Grila de radiator cu închidere/deschidere automată în funcţie de viteză
Opel a introdus deja în producţia de serie grila de radiator automată, pe Astra ecoFLEX modelul 2011. Nu cred că e foarte complicat să comanzi cu ajutorul unui termostat deschiderea şi închiderea automată a grilei de răcire a radiatorului, totuşi abia acum începem să vedem acest sistem în productia de serie, chiar daca la un model proiectat special pentru economie de combustibil. BMW si Ford sunt de asemenea printre primii constructori ce folosesc un sistem similar.
Oglinzi retrovizoare înlocuite cu camere de luat vederi
Noul Subaru Impreza, care va fi prezentat la Geneva în varianta concept se prezintă cu un aspect avantgardist, anume în locul retrovizoarelor obişnuite găsim camere de luat vederi. Aspectul esenţial al folosirii acestei soluţii rămâne aerodinamic, câştigul fiind consistent faţă de varianta clasică, însă nu e de neglijat nici faptul că o camera de luat vederi poate avea unghiuri şi vizibilitate mărită faţă de o oglindă simplă.
Streaming audio prin internet
Nimic nou, streamingul audio se găseşte deja implementat pe multe maşini de lux, ce ne interesează pe noi este faptul că sistemul poate deveni în următorii ani o dotare standard pe majoritatea automobilelor de mare serie. Cred că toţi ne dorim să putem asculta un radio online…
Tehnologia de control activ a zgomotului din automobil
Cunoscută şi verificată de foarte mult timp, totuşi reducerea activă a zgomotului din autovehicul a fost implementată foarte târziu, din motive obiective. În primul rand era nevoie de o putere mare de procesare computerizată şi de difuzoare puţin diferite de cele standard. În plus, sistemul audio al autovehiculului respectiv trebuia să aibă difuzoare separate. Mai mult decât atât, principiul de funcţionare, respectiv anularea undei zgomotului cu o undă de acelasi tip, totul computerizat şi automatizat, genera un efect secundar nedorit: absenţa zgomotului motorului. În lipsa oricărui zgomot de motor, atenţia şoferului este grav afectată, devenind obligatorie simularea tot computerizată a unui zgomot fals de motor. Tehnica a evoluat, în momentul actual există posibilitatea fizică de a se controla toţi aceşti factori, existând deja maşini de lux care folosesc această tehnologie de vârf.
Garanţia pe viaţă pentru orice autovehicul
Chiar dacă nu e chiar o tehnologie, garanţia pe viaţă a autovehiculului se poate spune că e cu un pas mai aproape pentru fiecare dintre noi. Ce poate fi mai liniştitor pentru orice cumpărător decât să ştie că producătorul îi va asigura o garanţie completă, din bară în bară, pentru toată durată de viaţă a autovehiculului. Startul a fost dat. Kia a oferit garanţie în Europa de 7 ani, în USA se oferă în mod curent garanţie de 10 ani pentru autovehicule, nu mai este mult şi vom vedea pasul către garanţia pe viaţă. Părerea mea, producătorul care va face primul acest pas va avea mult de căştigat. Rămâne de văzut cine va avea curajul…