damper Control, faruri cu xenon autoadaptive, sistem de navigaţie Navi Professional, Internet, Servotronic, PDC, climatizare automată, jante de 19″ Styling 309, alarmă şi incă vreo 30 de astfel de chestiuni în lista de opţionale.

Preţul este pe măsură, circa 66 000 de euro (din care circa 25 000 sunt doar dotări opţionale).

Nici măcar filmele pe care le-am făcut cu BMW X3 nu vă pot introduce în naturaleţea cu care acest SAV bavarez îşi trăteaza superior orice adversar.

Silenţios, incredibil de economic şi puternic aşa cum trebuie să fie un BMW, stilat şi agresiv în acelaşi timp, X3 este, fără îndoială, unul dintre modelele care m-au cucerit.

Seria de filme HD cu BMW X3 este menită să vă arate, atât cât se poate, la ce nivel au ajuns germanii de la BMW în acest moment.

14 Responses

  1. nicu says:

    Buna ziua,

    Incercati va rog, daca se poate, sa se renunte la chestia cu “cine da atatia bani pe masina asta nu se uita cat consuma” pentru ca e cat se poate de neadevarat, mai ales ca nu sunt multi oameni(mai ales cinstiti) care pot cumpara o masina cash nu in leasing.
    Cand vorbim de Porsche Cayenne Turbo sau MB CL65 AMG e altceva, dar cine isi ia o masina SUV sau nu, diesel sub 4000cm3 e clar ca se mai uita si la consum, mai ales cand merg mai mult de 30k km/an.

    Ma gandesc ca cine nu se uita cat consum va alege doar masinile de top gen:
    Bmw X5M – nu X5 3.0d
    MB S65 AMG – nu s320cdi
    etc.

    In incheiere:
    CONSUMUL CONTEAZA, pentru ca altfel nu s-ar mai face masini premium cu motoare mai mici si mai economice (ex. MB ML250CDI modelul 2012), sau sisteme gen start/stop si altele. Ganditi-va ca Infiniti au inceput de cativa ani sa produca masini echipate cu motoare diesel (oare DE CE?) lucru la care in urma cu 10 ani nimeni n-ar fi crezut. Pana si americanii suspina dupa variantele diesel ale masinilor europene importate la ei.

    Va doresc o zi buna si sper ca n-am suparat pe nimeni.

    • turatiimaster says:

      Faceti un calcul de bun simt, cat costa combustibilul la un astfel de vehicul, pe 150 000 km parcursi. Este o parte infima, raportat la costul masinii, deci nu este foarte relevant consumul. Cine da 40 000 de euro sau mai mult pe un SUV, nu isi ia diesel in loc de benzina, pentru o diferenta de 4 l la suta de km intre ele la consum. Nu, isi ia diesel pentru agrementul in conducere, pentru cuplul mare, pentru turatiile mai joase la viteze mari, consumul este ultimul factor la care se gandeste. Sau daca se gandeste, e penibil, inteleg sa te gandesti la consum la un Sportage de 23 000 de euro, dar deja sa dai 40 000 si sa faci calcule cat consuma, e de rasul lumii. Daca nu iti permiti sa platesti combustibilul, iti iei una mai ieftina. Sigur, sunt si situatii in care rationamentul dumneavoastra este valabil, dar, exemplu la un X5 care va fi prezentat aici in curand, 40d, motor de 3l, pret 84 000 de euro, la care impozitul anual e undeva la 3000 lei, rovinieta, RCA si Casco te costa de cazi jos (cu banii platiti bagi combustibil la o masina normala 2 ani), masina consuma mediu 8,2l la suta, credeti ca cine o cumpara o cumpara pentru consum? NU. Ci pentru 0-100 in 6,6 s, cuplu 600 Nm, reprize fabuloase si altele.

      Ce incerc sa spun, de la un anume nivel al pretului masinii, costul combustibilului devine irelevant.

      PS Scopul principal al sistemelor Start/Stop este reducerea emisiilor de noxe la conducerea in oras, scaderea consumului este un efect secundar al sistemului.

