5 tehnologii pe care le aştept cu nerăbdare…

Opel-Astra-ecoFLEX-2011De foarte mulţi ani mă întreb de ce unele tehnologii aparent foarte simplu de implementat pe automobile nu sunt încă în producţia de serie. Uneori le mai vezi pe câte un concept car, alteori producătorii le anunţă ca fiind iminente, însă nici la ora actuală n-am văzut ceva concret. Şi totuşi, se pare că încep să vină…

Grila de radiator cu închidere/deschidere automată în funcţie de viteză
Opel a introdus deja în producţia de serie grila de radiator automată, pe Astra ecoFLEX modelul 2011. Nu cred că e foarte complicat să comanzi cu ajutorul unui termostat deschiderea şi închiderea automată a grilei de răcire a radiatorului, totuşi abia acum începem să vedem acest sistem în productia de serie, chiar daca la un model proiectat special pentru economie de combustibil. BMW si Ford sunt de asemenea printre primii constructori ce folosesc un sistem similar.

Oglinzi retrovizoare înlocuite cu camere de luat vederi
Noul Subaru Impreza, care va fi prezentat la Geneva în varianta concept se prezintă cu un aspect avantgardist, anume în locul retrovizoarelor obişnuite găsim camere de luat vederi. Aspectul esenţial al folosirii acestei soluţii rămâne aerodinamic, câştigul fiind consistent faţă de varianta clasică, însă nu e de neglijat nici faptul că o camera de luat vederi poate avea unghiuri şi vizibilitate mărită faţă de o oglindă simplă.

Streaming audio prin internet
Nimic nou, streamingul audio se găseşte deja implementat pe multe maşini de lux, ce ne interesează pe noi este faptul că sistemul poate deveni în următorii ani o dotare standard pe majoritatea automobilelor de mare serie. Cred că toţi ne dorim să putem asculta un radio online…

Tehnologia de control activ a zgomotului din automobil
Cunoscută şi verificată de foarte mult timp, totuşi reducerea activă a zgomotului din autovehicul a fost implementată foarte târziu, din motive obiective. În primul rand era nevoie de o putere mare de procesare computerizată şi de difuzoare puţin diferite de cele standard. În plus, sistemul audio al autovehiculului respectiv trebuia să aibă difuzoare separate. Mai mult decât atât, principiul de funcţionare, respectiv anularea undei zgomotului cu o undă de acelasi tip, totul computerizat şi automatizat, genera un efect secundar nedorit: absenţa zgomotului motorului. În lipsa oricărui zgomot de motor, atenţia şoferului este grav afectată, devenind obligatorie simularea tot computerizată a unui zgomot fals de motor. Tehnica a evoluat, în momentul actual există posibilitatea fizică de a se controla toţi aceşti factori, existând deja maşini de lux care folosesc această tehnologie de vârf.

Garanţia pe viaţă pentru orice autovehicul
Chiar dacă nu e chiar o tehnologie, garanţia pe viaţă a autovehiculului se poate spune că e cu un pas mai aproape pentru fiecare dintre noi. Ce poate fi mai liniştitor pentru orice cumpărător decât să ştie că producătorul îi va asigura o garanţie completă, din bară în bară, pentru toată durată de viaţă a autovehiculului. Startul a fost dat. Kia a oferit garanţie în Europa de 7 ani, în USA se oferă în mod curent garanţie de 10 ani pentru autovehicule, nu mai este mult şi vom vedea pasul către garanţia pe viaţă. Părerea mea, producătorul care va face primul acest pas va avea mult de căştigat. Rămâne de văzut cine va avea curajul…

3 Responses

  1. ing A L says:

    Motor pe benzina, in 4 cilindri, cu capacitate cilindrica intre 900 si 1390 cmc si consum de sub 4 l/100 km la performantele unui motor Diesel !!

    Un motor termic adaptativ care sa realizeze variatia cilindreei si/sau raportului de compresie pt asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului. Solutiile existente, testate in conditii de laborator, asigura cresterea puterii cu cca 30% si reducerea semnificativa a consumului in conditiile in care, pe plan international, s-a putut realiza numai variatia raportului de compresie cu artificii tehnice impresionante.
    O solutie romaneasca (brevet + o noua cerere de brevet) asigura atat variatia cilindreei cat si a raportului de compresie .

    Am nevoie de finantare, asociere, sponsorizare pt brevetare internationala

    Cine sustine proiectul ?

    Ing A L

    Referinte::
    http://www.youtube.com/watch?v=TZ0QO_NgNow
    http://www.youtube.com/watch?v=NAM9zKEAQ6E

    Solutiile la nivel mondial :
    http://autospeed.com.au/cms/title_Saabs-Variable-Compression-Engine/A_111173/article.html
    http://www.youtube.com/watch?v=PtvEFUqsw1A&feature=related
    http://capellossiiv.*.com/2009/02/mce-5-variable-compression-ratio-engine.html
    http://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4
    http://www.youtube.com/watch?v=2pW78Bmn0ts
    http://www.youtube.com/watch?v=o0I4-_xm7OA&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=fIG9pWldO8U&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=7_18_lrFhwk&feature=more_related
    http://www.sae.org/automag/techbriefs/01-2002/page2.htm

  2. cezar says:

    Grila de radiator s-ar putea sa fie prea scumpa si se buseste destul de des. Garantia pe viata nu prea poate functiona : la DACIA ar fi de aprox 8 ani, iar la BMW 15 ? Plus ca intervin atatea necunoscute : conditii de utilizare, nr de km, etc. Si in plus ar fi atatea obligatii gen revizii obligatorii scumpe, incat nu cred ca ar functiona.

  1. 05/04/2011

    […] Focus. Nu pot sa ma abtin si va spun ca inovatia mea preferata este AGS (Active Grille Shutter), sistem de care am amintit trecator si iata ca a ajuns deja in productia de serie si la clasa […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.