      • nicu says:

        1. Impozitul anual la un motor de 3l este de fix 2160lei(sau 1963.6lei daca este platit tot odata);
        2. Vigneta e aprox 120 ron si ca e sportage si ca e X5;
        3. RCA-ul e diferit daca motorul este pana in 2l dupa aceea deja nu mai conteaza daca e de 2,2l sau 6l(ci doar tipul masinii);
        4. Casco e undeva intre 4% si 5% din valoarea de factura;

        As mai avea si eu cateva nelamuriri:
        1. Daca proprietarul de X5 4.0d vrea senzatii si pentru care consumul nu conteaza, de ce nu opteaza pentru X5 M(pentru ca acesta are 680Nm de la 1500rpm la 5650rpm, 555CP si 0-100 in 4.7s)?
        2. De ce MB au pus pe clasele S si M motoare de 2,2l(diferentele de CO2 fiind aprox. 20g/km intre un motor de 2,2l si unul de 3l), deoarece ma gandesc ca cine are 70-80k E sau mai mult, nu il intereseaza chiar asa de tare emisiile de noxe cu taxele aferente, pentru ca altfel si-ar lua Prius, nu?

        Va multumesc si va doresc o zi buna in continuare.

        • turatiimaster says:

          1. Un om care da 2000 lei pe impozit nu se uita la pretul benzinei. Am spus undeva la 3000 de lei, nu am stat sa calculez, eu am o masina de 2,5l (consum mediu 7,5l la suta) si chiar ma afecteaza impozitul, desi este ceva mai mic, cu banii de impozit as putea baga 4-5 plinuri de combustibil (motorina).
          2. Da
          3. De ce RCA-ul este diferit de la 2l in jos? Va spun eu, pentru ca se considera ca de la 2l in sus, ai bani si nu te mai intereseaza (adica exact ce discutam aici). Daca nu ai bani, ok, iei un motor mai mic.
          4. 4-5% din 23 000 nu e totuna cu 4-5% din 40 000 sau din 80 000 euro

          Nelamuririle:
          1. Diferenta de pret intre 40d standard si X5 M este de circa 50 000 de euro. Credeti ca nu si-ar lua X5 M pentru ca are consumul mai mare sau “incurca” putin diferenta de pret? Mai jos facem si doua calcule interesante.
          2. Toti producatorii recurg la scaderea cilindreei din ratiuni de impozitare, emisii de co2 si consum (in ordinea asta).

          Calcul 1, cazul extrem:
          Luam un X5 40d si un X5 M, ca tot s-au discutat. Las la o parte pretul, impozitele, taxele si altele, ma rezum doar la consum. 40d consuma mixt 7,5l la suta de km si X5 M consuma mixt 13,9l la suta de km. Diferenta de 6,4l la suta de km. Presupunem un pret egal al combustibilului (pentru simplificare calcule), undeva la 1,5 euro pe litru. Rezulta ca la fiecare suta de km parcursa, ai 6,4l x 1,5 euro economie la diesel, adica 9,6 euro. Presupunand un parcurs de 150 000 km, in 5 ani, al fiecarui vehicul, vom avea o diferenta de pret la combustibil de 14 400 euro in favoarea dieselului. Diferenta de pret intre vehicule este 50 000 de euro. Daca am urma rationamentul dvs. ar rezulta ca cel care isi cumpara X5 M este pur si simpul un prost, diferenta de costuri achizitie si exploatare pe acelasi parcurs intre X5 M fiind undeva la 65 000 de euro, rotunjit. Dupa rationamentul meu, un om care are acei 50 000 de euro diferenta de pret intre X5 M si X5 40d, are si cei 14 400 pentru benzina si nu il intereseaza acest aspect.

          Calcul 2, cazul rational:
          X5 40d vs X5 35i, aceeasi putere, 306 CP, deci o baza de comparatie foarte buna. Pret X5 40d 63 500 euro, pret X5 35i 60 500 euro. 40d consuma mixt 7,5l la suta de km si X5 35i consuma mixt 10,1l la suta de km. Diferenta de 2,6l la suta de km in favoarea dieselului. Rezulta, urmand rationamentul de mai sus, ca la fiecare suta de km parcursa, ai 2,6l x 1,5 euro economie la diesel, adica 3,9 euro. Presupunand un parcurs de 150 000 km, in 5 ani, al fiecarui vehicul, vom avea o diferenta de pret la combustibil de 5850 euro in favoarea dieselului. Diferenta de pret intre vehicule este 3 000 de euro, deci pe diesel platesti 3000 in plus. Scadem 3000 din 5850, raman 2850 euro in plus pentru benzina. Revin cu intrebarea? Cand dai 60 000 de euro pe un vehicul, cat de mult conteaza acesti 2850? Procentual, inseamna 4,75 la suta din valoarea masinii, adica exact valoarea asigurarii CASCO pe un an. Refuz sa cred ca cineva isi cumpara un vehicul de 60 000 de euro si se zgarie pe ochi pentru 2850 de euro. Acesti 2850 de euro reprezinta un sfert din valoarea unei masini din clasa compacta, adica da, pentru un om mediu sau sarac, este o suma de care tine cont, cand ai 60 000 de euro de dat pe un vehicul, ceasul de la mana e 5000 euro, e patetic sa discuti pretul combustibilului.

          PS Un pachet de Service Inclusive Ultimate 5 ani/100 000 km la BMW seria 3 (deci reviziile) are un cost de 3 241 euro TVA inclus, extrapolati putin la un X5 si vedeti daca mai conteaza pretul combustibilului. Va spun eu, costurile de achizitie si detinere ale unui astfel de vehicul transforma pretul combustibilului in “bani de seminte”, demonstrabil, cu cifrele pe masa. In cazul in care acesti “bani de seminte” reprezinta prea mult pentru un doritor de astfel de vehicul, inseamna ca nu are puterea financiara pentru a-l cumpara si intretine, caz in care se recomanda un alt vehicul.

          • nicu says:

            Aveti dreptate si sunt intru totul de acord cu dvs. Ce incercam eu sa va spun este ca sunt oameni care nu vad rostul unui v6, v8 etc, dar totusi vor o masina premium din alte considerente decat veleitatile sportive si daca se poate cu costuri mici de intretinere: Cine s-ar supara? Si ca tot am scris eu mai sus MB a dat “tonul” cu motoare de 2,2l pe S-class si M-class(cu toate ca prestatiile motorului pe aceste clase nu l-as numi execrabile).

            Credeti ca cine are 70 – 80k euro de dat pe S sau M, nu si-ar putea permite pentru inca 4k E(M-class) respectiv 9k E(S-class) sa achizitioneze un V6? Eu ma gandesc ca unde merg 75k se mai pot pune 9k(“ca n-o fi foc”).

            Totusi cred ca fiecare isi ia o masina in functie de ce are nevoie, iar oamenii cu scaun la cap nu vor plati NICIODATA in plus pentru supracalitate.

            Este crunt, dar adevarat ca sunt foarte multi ce isi iau masini pe care nu si le permit(sa ne aducem aminte ce s-a intamplat cand a crescut euro de la 3,7lei la 4,3lei= targuri si parcuri auto ale firmelor de leasing pline de masini, mai ales de cele premium)

  2. Ionut says:

    Oare este adevarat ?????

  3. Ionut says:

    salut
    de bea astept sa prezinti bmw x1.deoare ce cred ca este mai sportiv de cat x3

  4. Adrian says:

    Cand veti face si cateva filmulete si pentru bmw x5 ?

  5. Andrei says:

    Foarte buna prezentarea.
    Remarcabila atentia la detaliu.

  6. turatiimaster says:

    Multumim pentru aprecieri, ne straduim. Am cumparat echipamente noi pentru sunet, sper sa dispara problemele. Cat despre periodicitatea testelor, sincer nu depinde de noi, e greu sa obtii masini de la importatori in ultimul timp si chiar este complicat sa faci programari pentru filmari.

  7. Darius says:

    Ma bucur ca mai apar si alte teste, chiar daca la un interval destul de mare de timp.Oricum eu cred ca o sa progresati cu trecerea timpului poate si la acest aspect.
    As avea un sfat pentru cel care a realizat montajul filmuletelor, pentru ca nu de putine ori pe parcursul diferitelor cadre am fost nevoit sa modific volumul boxelor, daca ar putea ca pe viitor sa faca echilibrarea intre volumul vocii la interior si exterior al masinii, sau apropiere-departare, ar suna mult mai placut auzului si o vizualizare a prezentarii pe obiect ar fi posibila, fara a simti nevoia de ajustare audio permanenta. Voi urmari ce se mai intampla, pana atunci toate bune, BMW-ul prezentat chiar a meritat urmarit.

  8. Vlad says:

    Imi place cum ati prezentat masina, hai ca se poate.
    Numai bine

Leave a Reply to Vlad Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.